Image
Image

Ευθυγράμμιση της Ινδίας

Με τις Νέες Οδηγίες της FTC των ΗΠΑ για το διαχωρισμό φυσικών και εργαστηριακών διαμαντιών

Το Συμβούλιο Προώθησης Εξαγωγών Πολύτιμων Λίθων και Κοσμημάτων (GJEPC), ο εμπορικός οργανισμός της Ινδίας για τη βιομηχανία πολύτιμων λίθων και κοσμημάτων, ανακοίνωσε νέα πρότυπα που επανακαθορίζουν τι συνιστά ένα «διαμάντι».

india diamonds 5

Οι επικαιροποιημένες κατευθυντήριες γραμμές καθορίζουν ότι το διαμάντι πρέπει να είναι φυσικός λίθος, εξορυχθής από τη γη, σύμφωνα με τα πρότυπα της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC) των Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτή η κίνηση στοχεύει στην αποφυγή παραπλάνησης των καταναλωτών σχετικά με τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήριο (LGDs) και στην παροχή σαφήνειας στην αγορά των διαμαντιών.
Το GJEPC ηγείται της διαβούλευσης με την κυβέρνηση της Ινδίας και έχει ζητήσει να εναρμονιστεί ο νέος ορισμός με τον υφιστάμενο Νόμο Προστασίας Καταναλωτών, σύμφωνα με τον οποίο μέχρι στιγμής δεν διαχωρίζονται ρητά τα φυσικά διαμάντια από τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήριο. Με την επικαιροποίηση του ορισμού, θα επιτευχθεί ουσιαστική προστασία των καταναλωτών κατά των ελαττωμάτων, ελλείψεων και αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, και θα ενισχυθεί η διαφάνεια στην αγορά.
Μετά την παρέμβαση του GJEPC στην κυβέρνηση, η Κεντρική Αρχή Προστασίας Καταναλωτών (CCPA) διοργάνωσε διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς για την προστασία των καταναλωτών στον τομέα των διαμαντιών και σχημάτισε μια ομάδα εργασίας για την αναθεώρηση της ορολογίας των διαμαντιών και την κατάρτιση του Ινδικού Προτύπου, με στόχο την προστασία και ανάπτυξη τόσο της βιομηχανίας φυσικών όσο και διαμαντιών εργαστηρίου.

india diamonds 1

Διαχωρισμός Φυσικών Διαμαντιών και Διαμαντιών Καλλιεργημένων σε Εργαστήριο
Σύμφωνα με τα νέα πρότυπα, οι όροι «αληθινό», «γνήσιο», «φυσικό» και «πολύτιμο» δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήριο. Αντ’ αυτού, πρέπει να χρησιμοποιούνται όροι όπως «καλλιεργημένο» ,«δημιουργημένο στο εργαστήριο» ή «καλλιεργημένο στο εργαστήριο» για να προσδιορίσουν τα LGDs. Αν και ο όρος «συνθετικό» δεν συνιστάται, παραμένει επιτρεπτός.
Με την αυξανόμενη δημοτικότητα των LGDs λόγω της ελκυστικότητάς τους χάρη στην ηθική προέλευση και τις προσιτές τιμές, τα μέτρα του GJEPC στοχεύουν στον σαφή διαχωρισμό τους από τα φυσικά διαμάντια. Όπως δήλωσε και ο πρόεδρος του GJEPC, Vipul Shah: «Το GJEPC θα ξεκινήσει τη διαδικασία εκπαίδευσης όσων ασχολούνται με το εμπόριο διαμαντιών στην Ινδία για να διασφαλίσει ισότιμους όρους και συμμόρφωση. Αυτό θα εξασφαλίσει ότι όλοι οι βασικοί φορείς της αλυσίδας του εμπορίου θα είναι υπεύθυνοι και κατάλληλα εφοδιασμένοι ώστε να καθοδηγούν, να συμβουλεύουν και να ενημερώνουν τους καταναλωτές και τα καταναλωτικά όργανα για να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη τους. Αυτό θα ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στις εξαγωγές κοσμημάτων και πολύτιμων λίθων της Ινδίας στον κόσμο και θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη των διεθνών αγοραστών».
Ο κος Shah επίσης έκανε λόγο για το ρόλο της κυβέρνησης της Ινδίας και τα αιτήματά τους από αυτή: «Καθώς το εμπόριο κοσμημάτων και πολύτιμων λίθων της Ινδίας έχει αποδεχτεί ομόφωνα τον νέο ορισμό της FTC για τα διαμάντια, καλούμε την Ινδική Κυβέρνηση και τα Υπουργεία να τον αποδεχτούν, να τον υιοθετήσουν και να τον προσαρμόσουν στους υφιστάμενους καταναλωτικούς νόμους της χώρας. Αυτή η πρωτοβουλία είναι προς το συμφέρον των καταναλωτών και προστατεύει τα δικαιώματά τους, προφυλάσσοντας τους ταυτόχρονα από την παραπληροφόρηση. Ο νέος ορισμός της FTC αντικατοπτρίζει τις τεχνολογικές εξελίξεις και εξασφαλίζει σαφήνεια στο μάρκετινγκ των διαμαντιών, εφαρμόζοντας τα ίδια πρότυπα τόσο για τα φυσικά όσο και για τα διαμάντια εργαστηρίου.»

india diamonds 2

Αντιδράσεις της Βιομηχανίας: Θερμή η υποδοχή των νέων προτύπων
Τα νέα πρότυπα του GJEPC έγιναν δεκτά από τους εμπλεκόμενους στην βιομηχανία, οι οποίοι έλκονται από τη δυνατότητα ενίσχυσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και της σαφήνειας στην αγορά. Ο Nirav Taswala, συνεργάτης στην Peacemoon Traders στη Βομβάη, δήλωσε: «Υποστηρίζω την προσπάθεια του GJEPC να αποσαφηνίσει τη διαφορά μεταξύ φυσικών διαμαντιών και διαμαντιών που καλλιεργούνται σε εργαστήριο (LGDs). Αυτό θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και θα διευρύνει την πλατφόρμα του εμπορίου μας. Προσωπικά, θα κατηγοριοποιούσα ένα διαμάντι σε δύο κατηγορίες: φυσικό ή συνθετικό. Ένα φυσικό διαμάντι είναι ένα φυσικό διαμάντι και δεν θα το μπερδέψω με τίποτα άλλο.»
Ανάλογα, ο Anil Patel, συνιδρυτής της Enshine στο Σουράτ, σημείωσε: «Η κίνηση του GJEPC να διακρίνει τα LGDs από τα φυσικά διαμάντια θα κατηγοριοποιήσει την αγορά, επιτρέποντας στα φυσικά διαμάντια και τα LGDs να αναπτυχθούν ξεχωριστά. Τα φυσικά διαμάντια προσελκύουν αυτούς που εκτιμούν τη σπανιότητα και την παράδοση, ενώ τα LGDs προσελκύουν καταναλωτές που εκτιμούν την ηθική προέλευση, τα περιβαλλοντικά οφέλη και την προσιτή τιμή.»

