Image
Image
Image
Image
Image

Μορφή & Λειτουργία

logo lalaouni

Μορφή & Λειτουργία:

Η ακολουθία του Σχεδιασμού 200+200
Διακοσμητικές και Εφαρμοσμένες Τέχνες 1621 - 2021

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΕ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Κλείνοντας 30 χρόνια στη θέση της διευθύνουσας συμβούλου του Μουσείου, αφιερώνω τις δυνάμεις μου στη σταθερή μας πορεία για την ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού. Πρωτοπορώντας στην πολιτιστική εκπαίδευση, τα προγράμματά μας διέπονται από κοινωνιολογικές και ανθρωποκεντρικές προσεγγίσεις υιοθετώντας πρακτικές που ενθαρρύνουν την ενεργητική μουσειακή εμπειρία, απευθυνόμενα τόσο προς το ελληνικό όσο και το διεθνές κοινό.
Η έκθεση «Μορφή & Λειτουργία: η ακολουθία του σχεδιασμού, 200+200» είναι ένα από τα πιο φιλόδοξα επιστημονικά εγχειρήματα του Μουσείου και τιμά τα 200 χρόνια από την Ελληνική επανάσταση.
Η θεματική σύλληψη της έκθεσης επιδιώκει να αναδείξει την οικουμενικότητα των κειμηλίων, που χρησιμοποιήθηκαν στον Ελλαδικό χώρο, με σημείο εκκίνησης το πέρασμα από την περίοδο της Αναγέννησης έως την Ελληνική Επανάσταση, καταλήγοντας στην σύγχρονη δημιουργία. Δείγματα Διακοσμητικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών που χρησιμοποιήθηκαν στον Ελλαδικό χώρο, αλλά εν μέρη παράχθηκαν σε πόλεις της δύσης και της ανατολής. Τα κειμήλια αποτελούν το πεδίο μελέτης, ως προς την κατασκευή, την χρήση, τον συμβολισμό, αλλά και το κοινωνικό κύρος προσαρμόζοντας την καθημερινή ζωή στο ιστορικό συνεχές. Τα αντικείμενα επιλέχθηκαν ανάμεσα σε χιλιάδες, που συναντήσαμε σε δεκάδες συλλογές, με τη βοήθεια καταξιωμένων Ελλήνων ιστορικών.

Πιο σημαντική ακόμα είναι η πολύτιμη συμπαράσταση από τους αναρίθμητους σημερινούς οικοδεσπότες/ συλλέκτες που με την υπομονετική και εξαιρετική συνεργασία άνοιξαν τα σπίτια τους, τα σεντούκια τους. Oι επιμελητές Μουσείων μας επέτρεψαν στα άδυτα τους, και όλοι μαζί ξεπεράσαμε τα εμπόδια από την πρόσφατη υγειονομική κρίση. Έτσι παρόλο που είμασταν το πρώτο Μουσείο, το 2017, που ανακοίνωσε έκθεση αφιερωμένη στο 21, ερχόμαστε τελευταίοι αλλά όχι κατά-ιδρωμένοι να παρουσιάσουμε μια ιστορική έκθεση επετειακού χαρακτήρα.

Η έκθεση κατοπτεύει την ποικιλία και τον πλούτο των εφαρμογών των αντικειμένων δίνοντας έμφαση στην σχέση Σχεδιασμού, Χρήσης και Λειτουργικότητας. Φωτίζει πτυχές της καθημερινότητας που αναδεικνύουν την διαπολιτισμική συμβίωση Ελλήνων και Οθωμανών, τις διεθνείς πολιτικές σχέσεις και εμπορικές συναλλαγές. π.χ. Τα ρολόγια τσέπης, αποδεικνύουν τη συμβατότητα με τις σύγχρονες Ευρωπαϊκές εξελίξεις στις τεχνολογίες, αναδεικνύοντας την σπουδαιότητα της μέτρησης του χρόνου, ή όπως αναγράφεται με επιγραφή στο χρυσό ρολόι του Καποδίστρια «τω τον χρόνον καλώς διοικούντι, οι τον χρόνον καλώς μετρούντες». Ρολόι που του έδωσαν οι Ελβετοί για να τον ευχαριστήσουν για τις υπηρεσίες του ως προς τη σύνταξη του Ελβετικού συντάγματος του 1813. Επίσης, τα ναυτικά χρονόμετρα προς το τέλος του 19ου αιώνα, αποδεικνύουν τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής ναυτικής τέχνης και το υπερπόντιο άνοιγμα της ελληνικής ναυτιλίας και εμπορίου. Ενώ τα πολύτιμα κεραμικά Ιζνίκ που πρωτο-κατασκευάστηκαν στις αρχές του 16ου αιώνα, αποδείχτηκαν πηγή έμπνευσης για την μετέπειτα μνημειακή κεραμική στον Ελλαδικό χώρο.

Ο πρωτότυπος δίγλωσσος κατάλογος που συνοδεύει την έκθεση, ευελπιστούμε πως θα αποτελέσει σημείο αναφοράς, ως βιβλιογραφική πηγή τεκμηρίωσης, σημαντικών αντικειμένων, που βλέπουν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας.

lalaounis 1

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ
H δημιουργία πάντα ακολουθούσε την λειτουργικότητα.

Οι διακοσµητικές και εφαρµοσµένες τέχνες στην Ευρώπη, από τον 17ο έως τον 20ό αιώνα, προσαρµόστηκαν σε κάθε πολιτισµό κινητοποιώντας την έκφραση της τρέχουσας θρησκευτικής, πολιτικής και οικονοµικής κανονικότητας ή επηρεάζοντας την ανατροπή τους, µέσω της χρήσης και της νέας δημιουργίας. Ο επετειακός χαρακτήρας της έκθεσης, µε αφορµή την συµπλήρωση 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, γέννησε τη ρήση «Μορφή και Λειτουργία: η ακολουθία του Σχεδιασµού, 200+200» αφιερωµένη στην ανάπτυξη νέων χαρακτηριστικών γνωρισµάτων στην τέχνη. Παρόλα αυτά, η παρούσα έκθεση δεν εξιστορεί την Ελληνική Επανάσταση, αυτή καθαυτή. Στρέφεται στον υλικό πολιτισµό που διαµόρφωσε, εστιάζοντας στην καλλιτεχνική και χρηστική λειτουργία των αντικειµένων.

Ο προσδιορισµός «200+200» αφορά στον χρόνο, µε σηµείο εκκίνησης το πέρασµα από την περίοδο της Αναγέννησης έως την Ελληνική Επανάσταση, καταλήγοντας στην σύγχρονη δηµιουργία, µε τον κάθε σταθµό να περικλείει δύο αιώνες. Οι διακοσµητικές και εφαρµοσµένες τέχνες βρίσκουν τις ρίζες τους στην αρχαιότητα, επηρεάζοντας µε την εξέλιξή τους την παγκόσµια ιστορία του πολιτισµού. ∆είγµατα διακοσµητικών και εφαρµοσµένων τεχνών που χρησιµοποιήθηκαν στoν Ελλαδικό χώρο, αλλά παράχθηκαν σε χώρες της ανατολής αλλά και της ευρωπαϊκής δύσης, αποτελούν πεδίο µελέτης, ως προς την κατασκευή, την χρήση, τον συµβολισµό, αλλά και το κοινωνικό κύρος προσαρµόζοντας την καθηµερινή ζωή και διακηρύσσοντας την σηµασία της τέχνης µέσα από το πέρασµα της ιστορίας.
Η αρχική δηµιουργία και η µετέπειτα ανακατασκευή, οι κατασκευαστικές και αισθητικές φόρµες, καθώς και η τελική χρήση των κειµηλίων αποτελούν θεµελιώδη στοιχεία που συνεκτιµούνται ισάξια για την µελέτη των ελληνικών παραδοσιακών τεχνών και τεχνικών.

