Image
Image
Image
Image

Ο CARTIER ΣΤΟ DENVER ART MUSEUM

Μοναδικά εκθέματα σε 75 χρόνια ιστορίας

cartier1

Μια νέα έκθεση περίπου 250 κοσμημάτων, ρολογιών και άλλων πολύτιμων αντικειμένων που έχει κατασκευάσει ο οίκος Cartier από το 1900 έως το 1975 θα παρουσιαστεί στο Μουσείο Τέχνης του Ντένβερ, στις Ηνωμένες Πολιτείες, από τις 16 Νοεμβρίου 2014 ως τις 15 Μαρτίου 2015. Το μεγάλο αυτό εκθεσιακό γεγονός έχει τίτλο «Brilliant: Cartier in the 20th Century» και οργανώνεται υπό την επιμελητεία της Margaret Young-Sánchez και το σχεδιασμό της Νathalie Crinière. Το δίδυμο αυτών των συντελεστών είχε διοργανώσει και μια άλλη εξαιρετική έκθεση του εν λόγω μουσείου τέχνης, το 2012, βασισμένη σε δημιουργίες του διάσημου σχεδιαστή Yves Saint Laurent.

cartier2

Η έκθεση ακολουθεί τα ίχνη της ιστορίας του οίκου Cartier από την αρχή του 20ου αιώνα, όταν ο πλούτος της Αμερικής εκείνης της εποχής ώθησε τον μεγάλο γάλλο κοσμηματοποιό να ανοίξει ένα υποκατάστημα στην πόλη της Νέας Υόρκης, το 1909. Ζάπλουτοι Αμερικανοί όπως ο τραπεζίτης JP Morgan και η οικογένεια Vanderbilt υπήρξαν ανάμεσα στην εκλεκτή πελατεία του κορυφαίου οίκου κοσμημάτων, όπως επίσης και επιφανείς εκπρόσωποι της ρωσικής αριστοκρατίας, Ινδοί πρίγκιπες, μέλη της βρετανικής βασιλικής οικογένειας και άλλες διασημότητες από όλο τον κόσμο.

cartier3

Ανάμεσα στα εκθέματα περιλαμβάνονται και κομμάτια που ανήκαν σε μερικές από τις πιο διάσημες και πλούσιες κυρίες της εποχής εκείνης, αλλά και σε λάτρεις συλλέκτες πολύτιμων αντικειμένων της κοσμηματοποιίας, όπως η μεξικάνα ηθοποιός María Félix, η Elizabeth Taylor, η δούκισσα του Windsor και η Wallis Simpson.

cartier4

Η έκθεση στο Μουσείο Τέχνης του Ντένβερ γίνεται πραγματικότητα χάρη στην προσφορά μέρους της περίφημης συλλογής της CartierCollection, που περιλαμβάνει πάνω από 1500 ιστορικά κοσμήματα του οίκου, τα οποία έχουν συγκεντρωθεί επιμελώς από τη δεκαετία του 1970 και αποτελούν την μεγάλη κληρονομιά του Cartier.

KOSMIMA 2014

ΔΥΝΑΜΙΚΟ «ΠΑΡΩΝ» ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΣΜΗΜΑΤΟΠΟΙΙΑΣ

Με πυρετώδεις ρυθμούς προχωρούν οι προετοιμασίες της KOSMIMA 2014, της 29ης ετήσιας φθινοπωρινής συνάντησης του κλάδου του κοσμήματος και των ωρολογίων, που θα πραγματοποιηθεί 18-20 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Η KOSMIMA είναι το σημείο συνάντησης για τους επαγγελματίες που θέλουν να ενημερωθούν για τις τελευταίες τάσεις σε κόσμημα και ρολόι και να ανανεώσουν τις συλλογές τους για την περίοδο των Χριστουγέννων.

H KOSMIMA 2014 φιλοξενεί τον 25ο Διαγωνισμό Φιλοτέχνησης Σχεδίου Κοσμήματος, έναν θεσμό που στόχο έχει να αναδείξει τη δημιουργικότητα των νέων καλλιτεχνών του κλάδου.

Στόχος της KOSMIMA είναι τόσο το άνοιγμα νέων αγορών και η δημιουργία νέων εμπορικών πράξεων για τον κλάδο της αργυροχρυσοχοΐας όσο και η προβολή του ελληνικού κοσμήματος στις αγορές του εξωτερικού.

Στην KOSMIMA συμμετέχουν κατασκευαστές, εργαστήρια, σχεδιαστές, εισαγωγείς, αντιπρόσωποι και χονδρέμποροι κοσμημάτων, ωρολογίων και πολύτιμων λίθων, καθώς και εταιρίες με ασημένια είδη, είδη συσκευασίας και μηχανήματα.

Η KOSMIMA απευθύνεται σε επαγγελματίες που θέλουν να ενημερωθούν για τις νέες τάσεις, να ανανεώσουν τις επαφές τους και να αναπτύξουν συνεργασίες με νέες και γνωστές εταιρίες του κλάδου. Παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα μας και ειδικότερα την αγορά κοσμήματος, οι διοργανωτές επιδιώκουν να φέρουν σε επαφή τις δυναμικότερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου με επιλεγμένους προσκεκλημένους εμπορικούς επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Να σημειωθεί δε ότι στην περσινή διοργάνωση έλαβαν μέρος 20% παραπάνω εκθέτες και 12%

Ανάμεσα στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της KOSMIMA είναι η συμμετοχή εταιριών με ελληνικό κόσμημα, που διακρίνεται για τον ιδιαίτερo σχεδιασμό και την υψηλή κατασκευαστική του ποιότητα, και με ορθόδοξο θρησκευτικό κόσμημα (σταυρό) και αντικείμενο.

kosmima2014

25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός

Σημαντική πλευρά της έκθεσης είναι ο 25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φιλοτέχνησης Σχεδίου Κοσμήματος, που διοργανώνεται από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) σε συνεργασία με τη HELEXPO, με θέμα «Συμβολίζοντας τη μοναδικότητα». Σκοπός του διαγωνισμού είναι η ανάπτυξη και η ανάδειξη του ελληνικού κοσμήματος.

Στην Οργανωτική Επιτροπή συμμετέχουν η Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ), η Συντεχνία Χρυσοχόων – Αργυροχρυσοχόων Θεσσαλονίκης (ΣΧΑΘ), ο Σύλλογος Αργυροχρυσοχόων Αθηνών (ΣΑΑ), ο Σύλλογος Κοσμηματοπωλών – Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης (ΣΚΩΘ) και η HELEXPO.

JUNWEX MOSCOW

Η ΡΩΣΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΟΣ

junwex1

Η μεγάλη διεθνής έκθεση κοσμήματος και ρολογιού της Μόσχας, Junwex Moscow, πραγματοποιείται από 1 ως 5 Οκτωβρίου 2014 στο Πανρωσικό Εκθεσιακό Κέντρο της ρωσικής πρωτεύουσας. Πρόκειται για τη δέκατη διοργάνωση που φιλοξενείται στη Μόσχα, στα εκθεσιακά περίπτερα 75 και 69 του εκθεσιακού κέντρου, και διοργανώνεται υπό την αιγίδα των Ρωσικού Εμπορικού Κλαμπ Κοσμήματος, των επίσημων αντιπροσώπων της διεθνούς συνομοσπονδίας κοσμήματος CIBJO, και του εκδοτικού οίκου Jewellery Russia.

Οι διοργανωτές επισημαίνουν ότι η Junwex Moscow αποτελεί την μόνη έκθεση της ρωσικής πρωτεύουσας στην οποία οι εμπορικοί επισκέπτες μπορούν να συναντήσουν τις κορυφαίες ρωσικές εταιρείες κοσμήματος, όπως Adamas, Adamant, Diamant, Topaz, Platina, Kameya, Aquamarine, Diamonds of Kostroma, κ.α. Νέες συλλογές θα παρουσιάσουν εταιρείες όπως Mousson, Ringo, Master Diamond, Jewellers of Ural.Εκτός όμως από τις σημαντικότερες ρωσικές κοσμηματοποιίες, θα δώσουν το «παρών» και πολλές άλλες εταιρείες προερχόμενες από τις σημαντικότερες χώρες-παραγωγούς κοσμήματος, όπως Γαλλία, Ιταλία, Ινδία, Χονγκ Κονγκ, Βραζιλία, Τουρκία, Κίνα, Ταιλάνδη, Πολωνία, Ισραήλ και Αραβικά Εμιράτα.

Σήμερα η Junwex Moscow δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη και η πιο δημοφιλής διεθνώς έκθεση στη Ρωσία, αλλά και η πιο αποτελεσματική για τους εκθέτες από εμπορικής άποψης, τόσο για τους κατασκευαστές κοσμημάτων, όσο και για τους εμπόρους και τις εταιρείες του κλάδου, που ειδικεύονται στην τεχνολογία κοσμήματος, τον σχετικό εξοπλισμό, τα λογισμικά κ.α.

