Ευθυγράμμιση της Ινδίας
Με τις Νέες Οδηγίες της FTC των ΗΠΑ για το διαχωρισμό φυσικών και εργαστηριακών διαμαντιών
Το Συμβούλιο Προώθησης Εξαγωγών Πολύτιμων Λίθων και Κοσμημάτων (GJEPC), ο εμπορικός οργανισμός της Ινδίας για τη βιομηχανία πολύτιμων λίθων και κοσμημάτων, ανακοίνωσε νέα πρότυπα που επανακαθορίζουν τι συνιστά ένα «διαμάντι».
Οι επικαιροποιημένες κατευθυντήριες γραμμές καθορίζουν ότι το διαμάντι πρέπει να είναι φυσικός λίθος, εξορυχθής από τη γη, σύμφωνα με τα πρότυπα της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC) των Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτή η κίνηση στοχεύει στην αποφυγή παραπλάνησης των καταναλωτών σχετικά με τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήριο (LGDs) και στην παροχή σαφήνειας στην αγορά των διαμαντιών.
Το GJEPC ηγείται της διαβούλευσης με την κυβέρνηση της Ινδίας και έχει ζητήσει να εναρμονιστεί ο νέος ορισμός με τον υφιστάμενο Νόμο Προστασίας Καταναλωτών, σύμφωνα με τον οποίο μέχρι στιγμής δεν διαχωρίζονται ρητά τα φυσικά διαμάντια από τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήριο. Με την επικαιροποίηση του ορισμού, θα επιτευχθεί ουσιαστική προστασία των καταναλωτών κατά των ελαττωμάτων, ελλείψεων και αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, και θα ενισχυθεί η διαφάνεια στην αγορά.
Μετά την παρέμβαση του GJEPC στην κυβέρνηση, η Κεντρική Αρχή Προστασίας Καταναλωτών (CCPA) διοργάνωσε διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς για την προστασία των καταναλωτών στον τομέα των διαμαντιών και σχημάτισε μια ομάδα εργασίας για την αναθεώρηση της ορολογίας των διαμαντιών και την κατάρτιση του Ινδικού Προτύπου, με στόχο την προστασία και ανάπτυξη τόσο της βιομηχανίας φυσικών όσο και διαμαντιών εργαστηρίου.
Διαχωρισμός Φυσικών Διαμαντιών και Διαμαντιών Καλλιεργημένων σε Εργαστήριο
Σύμφωνα με τα νέα πρότυπα, οι όροι «αληθινό», «γνήσιο», «φυσικό» και «πολύτιμο» δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήριο. Αντ’ αυτού, πρέπει να χρησιμοποιούνται όροι όπως «καλλιεργημένο» ,«δημιουργημένο στο εργαστήριο» ή «καλλιεργημένο στο εργαστήριο» για να προσδιορίσουν τα LGDs. Αν και ο όρος «συνθετικό» δεν συνιστάται, παραμένει επιτρεπτός.
Με την αυξανόμενη δημοτικότητα των LGDs λόγω της ελκυστικότητάς τους χάρη στην ηθική προέλευση και τις προσιτές τιμές, τα μέτρα του GJEPC στοχεύουν στον σαφή διαχωρισμό τους από τα φυσικά διαμάντια. Όπως δήλωσε και ο πρόεδρος του GJEPC, Vipul Shah: «Το GJEPC θα ξεκινήσει τη διαδικασία εκπαίδευσης όσων ασχολούνται με το εμπόριο διαμαντιών στην Ινδία για να διασφαλίσει ισότιμους όρους και συμμόρφωση. Αυτό θα εξασφαλίσει ότι όλοι οι βασικοί φορείς της αλυσίδας του εμπορίου θα είναι υπεύθυνοι και κατάλληλα εφοδιασμένοι ώστε να καθοδηγούν, να συμβουλεύουν και να ενημερώνουν τους καταναλωτές και τα καταναλωτικά όργανα για να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη τους. Αυτό θα ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στις εξαγωγές κοσμημάτων και πολύτιμων λίθων της Ινδίας στον κόσμο και θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη των διεθνών αγοραστών».
Ο κος Shah επίσης έκανε λόγο για το ρόλο της κυβέρνησης της Ινδίας και τα αιτήματά τους από αυτή: «Καθώς το εμπόριο κοσμημάτων και πολύτιμων λίθων της Ινδίας έχει αποδεχτεί ομόφωνα τον νέο ορισμό της FTC για τα διαμάντια, καλούμε την Ινδική Κυβέρνηση και τα Υπουργεία να τον αποδεχτούν, να τον υιοθετήσουν και να τον προσαρμόσουν στους υφιστάμενους καταναλωτικούς νόμους της χώρας. Αυτή η πρωτοβουλία είναι προς το συμφέρον των καταναλωτών και προστατεύει τα δικαιώματά τους, προφυλάσσοντας τους ταυτόχρονα από την παραπληροφόρηση. Ο νέος ορισμός της FTC αντικατοπτρίζει τις τεχνολογικές εξελίξεις και εξασφαλίζει σαφήνεια στο μάρκετινγκ των διαμαντιών, εφαρμόζοντας τα ίδια πρότυπα τόσο για τα φυσικά όσο και για τα διαμάντια εργαστηρίου.»