Ο αγώνας για την ελληνική ανεξαρτησία από την Οθωµανική Αυτοκρατορία (1821-1829) αποτέλεσε ένα κοσµοϊστορικό γεγονός που έδωσε πνοή σε ένα νέο έθνος: την σύγχρονη Ελλάδα. Εξελίχθηκε σε έναν ολοσχερή πόλεµο που διαδραµατίστηκε σε στεριά και θάλασσα, µια επίµονη µάχη που δόθηκε στο όνοµα της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και κατ’ επέκταση της νεοτερικότητας. Ως εκ τούτου, ανέδειξε µια µακρά παράδοση ελεύθερης σκέψης και καλλιτεχνικής έκφρασης. Οι πολιτισµικές αλληλεπιδράσεις ήταν ποικίλες και ουσιαστικές. Τα λάφυρα πολέµου, ως αξιοσηµείωτα καλλιτεχνήµατα εξιστορούν την ιστορική αστάθεια της Ευρώπης µέσα στους αιώνες, ενώ τα αντικείµενα της έκθεσης, στο σύνολό τους, µαρτυρούν την λειτουργικότητα µιας εποχής και σήµερα αντιστέκονται στον χρόνο, ως ιστορικά κειµήλια.

Ακολουθώντας τα καλλιτεχνικά κινήµατα της Αναγέννησης, του Μπαρόκ και του Ροκοκό, η επιρροή στις τέχνες ταξίδεψε ως την Ελλάδα κι εφαρµόστηκε στην αισθητική και τις ανάγκες του τόπου. Συνεπώς, η έκθεση αφηγείται την πολιτισµική διαδροµή, 200 χρόνια πριν την Ελληνική Επανάσταση, µέχρι τον απόηχό της στην σύγχρονη εποχή, προβάλλοντας την δηµιουργία καλλιτεχνηµάτων, την χρήση τους, αλλά και την αισθητική τους οµορφιά, ενώ ταυτόχρονα γίνεται όραµα για την σύγχρονη παραδοσιακή χειροποίητη δηµιουργία.

Το ενδιαφέρον για την ανάδειξη αντικειµένων που εντοπίζονται σε σηµαντικές ιδιωτικές και µουσειακές συλλογές αποτέλεσε κύριο γνώµονα για την διαµόρφωση των ενοτήτων της έκθεσης, καθιστώντας πολλά από τα επιλεγµένα κειµήλια προσβάσιµα στο ευρύ κοινό για πρώτη φορά. Αν και πολλά από τα καλλιτεχνήµατα έχουν ήδη αποτελέσει πεδίο επιστηµονικής µελέτης και καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος του ΜΚΗΛ η παρούσα έκθεση αποτελεί έναυσµα για την εφαρµογή νέων και εναλλακτικών µουσειολογικών µέσων ανάδειξης που όχι µόνο σέβονται τον υλικό πολιτισµό, αλλά αποτελούν έµπνευση για την σύγχρονη δηµιουργία.

lalaounis 2

Ο κατάλογος και η έκθεση υλοποιήθηκαν µε την πολύτιµη συµβολή Ελλήνων ιστορικών, συλλεκτών και επιστηµόνων που επιµελώς εργάστηκαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ξεπερνώντας κάθε εµπόδιο και δυσκολία της πανδηµικής κρίσης.

Οι ενότητες της έκθεσης:
ΧΑΡΤΟΓΡΑΦIΑ
ΟΠΛΟΥΡΓIΑ
Η ΤΑΥΤOΤHΤΑ ΤΗΣ EΝΔΥΣΗΣ
ΠΟΛΥΤΙΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΣΕΡΒΙΤΣΙΟΥ

SATELITE 2022
Σχολικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα
Ξεναγήσεις & Διαλέξεις
Σεμινάρια Παραδοσιακών Τεχνών και Εργαστήρια
Pop-Up Εκθέσεις Ελλήνων Δημιουργών
Πρώτη η έκθεση της Συλλογής «ΗΠΕΙΡΟΣ», σχεδιασμένη από την Διευθύντρια Παραγωγής της «Lalaounis» Μαρία Λαλαούνη.
Εκπαιδευτικές Εξορμήσεις και Εκδρομές σε Ελληνικές Συλλογές και Εθνογραφικά &
Λαογραφικά Μουσεία σε Αθήνα και Κωμοπόλεις

ΣΥΛΛΟΓΕΣ   

ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΜΠΑΝΗ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΛΥΚΟΥΡΓΟΥ ΚΑΝΑΡΗ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΙΧΑΛΗ ΚΟΖΩΝΗ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΒΑΣΙΛΗ ΚΟΡΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΚΟΡΡΕ - ΖΩΓΡΑΦΟΥ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ - ΛΕΟΝΤΟΣ ΜΕΛΑ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΥ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΙΡΗΝΗΣ ΜΟΣΚΑΧΛΑΪΔΗ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΠΥΡΟΥ ΚΑΙ ΣΟΦΙΑΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΑΜΟΥΡΚΑ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΙΛΤΟΥ ΣΙΝΙΟΣΟΓΛΟΥ - ΤΟΣΙΤΣΑ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΙΧΑΗΛ ΣΚΟΥΛΛΟΥ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΝΙΚΗΤΑ ΣΤΑΥΡΙΝΑΚΗ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΝΑΚΗ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΔΥΣΣΕΑ ΤΣΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΣΥΛΛΕΚΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΩΝΥΜΟΙ
ΙΔΡΥΜΑΤΑ / ΜΟΥΣΕΙΑ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΕΘΝΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΧΡΙΣΣΟΥ, ΣΥΛΛΟΓΗ ΗΛΙΑ Ε. ΔΑΡΑΔΗΜΟΥ
ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΡΟΔΟΥ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΟΣΜΗΜΑΤΟΣ ΗΛΙΑ ΛΑΛΑΟΥΝΗ
OΜΙΛΟΣ «ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΙ ΚΑΙ ΜΠΟΥΛΕΣ», ΝΑΟΥΣΑ
ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΑΡΟΓΛΟΥ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΓΙΑΝΝΗ & ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Ι. ΣΤΕΦΑΝΗ