Το ειδικό τμήμα τεχνολογίας, JUNWEX Tech, προσφέρει μεγάλη ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών για τη βιομηχανία κοσμημάτων. Δεν είναι τυχαίο ότι θα πλαισιωθεί από τις πιο σημαντικές ρωσικές επιχειρήσεις του κλάδου, όπως Sisma, Fasti Industriale, Sapphire, Jeweler Partner, Juvin, Umo, Tarasov’s Plant κ.λπ..

Η Junwex Moscow άνοιξε για πρώτη φορά τις πύλες της το 2005 και αποτελεί πλέον έναν καταξιωμένο εκθεσιακό θεσμό, από τους μεγαλύτερους στη ρωσική επικράτεια. Συμμετέχουν εταιρείες κοσμήματος, ωρολογοποιίες, έμποροι χονδρικής διαμαντιών, πολύτιμων λίθων και μαργαριταριών, εταιρείες εξοπλισμού, συσκευασίας και δώρων. Οι χώρες με τη σημαντικότερη συμμετοχή είναι οι Ιταλία, Γερμανία, Τουρκία, Βραζιλία, Ισπανία, Ινδία, Ισραήλ, Χονγκ Κονγκ, Κίνα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ελλάδα, Πορτογαλία κ.α..

junwex2

Στην περσινή διοργάνωση έλαβαν μέρος 718 εκθέτες με τα εκθέματά τους να καταλαμβάνουν συνολική έκταση 37.700 τετραγωνικών μέτρων, ενώ οι εμπορικοί επισκέπτες ανήλθαν σε 19.000 περίπου.

 

ΛΑΜΠΕΡΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ HILLWOOD

Η συλλογή κοσμημάτων Cartier της Marjorie Post

Μοναδικά κοσμήματα του οίκου Cartier που ανήκαν στην φιλάνθρωπο και επιχειρηματία γυναίκα MarjorieMerriweatherPost, μία από τις πιο αφοσιωμένες πελάτισσες του οίκου, εκτίθενται σε δημόσια θέα στο μουσείο Hillwood της Ουάσινγκτον. Η έκθεση με τίτλο “Cartier: MarjorieMerriweatherPostsDazzlingGems” εγκαινιάστηκε στις 7 Ιουνίου στο MuseumandGardens της Ουάσινγκτον και θα ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου.

Η Post, η οποία γεννήθηκε το 1887 και πέθανε το 1973, κληρονόμησε την εταιρεία PostumCerealCompany στην ηλικία των 27 ετών, όταν έχασε τον πατέρα της. Η εταιρεία στη συνέχεια μετονομάστηκε σε GeneralFoodCorp.

Συλλέκτρια

cartier1

cartier2

Το εκθαμβωτικό αυτό κολιέ του Cartier από διαμάντια και ζαφείρια, δημιουργήθηκε με το συνδυασμό δύο προϋπαρχόντων βραχιολιών.

Άρχισε να συλλέγει περίοπτα κοσμήματα του οίκου Cartier από τη δεκαετία του 1920, και παρέμεινε μία από τις σημαντικότερες πελάτισσες του οίκου για όλη την υπόλοιπη ζωή της. Η έκθεση στο Ηillwood προσφέρει στον επισκέπτη μια αντιπροσωπευτική ματιά στο γούστο και την αντίληψη που είχε το στιλ της Post, κάτι που χαρακτήρισε όλη της τη ζωή και κυρίως τον τρόπο που έζησε και το lifestyle που υιοθέτησε.

«Η έκθεση των πιο σημαντικών κοσμημάτων Cartier που απέκτησε η MarjoriePost προσφέρει μια πολύ χαρακτηριστική εικόνα της περιόδου εκείνης κατά την οποία ο οίκος Cartier, περίπου το 1920, αγκάλιασε με τόλμη τις σύγχρονες ευαισθησίες της περιόδου ArtDeco και προσέλκυσε το ενδιαφέρον της πιο εξέχουσας αλλά και μοντέρνας πελατείας του κόσμου», δήλωσε η LianaParedes, διευθύντρια του μουσείου Hillwood και επιμελήτρια της έκθεσης.

Ανάμεσα στα πιο ξεχωριστά εκθέματα της συλλογής της Post είναι μια καρφίτσα η οποία κατασκευάστηκε από επτά σμαράγδια Mogul σμιλευμένα από τον 17ο αιώνα, τα οποία έχουν βάρος 250 καράτια, όπως επίσης και ένα κολομβιανό σμαράγδι 21 καρατιών «δεμένο» σε δακτυλίδι, το οποίο φορούσε ο αυτοκράτορας του Μεξικό, Μαξιμιλιανός.

Μια καρφίτσα σε σχήμα βέλους με εκθαμβωτικές αδαμάντινες φούντες την οποία η Post χρησιμοποιούσε ως κούμπωμα για ένα κρεμαστό κόσμημα από μαργαριτάρια και ένα κολιέ από αμέθυστο, τουρκουάζ και διαμάντια δεμένα σε πλατίνα, δείχνουν πώς ο Cartier ακολούθησε τις τελευταίες τάσεις της μόδας.

Επίσης στην έκθεση παρουσιάζονται και αρκετά από τα κοσμήματα Cartier που η MarjoriePost δώρισε στο Ινστιτούτο Smithsonian το 1964, όπως και ένα κολιέ σε ινδικό στιλ με 24 σμαράγδια σταγόνες σε κοπή μπαρόκ.

Στην εποχή μας, η συλλογή Cartier της Post παραμένει ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα που ο οίκος κοσμήματος είχε υπό την αιγίδα του σε όλο τον 20ο αιώνα, σύμφωνα με το μουσείο Hillwood.

«Η Marjorie δεν αγόραζε απλώς κοσμήματα για τον εαυτό της. Ήταν ένας εξαιρετικός γνώστης της κοσμηματοποιίας και των μυστικών της, καθώς ήξερε πολλά γύρω από τους πολύτιμους λίθους, ενώ επέλεγε μόνο την καλύτερη ποιότητα», σημειώνει η εκτελεστική διευθύντρια του Hillwood, KateMarkert. «Αναγνώριζε τα μεγάλα σχέδια, και ήξερε πώς να φορέσει τα κοσμήματα προκειμένου τόσο αυτά όσο και η ίδια, να αναδεικνύονται καλύτερα».

cartier3

Αυτή η καρφίτσα αποτελείται από σμαράγδια 250 συνολικά καρατιών, και απεικονίζει το ινδικό στιλ του οίκου Cartier, που δουλεύτηκε κατά κόρον μεταξύ των δεκαετιών 1910 και 1930, όταν και η Post απόκτησε τα κοσμήματά της

Σχέσεις με τους Cartier

Η MarjorieMerriweatherPost σύχναζε και στα τρία καταστήματα που είχε ιδρύσει η φίρμα Cartier μεταξύ των δεκαετιών του ‘20 και του ‘60 . Ο PierreCartier, ο ένας εκ των αδελφών Cartier, με τον οποίο η Post διατηρούσε τις πιο συχνές σχέσεις όσον αφορά τις αγορές της, μαζί με την ίδια, είχαν αναπτύξει κοινά ενδιαφέροντα γύρω από τη ρωσική αυτοκρατορική τέχνη, ενώ ήταν αυτός που πούλησε στην Post το πρώτο της έργο του διάσημου κοσμηματοποιού Faberge. Η Post συνεργάστηκε με τον Cartier στο σχεδιασμό κοσμημάτων και αξεσουάρ για πολλά χρόνια, ενώ η σχέση τους συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη και βελτίωση του προσωπικού της στιλ όσον αφορά στη δημιουργία μοναδικών έργων τέχνης. Σκίτσα προερχόμενα από το αρχείο του Cartier και τα οποία παρουσιάζονται στην έκθεση, απεικονίζουν αυτή την γόνιμη συνεργασία.

cartier4

Καρφίτσα του Cartier από σμαράγδια.

Πολύτιμα αξεσουάρ

Εκτός όμως από το γεγονός ότι η Post αγόρασε μια σειρά από κοσμήματα από τον Cartier, απέκτησε και αρκετά πολύτιμα έργα τέχνης. Στις δεκαετίες του ’20 και του ’30 παρήγγειλε μια σειρά από κάδρα για οικογενειακές φωτογραφίες, δίνοντας μεγάλη προσοχή στα υλικά και τα χρώματα που θα διακοσμούσαν κάθε πορτραίτο. Άλλα πολύτιμα αντικείμενα συμπεριλάμβαναν ένα μπουντουάρ από ασήμι διακοσμημένο με σμάλτο, μια απογευματινή τσάντα από πλατίνα, όπως επίσης και εντυπωσιακά πορτρέτα, ζωγραφικούς πίνακες, και ιστορικές φωτογραφίες, αδιάσειστοι μάρτυρες της διαρκούς προσπάθειας της Post να προβάλει το πρόσωπό της αξιοποιώντας την λάμψη του οίκου Cartier.  

cartier5

Κολιέ από μαργαριτάρια της Post φιλοτεχνημένο από τον Cartier

cartier6

Στις δεκαετίες του ’20 και του ’30 η Post παρήγγειλε μια σειρά από κάδρα για οικογενειακές φωτογραφίες, δίνοντας μεγάλη προσοχή στα υλικά και τα χρώματα που θα διακοσμούσαν κάθε πορτραίτο

H έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του ιδρύματος MarjorieMerriweatherPostFoundation, και των EllenMacNeilleCharles, DinaMerrillHartley, DonaldG. Preston, Jr. & Frank C. Torres III, Susan & David Thoms, Diane B. Wilsey.