india diamonds 4

Εξελίξεις για τη Βιομηχανία Κοσμημάτων
Θέτοντας σαφείς κατευθυντήριες γραμμές, το GJEPC στοχεύει στην προστασία των καταναλωτών από παραπλανήσεις αλλά και στην ενδυνάμωση των κοσμηματοπωλών να προωθήσουν τόσο τα φυσικά όσο και τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήριο ως διακριτά προϊόντα. Αυτός ο διαχωρισμός μπορεί να βοηθήσει τους κοσμηματοπώλεις να στοχεύσουν σε διαφορετικές κατηγορίες καταναλωτών, προσφέροντας μια επιλογή μεταξύ της παραδοσιακής έλξης των φυσικών διαμαντιών και των ηθικών παραμέτρων των LGDs.
Η κίνηση αυτή ευθυγραμμίζει επίσης τις πρακτικές της Ινδίας με τις διεθνείς αγορές, ιδίως με τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η FTC έχει ήδη θεσπίσει παρόμοιες κατευθυντήριες γραμμές. Ως κεντρικό κόμβο επεξεργασίας διαμαντιών, η υιοθέτηση αυτών των προτύπων από την Ινδία υπογραμμίζει την προσπάθειά της να υποστηρίξει τη διαφάνεια στο παγκόσμιο εμπόριο διαμαντιών.

india diamonds 3

Κοιτώντας Μπροστά: Επικαιροποίηση των προτύπων
Η πρωτοβουλία του GJEPC ενδέχεται να επηρεάσει και άλλες αγορές και ρυθμιστικά σώματα. Με τον σαφή ορισμό του τι συνιστά ένα διαμάντι, το συμβούλιο στοχεύει σε μια πιο συνεπή παγκόσμια αγορά. Αυτή η προσέγγιση επιδιώκει να προστατεύσει τους καταναλωτές και να προάγει ηθικά πρότυπα στον κλάδο.
Καθώς η αγορά των LGDs συνεχίζει να επεκτείνεται, οι κοσμηματοπώλεις θα πρέπει να παραμένουν ενημερωμένοι για τις ρυθμιστικές αλλαγές και να προσαρμόζουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ ανάλογα. Η αποδοχή του διαχωρισμού των φυσικών διαμαντιών από τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήριο θα τους επιτρέψει να εξυπηρετούν καλύτερα τις διάφορες προτιμήσεις των καταναλωτών, μένοντας συντονισμένοι με τα βιομηχανικά πρότυπα. Η προσέγγιση του GJEPC για την ταξινόμηση των διαμαντιών μπορεί επίσης να καθοδηγήσει μελλοντικές κανονιστικές εξελίξεις, ενδεχομένως οδηγώντας σε μία ευρύτερη παγκόσμια ευθυγράμμιση ως προς τα πρότυπα των διαμαντιών.
Σύμφωνα με τις «Οδηγίες Κοσμημάτων» της FTC, οι κατευθυντήριες γραμμές για τη διαφήμιση και την προώθηση κοσμημάτων διασφαλίζουν τη σαφήνεια και αποτρέπουν τη χρήση παραπλανητικών όρων στη βιομηχανία. Σε ό,τι αφορά την επιβολή: Η μη συμμόρφωση μπορεί να οδηγήσει σε αγωγές και αστικές ποινές στις ΗΠΑ. Οι οδηγίες αυτές δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά το 2016 και αναθεωρήθηκαν το 2018. Έχουν υιοθετηθεί καθολικά στις κύριες αγορές εξαγωγών της Ινδίας σε όλο τον κόσμο.

Πηγές: jewellerymonthly, instoremag

 

AWDC, DMCC και GJEPC

Οι AWDC, DMCC και GJEPC συνεργάζονται για ενίσχυση του κοινού ταμείου μάρκετινγκ στο χώρο της βιομηχανίας των διαμαντιών

beautiful engagement ring with diamonds

Διάφοροι παγκόσμιοι «παίκτες» της βιομηχανίας διαμαντιών αναφέρουν ότι ετοιμάζουν μια νέα πρωτοβουλία για να εξασφαλίσουν 65 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για το μάρκετινγκ της κατηγορίας των διαμαντιών, με στόχο να ενισχύσουν τον τρέχοντα προϋπολογισμό του Συμβουλίου Φυσικών Διαμαντιών (NDC).
Το σχέδιο αυτό ξεκίνησε μετά την αποχώρηση του ρωσικού ορυχείου διαμαντιών Alrosa από το NDC στις αρχές του 2022, με διάφορες συζητήσεις να πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του Dubai Diamond Conference, σύμφωνα με τον CEO του NDC, David Kellie, σε πρόσφατη συνέντευξή του.
Η πρόταση χρηματοδότησης, που παραμένει υπό συζήτηση, αποσκοπεί στο να εξασφαλιστεί ευρύτερη οικονομική στήριξη από όλη τη βιομηχανία των πολύτιμων λιθών, δημιουργώντας ένα πιο βιώσιμο και αντιπροσωπευτικό πλαίσιο μάρκετινγκ.

bright pink diamonds arrangement

Στόχοι και Προτεινόμενοι Μηχανισμοί
Ο τρέχων προϋπολογισμός του NDC ανέρχεται σε 35 εκατομμύρια δολάρια, κυρίως χρηματοδοτούμενος από την De Beers, κάποες άλλες εταιρείες εξόρυξης και έναν περιορισμένο αριθμό εμπορικών εταίρων. Το προτεινόμενο σύστημα στοχεύει να αποκαταστήσει τον ετήσιο προϋπολογισμό του οργανισμού, που ήταν 100 εκατομμύρια δολάρια πριν το 2022.

logoAWDC Tekengebied 1

dmcc

Revised GJEPC Logo Master 210706 FIN

Οι συζητήσεις γίνονται μεταξύ των Antwerp World Diamond Centre (AWDC), Dubai Multi Commodities Centre (DMCC) και Gem & Jewellery Export Promotion Council (GJEPC) της Ινδίας. Οι οργανισμοί αυτοί εξετάζουν μηχανισμούς για τη συγκέντρωση χρημάτων, πιθανώς μέσω τελών στις εισαγωγές ακατέργαστων διαμαντιών.
Λέγεται ότι συζητείται ένα τέλος 0,05% στις εισαγωγές και παρότι ο Κος David Kellie αρνήθηκε να επιβεβαιώσει συγκεκριμένα ποσά, δήλωσε ότι οι «συνεισφορές πρέπει να είναι ‘δίκαιες’ και ‘προσιτές’». Για παράδειγμα, το GJEPC ήδη συλλέγει τέλος 0,02% από τα μέλη του για γενικό μάρκετινγκ, το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει ενδεχόμενο μοντέλο.
Τα μέρη αξιολογούν επίσης πώς να εκπροσωπήσουν τους συνεισφέροντες στο διοικητικό συμβούλιο του NDC, ώστε να εξασφαλίσουν διαφάνεια και επιρροή στις αποφάσεις δαπανών.
Ο Κος David Kellie υπογράμμισε τη σημασία της συλλογικής χρηματοδότησης: «Η βιομηχανία αντιμετωπίζει προκλήσεις αυτή τη στιγμή, αλλά ένα μικρό ποσοστό από πολλούς ανθρώπους έχει πολύ μεγαλύτερο νόημα από το να βάλουν πολλά χρήματα λίγες οργανώσεις. Επίσης, αυτό κάνει το NDC πολύ πιο αντιπροσωπευτικό για όλη τη βιομηχανία, παρά για λίγους συμμετέχοντες».

precious pink diamonds arrangement

Βιομηχανική Συνεργασία
Η πρωτοβουλία αυτή προωθεί τη συνεργασία εντός του τομέα των διαμαντιών για κοινούς στόχους, ενάντια στον προηγούμενο ανταγωνισμό. Ο Κος David Kellie επισήμανε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ παραδοσιακών ανταγωνιστών, όπως το Dubai και το Antwerp: «Μέχρι τώρα, το Dubai και το Antwerp θεωρούσαν ο ένας τον άλλο ανταγωνιστές. Αλλά αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον είναι πώς έρχονται τώρα μαζί και αναγνωρίζουν το ζήτημα της χρηματοδότησης ως πρόκληση για τη βιομηχανία των διαμαντιών. Όσο περισσότερο συνεργαζόμαστε σε κάποια πράγματα, τόσο καλύτερα θα είναι για όλους».
Η πρόταση είναι υπό ενεργή εξέταση, με τις συζητήσεις να στοχεύουν στην εφαρμογή της μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Πηγή: jewellerymonthly