Οι ΗΠΑ επεκτείνουν τις κυρώσεις στον ρωσικό χρυσό

Το Ηνωμένο Βασίλειο, ο Καναδάς και η Ιαπωνία έχουν επίσης απαγορεύσει την εισαγωγή χρυσού από τη Ρωσία

usa 1

Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ επέκτεινε τις κυρώσεις του σε ρωσικές εισαγωγές, αυτή τη φορά συμπεριλαμβανομένου του χρυσού ρωσικής προέλευσης.
Το Υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε την Τρίτη, 28 Ιουνίου, ότι ο χρυσός που προέρχεται από τη Ρωσική Ομοσπονδία δεν μπορεί να εισαχθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, με άμεση ισχύ, εκτός εάν χορηγηθεί διαφορετική άδεια ή εξουσιοδοτηθεί από το Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων (OFAC).
Από αυτόν τον τελευταίο γύρο κυρώσεων εξαιρείται ο χρυσός ρωσικής προέλευσης που έχει αποσταλεί από τη Ρωσία πριν από την ανακοίνωση των κυρώσεων.
«Οι σημερινές αποφάσεις χτυπούν στην καρδιά της ικανότητας της Ρωσίας να αναπτύσσει όπλα και τεχνολογία που χρησιμοποιούνται για τον βάναυσο επιθετικό πόλεμο του Βλαντιμίρ Πούτιν κατά της Ουκρανίας», ανέφερε το υπουργείο Οικονομικών.
Ακόμη και πριν από τις νέες κυρώσεις, ορισμένες συναλλαγές που σχετίζονται με τον χρυσό που αφορούσαν τη Ρωσία ήταν υπό περιορισμούς βάσει εκτελεστικού διατάγματος, σημείωσε το Υπουργείο Οικονομικών.
Η JVC σημείωσε επίσης μια αλλαγή στην ενότητα Συχνών Ερωτήσεων του OFAC σχετικά με τον ρωσικό χρυσό. Η ενημέρωση αναφέρει ότι ο ρωσικός χρυσός που «μετασχηματίζεται ουσιαστικά» σε άλλη χώρα δεν υπόκειται σε κυρώσεις, η ίδια εξαίρεση ισχύει για τα ρωσικά διαμάντια όταν επιβλήθηκαν κυρώσεις νωρίτερα φέτος.
«Ένα παράδειγμα ουσιαστικής μεταμόρφωσης του χρυσού θα ήταν η λήψη χρυσού ράβδου 24 καρατίων και η μετατροπή του σε σύρμα 18 καρατίων», εξήγησε η Sara Yood, αναπληρώτρια γενική σύμβουλος της JVC.
«Ένα παράδειγμα που πιθανότατα δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ουσιαστική μεταμόρφωση θα ήταν η τοποθέτηση ευρημάτων σε μια αλυσίδα για να γίνει κολιέ», πρόσθεσε.
Η JVC συμβουλεύει τις επιχειρήσεις να προχωρήσουν με προσοχή.
«Οι επιχειρήσεις που εισάγουν τακτικά χρυσό από χώρες που δεν αναφέρονται παραπάνω [εννοώντας τη Ρωσία] θα πρέπει να μιλούν με τους προμηθευτές τους για αυτόν τον νέο περιορισμό και να διασφαλίζουν ότι δεν εισάγουν εν αγνοία τους ρωσικό χρυσό στις Ηνωμένες Πολιτείες».
Οι εταιρείες θα πρέπει επίσης να αναζητήσουν τη «Λίστα καλής παράδοσης» του London Bullion Market Association, δήλωσε η JVC, μια λίστα ελεγμένων προμηθευτών χρυσού που ακολουθούν τις οδηγίες υπεύθυνης προμήθειας της ένωσης.
«Από πολύ νωρίς στην κρίση, το Jewelers of America ήταν ανένδοτο στο να συμβουλεύει τα μέλη της JA να σταματήσουν την αγορά αγαθών που χρησιμοποιούνται σε κοσμήματα που προέρχονται από τη Ρωσία και ωφελούν τη ρωσική κυβέρνηση», δήλωσε στο National Jeweler ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της JA, David Bonaparte.
«Η τελευταία απαγόρευση ενισχύει την ανάγκη των κοσμηματοπωλών να ελέγχουν από πού προέρχονται τα διαμάντια, τα πολύτιμα μέταλλα και οι πολύτιμοι λίθοι».
Οι τελευταίες κυρώσεις στη Ρωσία ήταν αποτέλεσμα της συνάντησης των ηγετών του κόσμου στην πρόσφατη σύνοδο κορυφής της G-7 στο Μόναχο, όπου συναντήθηκαν οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ιαπωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ευρωπαϊκή Ένωση για να συζητήσουν, μεταξύ άλλων θεμάτων, τον πόλεμος στην Ουκρανία.

usa 2

Αρκετοί ηγέτες συμφώνησαν σε απαγόρευση εισαγωγής νέου χρυσού από τη Ρωσία σε μια προσπάθεια να παρεμποδίσουν τη ροή εσόδων για τη χρηματοδότηση του πολέμου στην Ουκρανία, ανάμεσά τους οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Ιαπωνία.
Η εξαγωγή χρυσού συγκεντρώνει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για τη Ρωσία, ανέφερε σε tweet ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν.
Η υπουργός Οικονομικών Τζάνετ Γέλεν δήλωσε ότι η απαγόρευση «επιβεβαιώνει τη δέσμευσή μας να εργαστούμε μαζί με τους εταίρους και τους συμμάχους μας για την επιβολή πρόσθετων αυστηρών κυρώσεων ως απάντηση στον πόλεμο της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας».
Οι κυρώσεις ισχύουν επίσης για επιπλέον 70 ρωσικές οντότητες και 29 Ρώσους ιδιώτες που λέγεται ότι είναι κρίσιμοι για τους αμυντικούς, βιομηχανικούς, τεχνολογικούς και μεταποιητικούς τομείς της χώρας.
«Οι ευρείες πολυμερείς δεσμεύσεις και οι ενέργειες των μελών της G7 απέκοψαν περαιτέρω την πρόσβαση της Ρωσικής Ομοσπονδίας στην τεχνολογία που είναι κρίσιμης σημασίας για τον στρατό τους», δήλωσε η Yellen.
«Η στόχευση της αμυντικής βιομηχανίας της Ρωσίας θα υποβαθμίσει τις δυνατότητες του Πούτιν και θα εμποδίσει περαιτέρω τον πόλεμό του εναντίον της Ουκρανίας, η οποία έχει ήδη στιγματιστεί από κακό ηθικό, σπασμένες αλυσίδες εφοδιασμού και αποτυχίες υλικοτεχνικής υποστήριξης».
Αυτός είναι ο τελευταίος γύρος κυρώσεων κατά της Ρωσίας που επηρεάζει τη βιομηχανία κοσμημάτων.
Το Υπουργείο Οικονομικών επέβαλε για πρώτη φορά κυρώσεις στη ρωσική εταιρεία εξόρυξης διαμαντιών Alrosa και στον διευθύνοντα σύμβουλό της τον Φεβρουάριο.
Τον Μάρτιο, ο Πρόεδρος Μπάιντεν απαγόρευσε την εισαγωγή ρωσικών διαμαντιών στις ΗΠΑ με εκτελεστικό διάταγμα.
Τον Απρίλιο, η κυβέρνηση των ΗΠΑ έθεσε την Alrosa στη λίστα των Ειδικών Υπηκόων, εμποδίζοντας ουσιαστικά τις αμερικανικές εταιρείες να συναλλάσσονται μαζί της.
Η Alrosa αντιπροσωπεύει το 90% της ικανότητας εξόρυξης διαμαντιών της Ρωσίας, σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών, και η ρωσική κυβέρνηση κατέχει μερίδιο 33% στην εταιρεία.
Εξόρυξε 32,4 εκατομμύρια καράτια το 2021, καθιστώντας την τον μεγαλύτερο παραγωγό κατ’ όγκο και αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 30 τοις εκατό της παγκόσμιας προσφοράς, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Lewis Hamilton

Τρόλαρε την FIA φορώντας πολλά κοσμήματα και ρολόγια στη συνέντευξη τύπου στο Μαϊάμι

Mercedes' British driver Lewis Hamilton attends  the press conference for the first practice at the Miami International Autodrome for the Miami Formula One Grand Prix, in Miami Gardens, Florida, on May 6, 2022. (Photo by CHANDAN KHANNA / AFP) (Photo by CHANDAN KHANNA/AFP via Getty Images)

