Image
Image

Τα πιο διάσημα διαμάντια του κόσμου

Μια έρευνα του Scott Sucher ο οποίος γοητεύτηκε για πρώτη φορά με τα διαμάντια στα 14 του

Πολλά θρυλικά διαμάντια έχουν χαθεί στην ιστορία, είτε επειδή κόπηκαν ξανά είτε, σε ορισμένες περιπτώσεις, απλά εξαφανίστηκαν χωρίς ίχνος.

Παρόλο που πολλά από αυτά τα διάσημα διαμάντια δεν υπάρχουν πλέον, αρκετά λεπτομερή τεχνικά και επιστημονικά δεδομένα παρήχθησαν εκείνη την εποχή για να επιτρέψουν ακριβείς εκτιμήσεις για κάθε πέτρα.
Αυτά τα λεπτομερή αρχεία επιτρέπουν στους ειδικούς να διεξάγουν ακριβείς αξιολογήσεις κάθε διαμαντιού, αξιολογώντας μοναδικά χαρακτηριστικά, όπως το κόψιμο, το χρώμα και τη διαύγεια.
Αυτό το θησαυροφυλάκιο δεδομένων παρέχει ένα παράθυρο στο ιστορικό πλαίσιο και τη σημασία αυτών των λίθων, προσφέροντας μια εικόνα για την προέλευση, την ιδιοκτησία και τον πολιτιστικό αντίκτυπό τους κατά τη διάρκεια των αιώνων.
Αυτές οι ιστορίες συνέχισαν να αιχμαλωτίζουν τη φαντασία συλλεκτών και ιστορικών, δημιουργώντας μια διαρκή κληρονομιά στον κόσμο των κοσμημάτων και όχι μόνο.
Μεταξύ αυτών που ερωτεύτηκαν αυτές τις πέτρες είναι ο Scott Sucher, ο οποίος γοητεύτηκε για πρώτη φορά με τα διαμάντια στα 14 του.
Ο Sucher, ένας συνταξιούχος πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, συνέχισε την έρευνά του για τα πιο εμβληματικά διαμάντια του κόσμου, στο βαθμό που έχει δημιουργήσει μια συλλογή από σχεδόν τέλεια αντίγραφα. Επισημαίνει ότι τα αντίγραφά του δεν είναι απλές παραστάσεις ή απομιμήσεις!
Αυτή η διάκριση είναι κρίσιμη. Ενώ μια αναπαράσταση είναι «stand-in» για το αυθεντικό αντίστοιχό της, δεν είναι απαραίτητα ακριβής.
Ένα αντίγραφο αναπαράγει με ακρίβεια το μέγεθος, το σχήμα και το χρώμα του πρωτοτύπου.
Αυτό είναι κάτι ιδιαίτερα σχετικό με διαμάντια όπως αυτά, επειδή τόσο λίγοι άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με τα πρωτότυπα.

Koh-i-Noor & The Hope Diamond

famous diamonds 1

Ενώ τα αντίγραφα έχουν αναδημιουργηθεί σε κυβικά ζιρκόνια, η πλήρης ομορφιά, η μεγαλοπρέπεια και η μοναδικότητα της πέτρας μπορούν ακόμα να εκτιμηθούν καθώς είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αρχική πέτρα.
Για παράδειγμα, το πιο διάσημο διαμάντι της συλλογής, το Koh-i-Noor , έχει αντιγραφεί από ένα γύψινο μοντέλο που κατασκευάστηκε το 1851 πριν η αρχική πέτρα κοπεί στη σημερινή της μορφή.
Και εκεί είναι που αυτή η ιστορία αποκτά μια σημαντική σύνδεση με την Αυστραλία, ξεκινώντας από έναν τοπικό λιανοπωλητή κοσμημάτων.
Το Koh-i-Noor δεν είναι διάσημο μόνο λόγω του μεγέθους του αλλά και λόγω της ιστορίας του.
Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι πέθαναν πολεμώντας για το διαμάντι των 189 καρατιών προτού παραδοθεί τελικά στη βασίλισσα της Αγγλίας το 1850.
Εκεί χύθηκε αμέσως σε γύψο δύο φορές και το ίδιο καλά. το διαμάντι κόπηκε ξανά αμέσως μετά.
Το 2006, μετά από μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις, ο Sucher έλαβε άδεια από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου για να στείλει στην Αμβέρσα ένα από τα δύο πρωτότυπα γύψινα εκμαγεία του 1850 του Koh-i-Noor για να σαρωθεί για να παραχθεί ένα τέλειο αντίγραφο.
Ο σαρωτής, ουσιαστικά μια ασπρόμαυρη κάμερα με παράλληλη πηγή φωτός, καταγράφει εκατοντάδες περιστρεφόμενες εικόνες. Αυτές οι εικόνες χρησιμοποιούνται στη συνέχεια για την κατασκευή ενός τρισδιάστατου μοντέλου .stl, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη άποψη του αντικειμένου.
Περισσότερες από 700 φωτογραφίες τραβήχτηκαν προτού το γύψινο μοντέλο αποσταλεί στο Βέλγιο για ακτινογραφία και σάρωση λέιζερ, έτσι ώστε να μπορούν να παραχθούν αντίγραφα τόσο της αρχικής όσο και της σύγχρονης μορφής του Koh-i-Noor.
Μετά τη λεπτή σάρωση του γύψου καλουπιού στην Αμβέρσα, τα δεδομένα του υπολογιστή έπρεπε να «μετατραπούν» σε μια χρησιμοποιήσιμη μορφή για να ξαναδημιουργηθεί η πέτρα.

famous diamonds 2

Σε αυτό το σημείο, ο λιανοπωλητής κοσμημάτων της Μελβούρνης και ο ειδικός στα διαμάντια Garry Holloway συνεργάστηκε στη συνέχεια στενά με την Sucher χρησιμοποιώντας λογισμικό κοπής διαμαντιών που μπορούσε να τοποθετήσει με ακρίβεια τις όψεις σε ένα τρισδιάστατο μοντέλο του Koh-i-Noor.
Αυτή η διαδικασία από μόνη της χρειάστηκε τέσσερις μήνες για να ολοκληρώσει τον Holloway, ένα «διαμαντένιο παξιμάδι» όπως ομολογεί ο ίδιος για να παράσχει στον Sucher τα ακριβή δεδομένα που απαιτούνται.
Στη συνέχεια, ο Sucher πέρασε σχεδόν 100 ώρες για να κόψει με ακρίβεια δύο αντίγραφα του Koh-i-Noor : το ένα εκτίθεται τώρα στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου και το άλλο το κράτησε για τη συλλογή του.
Λόγω αυτής της επιστημονικής και λεπτομερούς εργασίας, η συλλογή μπορεί να περιγραφεί ως αντίγραφα και όχι ως απομιμήσεις. Καθρεφτίζουν την αρχική πέτρα με κάθε δυνατό τρόπο.
Το αντίγραφο του Sucher του The Hope Diamond είναι το αποτέλεσμα έρευνας που πραγματοποιήθηκε παράλληλα με το Discovery Channel, όταν παρήγαγε το ντοκιμαντέρ Unsolved History: The Hope Diamond , το οποίο προβλήθηκε τον Φεβρουάριο του 2005.
Για να βοηθήσει, το Ινστιτούτο Smithsonian παραχώρησε άμεση πρόσβαση στο μη σκληρυσμένο διαμάντι, έτσι ώστε να μπορούν να ληφθούν και να αναλυθούν περισσότερες από 150 φωτογραφίες για την αναπαραγωγή της πέτρας.
Το ντοκιμαντέρ έδωσε στον Sucher την ευκαιρία να χειριστεί το The Hope Diamond , καθώς και το διαμάντι 31 καρατίων Blue Heart σε ένα κολιέ 234 διαμαντιών που έδωσε ο Ναπολέων στη δεύτερη σύζυγό του, Marie-Louise.