Παύση στην πώληση των Lightbox

Δαχτυλιδιών αρραβώνων από τη De Beers

de beers 1

Ο Όμιλος De Beers πήρε τη στρατηγική απόφαση να σταματήσει την παραγωγή διαμαντένιων δαχτυλιδιών αρραβώνων που καλλιεργούνται στο εργαστήριο, τα οποία στο παρελθόν πωλούνταν με την επωνυμία «Lightbox».
Αυτή η σημαντική κίνηση ενισχύει την εστίαση της De Beers στη διαρκή γοητεία των φυσικών διαμαντιών, σε μία περίοδο που η δημοτικότητα των συνθετικών εναλλακτικών λύσεων ολοένα και αυξάνεται.

de beers 2

Εγκαταλείποντας το Συνθετικό Πείραμα
Η De Beers μπήκε στην αρένα των εργαστηριακών διαμαντιών με στόχο να λάβει μέρος στις εναλλακτικές και οικονομικά αποδοτικές λύσεις ηθικής παραγωγής που αναπτύσσονται όλο και περισσότερο στην αγορά.
Ωστόσο, η απόφαση να διακοπεί αυτή η σειρά σηματοδοτεί μια αξιοσημείωτη μεταστροφή πίσω στη μακρόχρονη παράδοση της κατασκευής φυσικών διαμαντιών.

Διαφορές στην τιμή
Μια σημαντική ανησυχία στη βιομηχανία ήταν η στρατηγική τιμολόγησης για τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο, η οποία πολλοί υποστηρίζουν ότι δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική αξία αυτών των λίθων σε σύγκριση με τα φυσικά διαμάντια.
Το μοντέλο τιμολόγησης για τα συνθετικά διαμάντια έχει αποτελέσει αντικείμενο διαμάχης, με τους επικριτές να επισημαίνουν μια υπερτίμηση που θα μπορούσε ενδεχομένως να παραπλανήσει τους καταναλωτές και να αποσταθεροποιήσει την αγορά.

de beers 3

Απήχηση στα βρετανικά κοσμηματοπωλεία
Για τους βρετανούς κοσμηματοπωλείς, η κίνηση της De Beers ενισχύει την εγγενή αξία και τη διαχρονική γοητεία των φυσικών διαμαντιών. Είναι μια υπενθύμιση της αναντικατάστατης θέσης που κατέχουν τα φυσικά διαμάντια στις καρδιές των καταναλωτών, ειδικά όταν μνημονεύονται ως σημαντικά ορόσημα της ζωής.
Ένας εκπρόσωπος της De Beers τόνισε τη μοναδική θέση των φυσικών διαμαντιών λέγοντας: «Τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο… δεν είναι σπάνια, ούτε είναι αιώνια», τονίζοντας τη διαρκή αξία και το αναντικατάστατο των φυσικών διαμαντιών.

Διάλογος για τη βιωσιμότητα
Η αρχική εμπορία εργαστηριακών διαμαντιών βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στα υποτιθέμενα περιβαλλοντικά οφέλη τους. Ωστόσο, η διακοπή της σειράς εργαστηριακών δαχτυλιδιών αρραβώνων της De Beers μπορεί να προκαλέσει μια εκ νέου συζήτηση γύρω από τις πραγματικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις των συνθετικών διαμαντιών, ενθαρρύνοντας έτσι έναν πιο σύνθετο διάλογο για τη βιωσιμότητα στη βιομηχανία κοσμημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου.

de beers 4

Πρόβλεψη Διαδοχικών Επιπτώσεων Βιομηχανίας
Το «πισωγύρισμα» από τα συνθετικά στα φυσικά διαμάντια από έναν κολοσσό της αγοράς θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά και άλλους παράγοντες του κλάδου, αναζωπυρώνοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και των επενδυτών στη διαρκή αξία των φυσικών διαμαντιών. Υποδηλώνει επίσης τη διαρκή επιθυμία των καταναλωτών για αυθεντικούς, διαχρονικούς και συμβολικούς πολύτιμους λίθους, πτυχές που είναι κεντρικές στο βασικό ήθος της αγοράς κοσμημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου.

Πηγή: jewellerymonthly

Νέα έκδοση εγγράφου καθοδήγησης από τη CIBJO

CIBJO 1

Για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των εργαστηριακών διαμαντιών

CIBJO 2

Η Παγκόσμια Συνομοσπονδία Κοσμημάτων (CIBJO) δημοσίευσε ένα έγγραφο καθοδήγησης που περιγράφει περιβαλλοντικές, κοινωνικές και διακυβερνητικές αρχες (Environment Social Government -ESG) για εταιρείες που ασχολούνται κυρίως με τον τομέα των εργαστηριακών διαμαντιών.
Με τίτλο «Environmental, Social and Governance Principles for Laboratory-Grown Diamonds» (Περιβαλλοντικές, κοινωνικές και διακυβερνητικές αρχές για τα εργαστηριακά διαμάντια), το νέο έγγραφο καθοδήγησης έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τις εταιρείες εργαστηριακών διαμαντιών να σχεδιάσουν βιώσιμες στρατηγικές που συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη δημιουργία επιχειρηματικής αξίας και να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες των καταναλωτών σχετικά με το περιβάλλον και την κοινωνική ευθύνη. Στοχεύει επίσης στην υποστήριξη των εταιρειών που αντιμετωπίζουν την πιθανότητα να τους επιβληθούν μεγαλύτερες ρυθμιστικές απαιτήσεις ESG από τις κυβερνήσεις, τόσο εθνικές όσο και περιφερειακές, στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον. Αν και σχετίζεται με επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, το έγγραφο συντάχθηκε με γνώμονα τις ειδικές ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
«Για να λειτουργήσουμε σε ένα περιβάλλον στο οποίο μια δομημένη στρατηγική ESG γίνεται απαραίτητη προϋπόθεση, αυτές οι αρχές επιδιώκουν να βοηθήσουν τις εταιρείες να ξεκινήσουν αυτό το μερικές φορές τρομακτικό ταξίδι δίνοντας απτά επόμενα βήματα», εξήγησε ο Wesley Hunt, Πρόεδρος της Επιτροπής Laboratory-Grown Diamond της CIBJO και πρωτοστάτης του έργου. «Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τις κατευθυντήριες γραμμές, έχοντας αυτό κατά νου, καθώς και με την κατανόηση ότι ο τομέας των εργαστηριακών διαμαντιών έχει συγκεκριμένες ανάγκες».

CIBJO 3

Η κατευθυντήρια γραμμή αναπτύχθηκε σε συνεργασία με ανεξάρτητους συμβούλους, Key & Co., και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από τους συγγραφείς της, Jon Key και Helen Mitchell, στο Συνέδριο CIBJO 2023 στην Τζαϊπούρ της Ινδίας, τον Νοέμβριο του περασμένου έτους.
Το ESG αναφέρεται σε ένα σύνολο κριτηρίων αξιολόγησης απόδοσης που χρησιμοποιεί ένας οργανισμός για να μετρήσει και να παρακολουθήσει την ευρωστία των μηχανισμών διακυβέρνησής του και την ικανότητά του να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις του. Έχει αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό προηγούμενες προσεγγίσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), παρέχοντας ευρύτερα, πιο ακριβή και μετρήσιμα σύνολα ενεργειών που επηρεάζουν τους εργαζόμενους, τις οικογένειές τους, τους πελάτες, τους επενδυτές, τους μετόχους, τις τοπικές κοινότητες και την κοινωνία γενικότερα, για τη βελτίωση της μακροπρόθεσμης ποιότητας της ανθρώπινης ζωής, του περιβάλλοντος και της οικονομίας.