Με την FIA να προχωρά σε περαιτέρω αυστηροποίηση των κανονισμών που αναφέρουν πως οι πιλότοι δεν πρέπει να φορούν κοσμήματα ενώ οδηγούν τα μονοθέσια, εισάγοντας δύο νέα πεδία στα έγγραφα ελέγχου που περιγράφουν τους κανόνες που προβλέπονται στον Διεθνή Αθλητικό Κώδικα και που πρέπει να υπογράφουν οι ομάδες κατά τη διάρκεια ενός GP της Formula 1, ο Lewis Hamilton διαμαρτυρήθηκε με τον δικό του τρόπο, τρολάροντας την FIA.
Συγκεκριμένα, ο Hamilton εμφανίστηκε στη συνέντευξη τύπου στο Μαϊάμι φορώντας σκουλαρίκια, τέσσερα κολιέ, τρία ρολόγια, βραχιόλια και 8 δαχτυλίδια.
«Δεν μπορούσα να φορέσω άλλα κοσμήματα σήμερα. Είναι ένα βήμα πίσω αν σκεφτείς τα βήματα που έχουμε κάνει σαν άθλημα σε ποιο σημαντικά ζητήματα στα οποία και θα πρέπει να επικεντρωνόμαστε. Νομίζω ότι έχουμε κάνει πραγματικά μεγάλα βήματα ως άθλημα, είμαστε εδώ στο Μαϊάμι, αυτό είναι ένα μικρό ζήτημα.
Είμαι στο άθλημα 16 χρόνια και φοράω κοσμήματα και τα 16 χρόνια. Και στο μονοθέσιο φοράω μόνο το σκουλαρίκι στη μύτη και στο αυτί, τα οποία δεν μπορών καν να τα αφαιρέσω.
Δεν τέθηκε ποτέ θέμα ασφαλείας στο παρελθόν. Είναι πλατινένια, δεν είναι μαγνητικά. Στα 16 χρόνια έχω περάσει από άπειρους ανιχνευτές μετάλλων και έχω κάνει τόσες μαγνητικές τομογραφίες και δεν χρειάστηκε ποτέ να τα βγάλω.

news 2

Στην πραγματικότητα δεν τίθεται ζήτημα. Είμαι πρόθυμος να υπογράψω ένα χαρτί με το οποίο θα αναλαμβάνω την ευθύνη και θα απαλλάσσω εκείνους».
Μάλιστα ο Hamilton απείλησε πως θα αποχωρήσει από τον αγώνα εάν η FIA τον αναγκάσει να αφαιρέσει τα κοσμήματα.
«Αν με σταματήσουν, τότε ας είναι. Έχουμε αναπληρωματικό οδηγό, είμαστε έτοιμοι και προετοιμασμένοι για το Σαββατοκύριακο. Υπάρχουν πολλά πράγματα να κάνεις στην πόλη έτσι και αλλιώς! Θα είναι καλό σε κάθε περίπτωση».
Ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είπε πως θα μιλήσει με τον Mohammed Ben Sulayem, πρόεδρο της FIA για το θέμα.
«Μου φαίνεται περιττό να μπούμε σε αυτή τη διαμάχη. Έχει να κάνει με την ατομικότητα και το να είσαι αυτός που είσαι. Προσπάθησα να τηλεφωνήσω στον Mohammed [bin Sulayem] σήμερα το πρωί, αλλά είμαι σίγουρος πως είναι πολύ απασχολημένος.
Έτσι του έστειλα ένα μήνυμα απλώς διαβεβαιώνοντάς τον ότι θέλω να είμαι σύμμαχος. Δεν θέλω να τσακωθώ μαζί τους για αυτό. Αυτό είναι πολύ, πολύ ανόητο.
Νομίζω ότι έχουμε μεγαλύτερα ψάρια να τηγανίσουμε. Πρέπει να κάνουμε πράγματα που θα έχουν θετικό αντίκτυπο. Σε αυτά πρέπει να επικεντρωθούμε».
Στο πλευρό του Hamilton στάθηκε τόσο ο Toto Wolff όσο και ο Helmut Marco, με τον Wolff να αμφισβητεί το κατά πόσο η FIA θέλει πραγματικά να συνεχίσει την διαμάχη με τους πιλότους για το θέμα.
Με τους κανόνες σχετικά με την απαγόρευση των κοσμημάτων να έχουν εγγραφεί στον Διεθνή Αθλητικό Κώδικα της FIA, δύο οδηγοί της Formula E έπεσαν θύματα της διοργανώτριας αρχής στο E-Prix του Μονακό.
Ο Pascal Wehrlein της Porsche και ο Mitch Evans της Jaguar έλαβαν αμφότεροι έναν βαθμό ποινής στη Super Licence τους μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς διαπιστώθηκε ότι φορούσαν μεταλλικές αλυσίδες στο λαιμό τους όταν οδηγούσαν τα μονοθέσια τους. Επιπλέον τους επιβλήθηκε χρηματικό πρόστιμο 1.000 ευρώ με αναστολή, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ αν διαπράξουν ξανά το ίδιο παράπτωμα.

news 3

Εξαίρεση για επιπλέον δύο αγώνες στον Hamilton
Μετά την έκταση που πήρε το θέμα η FIA έδωσε στον Hamilton εξαίρεση δύο αγώνων, επιτρέποντάς του να συνεχίσει να φοράει κοσμήματα που «δεν μπορεί να αφαιρέσει εύκολα».
Η FIA φέρεται να επανέλαβε στον Hamilton πως ο κανονισμός αφορά την ασφάλεια και όχι την προσωπική του έκφραση και ο Βρετανός συμφώνησε να αγωνιστεί χωρίς κανένα κόσμημα στο Μαϊάμι εκτός από αυτά που εξαιρούνται. Η εξαίρεση του Hamilton λήγει στο GP του Μονακό.

Πηγή: www.autoblog.gr

Κινηματογραφική ληστεία

Σε κοσμηματοπωλείο του οίκου Chanel στο Παρίσι

Police and investigators gather at the entrance to a Chanel shop on Place Vendome in Paris, on May 5, 2022, after a suspected armed robbery. (Photo by BERTRAND GUAY / AFP)

Ένοπλη ληστεία σημειώθηκε σε κοσμηματοπωλείο του οίκου Chanel στο κέντρο του Παρισιού, με τους δράστες να διαφεύγουν με μοτοσικλέτες και να αναζητούνται από τη γαλλική αστυνομία.
Σε βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας μέσω Twitter διακρίνεται ένας ληστής με αυτόματο όπλο έξω από το κοσμηματοπωλείο στην περίφημη Οδό της Ειρήνης (Rue de la Paix), έναν πολυσύχναστο εμπορικό δρόμο της πρωτεύουσας. Δευτερόλεπτα αργότερα, άλλοι τρεις ληστές – όλοι μαυροντυμένοι και φορώντας κράνη – βγαίνουν από το κατάστημα κρατώντας τσάντες και διαφεύγουν με δύο μοτοσικλέτες.
«Όλα συνέβησαν πολύ γρήγορα και δυστυχώς οι πρώτοι αστυνομικοί που έφθασαν ήταν με ποδήλατα», δήλωσε ένας αυτόπτης μάρτυρας στο πρακτορείο Reuters.
Ο οίκος Chanel ανακοίνωσε πως δεν υπήρξε τραυματισμός και ότι συνεργάζεται με την αστυνομία. Δεν αποκάλυψε την αξία της λείας των ληστών.
Το συγκεκριμένο κατάστημα πώλησης ρολογιών και κοσμημάτων λειτουργεί προσωρινά μέχρι να ολοκληρωθεί η ανακαίνιση του εμβληματικού καταστήματος Chanel στην πλατεία Βαντόμ (Place Vendome) της γαλλικής πρωτεύουσας.
Τους τελευταίους μήνες, έχουν σημειωθεί πολλές ληστείες σε κοσμηματοπωλεία του Παρισιού. Τον Σεπτέμβριο, η αστυνομία συνέλαβε τρεις υπόπτους για την επίθεση σε κοσμηματοπωλείο του οίκου Bulgari στην ίδια περιοχή. Τότε οι κακοποιοί είχαν ανοίξει πυρ μέσα από το αυτοκίνητο που χρησιμοποίησαν για να διαφύγουν με λεία περίπου 10 εκατομμυρίων ευρώ.
Τον Ιούλιο, ληστές άρπαξαν κοσμήματα αξίας περίπου 2 εκατομμυρίων ευρώ από κατάστημα Chaumet κοντά στη Λεωφόρο των Ηλυσίων Πεδίων. Ωστόσο, τα κλεμμένα κοσμήματα εντοπίστηκαν και οι φερόμενοι ως δράστες συνελήφθησαν.