Dresden Green

famous diamonds 3

Για όσους ενδιαφέρονται για τα διαμάντια με χρώμα, το πράσινο της Δρέσδης , μυστηριώδους προέλευσης, είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο.
Κέρδισε ιστορική προβολή όταν το αξιοσημείωτο σμαραγδένιο πράσινο χρώμα του τράβηξε την προσοχή του βασιλιά Γεωργίου Α’.
Αρχικά πιθανότατα περισσότερα από 100 καράτια σε ακατέργαστη μορφή, είναι ένα μοναδικό διαμάντι λόγω της σπάνιας πράσινης απόχρωσής του, η οποία προκαλείται από τη φυσική έκθεση σε ραδιενεργά στοιχεία.
Αποκτήθηκε το 1741 από τον Φρειδερίκο Αύγουστο Β’ της Σαξονίας, το διαμάντι τοποθετήθηκε στη διακόσμηση του χρυσόμαλλου δέρας και αργότερα μεταποιήθηκε σε διάφορα κοσμήματα κατά τη διάρκεια των αιώνων.
Διασφαλισμένο κατά τη διάρκεια του Επταετούς Πολέμου και του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, επέζησε των βομβαρδισμών των Συμμάχων και μιας προσωρινής μετεγκατάστασης στη Μόσχα πριν επιστρέψει στη Δρέσδη το 1958.

famous diamonds 4

Πήρε το όνομά του από τη Δρέσδη, το οποίο εκτίθεται σε περίοπτη θέση στο Green Vault στο Μουσείο Albertinium για μεγάλο μέρος των δύο τελευταίων αιώνων, αυτό το σπάνιο διαμάντι έχει ταξιδέψει επίσης στη Σοβιετική Ένωση μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και για λίγο στο Ίδρυμα Smithsonian το 2000.
Το Γεμολογικό Ινστιτούτο της Αμερικής εξέτασε το Dresden Green το 1988.
Επιβεβαίωσε ότι είναι ένα διαμάντι τύπου IIa υψηλής ποιότητας με εξαιρετική διαύγεια και στίλβωση - κάτι σπάνιο για διαμάντια που κόπηκαν πριν από το 1741.
Η ιστορική του σημασία έχει τοποθετήσει το Dresden Green δίπλα στο περίφημο Διαμάντι Hope, και τα δύο αξιοσημείωτα για το μέγεθος, το έντονο χρώμα και τον πολιτιστικό αντίκτυπό τους.

Tiffany Yellow

famous diamonds 5

Σε γενικές γραμμές, το Tiffany Yellow ήταν ένα οκτάεδρο κίτρινο καναρινιού βάρους 287,42 καρατιών που βρέθηκε είτε στα ορυχεία De Beers είτε στο Kimberly στη Νότια Αφρική το 1877.
Η προέλευση του διαμαντιού παραμένει μυστήριο, αν και ένας λογαριασμός υποδηλώνει ότι ανακαλύφθηκε στα ορυχεία της Compagnie Français de Diamant du Cap, γνωστής ως Γαλλική Εταιρεία.
Στάλθηκε στο Παρίσι, όπου υποβλήθηκε σε ένα χρόνο μελέτης πριν κοπεί σχολαστικά το 1878 από τον George F. Kunz σε μια μπριγιάν πέτρα 128,54 καρατιών.
Αποκτήθηκε από την Tiffany and Co. το 1879 για 18.000 δολλάρια, το διαμάντι αρχικά έλαβε λίγες επευφημίες μέχρι που ο Κινέζος αντιβασιλέας Li Hung-Chang ζήτησε να το δει στη Νέα Υόρκη το 1896.

famous diamonds 6

Έκτοτε έχει εκτεθεί εκτενώς, συμπεριλαμβανομένης της έκθεσης Columbian Exposition του Σικάγο (1893) και της Παγκόσμιας Έκθεσης (1939) και φορέθηκε δημόσια στο Tiffany Ball το 1957.
Προσφέρθηκε προς πώληση δύο φορές, το Tiffany Yellow προκάλεσε διαμάχη μεταξύ των μελών του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας το 1951 και αργότερα διαφημίστηκε για 5 εκατομμύρια δολάρια το 1972.
Το μοναδικό του κόψιμο, με 90 όψεις και μια κλιμακωτή κορώνα, παραμένει αντικείμενο ίντριγκας και συζήτησης μεταξύ των κοσμολόγων.
Το διαμάντι δεν έχει εξεταστεί ποτέ επίσημα από γεμμολογική οργάνωση, αφήνοντας αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με την ακριβή διαύγεια και τα μοναδικά χαρακτηριστικά του.

Black Orlov

famous diamonds 7

Οι μύθοι γύρω από πολλές από αυτές τις πέτρες προσέλκυσαν μεγάλο ενδιαφέρον. Σύμφωνα με το μύθο, το 67,50 καρατιών, κομμένο σε μαξιλάρι Black Orlov λέγεται ότι πήρε το όνομά του από μια Ρωσίδα Πριγκίπισσα.
Δυστυχώς, αυτή η ιστορία φαίνεται να είναι φανταστική λόγω έλλειψης ιστορικών στοιχείων για μια Ρωσίδα πριγκίπισσα που ονομάζεται Nadia Vyegin-Orlov, ή λόγω της ύπαρξης αξιοσημείωτων μαύρων διαμαντιών που προέρχονται από την Ινδία.
Συχνά περιγράφεται ως μια βαθιά απόχρωση gunmetal και όχι ως αληθινό μαύρο, το διαμάντι παρέμεινε καλυμμένο στο μυστήριο σε όλη την ιστορία του.
Έχει προταθεί ότι ο Black Orlov ήταν κάποτε γνωστός ως το Μάτι του Μπράχμα , μια άκοπη πέτρα 195 καρατιών που τοποθετείται σε ένα ινδουιστικό είδωλο στο Pondicherry της Ινδίας, προτού κλαπεί.

famous diamonds 8

Ενώ η χρήση ενός μαύρου διαμαντιού σε ένα ινδουιστικό είδωλο έχει αμφισβητηθεί λόγω της συσχέτισής του με την κακή τύχη, τα είδωλα έχουν παραδοσιακά μάτια που συμβολίζουν τον ήλιο και το φεγγάρι, γεγονός που προσδίδει κάποια αξιοπιστία στην ιστορία.
Αυτό που είναι γνωστό είναι ότι το Black Orlov περιήλθε στην κατοχή του Charles F. Winson, ενός αντιπροσώπου στη Νέα Υόρκη, ο οποίος το αποτίμησε στα 150.000 δολάρια στις αρχές της δεκαετίας του 1950. Το παρουσίασε στην Κρατική Έκθεση του Τέξας το 1964 πριν το πουλήσει για 300.000 δολάρια το 1969.
Στη συνέχεια, το διαμάντι άλλαξε ξανά χέρια το 1990 για 99.000 δολάρια και αργότερα δημοπρατήθηκε από τον οίκο Christie’s τον Οκτώβριο του 2006, όπου ενσωματώθηκε σε ένα κολιέ από διαμάντια και πλατίνα και πουλήθηκε για 352.000 δολάρια.