CIBJO 4

Το έγγραφο καθοδήγησης παρουσιάζει 14 συγκεκριμένες αρχές, πέντε από τις οποίες σχετίζονται με την περιβαλλοντική πολιτική, τέσσερις με κοινωνικά υπεύθυνες πολιτικές και πέντε με τη διοίκηση της επιχείρησης. Κάθε αρχή περιλαμβάνει ένα σύνολο συνιστώμενων δράσεων και μια ένδειξη της συνάφειάς της με συγκεκριμένους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.
Το πρώτο μέρος του οδηγού, το οποίο κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2021, είναι το “Laboratory-Grown Diamond Guidance”. Περιλαμβάνει ένα σύνολο προτύπων και αρχών λειτουργίας για τον τομέα των εργαστηριακών διαμαντιών που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ώστε να διασφαλίζεται ότι κάθε εργαστηριακό διαμάντι αγοράζεται ή πωλείται με διαφάνεια, αποτρέποντας παράλληλα αθέμιτες ή παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.

Ολόκληρος ο οδηγός είναι πλέον διαθέσιμος για λήψη χωρίς χρέωση στον ιστότοπο της CIBJO.

De Beers α΄ εξάμηνο 2023

Μείωση εσόδων, αλλαγές στρατηγικής

Ο Όμιλος De Beers δημοσίευσε τα οικονομικά του αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2023. Η έκθεση υπογραμμίζει τις βασικές εξελίξεις στην παραγωγή, τις πωλήσεις και τις τάσεις της αγοράς, παρέχοντας πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση της βιομηχανίας διαμαντιών.

debeers 2

Βασικά οικονομικά σημεία

Παραγωγή και Πωλήσεις
Όγκος Παραγωγής: Η παραγωγή ακατέργαστων διαμαντιών παρέμεινε γενικά σταθερή στα 16,5 εκατομμύρια καράτια, σε σύγκριση με 16,9 εκατομμύρια καράτια το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Όγκος πωλήσεων: Ο συνολικός όγκος πωλήσεων ακατέργαστων διαμαντιών ήταν 15,3 εκατομμύρια καράτια, όμοια με την προηγούμενη περίοδο.
Έσοδα: Τα συνολικά έσοδα μειώθηκαν στα 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια, από 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, με τις πωλήσεις ακατέργαστων διαμαντιών να μειώνονται στα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Μέση Πραγματοποιηθείσα Τιμή: Η μέση πραγματοποιηθείσα τιμή μειώθηκε κατά 23% αντικατοπτρίζοντας μια πιο προσεκτική προσέγγιση από τους καταναλωτές.
Κεφαλαιουχικές Δαπάνες: Αυξήθηκαν κατά 21% στα $302 εκατομμύρια, κυρίως λόγω του υπόγειου έργου Venetia.

Περιφερειακή απόδοση
Μποτσουάνα: Η παραγωγή αυξήθηκε κατά 9% στα 12,7 εκατομμύρια καράτια.
Ναμίμπια: Η παραγωγή αυξήθηκε κατά 21% στα 1,2 εκατομμύρια καράτια.
Νότια Αφρική: Η παραγωγή μειώθηκε κατά 59% στα 1,2 εκατομμύρια καράτια, λόγω της προγραμματισμένης ολοκλήρωσης του έργουVenetia.
Καναδάς: Η παραγωγή αυξήθηκε κατά 9% στα 1,4 εκατομμύρια καράτια.

Πληροφορίες της αγοράς
Η έκθεση υπογραμμίζει τα υψηλά επίπεδα αποθέματος γυαλισμένων διαμαντιών που έρχονται το 2023 και τον αντίκτυπο των μακροοικονομικών αντίξοων ανέμων στη ζήτηση ακατέργαστων διαμαντιών. Η αναμενόμενη ανάκαμψη της κινεζικής ζήτησης επηρεάστηκε από ένα μεγάλο κύμα λοιμώξεων COVID-19, μειώνοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Η μείωση της ζήτησης έπειτα και το υψηλότερο κόστος χρηματοδότησης έχουν θέσει την κερδοφορία υπό πίεση.

Στρατηγικές Εξελίξεις
Επώνυμα κοσμήματα με διαμάντια: Η De Beers Jewelers σημείωσε σταθερή ανάπτυξη σε νυφικά και συλλογές, εστιάζοντας στην κινεζική αγορά.
Προέλευση διαμαντιών: Η De Beers ανακοίνωσε το άνοιγμα της πλατφόρμας blockchain Tracr™ σε συμμετέχοντες σε όλη τη βιομηχανία διαμαντιών, τονίζοντας τη σημασία της προέλευσης των διαμαντιών.

debeers 1

Συνέπειες για τη βιομηχανία κοσμημάτων (κυρίως του Ηνωμένου Βασιλείου)

Κατανόηση της Δυναμικής της Αγοράς
Οι πληροφορίες της έκθεσης σχετικά με την παγκόσμια ζήτηση διαμαντιών, την τιμολόγηση και τα επίπεδα αποθέματος είναι απαραίτητες για να μπορούν τα βρετανικά κοσμηματοπωλεία να περιηγηθούν στο τρέχον τοπίο της αγοράς. Η προσεκτική προσέγγιση από τους αγοραστές και η άμβλυνση της καταναλωτικής ζήτησης ενδέχεται να επηρεάσουν τις αγοραστικές αποφάσεις και τις στρατηγικές τιμολόγησης.

Θέματα παγκόσμιας προσφοράς
Η έμφαση της έκθεσης στην αναμενόμενη μείωση της παγκόσμιας προσφοράς ακατέργαστων διαμαντιών λόγω των περιορισμένων νέων ανακαλύψεων υπογραμμίζει την πιθανή αύξηση της αξίας για τα φυσικά διαμάντια. Τα κοσμηματοπωλεία του Ηνωμένου Βασιλείου θα πρέπει να λάβουν υπόψη αυτές τις δυναμικές της προσφοράς στη διαχείριση προμήθειας και αποθεμάτων.

Μειώσεις και Επενδύσεις
Η εταιρεία αντιμετώπισε μειώσεις στη Νότια Αφρική, ιδιαίτερα στο ορυχείο Venetia. Ωστόσο, η De Beers έχει επίσης επενδύσει σε ένα έργο 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που αναμένεται να παρατείνει τη διάρκεια ζωής του ορυχείου έως το 2046 και να παράγει περίπου 94 εκατομμύρια καράτια.

Νέες συμφωνίες
Η De Beers κατέληξε σε νέα συμφωνία πώλησης με την Μποτσουάνα μετά από πολλές παρατάσεις του τρέχοντος συμβολαίου. Επιπλέον, η εταιρεία παρουσίασε ένα νέο σκάφος θαλάσσιας εξόρυξης στη Ναμίμπια, αντικατοπτρίζοντας τη δέσμευσή της για καινοτομία και επέκταση.