Tiffany & Co

Η Tiffany & Co αναστέλλει τη χρήση ρωσικών διαμαντιών

77fa7000507269e8070c4e7339801df9

Νέα Υόρκη Η Tiffany & Co. δεν θα αγοράζει πλέον διαμάντια που εξορύσσονται στη Ρωσία μετά την εισβολή της χώρας στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου, ανακοίνωσε το περιοδικό «The Retailer».
«Από τις 21 Μαρτίου, η Tiffany διέκοψε την προμήθεια όλων των ακατέργαστων διαμαντιών από τη Ρωσία, καθώς και των σειριακών διαμαντιών ρωσικής προέλευσης, ανεξάρτητα από το πού κόβονται και γυαλίζονται», δήλωσε η Tiffany σε δήλωση που κοινοποιήθηκε μέσω Twitter.
Οι ΗΠΑ απαγόρευσαν την εισαγωγή μη βιομηχανικών διαμαντιών που εξορύσσονται στη Ρωσία νωρίτερα αυτό το μήνα, αλλά, από την ώρα του δημοσιεύματος, υπάρχει ένα κενό που επιτρέπει την εισαγωγή ρωσικών διαμαντιών που κόβονται και γυαλίζονται σε άλλη χώρα.
Η απαγόρευση του Tiffany ισχύει μόνο για τα διαμάντια που εξορύσσονται στη Ρωσία από τις 21 Μαρτίου, επομένως τα ρωσικά διαμάντια αναμένεται να εξακολουθούν να βρίσκονται στα καταστήματα για αρκετούς μήνες ακόμα, καθώς η Tiffany πωλεί προϊόντα υπάρχοντος αποθέματος, σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg.
Η εταιρεία που ανήκει στην LVMH είπε επίσης ότι έδωσε εντολή στους προμηθευτές της να σταματήσουν να αγοράζουν ακατέργαστα διαμάντια από τη Ρωσία για λογαριασμό της, σύμφωνα με έκθεση της Barron.
Τα διαμάντια Melee διαχωρίζονται επίσης με βάση τη χώρα προέλευσής τους, ανέφερε η έκθεση.
Η LVMH κατέχει πολλές μάρκες ρολογιών και κοσμημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Bulgari, Chaumet, TAG Heuer και Zenith. Η εταιρεία δεν απάντησε όταν ρωτήθηκε εάν κάποια από αυτές τις μάρκες έχει λάβει παρόμοια στάση.
Η Tiffany ακολουθεί κοινή πορεία με τις Signet Jewelers και Brilliant Earth, οι οποίες έχουν θέσει παρόμοιους περιορισμούς προμήθειας.
«Τα ρωσικά διαμάντια, τα οποία έχουμε αναστείλει, ήταν πραγματικά μικρή επίπτωση για εμάς, αλλά παίρνουμε μεγαλύτερη θέση σε αυτό το θέμα επειδή πιστεύουμε ότι είναι τόσο σημαντικό», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της Signet, Virginia C. Drosos.
Σημείωσε ότι η Signet είναι ιδρυτής του Responsible Jewellery Council και μέλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Διαμαντιών και έχει το δικό της πρωτόκολλο εσωτερικής προμήθειας, το οποίο της επιτρέπει να έχει μεγαλύτερο έλεγχο της διαδικασίας.
«Αυτό μας βοηθά να ανατρέξουμε στην αλυσίδα εφοδιασμού, όχι μόνο για να γνωρίζουμε ότι οι προμηθευτές μας λειτουργούν με ηθικό τρόπο, αλλά ότι όλοι στην αλυσίδα εφοδιασμού από το ορυχείο μέχρι την αγορά λειτουργούν με τα πρότυπα που απαιτούμε», είπε.
Η Brilliant Earth ήταν ένας από τους πρώτους κοσμηματοπώλες που έκανε δήλωση για το θέμα, ανακοινώνοντας ότι είχε αφαιρέσει όλα τα ρωσικά διαμάντια από τον ιστότοπό της.

H εκτελεστική διευθύντρια του RJC παραιτείται

Μεγάλες εταιρείες αποχωρούν λόγω αδράνειας σχετικά με τις κυρώσεις της Ρωσίας

logo rjc

Η Pandora και η Richemont αποχωρούν από το Responsible Jewellery Council (RJC), όπως ανακοίνωσαν, επικαλούμενες την άρνηση του οργανισμού να διακόψει τους δεσμούς με τις ρωσικές εταιρείες.
Επίσης, πηγές επιβεβαίωσαν ότι η Εκτελεστική Διευθύντρια της RJC, Iris Van der Veken, παραιτήθηκε λόγω της συμμετοχής στην οργάνωση του ρωσικού γίγαντα διαμαντιών Alrosa.

2 20a810b0205a3ab660a019674acc778f

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Alrosa παραιτήθηκε οικειοθελώς από αντιπρόεδρος της RJC, αποχωρώντας προσωρινά από το διοικητικό συμβούλιο, αλλά παραμένει πιστοποιημένο μέλος του Responsible Jewellery Council, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του οργανισμού.
Σε ένα δελτίο τύπου, η Pandora είπε ότι ζήτησε από την RJC να αναστείλει τις συνδρομές ρωσικών εταιρειών και τις υπεύθυνες επιχειρηματικές πιστοποιήσεις και να παροτρύνει τα μέλη της να σταματήσουν να συναλλάσσονται με τη Ρωσία.
«Είμαστε συγκλονισμένοι και λυπημένοι από την απρόσμενη επίθεση στην Ουκρανία και οι σκέψεις μας είναι με τον ουκρανικό λαό, ο οποίος είναι θύμα αυτής της παράλογης στρατιωτικής επίθεσης», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Pandora, Alexander Lacik.
«Ο πόλεμος απαιτεί από όλες τις επιχειρήσεις να ενεργούν με τη μέγιστη ευθύνη σχετικά με τυχόν αλληλεπιδράσεις ή επιχειρηματικές συναλλαγές με τη Ρωσία και τη Λευκορωσία. Η Pandora δεν μπορεί να είναι μέλος μιας ένωσης που δεν συμμερίζεται τις ίδιες αξίες».