The Great Mogul

famous diamonds 9

Σύμφωνα με τον Γάλλο έμπορο διαμαντιών και εξερευνητή Jean Baptiste Tavernier, το The Great Mogul ανακαλύφθηκε γύρω στο 1550 στο ορυχείο Gani (Ινδία) και ζύγιζε 780 καράτια.
Ο Tavernier, ο πρώτος Ευρωπαίος που κοίταξε το The Great Mogul στο αυτοκρατορικό θησαυροφυλάκιο, σημείωσε ότι το διαμάντι ήταν στην κατοχή του αυτοκράτορα Aurangzeb κατά την εποχή του Λουδοβίκου XIV.
Ο Aurangzeb έστειλε την πέτρα στη Βενετία για κοπή από τον Hortensio Borgis, με αποτέλεσμα το τελικό σχήμα που περιγράφεται από τον Tavernier να μοιάζει με «αυγό κομμένο στη μέση». Διαθέτει σχεδόν 300 όψεις και ζυγίζει περίπου 280 καράτια.
Οι ιστορικοί εικάζουν ότι αυτό το διαμάντι έγινε αργότερα το διαμάντι Orlov , που σήμερα στεγάζεται στο Russian Diamond Fund.
Η μεταμόρφωση από την αρχική του τραχιά μορφή 780 καρατιών, που αμαυρώθηκε από ελαττώματα, στο μειωμένο του μέγεθος δυσαρέστησε τον αυτοκράτορα.

famous diamonds 10

Αρνούμενος την πληρωμή, ο αυτοκράτορας Aurangzeb τιμώρησε αυστηρά τον κόφτη, οδηγώντας στην καταστροφή του.
Ο λογαριασμός του Tavernier στα μέσα του 1600 αποτελεί την κύρια ιστορική καταγραφή αυτού του εξαιρετικού πετραδιού.
Αν και το διαμάντι The Great Mogul πιθανότατα εξαφανίστηκε από την ιστορία μετά την λεηλασία του Δελχί το 1739, συνεχίζει να ιντριγκάρει τους μελετητές.
Η εντυπωσιακή ομοιότητα του διαμαντιού Orlov , που έχει επίσης το σχήμα «αυγού κομμένο στη μέση» και ζυγίζει περίπου 190 καράτια, υποδηλώνει μια σύνδεση μεταξύ αυτών των δύο διαμαντιών, αντικατοπτρίζοντας μια κοινή ιστορία και μοναδική κοπή.

 

Μέσω εξαντλητικής έρευνας των ιστορικών αρχείων και της συμμετοχής οργανισμών όπως το Smithsonian Institute, το Royal Ontario Museum, το Natural History Museum and Tower of London και τα diamond houses Coster και Asscher στο Άμστερνταμ, πολλές από αυτές τις πέτρες έχουν ανακτηθεί από τον κάδο των σκουπιδιών της ιστορίας και απαθανατίστηκαν ως υψηλής ποιότητας, ιστορικά ακριβή αντίγραφα.
Στη μικρή πόλη Tijeras, Νέο Μεξικό – με πληθυσμό περίπου 500 κατοίκων – δεν είναι εκεί που θα περίμενε κανείς να έχουν ολοκληρωθεί μερικές από τις πιο σημαντικές έρευνες για τα διαμάντια στον κόσμο.
Ο Sucher συνεχίζει το έργο του σε μια ιδιοκτησία 15 στρεμμάτων - με λιοντάρια, άγριες αρκούδες και κογιότ - σε συνεργασία με πολλούς άλλους ειδικούς και μουσεία στον τομέα.

Πηγή: www.jewellermagazine.com

Η Formula 1 και η LVMH

Ανακοινώνουν την ιστορική 10ετή Παγκόσμια Συνεργασία

formula 1

Η Formula 1 ανακοίνωσε ότι ο όμιλος πολυτελών επωνυμιών LVMH θα γίνει Παγκόσμιος Συνεργάτης το 2025 – όταν το άθλημα θα γιορτάσει την 75η επέτειό του.
Η νέα 10ετής συμφωνία θα περιλαμβάνει πολλά από τα εμβληματικά Maisons της LVMH, συμπεριλαμβανομένων των Louis Vuitton, Moët Hennessy και TAG Heuer.
Μια δήλωση από τη Formula 1 και την LVMH περιέγραψε τη συμφωνία ως «μια συμφωνία άνευ προηγουμένου μεταξύ του παγκόσμιου ηγέτη στην πολυτέλεια και της κορυφής του μηχανοκίνητου αθλητισμού», η οποία θα ξεκινήσει την επόμενη σεζόν «σε μια εποχή απίστευτης συνεχούς δημοτικότητας, πολιτιστικής σημασίας και γενικού ενθουσιασμού για τη Formula 1 ως γέφυρα μεταξύ του παγκόσμιου αθλητισμού και της ψυχαγωγίας.
«Στο σταυροδρόμι των αξιών της δημιουργικότητας και της αριστείας του Ομίλου LVMH με την καινοτομία και τις υψηλές επιδόσεις της Formula 1, η συνεργασία θα συγκεντρώσει τα καλύτερα από αυτούς τους δύο κόσμους και θα προσφέρει ασύγκριτες εμπειρίες που συνδυάζουν συναρπαστικό άθλημα και κομψό art-de-vivre, αγώνες σε τροχούς και δοκιμασμένη στο χρόνο δεξιοτεχνία, για λάτρεις, θαυμαστές και πελάτες.
«Από τη γέννηση της Formula 1, το 1950 έως τις μέρες μας, η LVMH και οι Maisons της είναι μέρος του αθλήματος. Με αυτή τη νέα συνεργασία, τόσο η Formula 1 όσο και η LVMH είναι ενθουσιασμένες να γράψουν νέα κεφάλαια αυτής της απίστευτης ιστορίας, με κάθε Maison να φέρνει τη μοναδική του τεχνογνωσία, την κληρονομιά και την ενέργειά του για να ενισχύσει τη συνεργασία».

formula 2

Περισσότερες λεπτομέρειες για τη συνεργασία θα ανακοινωθούν στις αρχές του 2025.
Ο Greg Maffei, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Liberty Media, δήλωσε: «Η LVMH και η Formula 1 είναι δύο παγκόσμιες μάρκες που ξεπερνούν σταθερά τα όρια της δημιουργικότητας και της καινοτομίας, αξίες που βασίζονται στη Liberty Media.
«Ήμασταν ενθουσιασμένοι που συνεργαστήκαμε με έναν από τους LVMH Maisons κατά τη διάρκεια του Grand Prix του Λας Βέγκας πέρυσι και τώρα επεκτείναμε τη σχέση μας με τον Όμιλο καθώς γίνονται Παγκόσμιος Συνεργάτης.
«Η ευκαιρία να κλιμακώσουμε τις εμπορικές μας ρυθμίσεις είναι εμβληματική του οράματος που έχουμε για τη Formula 1 καθώς η επιχείρηση συνεχίζει να αναπτύσσει την πλατφόρμα της. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με τον Bernard και τον Frédéric Arnault τα επόμενα χρόνια».
Ο Bernard Arnault, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου LVMH, πρόσθεσε: «Οι άνθρωποι, η αναζήτηση της αριστείας και το πάθος για καινοτομία βρίσκονται στο επίκεντρο της δραστηριότητας των Maisons και της Formula 1. Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπως στη μόδα, την ωρολογοποιία ή τα κρασιά και τα οινοπνευματώδη ποτά, κάθε λεπτομέρεια μετράει στην πορεία προς την επιτυχία.
«Τόσο στα εργαστήριά μας όσο και στις πίστες σε όλο τον κόσμο, αυτή η αδιάκοπη αναζήτηση για να σπάσουμε τα όρια είναι που εμπνέει το όραμά μας και αυτό είναι το νόημα που θέλουμε να φέρουμε σε αυτή τη σπουδαία και μοναδική συνεργασία μεταξύ της Formula 1 και του Ομίλου μας».
Ο Stefano Domenicali, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Formula 1, συνέχισε: «Το άθλημά μας βασίζεται στην αδιάκοπη επιδίωξη της αριστείας, μια αξία που βρίσκεται επίσης στην καρδιά της LVMH, οπότε είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι αυτή η ιστορική συνεργασία θα ξεκινήσει το 2025.