 

INHORGENTA 2014

Σκόρπισε αισιοδοξία στη βιομηχανία κοσμήματος

Επιμέλεια: Δημήτρης Σταμούλης

Στην 41η διοργάνωσή της, η διεθνής έκθεση κοσμήματος και ρολογιών Inhorgenta, που διεξάγεται κάθε χρόνο στο Μόναχο της Γερμανίας, επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά την ηγετική της θέση και το ρόλο της ως βαρόμετρο των τάσεων και των εξελίξεων στην παγκόσμια αγορά πολυτελών αγαθών.

inhorgenta1

Την έκθεση φέτος επισκέφθηκαν πάνω από 30.000 άτομα από 80 χώρες του κόσμου, διατηρώντας τη συμμετοχή στα περσινά επίπεδα. Περίπου το ένα τρίτο των επισκεπτών ταξίδεψαν στο Μόναχο από χώρες του εξωτερικού. Ανάμεσα στις χώρες που είχαν την πιο μαζική παρουσία εμπορικών επισκεπτών ήταν η Αυστρία, η Ιταλία, η Ελβετία, η Ολλανδία, η Τσεχία και η Μεγάλη Βρετανία. Ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση της παρουσίας τους κατέγραψαν χώρες όπως η Πολωνία, η Αυστραλία, η Ισπανία, η Ινδία και η Κίνα.
Σε δήλωσή του σχετικά με τον απολογισμό της φετινής Inhorgenta, o Κlaus Dittrich, διευθύνων σύμβουλος της διοργανώτριας Messe München International, είπε τα εξής: «Μετά από μια δύσκολη επιχειρηματική χρονιά για τη βιομηχανία κοσμήματος, αισθανθήκαμε μια ξεχωριστή ανοδική τάση στην Inhorgenta. Η φετινή διοργάνωση ενθουσίασε τους πελάτες μας με τον στοχευμένο και σταθερά προσανατολισμένο χαρακτήρα της έκθεσης στις ανάγκες των εκθετών και επισκεπτών, ως αποτέλεσμα της πολύχρονης εμπειρίας μας στον κλάδο κοσμήματος και ρολογιών. Επίσης, θετικά συνέβαλαν τόσο ο πλούσιος σχεδιασμός των αιθουσών, όσο και το Εργαστήριο Έμπνευσης (Inspiration Lab) και το υψηλού επιπέδου πρόγραμμα των σεμιναρίων που διοργανώθηκαν».

inhorgenta2

Θετικές εντυπώσεις
Το θετικό αυτό αποτέλεσμα επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματα της καθιερωμένης έρευνας που διεξάγεται από τους διοργανωτές, για το πόσο ικανοποιημένοι έμειναν οι συμμετέχοντες στην έκθεση. Το 99% των επισκεπτών αξιολόγησε την διοργάνωση ως άριστη, πολύ καλή ή καλή. Έτσι, τα πολύ καλά αποτελέσματα που είχαν καταγραφεί πέρσι, επιβεβαιώθηκαν και από τη φετινή Inhorgenta.  Ένα επιπλέον 91% εξήρε τον διεθνή χαρακτήρα των εκθετών. Ειδικά η ατμόσφαιρα στις αίθουσες και το υψηλής ποιότητας περιβάλλον αξιολογήθηκαν πολύ θετικά από κάθε άποψη από τους επισκέπτες. Το 60% δήλωσε πως οι πτυχές αυτές ήταν εξαιρετικές ως πολύ καλές, και ένα επιπλέον 35% ως καλό.
Συνολικά 1.197 εκθέτες παρουσίασαν τις καινοτομίες τους και τα νέα προϊόντα στις επτά αίθουσες της Ιnhorgenta 2014. Η συμμετοχή των ξένων εκθετών παρουσίασε μια θετική εξέλιξη, καθώς ανήλθε σε 581 εταιρείες, αυξάνοντας το ποσοστό τους σε περίπου 48% επί του συνόλου του συμμετεχουσών εταιρειών.

inhorgenta3

Συμπόσιο… έμπνευσης
Το πρόγραμμα των σεμιναρίων, επίσης, αξιολογήθηκε επίσης πολύ θετικά στην έρευνα επισκεπτών. Η θεματική του ήταν προσανατολισμένη στο μέλλον του κλάδου κοσμήματος και ρολογιών. Πλαισιώθηκε δε και από δύο επιτυχημένες πρεμιέρες. Η πρώτη ήταν το «Διεθνές Φόρουμ Μαργαριταριού» (International Pearl Forum) για το οποίο οι ειδικοί της αγοράς ταξίδεψαν στο Μόναχο από όλο τον κόσμο. Η δεύτερη ήταν σχετικά με το «Συμπόσιο για το Εργαστήριο Έμπνευσης» (Inspiration Lab Symposium). Το εν λόγω εργαστήριο είναι ένα διεπιστημονικό δημιουργικό φόρουμ που απευθύνεται ειδικά σε σχεδιαστές, επιστήμονες, καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες, και θα συνεχιστεί και μετά την ολοκλήρωσε της εμπορικής έκθεσης. Οι ιδέες που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του συμποσίου αυτού  θα ενσωματωθούν στην επόμενη διοργάνωση της Ιnhorgenta, που θα διεξαχθεί από τις 20 ως τις 23 Φεβρουαρίου του 2015, στο εκθεσιακό κέντρο του Μονάχου,
Messe München.

inhorgenta4

Είπαν για την έκθεση
Gellner, Daniela Brües
«Για εμάς, η Ιnhorgenta είναι η πιο σημαντική εμπορική έκθεση για το γερμανόφωνο κόσμο, με μια καλή γεωγραφική θέση στους ευρωπαίους πελάτες μας, που διεξάγεται την κατάλληλη χρονική περίοδο. Είχαμε μια πάρα πολύ καλή υποστήριξη από το Διεθνές Φόρουμ Μαργαριταριού. Η βελτίωση των υποδομών στο εκθεσιακό κέντρο μας έκανε επίσης πολύ  θετική εντύπωση. Όπως και η καλή συχνότητα των πελατών στο περίπτερο μας φέτος».

Junghans, Thomas Fiedler (Brand Manager)
«Είμαστε ικανοποιημένοι! Η ανταπόκριση που βρήκαμε στην έκθεση ήταν πολύ σημαντική. Η έκθεση του Μονάχου είναι ένα ισχυρό βήμα προβολής για την εταιρεία μας».

Schoeffel, Till Schoeffel
«Η Inhorgenta συνεχίζει να κατέχει μια πολύ ισχυρή θέση στον τομέα των ευρωπαϊκών εμπορικών εκθέσεων κοσμήματος και να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες εταιρειών όπως η δική μας».

Meister, Fabian Meister
«Η θέση μας στην αγορά επιβεβαιώθηκε από την θετική ανταπόκριση των επισκεπτών στις νέες σειρές κοσμημάτων που παρουσιάσαμε και στην διάθεση για συνεργασίες και νέες παραγγελίες που καταγράψαμε»

TheFifthSeason by Roberto Coin, Cristina Cavinato
«Το σόου ήταν πολύ καλά οργανωμένο, ακριβές και στοχευμένο στο κατάλληλο εμπορικό κοινό».

Crivelli, Pini M. Antonella
«Αισθανόμαστε καλά στην έκθεση αυτή και εκτιμούμε την «ανεπίσημη» ατμόσφαιρα που κυριαρχεί. Οι περισσότεροι πελάτες μας ήρθαν στο Μόναχο και είμαστε ευχαριστημένοι από αυτό το δεδομένο. Πιστεύουμε ότι η έκθεση είναι πολύ καλά οργανωμένη και θα είμαστε παρόντες και την επόμενη χρονιά».

Diamond Group, Anke Schmidt
«Για την εταιρεία μας, η φετινή Inhorgenta ήταν η καλύτερη από κάθε άλλη μας παρουσία στην έκθεση. Μας ευχαρίστησε ιδιαίτερα ο διεθνής χαρακτήρας της. Επίσης σε πολύ υψηλά επίπεδα κινήθηκαν ο επαγγελματισμός της όλης διοργάνωσης».