3 Richemont group01

Όταν ρωτήθηκε για την έξοδο της Pandora και τα αιτήματα της εταιρείας σε σχέση με τη Ρωσία και τις ρωσικές εταιρείες-μέλη, η RJC έστειλε την ακόλουθη δήλωση.
Η RJC είπε ότι το διοικητικό της συμβούλιο έχει ξεκινήσει μια ανεξάρτητη, τριμερή νομική αξιολόγηση σχετικά με το καθεστώς συμμετοχής της Alrosa.
«Αυτή η διαδικασία ξεκίνησε για να εξεταστεί το καθεστώς της Alrosa ως μέλους του RJC, για να διασφαλιστεί ότι η κατάλληλη δράση ελήφθη [και] έγινε με σεβασμό στις αρχές της δικαιοσύνης και, κυρίως, εντός των αρμοδιοτήτων του διοικητικού συμβουλίου», είπε. Ο πρόεδρος του RJC, David Bouffard.
Ο Bouffard πρόσθεσε ότι η RJC πρέπει να ενεργεί σύμφωνα με τα συνταγματικά και θεσμικά της καθήκοντα και «να εκπληρώνει τις ευθύνες της με καλή πίστη».
«Το RJC εκτιμά ότι ο ρυθμός αυτής της διαδικασίας μπορεί να είναι απογοητευτικός, αλλά πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου κατάσταση, η οποία αλλάζει συνεχώς και απαιτεί να αφιερωθεί χρόνος, ώστε να διασφαλιστεί ότι η δέουσα διαδικασία ακολουθείται όσο το δυνατόν πιο εξαντλητικά. Ωστόσο, θα ολοκληρωθεί άμεσα», είπε ο Bouffard.

4 Pandora corporate headquarters in Copenhagen

Η Pandora είναι μέλος του εμπορικού οργανισμού εδώ και 12 χρόνια.
Από τις 24 Φεβρουαρίου, η Pandora είπε ότι ανέστειλε όλες τις συναλλαγές της με τη Ρωσία και τη Λευκορωσία και κάλεσε τους προμηθευτές και τους επιχειρηματικούς εταίρους της να μην προμηθεύονται πρώτες ύλες, προϊόντα ή υπηρεσίες —άμεσα ή έμμεσα— από τις δύο χώρες.
Η Richemont, ο όμιλος πολυτελών ετερογενών δραστηριοτήτων πίσω από τις Cartier και Van Cleef & Arpels, αποχώρησε επίσης από την RJC, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.
Ο Οικονομικός Διευθυντής Burkhart Grund έκανε μια δήλωση στους δημοσιογράφους στην εκπομπή Watches & Wonders που διεξάγεται στη Γενεύη.
«Δεν προσπαθούμε να κάνουμε μια δήλωση αυτή καθαυτή. Προσπαθούμε να διατηρήσουμε τα πολύ υψηλά πρότυπα που διαμορφώνουμε τα τελευταία 15 χρόνια. Εάν η RJC δεν μπορεί να τηρήσει [τα υψηλότερα] πρότυπα, τότε δεν μπορούμε να είμαστε μέρος αυτού. Γι’ αυτό παραιτηθήκαμε», είπε ο Grund.

Τα προβλήματα για την Tiffany & Co συνεχίζονται

Ο ανταγωνισμός Γαλλίας – ΗΠΑ προκαλεί σύγχυση

Όταν ο γαλλικός όμιλος πολυτελών ετερογενών δραστηριοτήτων Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) εξαγόρασε την Tiffany & Co. τον Ιανουάριο, η διοίκηση της LVMH έδειξε αμέσως ότι επέρχονται μεγάλες αλλαγές, είτε άρεσαν στους πελάτες είτε όχι.

Η Tiffany δεν άλλαζε απλώς «χέρια», άλλαζε μορφή. Ωστόσο, δεν πήγαν όλα σύμφωνα με το σχέδιο.
Μόλις δύο μήνες μετά την εξαγορά, η Tiffany & Co. ακύρωσε τη διαφήμισή της στην έντυπη έκδοση των New York Times, η οποία κυκλοφορούσε σταθερά στη σελίδα 3 από το 1896.
Το re-branding συνεχίστηκε με μια αμφιλεγόμενη καμπάνια διαφημιστικών πινακίδων που έφερε το σλόγκαν, «Not your mother’s Tiffany». Η πρόθεση ήταν ξεκάθαρη – τοποθετώντας την Tiffany ως μια νεανική, επίκαιρη και ανεπιτήδευτη επωνυμία, προσβάσιμη στη νέα γενιά αποκαλούμενη ως Gen Z.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal (WSJ), «Φαινόταν σαν μια τέλεια ένωση όταν η LVMH εξαγόρασε την Tiffany & Co.» και οι δύο εταιρείες συμφώνησαν στην εξαγορά στα τέλη του 2019. Ο συνδυασμός συνδύαζε ένα γνωστό αλλά ξεθωριασμένο κοσμηματοπωλείο με ένα γαλλικό όμιλο ετερογενών δραστηριοτήτων με βαθιές τσέπες, που στοιχηματίζει το μέλλον του στην επέκτασή του στην Κίνα και την Ευρώπη».
Ωστόσο το άρθρο συνεχίζει λέγοντας ότι η γαλλική εξαγορά της Tiffany & Co ξεκίνησε με ύβρεις, μηνύσεις και κατηγορίες για κακοδιαχείριση. Τότε τα πράγματα έγιναν πολύ άβολα.

2 DKPTEUGWHZFH3BC54RHZ4TPP6M

Λίγο αφότου η LVMH έκλεισε την εξαγορά 15,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων της αμερικανικής εταιρείας λιανικής πώλησης κοσμημάτων τον Ιανουάριο του 2021, αντικατέστησε αρκετούς από τους ανώτερους ηγέτες της Tiffany με στελέχη από άλλα μέρη της αυτοκρατορίας της LVMH.
Κάποιοι εναπομείναντες υπάλληλοι αστειεύονταν ότι τα μαθήματα γαλλικών ήταν προϋπόθεση για την ασφάλεια της εργασίας.
Τον Φεβρουάριο, το Jeweller ανέφερε ότι η LVMH οργάνωσε μία συνάντηση με τους υπαλλήλους της Tiffany & Co., στην οποία η διοίκηση περιέγραψε μια αλλαγή κατεύθυνσης προς τα «υψηλής ποιότητας, αστραφτερά κοσμήματα» και μακριά από προσιτές σειρές προϊόντων από ασήμι».
Σύμφωνα με το WSJ report, τον Απρίλιο μια ομάδα στελεχών του Tiffany κυκλοφόρησαν ένα μη εγκεκριμένο σημείωμα που πρόσφερε συμβουλές σχετικά με τις «γαλλοαμερικανικές πολιτιστικές αποχρώσεις και την εθιμοτυπία», οι οποίοι συμβουλεύαν να μην συζητηθούν καθόλου διάφορα σχέδια το Σαββατοκύριακο ενόσω περίμεναν να ξεκινήσει μια συνάντηση.
Ωστόσο, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Tiffany, Anthony Ledru, κατήγγειλε αυτό το σημείωμα μετά τη κυκλοφορία του, αμφισβητώντας την ιδέα ότι οι άνθρωποι έπρεπε να αφομοιωθούν για να πετύχουν στη δουλειά τους. Είπε στην ομάδα του «δεν είμαστε ευθυγραμμισμένοι με αυτό», αναφέρει ο κ. Ledru σε συνέντευξή του στο γραφείο του στο Μανχάταν.
Η γεφύρωση του πολιτιστικού χάσματος δεν είναι η μόνη πρόκληση που αντιμετωπίζει ο νέος ιδιοκτήτης του Tiffany. Το άλλο είναι στρατηγικό. Η LVMH προσπαθεί να επανεκκινήσει αυτό που θεωρεί ως μία «κοιμισμένη» επωνυμία και που έχει μείνει πίσω σε σχέση με την Cartier, τη Chopard και άλλες μεγάλες εταιρείες πολυτελών κοσμημάτων.