formula 3

Καθώς η Formula 1 συνεχίζει την παγκόσμια ανάπτυξή της, προσελκύοντας νέο και πιο διαφορετικό κοινό, η δύναμη και το εύρος της LVMH την καθιστούν τον τέλειο συνεργάτη για να συνεργαστούμε καθώς προσπαθούμε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία των θαυμαστών μας και την κληρονομιά του απίστευτου αθλήματος μας.
«Αυτή είναι μια συνεργασία ορόσημο και για τις δύο εταιρείες και θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Bernard και τον Frédéric Arnault για το όραμα και τη δέσμευσή τους να το φέρουν στη ζωή».
Ο Frédéric Arnault, Διευθύνων Σύμβουλος της LVMH Watches, κατέληξε: «Τα τελευταία χρόνια, η Formula 1 έχει γίνει πραγματικά ένα από τα πιο επιθυμητά αθλήματα στον κόσμο. Είναι μια ζωντανή πειθαρχία που απηχεί μια σειρά από αξίες που είναι πολύ σημαντικές για εμάς, όπως η καινοτομία, το ομαδικό πνεύμα και οι επιδόσεις.
«Επί πολλά χρόνια, αρκετοί από τους Maisons μας επιλέγουν επίσης να επενδύσουν στη Formula 1, είτε για να δημιουργήσουν μοναδικές εμπειρίες είτε για στιγμές γιορτής. Με τους Maisons μας και την τεχνογνωσία του Ομίλου μας, θέλουμε να αναπτύξουμε περαιτέρω αυτή τη βιωματική διάσταση που παρέχει η Formula 1 σε όλο τον κόσμο. Είμαστε μόνο στην αρχή αυτής της συνεργασίας, αλλά οι εποχές που μας περιμένουν υπόσχονται να είναι εξαιρετικές».

Πηγή: www.formula1.com

Συνάντηση της LBMA με την WGC

Για την επαναταξινόμηση του χρυσού ως υγρού περιουσιακού στοιχείου υψηλής ποιότητας

gold 1

Στις αρχές Ιουλίου, εκπρόσωποι από το London Bullion Market Association (LBMA) συμπεριλαμβανομένων των Paul Fisher, Ruth Crowell, David Gornall και Edel Tully, ενώθηκαν με τον Mike Oswin του Παγκόσμιου Συμβουλίου Χρυσού (WGC) στη Βασιλεία για μια συνάντηση με την Bank of International Settlements (BIS). Η αντιπροσωπεία συναντήθηκε με τον Neil Esho, Γενικό Γραμματέα της Επιτροπής της Βασιλείας, και τον Noel Reynolds, Επικεφαλής Εφαρμογής Basel III, για να συζητήσουν το μέλλον του χρυσού ως Υψηλής Ποιότητας Υγρό Περιουσιακό στοιχείο (HQLA).
Η επαναταξινόμηση του χρυσού, από την τρέχουσα κατάστασή του ως περιουσιακό στοιχείο Tier 1, ως HQLA θα επιφέρει ενισχυμένη σταθερότητα της αγοράς, βελτιωμένη ρευστότητα, οφέλη κανονιστικής συμμόρφωσης, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και εμπιστοσύνη στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και συνολική οικονομική και χρηματοπιστωτική σταθερότητα. Αυτό θα ήταν επωφελές τόσο για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα όσο και για την ευρύτερη οικονομία.

gold 2

Σύμφωνα με την LBMA, η συνάντηση ήταν παραγωγική και η αντιπροσωπεία έλαβε διαβεβαιώσεις ότι βρισκόταν στο σωστό δρόμο για να υποστηρίξει την επαναταξινόμηση του χρυσού ως HQLA. Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν γύρω από τα γενικά κριτήρια για το καθεστώς HQLA και την πρόοδο που σημειώθηκε στην αγορά χρυσού όσον αφορά τη διαφάνεια των δεδομένων.
Το LBMA μοιράστηκε ένα έγγραφο εργασίας με το BIS, που δείχνει πώς τα δεδομένα υποστηρίζουν την πιθανή ταξινόμηση του χρυσού ως HQLA. Επιπλέον, η ομάδα παρουσίασε βασικά ευρήματα από μια συνεχιζόμενη ακαδημαϊκή μελέτη, που υποστηρίζεται από το WGC, η οποία τεκμηριώνει περαιτέρω τα προσόντα του χρυσού. Η αντιπροσωπεία έλαβε εποικοδομητικά σχόλια σχετικά με τις πρόσθετες πληροφορίες που απαιτεί η επιτροπή για να προχωρήσει στην ανακατάταξη.

Πηγή: thejewelrymagazine.com

Η De Beers

Θα σταματήσει να καλλιεργεί διαμάντια για κοσμήματα

Η εταιρεία στρέφει την παραγωγή του εργοστασίου της στο Όρεγκον στα βιομηχανικά διαμάντια, ενώ το μέλλον της Lightbox παραμένει ασαφές

eid debeers 1

Ο όμιλος De Beers ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει την παραγωγή διαμαντιών για τα κοσμήματα Lightbox στο εργοστάσιό του στο Gresham του Όρεγκον, στρέφοντας τη παραγωγή των βιομηχανικών διαμαντιών για τις τεχνολογικές εφαρμογές.
Η εταιρεία έκανε την ανακοίνωση, εν μέσω της εμπορικής έκθεσης κοσμημάτων JCK στο Λας Βέγκας.
Ο άξονας που αναπτύχθηκε στο εργαστήριο είναι μέρος μιας ευρύτερης νέας στρατηγικής που ονομάζεται “Origins”, η οποία έχει σχεδιαστεί για να αυξήσει την επιθυμία για φυσικά διαμάντια, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος.
Στη συνέντευξη στο National Jeweler την Παρασκευή, ο Διευθύνων Σύμβουλος της De Beers, Al Cook, εξήγησε αύτη την απόφαση, συμπεριλαμβανομένου και το μέλλον της Lightbox, της μάρκας κοσμημάτων με διαμάντια De Beers που κυκλοφόρησε στο εργαστήριο πριν από έξι χρόνια.

eid debeers 2

«Το Element Six παρήγαγε διαμάντια επειδή ήταν σκληρά και μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και σαν βιομηχανικά», είπε. «Τώρα, με την πτώση της τιμής των συνθετικών διαμαντιών, ανοίγει αυτό το εκπληκτικό σύνολο τεχνολογικών δραστηριοτήτων. Συνεργαζόμαστε με ... μια σειρά από εταιρείες υψηλής τεχνολογίας που εξετάζουν πώς χρησιμοποιούνται τα διαμάντια ως εξαρτήματα στην ψηφιακή εποχή.
«Αυτό το κομμάτι για εμάς είναι πραγματικά συναρπαστικό. Και εκεί βρίσκεται το μέλλον των συνθετικών διαμαντιών για εμάς».
Παρά τη μετάβαση του εργοστασίου, ο Cook είπε ότι τα Lightbox θα συνεχίσουν ως επωνυμία, αξιοποιώντας το υπάρχον απόθεμα για το άμεσο μέλλον.
«Αυτή τη στιγμή, έχουμε πολλές πέτρες διαθέσιμες για την Lightbox. Η παραγωγή θα συνεχιστεί για μερικούς μήνες ακόμα για να διασφαλιστεί ότι έχουμε ένα απόθεμα από όμορφες πέτρες διαμαντιών που καλλιεργούνται στο εργαστήριο που μπορούν να πουληθούν».
Όταν η Lightbox εξαντλήσει το υπάρχον απόθεμά της, «θα δούμε πως θα πάει το brand και θα δούμε τι θα συμβεί», είπε ο Κουκ. «Νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για να πω».