Ανακεφαλαίωση και Συμπεράσματα
Τα ενδιάμεσα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου De Beers για το 2023 παρέχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της τρέχουσας κατάστασης της βιομηχανίας διαμαντιών.
Η προσαρμογή στις εξελισσόμενες συνθήκες της αγοράς, η ευθυγράμμιση με τις μακροπρόθεσμες τάσεις του κλάδου και η κατανόηση των εκτιμήσεων της παγκόσμιας προσφοράς θα είναι το κλειδί για την ανάπτυξη της βιομηχανίας κοσμημάτων σε ένα περίπλοκο και ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Πηγή: jewellerymonthly

Η Ινδία ζητά παύση στις εισαγωγές ακατέργαστων διαμαντιών για 2 μήνες

Ο ισχυρισμός έρχεται σε ένα πλαίσιο μείωσης της ζήτησης και πτώσης των τιμών

indian 1

Οι ηγέτες της βιομηχανίας διαμαντιών στην Ινδία απευθύνουν έκκληση στις εταιρείες εξόρυξης και τους κατασκευαστές της χώρας να σταματήσουν την εισαγωγή ακατέργαστων διαμαντιών για τουλάχιστον δύο μήνες.
Στην επιστολή, «πρότειναν» στους κατασκευαστές να σταματήσουν την εισαγωγή ακατέργαστων διαμαντιών από τις 15 Οκτωβρίου έως τις 15 Δεκεμβρίου ως απάντηση στη μείωση της ζήτησης κοσμημάτων με διαμάντια στις δύο μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα.

indian 2

Η επιστολή σημειώνει επίσης ότι οι Ινδοί ηγέτες διαμαντιών έχουν ήδη επικοινωνήσει με όλες τις μεγάλες εταιρείες εξόρυξης διαμαντιών και τους έχουν ζητήσει να υποστηρίξουν τη βιομηχανία με μια «συνετή και μετρημένη προσέγγιση στις προσφορές τους στην αντίστοιχη πελατειακή βάση τους».
Δηλώνει: «Έχουμε δει ότι οι εταιρείες εξόρυξης πωλούν τακτικά τα ακατέργαστα διαμάντια που εξορύσσονται, ανεξάρτητα από την κατάσταση της ζήτησης για το μέσο όρο των αγοραστών. Πιστεύουν ότι ο μέσος όρος είναι αρκετός για τη διαδικασία υπολογισμού αποθεμάτων προς πώληση.
«Με άλλα λόγια, βασίζονται στο μέσο όρο για να μετρήσουν τη ζήτηση για ακατέργαστα διαμάντια και ανταποκρίνονται ευχαρίστως με αντίστοιχα επίπεδα προσφοράς».
Η Alrosa, η οποία παραμένει υπό κυρώσεις στις ΗΠΑ, συμφώνησε την περασμένη εβδομάδα να ακυρώσει τις πωλήσεις της τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο ως απάντηση σε αίτημα του Συμβουλίου Προώθησης Εξαγωγών Gem & Jewellery της Ινδίας (GJEPC).
Η De Beers είπε ότι «θα ακολουθήσουμε μια υπεύθυνη προσέγγιση στις πωλήσεις ακατέργαστων διαμαντιών, ανταποκρινόμενοι στη ζήτηση και υποστηρίζοντας τόσο τη βραχυπρόθεσμη όσο και τη μακροπρόθεσμη υγεία του κλάδου, όπως ακριβώς είχαμε κάνει παλαιότερα όταν αντιμετωπίσαμε δύσκολες συνθήκες στον κλάδο».
Μαζί, η Alrosa και η De Beers αντιπροσωπεύουν περίπου το 53 τοις εκατό της παγκόσμιας παραγωγής κατ’ όγκο και το 59 τοις εκατό σε αξία.
Η έκκληση για προσωρινή διακοπή των εισαγωγών ακατέργαστων διαμαντιών έρχεται καθώς η μείωση της ζήτησης για κοσμήματα με διαμάντια έχει αφήσει τις ινδικές εταιρείες με περισσότερα γυαλισμένα φυσικά διαμάντια σε μια αγορά όπου οι τιμές πέφτουν.

indian 3

Είναι η τρίτη φορά που οι ηγέτες του κλάδου στην Ινδία κάνουν μια τέτοια έκκληση. Η πρώτη ήταν το 2008 κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και η δεύτερη το 2020 κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.
Όπως ανέφερε ο Stephen Rego για την India Diamond Report, η παραγωγή γυαλισμένων διαμαντιών της χώρας είναι πολύ κάτω από τα επίπεδα που καταγράφηκαν πέρυσι, σηματοδοτώντας το τέλος των ημερών που γνώρισε η βιομηχανία στον άμεσο απόηχο του COVID.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η GJEPC, τους πρώτους πέντε μήνες του οικονομικού έτους της Ινδίας (Απρίλιος έως Αύγουστος 2023), οι εξαγωγές γυαλισμένων διαμαντιών μειώθηκαν κατά 30% από έτος σε έτος σε όρους αξίας και 28% σε όρους όγκου.
Ο Ajesh Mehta της D. Navinchandra Exports, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής της επιτροπής Diamond Panel της GJEPC, είπε στη Rego ότι ενώ οι κατασκευαστές περίμεναν πτώση της ζήτησης στις ΗΠΑ, η παγκόσμια επιβράδυνση ήταν βαθύτερη και ευρύτερη από ό,τι αναμενόταν, σε μεγάλο βαθμό λόγω της στάσιμης ζήτησης στην Κίνα.
Στην επιστολή, οι ηγέτες του κλάδου παρείχαν παραδείγματα των διαφόρων πρωτοβουλιών που βρίσκονται σε εξέλιξη για να βοηθήσουν στην τόνωση της ζήτησης φυσικών διαμαντιών, συμπεριλαμβανομένου του γκαλά της GJEPC στην πρόσφατη έκθεση στο Χονγκ Κονγκ, του νέου αποκλειστικού τμήματος διαμαντιών στο India International Jewellery Show και των προσπαθειών της Το Natural Diamond Council, το οποίο μόλις αποκάλυψε την τελευταία του καμπάνια.

indian 4

Η De Beers προσπαθεί επίσης να δημιουργήσει ζήτηση για φυσικά διαμάντια αυτή τη γιορτινή περίοδο, αναβιώνοντας και ανανεώνοντας την καμπάνια «Seize the Day» από τη δεκαετία του 1990.
«Δεν έχουμε καμία αμφιβολία και παραμένουμε βέβαιοι ότι θα αντιμετωπίσουμε και θα βελτιώσουμε τη μακροπρόθεσμη ζήτηση σε αυτόν τον πολύτιμο και σπάνιο φυσικό πόρο αλλά προς το παρόν πρέπει να κινηθούμε προσεκτικά κάνοντας μικρά βήματα κάθε φορά», αναφέρει η επιστολή.

Πηγή: nationaljeweler

Εργαστηριακό διαμάντι

50,25 καρατίων έσπασε όλα τα ρεκόρ στο Βέγκας

Το IGI πιστοποιεί το μεγαλύτερο εργαστηριακό διαμάντι στο JCK

50 25 1

Το Διεθνές Γεμολογικό Ινστιτούτο (IGI) πιστοποίησε ένα διαμάντι 50,25 καρατίων καλλιεργημένο εργαστήριο, ως το μεγαλύτερο στον κόσμο σηματοδοτώντας μια αξιοσημείωτη εξέλιξη στη βιομηχανία διαμαντιών που καλλιεργούνται στο εργαστήριο. Αυτός ο μοναδικός πολύτιμος λίθος, είναι ο πρώτος που ξεπέρασε το συμβολικό σήμα των 50 καρατίων και είναι προϊόν της Ethereal Green Diamond LLP.
Το διαμάντι ονομάζεται «Shiphra» και είναι σμαραγδένιας κοπής τύπου IIa, με διαστάσεις 22,95 x 18,45 x 11,57 χιλιοστά. Η πέτρα έχει βαθμό χρώματος G, βαθμό διαύγειας VS2 και διακρίνεται για την εξαιρετική κοπή, το γυάλισμα και τη συμμετρία της. Το διαμάντι αναπτύχθηκε σε οκτώ μήνες χρησιμοποιώντας τη μέθοδο Chemical Vapor Deposition (CVD).
Το διαμάντι Shiphra παρουσιάστηκε στην τρέχουσα εμπορική εκδήλωση JCK στο Λας Βέγκας.