3 return to tiffanyheart tag bead bracelet 23984024 1015225 ED M

Το Jeweler ανέφερε ότι: «Η LVMH μπορεί να δώσει στην Tiffany τον χρόνο και τα χρήματα που χρειάζονται για να κάνει κάποιες μεγάλες επενδύσεις στη γκάμα προϊόντων και σε καταστήματα παγκοσμίως και να περιμένει να αποδώσουν μεσοπρόθεσμα», ευελπιστώντας με αυτόν τον τρόπο να επέλθει και η γεωγραφική της επέκταση σε Ευρώπη και Κίνα.
Είναι σαφές ότι ο γαλλικός όμιλος ετερογενών δραστηριοτήτων έχει τη θέληση και τα χρήματα να μετατρέψει τα μεγάλα σχέδια σε πραγματικότητα. Αλλά πρώτα, πρέπει να βρει ακριβώς τι θέλει να είναι η Tiffany.
Το άρθρο του WSJ λέει ότι η Tiffany παραμένει σε μεγάλο βαθμό μια αμερικανική εταιρεία. Από το 2019, λάμβανε το 43 τοις εκατό των πωλήσεών της από την Αμερική, θέτοντας σε μειονεκτική θέση την Cartier και άλλα κοσμηματοπωλεία που έχουν μεγαλύτερη παρουσία στην προσοδοφόρα κινεζική αγορά, ανέφεραν οι αναλυτές.
Οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019, το τελευταίο πλήρες έτος και το οποίο έφερε και τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Τα οικονομικά μεγέθη για την Tiffany δεν ανακοινώνονται πλέον.
Βέβαια, η Tiffany ανέκαθεν βασιζόταν σε λιγότερο ακριβά ασημένια κοσμήματα για ένα μεγάλο μέρος των πωλήσεών της. Οι κατηγορίες κοσμημάτων με μέση τιμή 530 $ ή λιγότερο αποτελούσαν το 45 τοις εκατό των πωλήσεων το 2016. Οι αναλυτές ανησυχούσαν ότι η Tiffany επέτρεπε τον πολλαπλασιασμό των ασημένιων κοσμημάτων να αποδυναμώσει τη μάρκα.

4 return to tiffanyheart tag bracelet 69700934 1027355 SV 1 M

Υπό τη διοίκηση του LVMH, η Tiffany αυξάνει τις τιμές στο ασήμι και σε ορισμένες περιπτώσεις το συνδυάζει με άλλα πολύτιμα μέταλλα και πέτρες. Οι τιμές σε ορισμένες συλλογές αυξάνονται κατά 7 τοις εκατό έως 13 τοις εκατό από το 2020, σύμφωνα με την εταιρεία. Οι αυξήσεις είναι μεγαλύτερες για ορισμένα είδη, όπως ένα γοητευτικό ασημένιο βραχιόλι «Return to Tiffany» 425$ US, έναντι 300$ πριν από ένα χρόνο. Ορισμένες από τις αυξήσεις αντικατοπτρίζουν το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών, ανέφερε η εταιρεία.
«Είναι εντάξει με το να χάσουν μερικούς καταναλωτές», δήλωσε στο WSJ ο Erwan Rambourg, επικεφαλής έρευνας καταναλωτών και λιανικής στην HSBC. «Θέλουν να ανταγωνιστούν τον Cartier, όχι τον Zales».
Στην πρώτη της οικονομική ενημέρωση για το 2021, η LVMH ανέφερε έσοδα 13,96 δισεκατομμυρίων ευρώ (21,6 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), αύξηση 32 τοις εκατό σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, 1,88 δισεκατομμύρια ευρώ (2,9 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας) προήλθαν από το τμήμα Ρολόγια & Κοσμήματα της εταιρείας – αύξηση 138 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2020.

Διαμαντένιο κολιέ

Bijoux de Diamants 55.55 καρατίων της Chanel

Για να γιορτάσει την 90η επέτειο του bijoux de Diamants της σχεδιάστριας μόδας Coco Chanel, ο οίκος μόδας με έδρα το Παρίσι παρουσίασε ένα πολυτελές διαμαντένιο κολιέ 55, 55 καρατίων που είναι «πλήρως μεταμορφώσιμο» σε καρφίτσα ή βραχιόλι.

1 7cce9ac5 df5a 4cb1 96dd f67513abc749 03831aa0

Το κομμάτι φέρει την υπογραφή Allure Céleste και σχεδιάστηκε εις μνήμην της συλλογής «1932» της επωνυμίας - τη χρονιά που η Bijoux de Diamants παρουσίασε τα πρώτα της υψηλά κοσμήματα από τη Chanel.
«Η Gabrielle Chanel είχε μια οραματική προσέγγιση στα κοσμήματα. Είχε την ιδέα να δημιουργήσει την πρώτη υψηλή συλλογή κοσμημάτων στην ιστορία που θα περιστρέφεται γύρω από ένα πρωταρχικό θέμα – τα σύμβολα του σύμπαντος της: ουράνια σχήματα και ραπτική», εξήγησε η Marianne Etchebarne, παγκόσμια επικεφαλής μάρκετινγκ ρολογιών και εκλεκτών κοσμημάτων, Chanel στην SCMP.

2 ChanelSapphireNeckalce 1

Το κολιέ είναι φτιαγμένο από στρογγυλά διαμάντια με ένα έντονο μπλε οβάλ ζαφείρι «φεγγάρι» 55,55 καρατίων και ένα διαμάντι «κομήτη» 8,05 καρατίων για τα κεντρικά του κομμάτια. Τα φωτοστέφανα μπορούν να διαμορφωθούν σε καρφίτσες και τα κεντρικά διαμάντια μπορούν να διαμορφωθούν σε βραχιόλι.
Σύμφωνα με τον Patrice Leguéreau, διευθυντή του Chanel Jewelry Creation Studio, το σχέδιο συμβολίζει τα ξεχωριστά ουράνια σώματα - τον ήλιο, το φεγγάρι και τον κομήτη - για να εναρμονίσει το μήνυμα της μάρκας και να «επιστρέψει στην ουσία του 1932».
«Κάθε ουράνιο σώμα λάμπει με το δικό του φως. Έχω δώσει μεταφορική έκφραση στη λάμψη του κομήτη, στο φωτοστέφανο του φεγγαριού και στη λάμψη του ήλιου. Αυτά τα γραφικά μοτίβα ενισχύουν τη λαμπρότητα των κοσμημάτων», εξήγησε ο Leguéreau.
Η συλλογή «1932» περιλαμβάνει μια σειρά από 81 κομμάτια από έγχρωμους πολύτιμους λίθους, όπως ζαφείρια, κίτρινα διαμάντια, οπάλια, ρουμπίνια, σπινέλια και τανζανίτες, εκ των οποίων τα 15 μπορούν να μεταμορφωθούν παρόμοια με το κολιέ Allure Céleste.