Generative AI στο λιανικό εμπόριο

Πληροφορίες και επιπτώσεις για τη βιομηχανία κοσμημάτων

ai 1

Αναζητώντας νέα από τον διεθνή τύπο, διαβάζουμε από το “Jewellery Monthly Magazine” για το Generative AI και τις πιθανές του επιπτώσεις.
Αναφέρεται ότι καθώς η βιομηχανία λιανικής υιοθετεί όλο και περισσότερο τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη στις δραστηριότητές της, ο τομέας των κοσμημάτων βρίσκεται σε μια σημαντική στιγμή, με την τεχνολογία να φαίνεται πιθανό να ενσωματωθεί σε πολλές πτυχές της εξυπηρέτησης πελατών, της εξατομίκευσης και των λειτουργιών.
Μια πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από τη Salesforce και το Retail AI Council αποκαλύπτει μια ολοκληρωμένη επισκόπηση της τρέχουσας κατάστασης της υιοθέτησης της γενετικής ΤΝ σε όλο το τοπίο του λιανικού εμπορίου, παρέχοντας κρίσιμες πληροφορίες που είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τους κοσμηματοπώλεις.

ai 2

Υιοθέτηση του Generative AI στο λιανικό εμπόριο: Προτεραιότητα στα κοσμηματοπωλεία
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 36% των εργαζομένων στο λιανικό εμπόριο χρησιμοποιούν επί του παρόντος γενετική τεχνητή νοημοσύνη, με τις προβλέψεις να δείχνουν αύξηση στο 45% έως το 2025. Αυτή η ευρεία υιοθέτηση υπογραμμίζει την ικανότητα της τεχνολογίας να φέρει επανάσταση στις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες και τις στρατηγικές μάρκετινγκ - τομείς υψίστης σημασίας στον τομέα των κοσμημάτων.
Η Michelle Grant, Director of Strategy and Insights for Retail της Salesforce, υπογραμμίζει την ταχεία ενσωμάτωση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης στις δραστηριότητες λιανικής, τονίζοντας τον αντίκτυπό της στην εξυπηρέτηση πελατών, το μάρκετινγκ και τις εμπειρίες αγορών.
Στην έρευνα συμμετείχαν 1.390 υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων λιανικής από τον Καναδά, τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία, και η Salesforce διαπίστωσε ότι το 81% των ερωτηθέντων έχει ήδη έναν ειδικό προϋπολογισμό AI, με περίπου το ήμισυ αυτού του προϋπολογισμού να διατίθεται σε παραγωγικές πρωτοβουλίες AI.
Για τους κοσμηματοπώλεις, αυτό το στατιστικό στοιχείο υπογραμμίζει τη σημασία της επένδυσης στην τεχνητή νοημοσύνη για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, προσφέροντας την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουν την εμπειρία του πελάτη με απαράμιλλη εξατομίκευση και αποτελεσματικότητα.

ai 3

Πλοήγηση σε δεδομένα και ηθικές προκλήσεις
Παρά τις ελπιδοφόρες εξελίξεις, η ενσωμάτωση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης δεν στερείται προκλήσεων, ιδίως όσον αφορά τη διαχείριση δεδομένων και τα δεοντολογικά ζητήματα. Η έρευνα επισημαίνει ότι σχεδόν οι μισοί λιανοπωλητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να καταστήσουν τα δεδομένα τους προσβάσιμα και να ενσωματώσουν τα απαραίτητα δεδομένα, παράγοντας ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο Rob Garf, GM Retail and Consumer Goods της Salesforce, τονίζει τη σημασία της ποιότητας των δεδομένων, υποδεικνύοντας την ανάγκη για αυστηρό έλεγχο και δημιουργία εμπιστοσύνης πριν από την έκθεση πελατών και εργαζομένων σε παραγωγικές εφαρμογές AI.
Η ηθική εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης, ιδίως όσον αφορά την προκατάληψη, είναι ένας άλλος τομέας ανησυχίας, με το 50% των στελεχών να αναγνωρίζουν την προκατάληψη ως πρωταρχικό κίνδυνο. Στο πλαίσιο της βιομηχανίας κοσμημάτων, όπου η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία είναι υψίστης σημασίας, η αντιμετώπιση αυτών των δεοντολογικών προκλήσεων είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και τη διασφάλιση αμερόληπτης, δίκαιης μεταχείρισης σε όλες τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες.

Επιπτώσεις στη βιομηχανία κοσμημάτων
Οι πληροφορίες από την έρευνα του Salesforce and Retail AI Council, ενώ αντικατοπτρίζουν τη γενική βιομηχανία λιανικής, έχουν βαθιές επιπτώσεις για τους κοσμηματοπώλεις. Η επιταχυνόμενη υιοθέτηση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης παρουσιάζει μια ευκαιρία για τους κοσμηματοπώλεις να ενισχύσουν την εξατομίκευση των εμπειριών των πελατών, ένας κρίσιμος παράγοντας σε έναν κλάδο όπου οι αγορές είναι συχνά βαθιά προσωπικές και σημαντικές. Η έμφαση στην επένδυση της τεχνητής νοημοσύνης για την εξυπηρέτηση πελατών και το μάρκετινγκ ευθυγραμμίζεται με την ανάγκη των κοσμηματοπωλείων να καλλιεργήσουν ουσιαστικές σχέσεις με τους πελάτες τους, αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη για να προσφέρουν προσαρμοσμένες συστάσεις και υπηρεσίες.
Επιπλέον, οι προκλήσεις που επισημαίνονται στη διαχείριση δεδομένων και την ηθική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αντηχούν με την ανάγκη της βιομηχανίας κοσμημάτων για σχολαστική προσοχή στην ποιότητα των δεδομένων και τα δεοντολογικά πρότυπα. Η διασφάλιση της ακεραιότητας και της ασφάλειας των δεδομένων των πελατών, αντιμετωπίζοντας παράλληλα πιθανές προκαταλήψεις στις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, είναι ζωτικής σημασίας για τους κοσμηματοπώλεις που στοχεύουν στην οικοδόμηση και τη διατήρηση εμπιστοσύνης με την πελατεία τους.

 

Τανζανίτης 703 καρατιών

θέτει παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες

tanzanite 1

Σκαλισμένο από τη Naomi Sarna, το “L’Heure Bleu” αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο κομμένο τανζανίτη στον κόσμο.

Στο «National Jeweler» σημειώνεται ότι στο Χίλσμπορο, στο Όρεγκον στην Αμερική, σκαλίστηκε ο μεγαλύτερος κομμένος τανζανίτης στον κόσμο, θέτοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες. Το γλυπτό είναι δημιούργημα της καλλιτέχνιδος Naomi Sarna, ένα σκάλισμα 703 καρατίων σε μπλε τανζανίτη, εν ονόματι “L’Heure Bleu”, το οποίο ζυγίστηκε επίσημα στις 9 Μαρτίου 2024.

Οι ειδικοί πολύτιμων λίθων, η Jessie English της JS English Appraisals και η Madeline Saunders της Oregon Estate Jewelry, ήταν οι επίσημοι μάρτυρες για τη ζύγιση και ο κριτής των ρεκόρ Guinness Michael Empric επιβεβαίωσε και ανακοίνωσε τα αποτελέσματα.

Η Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Μουσείου Rice Gail Spann και ο Διευθυντής του Μουσείου Kim Vagner ήταν παρόντες.