50 25 2

Το εργαστηριακό διαμάντι Maitri 35
Το προηγούμενο ρεκόρ κατείχε ένα διαμάντι 35 καρατιών που είχε καλλιεργηθεί σε εργαστήριο εν ονόματι Maitri, το οποίο αποκαλύφθηκε μια εβδομάδα νωρίτερα. Η εντυπωσιακή πέτρα είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από το προηγούμενο διαμάντι 34,59 καρατίων που καλλιεργήθηκε στο εργαστήριο, που βαθμολογήθηκε από το Γεμολογικό Ινστιτούτο της Αμερικής (GIA) και ανακοινώθηκε μόλις πριν από έναν μήνα.
Η Maitri, μια εταιρεία με παγκόσμιο αποτύπωμα που περιλαμβάνει γραφεία στο Surat, στην Ινδία και στη Νέα Υόρκη, παρήγαγε τη σμαραγδένια πέτρα τύπου IIa χρησιμοποιώντας τη διαδικασία χημικής εναπόθεσης ατμών (CVD). Η διαδικασία πήρε περίπου 1.800 ώρες, που ισοδυναμούν με 75 ημέρες, για να αναπτυχθεί το διαμάντι.

50 25 3

Πιστοποίηση IGI
Το Διεθνές Γεμολογικό Ινστιτούτο (IGI), πιστοποίησε την πέτρα 35 καρατίων ως χρώμα H, διαύγεια SI1.
Ο Πρόεδρος της IGI Βόρειας Αμερικής Avi Levy επαίνεσε αυτό το εντυπωσιακό κατόρθωμα, δηλώνοντας: «Η IGI είναι περήφανη που πιστοποιεί νέα σημεία αναφοράς όπως αυτό το εξαιρετικό εργαστηριακό διαμάντι από τη Maitri. Η αυξανόμενη πολυπλοκότητα και η ποιότητα των επιτευγμάτων που βλέπουμε από τους κορυφαίους παραγωγούς είναι αξιοσημείωτες».

Οι βιτρίνες στο Las Vegas
Οι κοσμηματοπώλεις που παρευρέθηκαν στο σόου του JCK Las Vegas είχαν μια μοναδική ευκαιρία να δουν και τα δύο διαμάντια από κοντά, καθώς εκτέθηκαν στο περίπτερο του Ethereal και του Maitri.
Η Maitri ανακοίνωσε την επερχόμενη έκθεση, δηλώνοντας: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που αποκαλύπτουμε αυτό το αξιοσημείωτο εργαστηριακό διαμάντι 35 καρατίων, ένα επίτευγμα που κρύβει εκτεταμένες προσπάθειες έρευνας και ανάπτυξης, που αντικατοπτρίζει την αφοσίωσή μας στην αριστεία. Έχοντας αυτό το ορόσημο πιστοποιημένο από την IGI, ενισχύεται η αυθεντικότητα και η γενεαλογία του, ενισχύοντας την ηγετική μας θέση στον κλάδο και αναδεικνύοντας τις τεράστιες δυνατότητες των διαμαντιών που καλλιεργούνται στο εργαστήριο».
Ο Πρόεδρος της IGI, Avi Levy, τόνισε τη σημασία αυτών των προόδων, λέγοντας: «Αυτές οι ανακαλύψεις υπογραμμίζουν επίσης πόσο ζωτικής σημασίας είναι ο έλεγχος, η βαθμολόγηση και η αποκάλυψη, προς το συμφέρον της συνεχούς εμπιστοσύνης και ανάπτυξης για τον κλάδο μας».

Πηγή: jewellerymonthly

Η Tiffany & Co αγοράζει το σπάνιο «Tiffany Muzo Emerald»

 

Η Tiffany & Co ανακοίνωσε την αγορά ενός εκπληκτικού σμαραγδιού 10 καρατίων από τα ορυχεία Muzo της Κολομβίας

Ο πολύτιμος λίθος που ονομάστηκε «Tiffany Muzo Emerald», προέρχεται περίπου 100 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της πόλης Μπογκοτά.

Emerald 1

«Ως παγκόσμια αυθεντία για τους σπάνιους πολύτιμους λίθους, είμαστε ενθουσιασμένοι που ανακοινώνουμε την πρόσφατη απόκτηση του Tiffany Muzo Emerald», δήλωσε η επικεφαλής πολύτιμων λίθων της Tiffany & Co Victoria Wirth Reynolds.

«Αυτός ο αξιοσημείωτος πολύτιμος λίθος, που ζυγίζει περισσότερα από 10 καράτια, είναι η συνέχεια της μακροχρόνιας κληρονομιάς της Tiffany για την απόκτηση των πιο περιζήτητων πολύτιμων λίθων που έχει να προσφέρει η Μητέρα Φύση».

Emerald 2

Το σμαράγδι είναι τετράγωνο και εξήχθη από τον άξονα Puerto Arturo τον Δεκέμβριο του 2019. Ο πολύτιμος λίθος έχει επαινεθεί για την εξαιρετική διαύγεια και τη διαφάνειά του, που αναδεικνύει το πλούσιο χρώμα του.

Χωρίς ρωγμές, εμφανίζοντας μόνο μερικές που βρέθηκαν με μικροσκοπική εξέταση.

Πηγή: jewellermagazine

Η βιομηχανία εργαστηριακών διαμαντιών της Ινδίας μεγαλώνει

Η πορεία είναι ανοδική καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες μπαίνουν στην επιχείρηση παραγωγής εργαστηριακών διαμαντιών, παρά τη δραματική πτώση της τιμής τους.

lab diamonds 1

Υπάρχει αυξανόμενη κίνηση στους εξαγωγείς πολύτιμων λίθων και κοσμημάτων στην Ινδία αυτές τις μέρες, καθώς τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο αποτελούν πλέον το μεγαλύτερο μέρος της βιομηχανίας.

Σε μια περίοδο πέντε ετών, οι εξαγωγές της Ινδίας γυαλισμένων εργαστηριακών διαμαντιών εκτινάχθηκαν στα ύψη, από 197,9 εκατομμύρια δολάρια το 2017 σε 1,72 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, όπως δείχνουν τα στοιχεία του Συμβουλίου Προώθησης Εξαγωγών Gem and Jewellery.
Πολλοί παράγοντες έχουν τροφοδοτήσει αυτήν την ανάπτυξη και σύμφωνα με τους ειδικούς του κλάδου αυτό είναι μόνο η αρχή.
Στην έκθεση κοσμημάτων στο Χονγκ Κονγκ, ο πρόεδρος της GJEPC Vipul Shah είπε ότι το ποσό εξαγωγών θα μπορούσε να φτάσει τα 8 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στα επόμενα τρία έως τέσσερα χρόνια.

Το γεγονός ότι η πορεία της παραγωγής είναι ανοδική ενισχύθηκε από δύο πρόσφατες πολιτικές ανακοινώσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του προϋπολογισμού της κυβέρνησης της Ινδίας για το 2023-24.