Couture Las Vegas Pavilion, Nina Rundsdorf
«Συμμετείχαμε για πρώτη φορά στην έκθεση του Μονάχου και είμαστε πολύ εντυπωσιασμένοι από την κομψότητα και την άψογη διοργάνωση. Ως εκθέτες, νιώσαμε πολύ καλοδεχούμενοι. Επίσης, καταφέραμε και συνάψαμε σημαντικές νέες συνεργασίες με Ευρωπαίους πελάτες».

Endless Jewelry, Jesper Nielsen
«Είναι πολύ ωραίο που ήμασταν εδώ! Συμμετείχαμε στην αίθουσα του λάιφ στάιλ και των τάσεων (Lifestyle - Trends & Vision) και το περίπτερό μας έγινε αποδέκτης πολλών και σημαντικών επισκεπτών και νέων συνεργατών μας».

Quoins, Laura Hassler
«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την ελαστικότητα του εμπορικού σόου και της άψογης διεύθυνσής του. Θα είμαστε παρόντες και στην επόμενη διοργάνωση».

Casio Europe, Marc Czemper
«Ήταν μια πολύ επιτυχημένη έκθεση για την εταιρείας μας. Οι στόχοι μας επιτεύχθηκαν. Καταφέραμε και συναντήσαμε τους πιο σημαντικούς εμπορικούς εταίρους μας από τη Γερμανία και την Αυστρία, αλλά και άλλες γειτονικές χώρες όπως η Ιταλία. Παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες όπως η χρήση Bluetooth στην ωρολογοποιία, συνάψαμε συνεργασίες με αξιόλογο αριθμό νέων εξειδικευμένων εμπορικών εταίρων».

Didier Brodbeck
Κατά την άποψή μου, η Inhorgenta είναι η καλύτερη έκθεση κοσμήματος στην Ευρώπη. Το διεθνές φόρουμ μαργαριταριών είναι μοναδικό στη βιομηχανία μας και αποτελεί την ιδανική πλατφόρμα προβολής για τα μαργαριτάρια. Οι υψηλής ποιότητας ομιλητές, και η ενδιαφέρουσα μείξη των θεματικών ενοτήτων ήταν εξαιρετική, καθιστώντας σαφές πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος που κατέχει αυτό το τμήμα της αγοράς στη βιομηχανία κοσμήματος. Το International Pearl Forum ήταν ένα απολύτως επιτυχημένο γεγονός και θα είμαστε πολύ ευτυχείς εάν διοργανωθεί και στην επόμενη έκθεση».

Τεύχος 6

Το success story συνεχίζεται

Baselworld 2014
150.000 επισκέπτες και 4.000 δημοσιογράφοι στη μεγάλη έκθεση του κλάδου

Επιμέλεια: Δημήτρης Σταμούλης

basel1

Πάνω από 150.000 επισκέπτες παρακολούθησαν τη φετινή Baselworld, ανάμεσά τους απεσταλμένους εταιρειών του κλάδου κοσμήματος και ρολογιού, αγοραστές, εκπροσώπους του Τύπου και άλλοι επισκέπτες, αποδεικνύοντας ότι το success story συνεχίζεται για την κορυφαία διεθνώς έκθεση.

Η Baselworld είναι το απόλυτο σημείο συνάντησης για όλη την βιομηχανία της πολυτέλειας: ωρολογοποιία, κοσμηματοποιία, διαμάντια, πολύτιμοι λίθοι και μαργαριτάρια, μηχανήματα, και προμηθευτές. Πρόκειται για ένα ετήσιο γεγονός που προσελκύει πάνω από 1500 εκθέτες, συμπεριλαμβάνοντας όλες τις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου, προερχόμενους από 40 χώρες, και οι οποίοι παρουσίασαν όλες τις τελευταίες καινοτομίες τους.  
Η ελβετική βιομηχανία ρολογιού είχε παρουσία σε ποσοστό 95% στην Βασιλεία, με εξαγωγές ύψους 21,8 δις. ελβετικών φράγκων το 2013. Και δεν είναι μόνο η βιομηχανία ρολογιού και κοσμήματος της Ελβετίας που βγαίνει ωφελημένη από μια τέτοια διοργάνωση, αλλά και όλη η χώρα, καθώς η Baselworld άμεσα και έμμεσα δημιουργεί ένα εισόδημα περίπου 2,4 δις. ελβετικών φράγκων ετησίως και πάνω από 13.000 θέσεις εργασίας.

basel2

Μπλοκμπάστερ για όλα τα brands
Οι εκθέτες και οι επισκέπτες εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους για τα αποτελέσματα και της φετινής διοργάνωσης, τόσο από την άποψη της συμμετοχής όσο και από τις οικονομικές συνεργασίες που προέκυψαν από τις οκτώ ημέρες που διήρκεσε η έκθεση.
Ο Jacques Duchene, πρόεδρος της επιτροπής διοργάνωσης, βεβαίωσε τα εξής: «Είμαστε εξαιρετικά ικανοποιημένοι με τη φετινή Baselworld. Οι εκθέτες έκαναν ένα πολύ καλό απολογισμό και ήταν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την προβολή μέσω των μέσων ενημέρωσης που είχαν στο πλαίσιο της έκθεσης. Η Baselworld ήταν και παραμένει ένα σόου που καμία από τις μεγάλες εταιρείες της βιομηχανίας κοσμήματος και ρολογιού, δε χάνει».
Σύμφωνα με τον Francois Thiebaud, πρόεδρο της ελβετικής επιτροπής εκθετών «η έκθεση του 2014 επιβεβαίωσε την τελειότητα και την παγκόσμια εμβέλεια που έχει η Baselworld», και πρόσθεσε: «Το γεγονός ότι η παγκόσμιος έντυπος και ηλεκτρονικός τύπος αφιέρωσε πολύ μεγάλη έκταση στη έκθεση της Βασιλείας υπογραμμίζει το πόσο δημοφιλής είναι ανάμεσα σε εταιρείες και καταναλωτές της βιομηχανίας κοσμήματος και ρολογιών».
«Ιστορικό! Ήταν μια καταπληκτική Baselworld για την Bulgari και θα τη θυμόμαστε για πολύ καιρό», δήλωσε ο Jean Christophe Babin, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. «Η Baselworld είναι εκείνη η στιγμή στο χρόνο που καθορίζει το μέλλον. Παρουσιάσατε όλες τις νέες μας καινοτομίες στους πελάτες και συνεργάτες μας αλλά και στον Τύπο όλου του κόσμου. Κατά την επιστροφή μας στην έδρα μας, αισθανθήκαμε ότι οι δημουργίες μας προκάλεσαν όλους όσοι τις είδαν. Είναι μια κορυφαία εμπειρία για το μέλλον, που μας καλεί να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε τον εαυτό μας».
Ο Thierry Stern, διευθύνων σύμβουλος της Patek Philippe, χαρακτήρισε την έκθεση ως «μια πολύ έντονη διαδικασία, με ευχάριστη ατμόσφαιρα και εξαιρετική συμμετοχή από την πλευρά των μέσων ενημέρωσης», για να προσθέσει: «Συμμετέχουμε στην Baselworld  από το 1931, καθώς πιστεύουμε ότι είναι μια από τις σημαντικότερες πλατφόρμες συνάντησης με όλους τους αντιπροσώπους μας και ένα εξαιρετικό βήμα προβολής μας στα ΜΜΕ. Στη φετινή έκθεση επισκέφθηκαν το περίπτερό μας πάνω από 1000 δημοσιογράφοι σε μόλις λίγες ημέρες».
«Η φετινή έκθεση ήταν εφάμιλλη της έκθεσης του 2013», δήλωσε ο Karl Friedrich Scheufele, αντιπρόεδρος της Chopard, προσθέτοντας ότι η Baselworld επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά την κυρίαρχη θέση της ως το ραντεβού της βιομηχανίας της πολυτέλειας. Από τη μεριά του, ο Luc Perramond του οίκου Hermes, συμφώνησε, σημειώνοντας ότι «αποτελεί ένα μοναδικό βήμα συνάντησης των εταιρειών του κλάδου με τα μέσα ενημέρωσης και τους πελάτες τους από το χώρο του εμπορίου, προσφέροντας μια σημαντική ευκαιρία προβολής των καινοτομιών τους σε όλο τον κόσμο».
Υπογραμμίζοντας τη σπουδαιότητα της έκθεσης της Βασιλείας, ο διευθύνων σύμβουλος της Zenith, Jean-Frederic Dufour τόνισε: «Η Baselworld είναι ένα ασυναγώνιστο ετήσιο γεγονός που μας επιτρέπει να συναντήσουμε τους πελάτες μας, τους συνεργάτες και τους δημοσιογράφους στον ίδιο χρόνο και τόπο».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tag Heuer, Stephane Linder, ήταν ιδιαίτερα θετικός όσον αφορά το αποτέλεσμα στη συμμετοχής της εταιρείας στη διοργάνωση, τονίζοντας: «Άλλη μια εξαιρετική χρονιά! Οι πωλήσεις ακολουθούν τους στόχους μας, οι οποίοι είναι πολύ φιλόδοξοι. Από την άποψη του όγκου των πωλήσεων, ήδη έχουμε καλύψει τις αντίστοιχες του 2013 κατά 50%, μέσω της Baselworld!». Όταν ρωτήθηκε τι σημαίνει η έκθεση αυτή για την εταιρεία του, απάντησε: «Είναι η εμπορική διοργάνωση της χρονιάς, όπου θα δούμε όλους τους εμπόρους λιανικής και τους πράκτορές μας στον ίδιο χώρο για λίγες μέρες. Είναι η μόνη έκθεση που αντιλαμβανόμαστε τον παλμό της αγοράς εν ριπή οφθαλμού»!
Από τη μεριά του, ο πρόεδρος της Longines, Walter von Kanel, σημείωσε: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι φέτος, η έκθεση είχε τεράστια επιτυχία».