«Ως διευθυντής του διοικητικού συμβουλίου του Rice Museum of Rocks & Minerals και μακροχρόνιος υποστηρικτής αυτού του υπέροχου «στολιδιού», δεν θα μπορούσα να είμαι περισσότερο χαρούμενος που συνοδεύσαμε τη Naomi Sarna καθ’ όλη την περιπέτειά της με τα ρεκόρ Γκίνες, φιλοξενώντας το υπέροχο δημιούργημά της στο χώρο μας. Είμαστε τυχεροί που έχουμε τέτοιο ταλέντο να κοσμεί το κατώφλι του μουσείου μας», δήλωσε ο Spann.

tanzanite 2

Όλη η ιστορία ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια, όταν η Sarna ταξίδεψε στους πρόποδες του όρους Κιλιμάντζαρο - το μόνο μέρος στον κόσμο που βρίσκεται ο τανζανίτης - για να επιλέξει το λίθο από τον οποίο θα δημιουργούσε τον μεγαλύτερο σκαλιστό τανζανίτη.

Της είχε ζητηθεί να δημιουργήσει ένα σκάλισμα για έναν διεθνή διαγωνισμό που θα ωφελούσε τον λαό Maasai, φυλή στης οποίας τα προγονικά εδάφη βρίσκονται τα ορυχεία τανζανιτών, όπου ένας αρχηγός της φυλής ανακάλυψε για πρώτη φορά τον πολύτιμο αυτό λίθο πριν από 50 χρόνια.
Ενώ βρισκόταν στην Τανζανία, η Sarna ήρθε σε επαφή με αρκετούς κρυστάλλους τανζανίτη μέχρι να επιλέξει το κομμάτι που τελικά έγινε το L’Heure Bleu.

Ο πολύτιμος λίθος βρίσκεται σε ασημένια βάση εμπνευσμένη από τους ανέμους της κοιλάδας Great Rift της Τανζανίας.
Η Sarna έγινε επίσης μέλος σε ένα ανθρωπιστικό έργο στην Τανζανία, το οποίο περιλαμβάνει τη διδασκαλία κατασκευής κοσμημάτων με συρμάτινο περιτύλιγμα χρησιμοποιώντας τανζανίτη σε γυναίκες Μασάι.

tanzanite 3

Ενώ βρισκόταν στην Τανζανία, η Sarna έγινε μάρτυρας των επιπτώσεων της φτώχειας και των οφθαλμικών παθήσεων στην κοινότητα. Έτσι, σχεδιάζει να δωρίσει τα κέρδη από την ενδεχόμενη πώληση του L’Heure Bleu στο Ινστιτούτο Casey Eye με έδρα το Πόρτλαντ για την παροχή οφθαλμικής φροντίδας στους Μασάι.

«Το Guinness World Records έφερε διεθνή αναγνώριση στο σκάλισμα από τανζανίτη L’Heure Bleu. Αυτή η αναγνώριση δίνει μεγάλη δύναμη στην υπόσχεσή μου να βοηθήσω τους Μασάι με τις δυσκολίες όρασης τους. Αυτός είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για τις μελλοντικές μας ελπίδες να παρέχουμε την απαραίτητη φροντίδα στους Μασάι στην Τανζανία», δήλωσε η Sarna.

Ο Dr. Andreas Lauer, πρόεδρος του Ινστιτούτου Casey Eye, παρακολούθησε την τελετή ζύγισης. Ταυτόχρονα, γιατροί από το ινστιτούτο έφταναν στην Τανζανία για ένα συνέδριο καταρράκτη.

«Το Ινστιτούτο Casey Eye χρωστά πολλά στη Ναόμι. Στο μέλλον, οι ασθενείς, οι οικογένειές τους και όλη η κοινότητα των Μασάι θα νιώθουν την αγάπη της καθώς θα βρίσκεται μέσα στα χαμόγελα και τη χαρά τους για τη βελτιωμένη τους όραση», δήλωσε ο Lauer.

Οι προβλέψεις για το 2024

Η Sherri Smith και ο Paul Zimnisky μοιράζονται τις προβλέψεις τους για την πολλά υποσχόμενη νέα χρονιά.

2024 1

Στη διαδικτυακή συζήτηση που διοργανώθηκε από την αρχισυντάκτρια του «National Jeweler» Michelle Graff, και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της «Jewelers of America» David Bonaparte, συμμετείχαν η Sherry Smith, διευθύντρια επιχειρηματικής ανάπτυξης της «The Edge Retail Academy» και ο αναλυτής της βιομηχανίας διαμαντιών «Paul Zimnisky». Εξέφρασαν τα συμπεράσματά τους σχετικά με τη χρονιά που πέρασε αλλά και τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους σχετικά με αυτή που μόλις ξεκίνησε.

2024 2

Πιο αναλυτικά, και οι τέσσερις συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι το 2023 αποτέλεσε σε γενικές γραμμές μία σταθερή χρονιά για τους ανεξάρτητους λιανοπωλητές κοσμημάτων, ενώ σχολιάστηκε το ποσοστό πωλήσεων των εργαστηριακών διαμαντιών και πολύτιμων λίθων, το οποίο χρόνο με το χρόνο αυξάνεται παραμένοντας ωστόσο στο κάτω από 10% ετησίως.
Έπειτα, όσον αφορά το 2024 συμφώνησαν ότι είναι αρκετά δύσκολο να γίνουν προβλέψεις για αυτή τη χρονιά, αλλά ότι ταυτόχρονα τα πάντα δείχνουν πως θα είναι πολύ πιο κοντά στις προ-covid εποχές. Συγκεκριμένα, οι κατηγορίες που προβλέπεται να ανθίσουν είναι σύμφωνα με τη Sherry Smith τα διαμάντια, τα οποία διαχρονικά αποτελούν το 45-50% των ετήσιων πωλήσεων, οι πολύχρωμοι πολύτιμοι λίθοι ως μία από τις πολλά υποσχόμενες καινοτομίες στη βιομηχανία και ο παραδοσιακός χρυσός που επίσης διαχρονικά αποτελεί ένα προϊόν που σπάνια συναντά μείωση πωλήσεων. Επιπρόσθετα, η ίδια τόνισε ότι πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι πωλήσεις ρολογιών, μία κατηγορία που βλέπει αύξηση τα τελευταία 4 με 5 χρόνια και οι εξελίξεις σε αυτή για τη φετινή χρονιά αναμένονται με προσμονή από τους μελετητές.

2024 3

Ως ενδεχόμενες προκλήσεις για το 2024 αναφέρθηκαν αρχικά τα αυξανόμενα ποσοστά εγκληματικότητας στο χώρο του κοσμήματος, ως κάτι που φυσικά όλοι οι εμπλεκόμενοι γνωρίζουν αλλά καλό είναι να έχουν πάντα κατά νου, η επιθυμία των καταναλωτών για συνεχώς καινούργια προϊόντα που θα τους ενθουσιάσουν, αλλά και η προσωπική δουλειά και προσπάθεια που οφείλει ο καθένας να συνεχίσει να καταβάλλει και τη φετινή χρονιά. Χαρακτηριστικά πάνω στο τελευταίο, η Sherry Smith τόνισε ότι βασικά ο καθένας πρέπει να συνεχίσει να πράττει όσα έκανε μέχρι τώρα: να επεξεργάζεται τα δεδομένα της επιχείρησης του, να ακολουθεί τις καλύτερες δυνατές πρακτικές και να συνεχίσει να δρα. Υποστήριξε πως όποιος κάνει αυτά τα πράγματα, σίγουρα δε θα «πάει χαμένος».

2024 4

Ο David Bonaparte επίσης σχολίασε σχετικά με τη νέα χρονιά, ότι γενικά είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει πτώση διότι τα πράγματα στο γεωπολιτικό κομμάτι είναι τόσο άσχημα που δυσκολεύεται να τα φανταστεί να γίνονται χειρότερα. Σύμφωνα λοιπόν με το συλλογισμό του, καθώς αυτές οι εξελίξεις έχουν ήδη επηρεάσει αρνητικά την αγορά, δεν προβλέπεται να την επηρεάσουν ακόμη αρνητικότερα και μάλιστα εάν δεν κλιμακωθούν, η νέα χρονιά αναμένεται να είναι σταθερή.