Για να δοθεί έμφαση σε αυτό που περιγράφηκε ως «αναδυόμενος τομέας με γνώμονα την τεχνολογία και την καινοτομία με υψηλές δυνατότητες απασχόλησης» βραχυπρόθεσμα, ο τελωνειακός δασμός στην εισαγωγή σπόρων εργαστηριακών διαμαντιών, που χρησιμοποιούνται στη μεταποίηση, μειώθηκε από 5 τοις εκατό σε μηδέν.
Περαιτέρω, με σκοπό να «ενθαρρυνθεί η εγχώρια παραγωγή σπόρων και μηχανημάτων διαμαντιών που καλλιεργούνται στο εργαστήριο και να μειωθεί η εξάρτηση από τις εισαγωγές», ανακοινώθηκε επιχορήγηση 30 εκατομμυρίων δολαρίων για έρευνα και ανάπτυξη, η οποία στη συνέχεια χορηγήθηκε σε ένα από τα κορυφαία ινστιτούτα τεχνολογίας της Ινδίας, το IIT-Madras.

Ο Anup Zaveri, διευθυντής της Real Illusion, μιας κορυφαίας εταιρείας εξαγωγής εργαστηριακών διαμαντιών της Ινδίας, πιστεύει ότι η ανακοίνωση έχει ενισχύσει την αξιοπιστία και την προβολή της βιομηχανίας.
«Τα ινδικά διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο έχουν ήδη αναπτύξει σημαντική παρουσία στην αγορά των ΗΠΑ», είπε
Η δική του εταιρεία, η οποία ξεκίνησε το 2019 με 24 αντιδραστήρες, τώρα έχει περισσότερους από 80 στη μονάδα παραγωγής διαμαντιών της στην Τζαϊπούρ.
«Οι πέτρες κόβονται και γυαλίζονται στο Σουράτ και έχουμε ένα εδραιωμένο δίκτυο αγοραστών μεταξύ των λιανοπωλητών των ΗΠΑ», είπε.

Ο Smit Patel της Greenlab, μίας άλλης μεγάλης εταιρείας με περισσότερους από 1.000 αντιδραστήρες κατανεμημένους σε τέσσερα εργοστάσια στο Surat, είπε ότι το τμήμα διαμαντιών που καλλιεργείται στο εργαστήριο της βιομηχανίας έχει ήδη δει «εκρηκτική και εκθετική ανάπτυξη».
Ως μέλος της Επιτροπής Lab-Grown Diamond της GJEPC, ο Patel είπε ότι η παραγωγή της Ινδίας έχει διπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια.

lab diamonds 2

Πόσο μεγάλο είναι αυτό το τμήμα σήμερα;
Οι εκτιμήσεις των παραγόντων της βιομηχανίας, των αναλυτών και των εμπορικών φορέων τοποθετούν τον συνολικό αριθμό των αντιδραστήρων μεταξύ 4.000 και 6.000, κάτι που σημαίνει πάνω από περίπου 1,5 εκατομμύριο καράτια ακατέργαστου υλικού ετησίως.
Επί του παρόντος, η εργαστηριακή βιομηχανία διαμαντιών απασχολεί μεταξύ 250.000 και 400.000 εργαζομένων, και αυτοί οι αριθμοί σαφώς τείνουν προς μία ανοδική πορεία.

Αυτή η ανάπτυξη προκαλεί υπερπροσφορά και διαφοροποίηση των τιμών;
Στην Ινδία, κανένας κώδωνας κινδύνου δεν κρούει για τη δραματική πτώση των τιμών λιανικής των εργαστηριακών διαμαντιών και των κοσμημάτων. Οι περισσότεροι το θεωρούν αναμενόμενο λόγω της μεταβαλλόμενης φύσης της αγοράς.
Ο Patel, της Greenlab, αντικατοπτρίζει τη διάθεση του κλάδου, ενώ δηλώνει ότι η δυναμική της αγοράς θα έχει πάντα ως αποτέλεσμα κάποιες διακυμάνσεις των τιμών, αλλά η κατάσταση «τώρα σταθεροποιείται καθώς όλο και περισσότεροι αγοραστές βλέπουν τα οφέλη της συνεργασίας με έναν σταθερό προμηθευτή».
Η Ινδία, αν και εισήχθη σε αυτόν τον κλάδο καθυστερημένα, έχει πλέον αναπτύξει ικανότητες σε όλα τα μεγέθη, σχήματα και χρώματα.
Η Real Illusion, για παράδειγμα, ασχολείται με εργαστηριακά διαμάντια μεγέθους μεταξύ 1 και 10 καρατίων, εστιάζοντας σε άχρωμους γύρους.

Ο Zaveri είπε ότι η εταιρεία προμηθεύει επίσης εργαστηριακά διαμάντια για νυφικά κοσμήματα και ότι υπάρχει μια έντονα αυξανόμενη χρήση διαμαντιών για δαχτυλίδια αρραβώνων και άλλα κοσμήματα γάμου.
Το Greenlab έχει ακόμη μεγαλύτερη γκάμα μεγεθών, που κυμαίνεται από 2-20 καράτια. Πέρυσι, κατασκεύασε ένα γυαλισμένο διαμάντι 27 και πλέον καρατίων, το οποίο θεωρείται το μεγαλύτερο εργαστηριακό διαμάντι που κατασκευάστηκε στην Ινδία.
Και οι δύο εταιρείες πιστεύουν ότι οι προηγούμενες επενδύσεις τους στην τεχνολογία και την έρευνα και ανάπτυξη αποδίδουν πλέον μερίσματα.
Οι εμπειρίες τους είναι σε συγχρονισμό με αυτό για το οποίο πιέζει η κυβέρνηση της Ινδίας — δηλαδή την επένδυση στην ανάπτυξη της τεχνολογίας και της τεχνογνωσίας σήμερα που θα αποφέρει μερίσματα αύριο.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Εμπορίου της κυβέρνησης, οι επιχειρηματικές προσπάθειες που γίνονται «θα καταστήσουν την τεχνολογία διαθέσιμη για νεοσύστατες επιχειρήσεις με προσιτό κόστος, θα αυξήσουν τις ευκαιρίες απασχόλησης, θα αυξήσουν τις εξαγωγές διαμαντιών που καλλιεργούνται στο εργαστήριο και έτσι θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην τροφοδοσία της οικονομικής ανάπτυξης της Ινδίας».

lab diamonds 3

Τι επιφυλάσσει το μέλλον;
Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξει μια ταχεία έκρηξη στην παραγωγή διαμαντιών που καλλιεργούνται στο εργαστήριο, που αρχικά τροφοδοτούνταν από φθηνότερες εισαγωγές σπόρων και, στη συνέχεια, από την είσοδο νέων κατασκευαστών καθώς η τεχνολογία γίνεται πιο προσιτή.
Αλλά υπάρχει μια άλλη τάση που ήδη εμφανίζεται - η κίνηση για την κατασκευή κοσμημάτων σετ εργαστηριακών διαμαντιών για εξαγωγές.
Ένα παράδειγμα είναι η Dazzling Jewels, ένα μέρος του Ομίλου KGK, ο οποίος βρίσκεται σε λειτουργία για πάνω από έναν αιώνα και έχει ήδη ισχυρή παγκόσμια παρουσία.

Ο Amar Singhvi, ο οποίος ηγείται της πρωτοβουλίας, δήλωσε: «Έχουμε εισέλθει πρόσφατα σε αυτό το τμήμα, λιγότερο από ένα χρόνο πριν, αλλά η ανταπόκριση ήταν πολύ θετική.
«Σκοπεύουμε να επικεντρωθούμε στα κοσμήματα μόδας για τις ΗΠΑ και τη Μέση Ανατολή, με τιμές από 200-300 δολάρια ανά καράτι».