basel3

Λάμψη και χαμόγελα στον τομέα κοσμήματος
Ο τομέας κοσμήματος φαίνεται πως βγήκε εξίσου εντυπωσιασμένος και κερδισμένος από την Baselworld 2014. O Pasquale Bruni, διευθύνων σύμβουλος της ομώνυμης εταιρείας κοσμημάτων, σημείωσε: «Η έκθεση είχε πολύ καλή κίνηση, και ειδικά οι αμερικανικές και αραβικές αγορές εμφάνισαν δυναμική ανάπτυξη, κι αυτό είναι πολύ σπουδαίο για εμάς». Η κόρη του Eugenia Bruni, πρόσθεσε: «Η Baselworld είναι η πιο σημαντική έκθεση διεθνώς για εμάς. Μας προσφέρει πολύ θετική ενέργεια και άποψη για το μέλλον».
Ο Walter Hausermann, διευθύνων σύμβουλος της Furrer Jacot, χαρακτήρισε την έκθεση «καλή και ισάξια του πολύ υψηλού επιπέδου ποα κατέκτησε η έκθεση του 2013». Πρόσθεσε δε: «Γνωρίσαμε πολλούς νέους πελάτες, και παρουσιάσαμε στο ευρύ κοινό όλε τις νέες μας συλλογές» . Κατά τη γνώμη του, «η Baselworld είναι μια εξαιρετική έκθεση ειδικά για προώθηση νέων συλλογών και προϊοντικών καινοτομιών.

Διαμάντια και πολύτιμοι λίθοι πολλών καρατιών
Για την εταιρεία Groh+Ripp, «η Baselworld παρέχει το βήμα για διεθνείς επικοινωνίες και συνεργασίες», όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος Bernd-Willi Ripp, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την διοργάνωση.
Ο Raj Mehta, πρόεδρος της Rosy Blue υπογράμμισε την σπουδαιότητα της έκθεσης για την εταιρεία του, λέγοντας: «Είναι πολύ ουσιαστικό για εμάς να είμαστε παρόντες στην Baselworld επειδή είναι η πιο σημαντική εμπορική έκθεση, που φέρνει σε άμεση επικοινωνία τους πελάτες, και τους συνεργάτες μας από όλο τον κόσμο». Πρόσθεσε επίσης ότι «η έκθεση της Βασιλείας είναι η ιδανική πλατφόρμα για να παρουσιάσει μια εταιρεία τα προϊόντας της, αλλά και για να αντιληφθεί όλες τις νέες τάσεις που θα κυριαρχήσουν στη βιομηχανία. Για αυτό, λοιπόν, προσελκύει τους καλύτερους παίκτες της βιομηχανίας και αυτό είναι σημαντικό για κάθε εταιρεία υψηλού επιπέδου».

Πόλος έλξης για τα ΜΜΕ
Η Baselworld εξακολουθεί να αποτελεί έναν πολύ σημαντικό πόλο έλξης για όλα τα κορυφαία μέσα ενημέρωσης και δίκτυα του κόσμου, καθώς αποτελεί ένα από τα πιο καλά προβεβλημένα από άποψη δημοσιογραφικής κάλυψης, γεγονότα στον τομέα των εκθέσεων. Κορυφαία διεθνή οικονομικά έντυπα, οι πιο σημαντικές ημερήσιες εφημερίδες, εκδόσεις lifestyle, και όλος ο εμπορικός τύπος, τα πιο καταξιωμένα και αναγνωρισμένα διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα, και οι παίκτες-κλειδιά στον τομέα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δίνουν σταθερά το «παρών» στην έκθεση, επιβεβαιώνοντας κάθε χρόνο πως πρόκειται για την κορυφαία διοργάνωση στον χώρο του κοσμήματος και του ρολογιού. Είναι χαρακτηριστικό ότι η φετινή έκθεση προσέλκυσε πάνω από 4000 διαπιστευμένους δημοσιογράφους από 70 και πλέον χώρες του κόσμου.

Τεύχος 6

Νέο όνομα, διεθνής προσανατολισμός

ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ 2014

ellinon kosmima1

Επιμέλεια: Δημήτρης Σταμούλης

H καταξιωμένη ελληνική έκθεση κοσμήματος και ρολογιού «Χρυσός-Ασήμι» με τις 26 συνολικά διοργανώσεις της, πλέον δίνει τη θέση της στην έκθεση «Ελλήνων Κόσμημα» που θα πραγματοποιηθεί από 22 έως 24 Φεβρουαρίου 2014, στην Αθήνα, στο Εκθεσιακό Κέντρο MetropolitanExpo.

Η διοργάνωση του 2013 με τον ανανεωμένο, διεθνή χαρακτήρα της καταγράφηκε ως ιδιαίτερα επιτυχημένη και δημιούργησε αισιόδοξες προοπτικές για τον κλάδο και την εξέλιξή του.

Ο ενιαίος φορέας ΔΕΘ – HELEXPO, σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) έχει την τεχνογνωσία και τις δυνατότητες να ανταποκριθεί στην ανάγκη του κλάδου για εξωστρέφεια.

ellinon kosmima2

ellinon kosmima3

Η περσινή έκθεση

Ο απολογισμός της τελευταίας διοργάνωσης του 2013 ήταν ιδιαίτερα θετικός. Συγκεκριμένα, καταγράφηκε 20% αύξηση σε συμμετοχή εκθετών, 10% αύξηση στα τετραγωνικά μέτρα και 40% αύξηση της επισκεψιμότητας. Οι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες που επισκέφθηκαν την έκθεση προέρχονταν από 19 χώρες, ενώ σημαντικό ενδιαφέρον προκάλεσαν οι παράλληλες εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν με θέμα την προώθηση των εξαγωγών.

Ειδικότερα, συμμετείχαν 193 άμεσοι Έλληνες εκθέτες, εκπροσωπήθηκαν 98 οίκοι-εταιρίες από το εξωτερικό και την επισκέφθηκαν 30 προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες μέσα από το πρόγραμμα hostedbuyers της ΔΕΘ–ΗELEXPO από τον Λίβανο, Ιορδανία, Αρμενία, Κύπρο και Ρουμανία.

Επαγγελματίες του κλάδου, όπως ιδιοκτήτες κοσμηματοπωλείων, αργυροχρυσοχόοι, σχεδιαστές κοσμημάτων, αντιπρόσωποι, εισαγωγείς και έμποροι είχαν την ευκαιρία να επιλέξουν ανάμεσα από χιλιάδες κοσμήματα, ρολόγια, πολύτιμους και ημιπολύτιμους λίθους, σταυρούς, αργυρά και επάργυρα σκεύη, συσκευασίες, αλλά και να πάρουν ιδέες για διακοσμήσεις βιτρινών, να δουν μηχανήματα επεξεργασίας, όπως και σχετικό με τον κλάδο εξοπλισμό και λογισμικό.

ellinon kosmima4

Λόγοι συμμετοχής

Η έκθεση «Ελλήνων Κόσμημα» αποτελεί τη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση του κλάδου στην Ελλάδα, και από αυτή την άποψη αποτελεί σημείο αναφοράς για το ελληνικό κόσμημα και την εξωστρέφειά του.

Κατά τους διοργανωτές, και στη φετινή έκθεση θα υπάρξει πρόγραμμα πρόσκλησης ξένων εμπορικών επισκεπτών για Β2Β επαφές από χώρες-στόχους, ενώ το ιδανικό περιβάλλον προβολής για τις εταιρίες παραγωγής κοσμήματος που θέλουν να αναπτύξουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα, μπορεί να αποτελέσει γόνιμο έδαφος για επιτυχημένες επιχειρηματικές επαφές και συνέργιες.

Όσες εταιρείες συμμετείχαν στην περσινή διοργάνωση, έχουν τη δυνατότητα να ανανεώσουν τη δέσμευση του ίδιου χώρου, ώστε να έχουν τα ίδια και ακόμα καλύτερα περιθώρια επιτυχημένης παρουσίας.