2024 5

Καταλήγοντας λοιπόν σε αισιόδοξες προβλέψεις, κατέδειξε ως μόνο σημείο προσοχής τις αναμενόμενες εξελίξεις για την απόφαση που θα ανακοινωθεί την 1η του Μάρτη σχετικά με τις εισαγωγές και τις μεταφορές υλικών από και προς τη Ρωσία, κάτι που θα επηρεάσει πολύ την αφρικανική παραγωγή διαμαντιών και γενικότερα όλη την παγκόσμια αγορά κοσμημάτων και πολύτιμων λίθων.

2024 6

Άλλα θέματα που σχολιάστηκαν στη συζήτηση είναι η εργαστηριακή παραγωγή πολύτιμων λίθων, η οποία μπορεί να επιφέρει διττά αποτελέσματα, η Τεχνητή Νοημοσύνη, η οποία σχολιάστηκε ως θετική προσθήκη για τη βιομηχανία κοσμημάτων και τέλος η αύξηση στην τιμή του χρυσού, η οποία χαρακτηρίστηκε ως κάτι αναμενόμενο.

Ολόκληρη η συζήτηση είναι αναρτημένη στο youtube με τον τίτλο:
«What to expect in the jewelry industry in 2024».

LVMH

LVMH logo

Aύξηση των εσόδων οργανικών προϊόντων της LVMH κατά 7% στο τμήμα Κοσμημάτων και Ρολογιών

LVMH 1

Η LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) κατέγραψε έσοδα 86,2 δισεκατομμυρίων ευρώ (73,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων) το 2023, ποσό που αντιστοιχεί σε ανάπτυξη 13% στα οργανικά προϊόντα σε σχέση με το 2022.
Ο όμιλος ανέφερε ισχυρή αύξηση εσόδων από οργανικά προϊόντα σε όλους τους επιχειρηματικούς ομίλους εκτός από την Wines & Spirits, καθώς και κέρδη μεριδίου αγοράς παγκοσμίως.
Ισχυρή ανάπτυξη σημειώθηκε ιδιαίτερα στο τμήμα κοσμημάτων και ρολογιών της, χάρη στην ώθηση για μια ισχυρή δημιουργική δύναμη προς όλα τα brand κοσμημάτων πολυτελείας που της ανήκουν, ιδιαίτερα τη Tiffany, Bulgari και TAG Heuer.

LVMH 2

Ο επιχειρηματικός όμιλος LVMH Watches & Jewellery κατέγραψε αύξηση των εσόδων των οργανικών προϊόντων του κατά 7% το 2023.
Αυτό οφειλόταν κυρίως σε ένα από τα πιο προσοδοφόρα brand πολυτελείας της LVMH, την Tiffany & Co, που ξεκίνησε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της με την επαναλειτουργία του «The Landmark» στη Νέα Υόρκη.
Ανεβάζοντας τον πήχη για το λιανικό εμπόριο κοσμημάτων παγκοσμίως, η μεταμόρφωση αυτού του κορυφαίου καταστήματος έγινε πραγματικότητα.
Η Tiffany κυκλοφόρησε επίσης τη νέα συλλογή «Lock» παγκοσμίως, η οποία με τη σειρά της έφερε μεγάλη επιτυχία στην ομάδα.
Η συλλογή «The Blue Book: Out of the Blue» – μια νέα συλλογή κοσμημάτων που σχεδιάστηκε από τη δημιουργική διευθύντρια κοσμημάτων, Nathalie Verdeille – παρουσιάστηκε επίσης.
Ακολουθώντας πιστά τα βήματα της Tiffany, η Bulgari σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη, με γνώμονα τα υψηλά κοσμήματα, ιδιαίτερα με την επιτυχία της συλλογής Mediterranea.
Η εμβληματική σειρά Serpenti της Bulgari, η οποία γιόρτασε την 75η επέτειό της, σημείωσε επίσης εξαιρετικές επιδόσεις, τόσο σε κοσμήματα όσο και σε γυναικεία ρολόγια, αποσπώντας βραβεία στο Grand Prix της Γενεύης Watchmaking.

LVMH 3

LVMH 4

Ο Bernard Arnault, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της LVMH, σχολίασε: «Η απόδοσή μας το 2023 απεικονίζει την εξαιρετική απήχηση των brand πολυτελείας μας και την ικανότητά τους να πυροδοτήσουν την επιθυμία των καταναλωτών.
«Ο Όμιλος κατέγραψε για άλλη μια φορά σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών. Η αναπτυξιακή μας στρατηγική, που βασίζεται στη συμπληρωματική φύση των επιχειρήσεών μας, καθώς και στη γεωγραφική τους ποικιλομορφία, ενθαρρύνει την καινοτομία, τον σχεδιασμό υψηλής ποιότητας και την αριστεία λιανικής και προσθέτει μια πολιτιστική και ιστορική διάσταση χάρη στην κληρονομιά των brands πολυτελείας μας.
«Αυτό αντικατοπτρίστηκε στις θεαματικές επιδείξεις μόδας του Louis Vuitton και του Christian Dior, στην επαναλειτουργία του «The Landmark» από την Tiffany στη Νέα Υόρκη και στη διαρκώς αυξανόμενη δημοτικότητα του καταστήματος των Sephora παγκοσμίως.
«Το 2023 μας είδε επίσης να σημειώνουμε πρόοδο σε αρκετούς βασικούς τομείς που αποτελούν βασικά στοιχεία του μακροπρόθεσμου οράματός μας: προστασία του περιβάλλοντος, ανάπτυξη του ταλέντου μας και διατήρηση και μετάδοση της τεχνογνωσίας μας.
«Παρότι παραμένουμε σε επαγρύπνηση στο τρέχον πλαίσιο, μπαίνουμε στο 2024 με αυτοπεποίθηση, με την υποστήριξη των πολύ επιθυμητών εμπορικών σημάτων μας και των ευέλικτων ομάδων μας.
«Η επερχόμενη χρονιά υπόσχεται να είναι μια εμπνευσμένη, εξαιρετική χρονιά για όλους μας, με τη συνεργασία μας με τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού 2024, των οποίων οι βασικές αξίες του πάθους, της ένταξης και της υπέρβασης του εαυτού μας μοιράζονται τον Όμιλό μας.
«Για την LVMH, παρέχει μια νέα ευκαιρία να ενισχύσουμε την παγκόσμια ηγετική μας θέση στα είδη πολυτελείας και να προωθήσουμε τη φήμη της Γαλλίας για προϊόντα υψηλής ποιότητας σε όλο τον κόσμο».

6 άνθρωποι σκοτώθηκαν

Σε αεροπορικό δυστύχημα καθ’ οδόν προς το ορυχείο διαμαντιών Diavik

6people1

Τέσσερις από αυτούς που έχασαν τη ζωή τους στο δυστύχημα της Τρίτης 23 Ιανουαρίου ήταν εργαζόμενοι στο ορυχείο, ενώ δύο ήταν μέλη πληρώματος αεροπορικής εταιρείας.

Έξι άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν ένα αεροπλάνο με προορισμό το απομακρυσμένο Diamond Mine Diavik στα βορειοδυτικά εδάφη του Καναδά συνετρίβη λίγο μετά την απογείωση.

Η Rio Tinto, η οποία εκμεταλλεύεται το ορυχείο, είπε ότι τέσσερα από τα άτομα που επέβαιναν ήταν εργαζόμενοι στο ορυχείο ενώ δύο ήταν μέλη πληρώματος αεροπορικής εταιρείας.