Κοσμηματοπωλείο από τη Λουϊζιάνα εκτοξεύει διαμάντια στο διάστημα

Πόσο συχνά ένας καταιγισμός ιδεών για την επέκταση μιας επιχείρησης μετατρέπεται σε σχέδιο εκτόξευσης διαμαντιών στο διάστημα;

1 11.12 DianaRae

Αυτό συνέβη όταν η Dianna Rae High και ο σύζυγός της, Jeff, συζήτησαν πώς να επεκτείνουν την εμβέλεια του κοσμηματοπωλείου τους, “Dianna Rae Jewelry of Lafayette, LA.” Αν και δεν αποσκοπούν ακόμη στην κυριαρχία της επωνυμίας στο σύμπαν, ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να φτάσουν σε ολόκληρο τον κόσμο.
«Το διάστημα είναι ένα καυτό θέμα αυτή τη στιγμή», λέει η Dianna. «Σκεφτόμουν να επεκταθώ γιατί κάνουμε πολλή δουλειά με πελάτες από όλη τη χώρα. Σκέφτηκα να επεκτείνω την επωνυμία μου σε εθνικό επίπεδο χωρίς να χρειαστεί ανοίξω νέα καταστήματα. Έτσι, σκέφτηκα ότι θα τραβούσε την προσοχή των ανθρώπων σε εθνικό επίπεδο, αν έβγαινα στο διάστημα».

2 lucy mission

Στην πραγματικότητα, η NASA εξέδωσε μια δήλωση επιβεβαιώνοντας ότι οι Highs θα είναι οι πρώτοι που θα στείλουν διαμάντια στο διάστημα για να επιστρέψουν και να μεταπωληθούν.
«Ξεκινήσαμε καλώντας το Space X και μετά τη NASA και στη συνέχεια αυτό μας έβαλε σε ένα ταξίδι διάρκειας ενός έτους αναζήτησης εμπορικών διαστημικών ταξιδιών», λέει η Dianna.
«Ήταν πολύ πιο δύσκολο από ό, τι πιστεύαμε ότι θα ήταν. Η NASA εργαζόταν για τις πολιτικές που θα ακολουθούσε η διαδικασία. Συνεχώς ακούμε ιστορίες σχετικά με τα εμπορικά διαστημικά ταξίδια, αλλά δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι το εμπορικό διαστημικό τμήμα είναι τόσο νέο».

3 diamonds the overview original 1280x1672

Δεν μοιράστηκαν τη μεγάλη ιδέα τους μέχρι να υπογράψουν επίσημα τη συμφωνία Space Act με τη NASA στα τέλη Οκτωβρίου. Μετά από αυτό, ήταν ενθουσιασμένοι που ανακοίνωσαν τα νέα και συγκέντρωσαν αμέσως την προσοχή του εθνικού τύπου και τις πρώτες πωλήσεις.
«Δεν το είχαμε πει ούτε στους υπαλλήλους μας, επειδή δεν ήμασταν σίγουροι ότι θα μπορούσαμε να το κάνουμε να συμβεί», λέει, «και ήταν δύσκολο να το κρατήσουμε μυστικό».
Η συμφωνία τους επέτρεψε να στείλουν ένα δέμα διαμαντιών με όριο 1.000 καρατίων. Σχεδίαζαν να πουλήσουν τα διαμάντια μέχρι τον Ιανουάριο. Μέσα σε λιγότερο από μία εβδομάδα μετά την υπογραφή της συμφωνίας, είχαν πουλήσει γρήγορα επτά διαμάντια, συμπεριλαμβανομένων τριών σε μία οικογένεια.
Εκτός από την πώληση διαστημικών διαμαντιών και δαχτυλιδιών αρραβώνων με φυσικά και εργαστηριακά διαστημικά διαμάντια, οι Highs έχουν δημιουργήσει επίσης μια συλλογή από σχέδια με θέμα το διάστημα, συμπεριλαμβανομένου ενός πεφτάστερου.
Περίπου τα μισά από τα διαμάντια αγοράζονται χύμα και τα μισά θα τοποθετηθούν σε ένα από τα σχέδια της συλλογής Space Jewelry.

4 view

Πολλά από τα χαλαρά διαστημικά διαμάντια έχουν αγοραστεί από νεαρούς άνδρες που αγαπούν την ιδέα του διαστημικού ταξιδιού και τα αγοράζουν για να τα δώσουν σε κάποιον στο μέλλον.
«Τα περισσότερα από τα διαστημικά κοσμήματα αγοράστηκαν από ντόπιους πελάτες», λέει η Dianna. «Οι γυναίκες ερωτεύονται την αυθεντική συλλογή Space Jewelry που έχουμε παρουσιάσει εδώ στο κατάστημα. Και τα παιδιά λατρεύουν την ιδέα ότι τα διαμάντια πηγαίνουν πραγματικά στο διάστημα. Είναι ένα τέλειο δώρο για τον καθένα».
Οι Highs κυκλοφόρησαν επίσης έναν ειδικό ιστότοπο για το έργο, το diamondsinspace.com, το οποίο έχει μια πιο τεχνολογική αίσθηση από το συνηθισμένο branding της Dianna Rae Jewelry.
«Προσπαθούμε να προωθήσουμε την άξια ενημέρωσης του εγχειρήματός μας», λέει η Dianna. «Το στέλνουμε σε διαστημικούς bloggers και YouTubers, εκτός από τη γενική ενημερωση σε όλα τα social media Google, Instagram, Facebook και Pinterest.
«Είναι ένας καλός και έξυπνος τρόπος για να επεκτείνουμε την επιχείρηση μας».

LVMH

Τα κέρδη του τμήματος των ρολογιών και των κοσμημάτων αυξήθηκαν λόγω της Tiffany & Co.

f56d

Το τμήμα ρολογιών και κοσμημάτων του γαλλικού ομίλου πολυτελείας Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) σημείωσε αύξηση πωλήσεων το τρίτο τρίμηνο του 2021, λόγω των μεγάλων αποτελεσμάτων της νεοαποκτηθείσας Tiffany & Co.
Στο τρίμηνο έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2021, τα έσοδα για το τμήμα - που περιλαμβάνει τις μάρκες κοσμημάτων Bulgari, Chaumet και Fred και τους κατασκευαστές ρολογιών TAG Heuer, Zenith και Hublot, εκτός από την Tiffany & Co. - αυξήθηκαν κατά 125 τοις εκατό. φτάνοντας τα 2,14 δισ. (3,3 δισ. $), σύμφωνα με την πιο πρόσφατη οικονομική έκθεση της εταιρείας.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 90 τοις εκατό σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019. προ πανδημίας? Ωστόσο, ο αριθμός αυτός δεν περιλαμβάνει τις πωλήσεις από την Tiffany, & Co. που εξαγοράστηκε τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους.

tiffany lvmh zone3 image1 1380x898

Χωρίς την Tiffany’ & Co., οι πωλήσεις αυξήθηκαν μόλις κατά 1 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2019.
Για τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, τα έσοδα από κοσμήματα και ρολόγια αυξήθηκαν 172 τοις εκατό και οι πωλήσεις αυξήθηκαν 89 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2019. Χωρίς την Tiffany & Co., το ποσοστό αυτό ήταν 4 τοις εκατό.
Αν και η LVMH δεν αποκαλύπτει μεμονωμένα οικονομικά αποτελέσματα για τις δραστηριότητές της, η εταιρεία σημείωσε σε δήλωσή της, «Καθοδηγούμενη από την αυξανόμενη επιτυχία των εμβληματικών προϊόντων της, η Tiffany είχε αξιοσημείωτες επιδόσεις, ιδιαίτερα στη μεγάλη της αγορά, τις ΗΠΑ».
Από τότε που ανέλαβε τον έλεγχο της Tiffany & Co., η LVMH έχει ακολουθήσει πολλές πρωτοβουλίες μάρκετινγκ υψηλού προφίλ, συμπεριλαμβανομένης της έναρξης μιας διεθνούς καμπάνιας με τους καλλιτέχνες της λίστας Beyoncé και Jay-Z τον Σεπτέμβριο.