Να σημειωθεί επίσης, ότι στα κίνητρα που προσφέρει η διοργανώτρια αρχή στους εκθέτες της «Ελλήνων Κόσμημα» είναι και η δυνατότητα διοργάνωσης ελληνικών ομαδικών συμμετοχών από τη ΔΕΘ – HELEXPO σε επιλεγμένες εκθέσεις εξωτερικού αποκλειστικά για εκθέτες της «Χρυσός-Ασήμι» και Kosmima.

ellinon kosmima5

ellinon kosmima6

Οικονομικές παροχές

Οι διοργανωτές προσφέρουν επιπλέον οικονομικές παροχές στους εκθέτες της φετινής διοργάνωσης, όπως νέες μειωμένες τιμές στην ενοικίαση χώρου, δυνατότητα ομαδικών συμμετοχών μέσω συλλόγων με ειδικές τιμές για εταιρίες κατασκευής και εμπορίας κοσμημάτων (για stands των 12 και 24 τ.μ.), προνομιακές τιμές συμμετοχής για τους νέους έλληνες παραγωγούς (60 €/τ.μ.) και επιπλέον συνδυαστική έκπτωση 10% στους εκθέτες που θα συμμετέχουν στις εκθέσεις «Ελλήνων Κόσμημα» (Αθήνα) και Kosmima (Θεσσαλονίκη), με ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής (μέχρι και τον Ιούλιο 2014).

Τεύχος 5 (για εξωτερικό)

Ραντεβού με τη λάμψη και την πολυτέλεια

Baselworld 2014

Η μεγαλύτερη έκθεση, με τις πιο σύγχρονες τάσεις σε όλο τον κόσμο στο κόσμημα και το ρολόι στις 27/3 -3/4

 basel1

Η λάμψη συναντά τις νέες ιδέες και καινοτομίες στην έκθεση του 2014.

Επιμέλεια: Δημήτρης Σταμούλης

Κάποτε ήταν μια κλασική εμπορική έκθεση στο χώρο του κοσμήματος και του ρολογιού. Ωστόσο, τα τελευταία δέκα χρόνια έχει εξελιχθεί στο πιο σημαντικό βήμα προβολής για τη διεθνή βιομηχανία ωρολογοποιίας και κοσμηματοποιίας. Η Baselworld πλέον αποτελεί ένα κομψό εκθεσιακό σόου, την πιο αξιοσημείωτη πλατφόρμα παρουσίασης όλων των νέων καινοτομιών των εταιρειών του κλάδου και βέβαια, το πιο σημαντικό βαρόμετρο τάσεων παγκοσμίως στην αγορά πολυτελών προϊόντων.

Κάθε χρόνια περίπου 1400 εκθέτες έχουν το καθιερωμένο τους ραντεβού στην πόλη Βασιλεία της Ελβετίας. Φέτος, η Baselworld πραγματοποιείται από τις 27 Μαρτίου έως τις 3 Απριλίου και αναμένεται όπως κάθε χρόνο, να αποτελέσει σημείο παγκόσμιας αναφοράς για ό,τι πιο πολυτελές δημιουργείται και προσφέρεται στην αγορά ρολογιού και κοσμήματος σε όλο τον κόσμο.

Δεν είναι τυχαίο ότι σε αυτή την έκθεση μπορεί κανείς να συναντήσει όλα τα κορυφαία παγκοσμίως ονόματα στην καινοτομία, την πολυτέλεια, την ακρίβεια, την εξέλιξη, την μόδα. Αποτέλεσμα αυτής της υψηλής εκθεσιακής ποιότητας είναι και η ασυναγώνιστη παρουσία εμπορικών επισκεπτών, που πλέον ανέρχονται ή και υπερβαίνουν τις 100.000 κάθε φορά. Επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα σημαντικά διεθνή αλλά και κλαδικά ενημερωτικά μέσα εστιάζουν την προσοχή τους στο μεγάλο αυτό εκθεσιακό γεγονός. Σε αυτό το δρόμο κινείται και το JewelTime, που παρακολουθεί τόσο πριν όσο και μετά την Baselworld, ώστε να μεταφέρει στους αναγνώστες του τον παλμό, τις τάσεις και τις σημαντικότερες εξελίξεις στην αγορά κοσμήματος και ρολογιού.

 basel2

Οι κορυφαίοι οίκοι κοσμήματος και ρολογιού δίνουν σταθερά το «παρών» στην Baselworld

Η μεγαλύτερη αγορά

Στην Baselworld αξίζει κανείς να δώσει το «παρών» καθώς στην Βασιλεία όλες οι εταιρείες επιλέγουν να παρουσιάσουν τα τελευταία προϊόντα τους, τις νέες τάσεις και τα επιτεύγματά τους. Σε αυτή την έκθεση οι πρωτοπόρες ωρολογοποιίες θα παρουσιάσουν τις νέες συλλογές ρολογιών, επιδιώκοντας να έχουν τις πρώτες αντιδράσεις της αγοράς. Άλλωστε, αυτή η αλληλεπίδραση μεταξύ των εταιρειών ρολογιού, των παραγωγών κοσμήματος, των αγοραστών και των εκπροσώπων των μέσων ενημέρωσης, επί οκτώ ημέρες, δίνουν και το στίγμα της κυρίαρχης διεθνώς έκθεσης.

 basel3

Μαργαριτάρια και πολύτιμοι λίθοι λάμπουν στις προθήκες της Baselworld.

Επαγγελματίες

Στην ελβετική έκθεση δίνουν το παρών και πολλοί επαγγελματίες όπως σχεδιαστές, αρχιτέκτονες, καλλιτέχνες, και κυνηγοί τάσεων. Τα σχολαστικά και εντυπωσιακά σχεδιασμένα πολυώροφα περίπτερα έχουν διαμορφωθεί κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να είναι φιλόξενα τόσο για τις εκθέτριες εταιρείες και τα προϊόντα τους όσο και για τους χιλιάδες επισκέπτες που θα τα επισκεφθούν.

 basel4

Οι ωρολογοποιίες παρουσιάζουν τις πιο δυναμικές και φρέσκες καινοτομίες τους στην Βασιλεία.

Το ρεκόρ του 2013

Το μότο της Baselworld του 2013 ήταν «η λάμψη συναντά τις νέες ιδέες και καινοτομίες». Όπως και έγινε, βέβαια, καθώς όχι μόνο αποτέλεσε πόλο έλξης για εκατοντάδες επιχειρήσεις και χιλιάδες επισκέπτες, αλλά και κατέρριψε όλα τα ρεκόρ επισκεψιμότητας και συμμετοχής εκθετών.

Σύμφωνα με τον τελικό απολογισμό, σημειώθηκε ρεκόρ 122.000 επισκεπτών, αυξημένο κατά 17% σε σχέση με το 2012. Οι εκθέτες εξέφρασαν τη μεγάλη τους ικανοποίηση με τη νέα ποιότητα της Baselworld και τα αποτελέσματα που τους απέφερε η παρουσία τους στην έκθεση. Ένα άλλο στοιχείο, ενδεικτικό της παγκόσμιας εμβέλειας της ελβετικής έκθεσης αποτελεί και το νέο ρεκόρ συμμετοχής δημοσιογράφων, που έφτασαν τους 3.610 διαπιστευμένους, αυξημένοι κατά 9% σε σχέση με το 2012.

Οι 1460 εκθέτες από τη βιομηχανία κοσμήματος και ρολογιού, προερχόμενοι από 40 διαφορετικές χώρες, παρουσίασαν στο ευρύ κοινό της έκθεσης τις πιο πρόσφατες καινοτομίες τους και τις πιο εξελιγμένες συλλογές τους. Η Baselworld εισήλθε σε μια νέα εποχή, με την πλήρως ανακαινισμένη εκθεσιακή εγκατάσταση από τους εξαιρετικούς αρχιτέκτονες Herzog & deMeuron, και τα 1000 περίπου νέα περίπτερα, υπογραμμίζοντας έτσι την παγκόσμια διάστασή της. Οι επισκέπτες που πλαισίωσαν την έκθεση ανήλθαν σε 122.000 και ταξίδεψαν στη Βασιλεία από 100 περίπου διαφορετικές χώρες, επιτυγχάνοντας νέο ρεκόρ συμμετοχής.  

 basel5

 

«Μπορούμε να μιλήσουμε για ένα λαμπρό εκθεσιακό γεγονός», δήλωσε αναφερόμενος στην περσινή έκθεση, ο JacquesDuchene, πρόεδρος της Εκθεσιακής Επιτροπής των διοργανωτών.

 

Η νέα εκθεσιακή φιλοσοφία

Οι εταιρείες κοσμήματος και οι ωρολογοποιίες τα τελευταία χρόνια έχουν σημειώσει μια πολύ σημαντική ανάπτυξη. Ο χωροταξικός διαχωρισμός τους που επέβαλε το προηγούμενο εκθεσιακό συγκρότημα στη Βασιλεία, πλέον άρθηκε και επιλύθηκε με έναν ιδανικό τρόπο από τους σχεδιαστές του νέου εκθεσιακού κέντρου.