Αντιδράσεις της Βιομηχανίας: Θερμή η υποδοχή των νέων προτύπων
Τα νέα πρότυπα του GJEPC έγιναν δεκτά από τους εμπλεκόμενους στην βιομηχανία, οι οποίοι έλκονται από τη δυνατότητα ενίσχυσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και της σαφήνειας στην αγορά. Ο Nirav Taswala, συνεργάτης στην Peacemoon Traders στη Βομβάη, δήλωσε: «Υποστηρίζω την προσπάθεια του GJEPC να αποσαφηνίσει τη διαφορά μεταξύ φυσικών διαμαντιών και διαμαντιών που καλλιεργούνται σε εργαστήριο (LGDs). Αυτό θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και θα διευρύνει την πλατφόρμα του εμπορίου μας. Προσωπικά, θα κατηγοριοποιούσα ένα διαμάντι σε δύο κατηγορίες: φυσικό ή συνθετικό. Ένα φυσικό διαμάντι είναι ένα φυσικό διαμάντι και δεν θα το μπερδέψω με τίποτα άλλο.»
Ανάλογα, ο Anil Patel, συνιδρυτής της Enshine στο Σουράτ, σημείωσε: «Η κίνηση του GJEPC να διακρίνει τα LGDs από τα φυσικά διαμάντια θα κατηγοριοποιήσει την αγορά, επιτρέποντας στα φυσικά διαμάντια και τα LGDs να αναπτυχθούν ξεχωριστά. Τα φυσικά διαμάντια προσελκύουν αυτούς που εκτιμούν τη σπανιότητα και την παράδοση, ενώ τα LGDs προσελκύουν καταναλωτές που εκτιμούν την ηθική προέλευση, τα περιβαλλοντικά οφέλη και την προσιτή τιμή.»
Εξελίξεις για τη Βιομηχανία Κοσμημάτων
Θέτοντας σαφείς κατευθυντήριες γραμμές, το GJEPC στοχεύει στην προστασία των καταναλωτών από παραπλανήσεις αλλά και στην ενδυνάμωση των κοσμηματοπωλών να προωθήσουν τόσο τα φυσικά όσο και τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήριο ως διακριτά προϊόντα. Αυτός ο διαχωρισμός μπορεί να βοηθήσει τους κοσμηματοπώλεις να στοχεύσουν σε διαφορετικές κατηγορίες καταναλωτών, προσφέροντας μια επιλογή μεταξύ της παραδοσιακής έλξης των φυσικών διαμαντιών και των ηθικών παραμέτρων των LGDs.
Η κίνηση αυτή ευθυγραμμίζει επίσης τις πρακτικές της Ινδίας με τις διεθνείς αγορές, ιδίως με τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η FTC έχει ήδη θεσπίσει παρόμοιες κατευθυντήριες γραμμές. Ως κεντρικό κόμβο επεξεργασίας διαμαντιών, η υιοθέτηση αυτών των προτύπων από την Ινδία υπογραμμίζει την προσπάθειά της να υποστηρίξει τη διαφάνεια στο παγκόσμιο εμπόριο διαμαντιών.
Κοιτώντας Μπροστά: Επικαιροποίηση των προτύπων
Η πρωτοβουλία του GJEPC ενδέχεται να επηρεάσει και άλλες αγορές και ρυθμιστικά σώματα. Με τον σαφή ορισμό του τι συνιστά ένα διαμάντι, το συμβούλιο στοχεύει σε μια πιο συνεπή παγκόσμια αγορά. Αυτή η προσέγγιση επιδιώκει να προστατεύσει τους καταναλωτές και να προάγει ηθικά πρότυπα στον κλάδο.
Καθώς η αγορά των LGDs συνεχίζει να επεκτείνεται, οι κοσμηματοπώλεις θα πρέπει να παραμένουν ενημερωμένοι για τις ρυθμιστικές αλλαγές και να προσαρμόζουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ ανάλογα. Η αποδοχή του διαχωρισμού των φυσικών διαμαντιών από τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήριο θα τους επιτρέψει να εξυπηρετούν καλύτερα τις διάφορες προτιμήσεις των καταναλωτών, μένοντας συντονισμένοι με τα βιομηχανικά πρότυπα. Η προσέγγιση του GJEPC για την ταξινόμηση των διαμαντιών μπορεί επίσης να καθοδηγήσει μελλοντικές κανονιστικές εξελίξεις, ενδεχομένως οδηγώντας σε μία ευρύτερη παγκόσμια ευθυγράμμιση ως προς τα πρότυπα των διαμαντιών.
Σύμφωνα με τις «Οδηγίες Κοσμημάτων» της FTC, οι κατευθυντήριες γραμμές για τη διαφήμιση και την προώθηση κοσμημάτων διασφαλίζουν τη σαφήνεια και αποτρέπουν τη χρήση παραπλανητικών όρων στη βιομηχανία. Σε ό,τι αφορά την επιβολή: Η μη συμμόρφωση μπορεί να οδηγήσει σε αγωγές και αστικές ποινές στις ΗΠΑ. Οι οδηγίες αυτές δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά το 2016 και αναθεωρήθηκαν το 2018. Έχουν υιοθετηθεί καθολικά στις κύριες αγορές εξαγωγών της Ινδίας σε όλο τον κόσμο.
Πηγές: jewellerymonthly, instoremag