Ένα άλλο μέλος της ομάδας του Rio Tinto επέζησε από τη συντριβή και νοσηλεύτηκε σε τοπικά νοσοκομεία.
«Αισθανόμαστε μουδιασμένοι με τα καταστροφικά νέα ότι έχουμε χάσει αγαπημένους φίλους και συναδέλφους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Rio Tinto, Jakob Stausholm, σε δήλωση που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη.

«Εκφράζω τα βαθύτατα συλλυπητήρια μας στις οικογένειες, τους φίλους και τους αγαπημένους όσων έχουν πληγεί από αυτή την τραγωδία. Κατευθύνομαι προς τα Βορειοδυτικά Εδάφη για να είμαι με την ομάδα μας και να προσφέρω την πλήρη υποστήριξή μας. Θα συνεργαστούμε στενά με τις αρχές τις επόμενες ημέρες, εβδομάδες και μήνες, για να στηρίξουμε τις προσπάθειές τους να κατανοήσουν τα πλήρη γεγονότα του τι συνέβη».

6people2

Το αεροπλάνο, ένα ναυλωμένο Jetstream twin-turboprop που εκμεταλλεύεται η Northwestern Air Lease Ltd., συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο Fort Smith στα βορειοδυτικά εδάφη στις 6:42 π.μ. MST την Τρίτη.

Σύμφωνα με έκθεση από το Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών του Καναδά (TSB), το αεροσκάφος “συγκρούστηκε με έδαφος” λίγο μετά την απογείωση, γεγονός που προκάλεσε φωτιά.

Συνετρίβη στις όχθες του ποταμού Slave, λιγότερο από ένα μίλι από το τέλος του διαδρόμου.

Ένας εκπρόσωπος της TSB είπε την Τετάρτη ότι μια ομάδα τεσσάρων ερευνητών βρίσκεται επί τόπου στο αεροδρόμιο Φορτ Σμιθ και συλλέγει δεδομένα, κάνει συνεντεύξεις με μάρτυρες και εξετάζει και φωτογραφίζει τα συντρίμμια και τον τόπο του ατυχήματος.

Είπε ότι η οργάνωση δεν μπορεί να μοιραστεί καμία πρόσθετη πληροφορία αυτή τη στιγμή.

Σύμφωνα με δήλωση που εκδόθηκε την Τετάρτη από το γραφείο του ιατροδικαστή, η Βασιλική Καναδική Έφιππη Αστυνομία έχει ειδοποιήσει τα μέλη της οικογένειας των έξι ανθρώπων που σκοτώθηκαν στο δυστύχημα, αν και τα ονόματα των θυμάτων δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά.

6people3

Το απόγευμα της Τετάρτης, η πόλη του Φορτ Σμιθ τέλεσε μια αγρυπνία για όσους χάθηκαν στο δυστύχημα, γράφοντας στην ανοιχτή πρόσκληση που αναρτήθηκε στη σελίδα της στο Facebook, «Η πρόσφατη απώλεια πολλών φίλων ή μελών της οικογένειάς μας σε πτήση προς το ορυχείο διαμαντιών μας έχει χτυπήσει όλους πολύ σκληρά. Γι’ αυτό μαζευόμαστε απόψε. Μπορούμε να παρηγορούμε ο ένας τον άλλον με την προσευχή, το τραγούδι και τις εγκάρδιες σκέψεις μας».

Η Νομοθετική Συνέλευση των Βορειοδυτικών Εδαφών πέταξε μεσίστιες τις σημαίες της την Τετάρτη ως ένδειξη σεβασμού και πένθους για τα θύματα της συντριβής και τις οικογένειές τους.

Ο Πρόεδρος της Συνέλευσης ο σεμ. Ο Shane Thompson έγραψε: «Αυτό είναι καταστροφικό για τον Forth Smith και την επικράτεια συνολικά.

«Θα θρηνήσουμε αυτή την απώλεια μαζί. Αυτή η τραγωδία θα έχει μόνιμο αντίκτυπο σε όλους τους φίλους και την οικογένειά μας σε όλο το NWT.”

Το Diavik Diamond Mine βρίσκεται περίπου 300 km (190 μίλια) από το Yellowknife, την πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη στα βορειοδυτικά εδάφη του Καναδά, και απέχει μόνο περίπου 200 km (124 μίλια) νότια του Αρκτικού Κύκλου.
Λόγω της απομακρυσμένης τοποθεσίας του ορυχείου, το Rio Tinto έχει εργάτες που μεταφέρονται από και προς αυτό μέσω ναυλωμένων πτήσεων.

Πηγή: nationaljeweler

Swatch Group

Αύξηση εσόδων, χαμηλότερα των προβλέψεων εν μέσω προκλήσεων στην Κίνα

swatch 1

Η Swatch Group AG, η ωρολογοποιία με έδρα την Ελβετία, ανέφερε χαμηλότερα από τα αναμενόμενα έσοδα για το 2023, διαψεύδοντας την πρόβλεψη για ρεκόρ πωλήσεων του CEO της. Η εταιρεία, γνωστή για τις μάρκες πολυτελείας όπως η Omega και η Longines, παρήγαγε 7,9 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (9,1 δισεκατομμύρια δολάρια), χωρίς να πληροί τα 8 δισεκατομμύρια φράγκα που ανέμεναν οι αναλυτές.
Στις αρχές των διαπραγματεύσεων στη Ζυρίχη, οι μετοχές της Swatch υποχώρησαν κατά 3,5%, φθάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών ετών. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Nick Hayek είχε προβλέψει αισιόδοξα τον προηγούμενο χρόνο ότι οι πωλήσεις του 2023 θα μπορούσαν να εκτιναχθούν σε ένα ρεκόρ 9 δισεκατομμυρίων φράγκων, ενισχυμένες από την επιστροφή των Κινέζων καταναλωτών μετά την πανδημία (Η Κίνα, μια κρίσιμη αγορά για τη Swatch, συνεισφέρει έως και το 40% των πωλήσεών της).
Ο Hayek, σε πρόσφατη συνέντευξή του, εξέφρασε ανάμεικτα συναισθήματα για την κινεζική αγορά, επισημαίνοντας μια ιδιαίτερη προσοχή στους νεότερους καταναλωτές. Εξέφρασε την ανησυχία του για την απροσδόκητη κρίση που ξέσπασε στην Κίνα και τις σκέψεις του ότι ενδεχομένως αυτό συνέβαλε εν μέρει στο έλλειμμα της εταιρείας.

swatch 2

Συνεργασίες προϊόντων και απόδοση
Οι στρατηγικές συνεργασίες της Swatch, όπως αυτή με την κορυφαία επωνυμία Omega που πούλησε πάνω από 1 εκατομμύριο MoonSwatches το 2022, συνεχίστηκαν με μια νέα προσθήκη, τη Blancpain Fifty Fathoms. Αυτή η συνεργασία αύξησε τις πωλήσεις καταστημάτων της Blancpain κατά πάνω από 25%, αλλά η ικανοποίηση της ζήτησης για ορισμένα μοντέλα παρέμεινε ανεκπλήρωτη.

Οικονομία και Προοπτικές Αναλυτών
Η εταιρεία σημείωσε αύξηση 8,1% στα καθαρά έσοδα, φθάνοντας τα 890 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα, αν και ήταν κάτω από τα 979 εκατομμύρια φράγκα που είχαν προβλέψει οι αναλυτές. Σύμφωνα με τους αναλυτές της Jefferies, η ανάπτυξη ήταν κυρίως σε τμήματα με χαμηλότερες τιμές. Εξέφρασαν επίσης ανησυχία για την επιφυλακτική στάση της εταιρείας σχετικά με τις διακυμάνσεις των νομισμάτων το 2024 και τις πιθανές επιπτώσεις τους σε ολόκληρο τον κλάδο.

Πηγή: canadianjeweller