Στην Baselworld 2013, η Σάλα 1 φιλοξένησε εταιρείες και φίρμες ρολογιών και κοσμήματος που έχουν διεθνή απήχηση και μεγάλη ζήτηση. Στη Σάλα 2 εξέθεσαν τα προϊόντα τους οι κοσμηματοποιίες και οι ωρολογοποιίες με διεθνή δραστηριότητα. Οι εκθέτες διαμαντιών, πολύτιμων λίθων και μαργαριταριών παρουσίασαν τα προϊόντα τους σε δικό τους χώρο με την ονομασία «Πέτρες και Μαργαριτάρια», στη Σάλα 3, όπου η εμφάνισή του είναι ολότελα καινούργια. Οι εταιρείες που διαθέτουν μηχανήματα και πρώτες ύλες για τη βιομηχανία του κλάδου πλαισίωσαν τη Σάλα 4. Στο Κτίριο 4 στεγάστηκαν τα Εθνικά Περίπτερα με τα οποία εκπροσωπούνται οι διάφορες χώρες.

Η διοργανώτρια αρχή MCHGroup επένδυσε 430 εκατ. ευρώ ελβετικά φράγκα για το νέο εκθεσιακό κέντρο, το οποίο σχεδιάστηκε από τους ονομαστούς αρχιτέκτονες Herzog & deMeuron. Οι εκθέτες θα έχουν στη διάθεσή τους και στο νέο εκθεσιακό κέντρο την ίδια διαθέσιμη εκθεσιακή επιφάνεια, όπως και παλιότερα, προκειμένου να είναι σε θέση να σχεδιάσουν τα περίπτερά τους με τις καθιερωμένες παραμέτρους τους.

Ο JacquesDuchene, πρόεδρος της Εκθεσιακής Επιτροπής της διοργανώτριας εταιρείας, δήλωσε τα εξής: «Μπορούμε να μιλήσουμε για ένα λαμπρό εκθεσιακό γεγονός. Όλες οι προσπάθειες που καταβάλαμε, σε συνεργασία με τους αντιπροσώπους των εκθετριών εταιρειών, τη διεύθυνση της έκθεσης και τις πολιτικές αρχές, αποπληρώθηκαν και με το παραπάνω. Και τώρα μπορούμε να δρέψουμε τους καρπούς αυτής της προσπάθειας, έχοντας κατακτήσει ένα σόου με νέα ποιότητα και αισθητική, απαράμιλλη σε παγκόσμιο επίπεδο».

Τεύχος 5 (για εξωτερικό)

ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ 2014

Νέο όνομα, διεθνής προσανατολισμός

ellinon kosmima1

Επιμέλεια: Δημήτρης Σταμούλης

Η καταξιωμένη ελληνική έκθεση κοσμήματος και ρολογιού «Χρυσός-Ασήμι» με τις 26 συνολικά διοργανώσεις της, πλέον δίνει τη θέση της στην έκθεση «Ελλήνων Κόσμημα» που θα πραγματοποιηθεί από 22 έως 24 Φεβρουαρίου 2014, στην Αθήνα, στο Εκθεσιακό Κέντρο MetropolitanExpo.

Η διοργάνωση του 2013 με τον ανανεωμένο, διεθνή χαρακτήρα της καταγράφηκε ως ιδιαίτερα επιτυχημένη και δημιούργησε αισιόδοξες προοπτικές για τον κλάδο και την εξέλιξή του.

Ο ενιαίος φορέας ΔΕΘ – HELEXPO, σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) έχει την τεχνογνωσία και τις δυνατότητες να ανταποκριθεί στην ανάγκη του κλάδου για εξωστρέφεια.

ellinon kosmima2

ellinon kosmima3

Η περσινή έκθεση

Ο απολογισμός της τελευταίας διοργάνωσης του 2013 ήταν ιδιαίτερα θετικός. Συγκεκριμένα, καταγράφηκε 20% αύξηση σε συμμετοχή εκθετών, 10% αύξηση στα τετραγωνικά μέτρα και 40% αύξηση της επισκεψιμότητας. Οι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες που επισκέφθηκαν την έκθεση προέρχονταν από 19 χώρες, ενώ σημαντικό ενδιαφέρον προκάλεσαν οι παράλληλες εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν με θέμα την προώθηση των εξαγωγών.

Ειδικότερα, συμμετείχαν 193 άμεσοι Έλληνες εκθέτες, εκπροσωπήθηκαν 98 οίκοι-εταιρίες από το εξωτερικό και την επισκέφθηκαν 30 προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες μέσα από το πρόγραμμα hostedbuyers της ΔΕΘ–ΗELEXPO από τον Λίβανο, Ιορδανία, Αρμενία, Κύπρο και Ρουμανία.

Επαγγελματίες του κλάδου, όπως ιδιοκτήτες κοσμηματοπωλείων, αργυροχρυσοχόοι, σχεδιαστές κοσμημάτων, αντιπρόσωποι, εισαγωγείς και έμποροι είχαν την ευκαιρία να επιλέξουν ανάμεσα από χιλιάδες κοσμήματα, ρολόγια, πολύτιμους και ημιπολύτιμους λίθους, σταυρούς, αργυρά και επάργυρα σκεύη, συσκευασίες, αλλά και να πάρουν ιδέες για διακοσμήσεις βιτρινών, να δουν μηχανήματα επεξεργασίας, όπως και σχετικό με τον κλάδο εξοπλισμό και λογισμικό.

ellinon kosmima4

Λόγοι συμμετοχής

Η έκθεση «Ελλήνων Κόσμημα» αποτελεί τη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση του κλάδου στην Ελλάδα, και από αυτή την άποψη αποτελεί σημείο αναφοράς για το ελληνικό κόσμημα και την εξωστρέφειά του.

Κατά τους διοργανωτές, και στη φετινή έκθεση θα υπάρξει πρόγραμμα πρόσκλησης ξένων εμπορικών επισκεπτών για Β2Β επαφές από χώρες-στόχους, ενώ το ιδανικό περιβάλλον προβολής για τις εταιρίες παραγωγής κοσμήματος που θέλουν να αναπτύξουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα, μπορεί να αποτελέσει γόνιμο έδαφος για επιτυχημένες επιχειρηματικές επαφές και συνέργιες.

Όσες εταιρείες συμμετείχαν στην περσινή διοργάνωση, έχουν τη δυνατότητα να ανανεώσουν τη δέσμευση του ίδιου χώρου, ώστε να έχουν τα ίδια και ακόμα καλύτερα περιθώρια επιτυχημένης παρουσίας.

Να σημειωθεί επίσης, ότι στα κίνητρα που προσφέρει η διοργανώτρια αρχή στους εκθέτες της «Ελλήνων Κόσμημα» είναι και η δυνατότητα διοργάνωσης ελληνικών ομαδικών συμμετοχών από τη ΔΕΘ – HELEXPO σε επιλεγμένες εκθέσεις εξωτερικού αποκλειστικά για εκθέτες της «Χρυσός-Ασήμι» και Kosmima.

ellinon kosmima5

ellinon kosmima6

Οικονομικές παροχές

Οι διοργανωτές προσφέρουν επιπλέον οικονομικές παροχές στους εκθέτες της φετινής διοργάνωσης, όπως νέες μειωμένες τιμές στην ενοικίαση χώρου, δυνατότητα ομαδικών συμμετοχών μέσω συλλόγων με ειδικές τιμές για εταιρίες κατασκευής και εμπορίας κοσμημάτων (για stands των 12 και 24 τ.μ.), προνομιακές τιμές συμμετοχής για τους νέους έλληνες παραγωγούς (60 €/τ.μ.) και επιπλέον συνδυαστική έκπτωση 10% στους εκθέτες που θα συμμετέχουν στις εκθέσεις «Ελλήνων Κόσμημα» (Αθήνα) και Kosmima (Θεσσαλονίκη), με ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής (μέχρι και τον Ιούλιο 2014).

Τεύχος 5

Baselworld 2014

Ραντεβού με τη λάμψη και την πολυτέλεια

basel1

Η μεγαλύτερη έκθεση, με τις πιο σύγχρονες τάσεις σε όλο τον κόσμο στο κόσμημα και το ρολόι στις 27/3 -3/4

Επιμέλεια: Δημήτρης Σταμούλης

Κάποτε ήταν μια κλασική εμπορική έκθεση στο χώρο του κοσμήματος και του ρολογιού. Ωστόσο, τα τελευταία δέκα χρόνια έχει εξελιχθεί στο πιο σημαντικό βήμα προβολής για τη διεθνή βιομηχανία ωρολογοποιίας και κοσμηματοποιίας. Η Baselworld πλέον αποτελεί ένα κομψό εκθεσιακό σόου, την πιο αξιοσημείωτη πλατφόρμα παρουσίασης όλων των νέων καινοτομιών των εταιρειών του κλάδου και βέβαια, το πιο σημαντικό βαρόμετρο τάσεων παγκοσμίως στην αγορά πολυτελών προϊόντων.

Κάθε χρόνια περίπου 1400 εκθέτες έχουν το καθιερωμένο τους ραντεβού στην πόλη Βασιλεία της Ελβετίας. Φέτος, η Baselworld πραγματοποιείται από τις 27 Μαρτίου έως τις 3 Απριλίου και αναμένεται όπως κάθε χρόνο, να αποτελέσει σημείο παγκόσμιας αναφοράς για ό,τι πιο πολυτελές δημιουργείται και προσφέρεται στην αγορά ρολογιού και κοσμήματος σε όλο τον κόσμο.

Δεν είναι τυχαίο ότι σε αυτή την έκθεση μπορεί κανείς να συναντήσει όλα τα κορυφαία παγκοσμίως ονόματα στην καινοτομία, την πολυτέλεια, την ακρίβεια, την εξέλιξη, την μόδα. Αποτέλεσμα αυτής της υψηλής εκθεσιακής ποιότητας είναι και η ασυναγώνιστη παρουσία εμπορικών επισκεπτών, που πλέον ανέρχονται ή και υπερβαίνουν τις 100.000 κάθε φορά. Επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα σημαντικά διεθνή αλλά και κλαδικά ενημερωτικά μέσα εστιάζουν την προσοχή τους στο μεγάλο αυτό εκθεσιακό γεγονός. Σε αυτό το δρόμο κινείται και το Jewellry & Time, που παρακολουθεί τόσο πριν όσο και μετά την Baselworld, ώστε να μεταφέρει στους αναγνώστες του τον παλμό, τις τάσεις και τις σημαντικότερες εξελίξεις στην αγορά κοσμήματος και ρολογιού.

basel2

Οι κορυφαίοι οίκοι κοσμήματος και ρολογιού δίνουν σταθερά το «παρών» στην Baselworld

Η μεγαλύτερη αγορά

Στην Baselworld αξίζει κανείς να δώσει το «παρών» καθώς στην Βασιλεία όλες οι εταιρείες επιλέγουν να παρουσιάσουν τα τελευταία προϊόντα τους, τις νέες τάσεις και τα επιτεύγματά τους. Σε αυτή την έκθεση οι πρωτοπόρες ωρολογοποιίες θα παρουσιάσουν τις νέες συλλογές ρολογιών, επιδιώκοντας να έχουν τις πρώτες αντιδράσεις της αγοράς. Άλλωστε, αυτή η αλληλεπίδραση μεταξύ των εταιρειών ρολογιού, των παραγωγών κοσμήματος, των αγοραστών και των εκπροσώπων των μέσων ενημέρωσης, επί οκτώ ημέρες, δίνουν και το στίγμα της κυρίαρχης διεθνώς έκθεσης.

Επαγγελματίες

Στην ελβετική έκθεση δίνουν το παρών και πολλοί επαγγελματίες όπως σχεδιαστές, αρχιτέκτονες, καλλιτέχνες, και κυνηγοί τάσεων. Τα σχολαστικά και εντυπωσιακά σχεδιασμένα πολυώροφα περίπτερα έχουν διαμορφωθεί κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να είναι φιλόξενα τόσο για τις εκθέτριες εταιρείες και τα προϊόντα τους όσο και για τους χιλιάδες επισκέπτες που θα τα επισκεφθούν.

basel3

Μαργαριτάρια και πολύτιμοι λίθοι λάμπουν στις προθήκες της Baselworld.

Το ρεκόρ του 2013

Το μότο της Baselworld του 2013 ήταν «η λάμψη συναντά τις νέες ιδέες και καινοτομίες». Όπως και έγινε, βέβαια, καθώς όχι μόνο αποτέλεσε πόλο έλξης για εκατοντάδες επιχειρήσεις και χιλιάδες επισκέπτες, αλλά και κατέρριψε όλα τα ρεκόρ επισκεψιμότητας και συμμετοχής εκθετών.

Σύμφωνα με τον τελικό απολογισμό, σημειώθηκε ρεκόρ 122.000 επισκεπτών, αυξημένο κατά 17% σε σχέση με το 2012. Οι εκθέτες εξέφρασαν τη μεγάλη τους ικανοποίηση με τη νέα ποιότητα της Baselworld και τα αποτελέσματα που τους απέφερε η παρουσία τους στην έκθεση. Ένα άλλο στοιχείο, ενδεικτικό της παγκόσμιας εμβέλειας της ελβετικής έκθεσης αποτελεί και το νέο ρεκόρ συμμετοχής δημοσιογράφων, που έφτασαν τους 3.610 διαπιστευμένους, αυξημένοι κατά 9% σε σχέση με το 2012.

Οι 1460 εκθέτες από τη βιομηχανία κοσμήματος και ρολογιού, προερχόμενοι από 40 διαφορετικές χώρες, παρουσίασαν στο ευρύ κοινό της έκθεσης τις πιο πρόσφατες καινοτομίες τους και τις πιο εξελιγμένες συλλογές τους. Η Baselworld εισήλθε σε μια νέα εποχή, με την πλήρως ανακαινισμένη εκθεσιακή εγκατάσταση από τους εξαιρετικούς αρχιτέκτονες Herzog & deMeuron, και τα 1000 περίπου νέα περίπτερα, υπογραμμίζοντας έτσι την παγκόσμια διάστασή της. Οι επισκέπτες που πλαισίωσαν την έκθεση ανήλθαν σε 122.000 και ταξίδεψαν στη Βασιλεία από 100 περίπου διαφορετικές χώρες, επιτυγχάνοντας νέο ρεκόρ συμμετοχής.

basel4

Η νέα εκθεσιακή φιλοσοφία

Οι εταιρείες κοσμήματος και οι ωρολογοποιίες τα τελευταία χρόνια έχουν σημειώσει μια πολύ σημαντική ανάπτυξη. Ο χωροταξικός διαχωρισμός τους που επέβαλε το προηγούμενο εκθεσιακό συγκρότημα στη Βασιλεία, πλέον άρθηκε και επιλύθηκε με έναν ιδανικό τρόπο από τους σχεδιαστές του νέου εκθεσιακού κέντρου.

Στην Baselworld 2013, η Σάλα 1 φιλοξένησε εταιρείες και φίρμες ρολογιών και κοσμήματος που έχουν διεθνή απήχηση και μεγάλη ζήτηση. Στη Σάλα 2 εξέθεσαν τα προϊόντα τους οι κοσμηματοποιίες και οι ωρολογοποιίες με διεθνή δραστηριότητα. Οι εκθέτες διαμαντιών, πολύτιμων λίθων και μαργαριταριών παρουσίασαν τα προϊόντα τους σε δικό τους χώρο με την ονομασία «Πέτρες και Μαργαριτάρια», στη Σάλα 3, όπου η εμφάνισή του είναι ολότελα καινούργια. Οι εταιρείες που διαθέτουν μηχανήματα και πρώτες ύλες για τη βιομηχανία του κλάδου πλαισίωσαν τη Σάλα 4. Στο Κτίριο 4 στεγάστηκαν τα Εθνικά Περίπτερα με τα οποία εκπροσωπούνται οι διάφορες χώρες.

Η διοργανώτρια αρχή MCHGroup επένδυσε 430 εκατ. ευρώ ελβετικά φράγκα για το νέο εκθεσιακό κέντρο, το οποίο σχεδιάστηκε από τους ονομαστούς αρχιτέκτονες Herzog & deMeuron. Οι εκθέτες θα έχουν στη διάθεσή τους και στο νέο εκθεσιακό κέντρο την ίδια διαθέσιμη εκθεσιακή επιφάνεια, όπως και παλιότερα, προκειμένου να είναι σε θέση να σχεδιάσουν τα περίπτερά τους με τις καθιερωμένες παραμέτρους τους.

basel5

«Μπορούμε να μιλήσουμε για ένα λαμπρό εκθεσιακό γεγονός», δήλωσε αναφερόμενος στην περσινή έκθεση, ο JacquesDuchene, πρόεδρος της Εκθεσιακής Επιτροπής των διοργανωτών.

Ο JacquesDuchene, πρόεδρος της Εκθεσιακής Επιτροπής της διοργανώτριας εταιρείας, δήλωσε τα εξής: «Μπορούμε να μιλήσουμε για ένα λαμπρό εκθεσιακό γεγονός. Όλες οι προσπάθειες που καταβάλαμε, σε συνεργασία με τους αντιπροσώπους των εκθετριών εταιρειών, τη διεύθυνση της έκθεσης και τις πολιτικές αρχές, αποπληρώθηκαν και με το παραπάνω. Και τώρα μπορούμε να δρέψουμε τους καρπούς αυτής της προσπάθειας, έχοντας κατακτήσει ένα σόου με νέα ποιότητα και αισθητική, απαράμιλλη σε παγκόσμιο επίπεδο».

Τεύχος 5