Πηγή: National Jeweler

Προσδοκίες της βιομηχανίας διαμαντιών για το 2023

Καθώς οι λιανοπωλητές και οι προμηθευτές αποχαιρετούν ένα ταραχώδες και απρόβλεπτο 2022, οι αναλυτές της βιομηχανίας διαμαντιών σκιαγραφούν τις σκέψεις τους σχετικά με το τι ακολουθεί και το πώς θα επηρεαστεί η λιανική αγορά το 2023.

diamond 4

Ως μέρος μιας έκθεσης με τίτλο «Καθορισμός προσδοκιών εν μέσω αβεβαιότητας της αγοράς» , η πιθανότητα η αγορά να ακολουθήσει παρόμοια μοτίβα με αυτά που παρατηρήθηκαν το περασμένο έτος τονίστηκε από τον ανώτερο αναλυτή της Rapaport News, Avi Krawitz.
«Μπορεί να είναι καιρός για νέα ξεκινήματα, αλλά η αίσθηση στην αγορά διαμαντιών παραμένει η ίδια – ένας κυρίαρχος δισταγμός», είπε ο Krawitz.
«Αυτό οφείλεται στο ότι η συναλλαγή διαμαντιών είναι αργή εν μέρει λόγω της εποχικής ηρεμίας, αλλά και λόγω της γενικής αβεβαιότητας της αγοράς».
Και συνέχισε: «Οι τιμές της αγοράς εξακολουθούν να μειώνονται. Το 2022 έκλεισε αφήνοντας υψηλά αποθέματα και τώρα οι κατασκευαστές συνεχίζουν να μειώνουν τις τιμές για να ξεφορτωθούν τα λιγότερο δημοφιλή αγαθά και να αυξήσουν τη ρευστότητα. Διατηρούν χαμηλή παραγωγή γυαλισμένων κομματιών μετά την πτώση των ακατέργαστων αγορών κατά το τέταρτο τρίμηνο».
Ο Krawitz σημείωσε επίσης τη αναγκαιότητα των πωλήσεων εντός της Κίνας, όπου παρά το ότι οι περιορισμοί του COVID-19 έχουν αρθεί από τους υπεύθυνους, οι καταναλωτές εξακολουθούν να διστάζουν να συνεχίσουν τις δαπάνες.
Τα μέτρα καραντίνας εξακολουθούν να ισχύουν για τους τουρίστες, πράγμα που σημαίνει ότι οι πωλήσεις σε ταξιδιωτικούς προορισμούς όπως το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο παραμένουν περιορισμένες και εξακολουθεί να μοιάζει απίθανη μία σημαντική αύξηση στις δαπάνες.
«Το βασικό στοιχείο είναι ότι δεν είναι εύκολο να προβλεφθεί η κατεύθυνση προς την οποία θα αναπτυχθεί η αγορά», είπε.
«Θυμηθείτε ότι το εμπόριο τείνει να βελτιώνεται στην αρχή του έτους, υποκινούμενο από τα κοσμηματοπωλεία που αναπληρώνουν το απόθεμα που πωλήθηκε κατά τη διάρκεια της περιόδου των γιορτών και αυτό συνήθως έχει διαδοχικές επιπτώσεις στο υπόλοιπο εμπόριο».

diamond 1

Τιμές ακατέργαστων διαμαντιών
Ο αναλυτής της βιομηχανίας διαμαντιών Edahn Golan πρότεινε πρόσφατα ότι οι τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών πέφτουν λόγω της χαμηλότερης ζήτησης για γυαλισμένα διαμάντια.
Σύμφωνα με τον Golan, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της Edahn Golan Diamond Research and Data, η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η βιομηχανία διαμαντιών είναι η αύξηση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών για την κατηγορία των νυφικών κοσμημάτων.
«Αυτή τη στιγμή η αγορά ακατέργαστων διαμαντιών βιώνει τη συνηθισμένη της επιβράδυνση. Οι κατασκευαστές είναι επιλεκτικοί στις αγορές τους», είπε ο Golan στο Rough & Polished.
«Όπως συνηθίζεται κάθε φορά αυτήν την εποχή του χρόνου, οι κατασκευαστές τώρα επικεντρώνονται κυρίως στην εκπλήρωση των απαιτήσεων που προέρχονται από τα καταναλωτικά κέντρα όπου οι πωλήσεις κοσμημάτων φτάνουν στο ετήσιο αποκορύφωμά τους. Μόλις τελειώσει η περίοδος των διακοπών, οι κατασκευαστές θα αξιολογήσουν τη ζήτηση των καταναλωτών και θα αποφασίσουν πώς να προχωρήσουν».

diamond 2

Ο Γκολάν είπε ότι ένας συνδυασμός της καταναλωτικής ζήτησης, της χονδρικής διαθεσιμότητας και της αξίας του νομίσματος θα καθόριζε την υγεία της αγοράς.
“Το 2021, οι τιμές και οι απαιτήσεις ήταν εξαιρετικά υψηλές, κάτι που επεκτάθηκε μέχρι το 2022. Στη συνέχεια, μια πτώση έπληξε την καταναλωτική αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Το επίπεδο ζήτησης τον Δεκέμβριο θα υπαγορεύσει τις τιμές για τους πρώτους δύο μήνες του 2023.” είπε.
«Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, και σε συνδυασμό με τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς, θα ήταν λογικό να αναμένουμε πτώση στις τιμές των γυαλισμένων διαμαντιών, ειδικά εάν οι τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών συνεχίσουν να μειώνονται».

diamond 3

Οι πωλήσεις αυξάνονται, οι τιμές... πέφτουν;
Η άνοδος των διαμαντιών που δημιουργήθηκαν σε εργαστήριο παραμένει ένα καυτό θέμα στην ευρύτερη βιομηχανία κοσμημάτων και σύμφωνα με τον αναλυτή Paul Zimnisky, οι τιμές συνεχίζουν να πέφτουν παρά τη συνεχή αύξηση των πωλήσεων.
Ο ίδιος, όντας αναλυτής που εδρεύει στις ΗΠΑ ανέφερε ότι η ζήτηση κοσμημάτων με εργαστηριακά διαμάντια αυξήθηκε κατά περίπου 38 τοις εκατό το 2022 σε σύγκριση με προηγούμενα έτη, φτάνοντας τα 12 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Την ίδια στιγμή, οι τιμές μειώθηκαν κατά περίπου 20%.
Ο Zimnisky είπε ότι αυτή η τάση είναι πιθανό να συνεχιστεί το 2023.
«Μπαίνοντας στο 2023, η ταχεία δυναμική της αύξησης της ζήτησης εργαστηριακών διαμαντιών συνεχίζεται, ωστόσο, το ίδιο συμβαίνει και με μια τάση χαμηλότερων τιμών», είπε.
«Το 2022, όλο και περισσότεροι λιανοπωλητές, ειδικά στις ΗΠΑ, έκαναν απογραφή και διανομή των αποθεμάτων των προϊόντων τους, γεγονός που οδήγησε σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα διανομής κοσμημάτων από ότι εργαστηριακών διαμαντιών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγάλη αμερικανική εταιρεία Signet Jewelers και η παγκόσμια δύναμη κοσμημάτων μόδας Pandora είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές τις πρακτικές».
Ως μέρος της έκθεσής του, με τίτλο «Οι πωλήσεις εργαστηριακών διαμαντιών αυξάνονται καθώς οι τιμές πέφτουν», ο Zimnisky τόνισε το πώς τα διαμάντια που δημιουργήθηκαν σε εργαστήριο έφτασαν για πρώτη φορά το 10 τοις εκατό των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων κοσμημάτων με διαμάντια.
«Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα εργαστηριακά διαμάντια αυξάνουν τη ζήτηση για κοσμήματα με διαμάντια που διαφορετικά δεν θα υπήρχαν – ειδικά σε επίπεδα χαμηλών τιμών. Μακροπρόθεσμα, αυτή η αυξητική ζήτηση πιθανότατα θα συνεχίσει να υπάρχει, ενώ ο ρόλος των εργαστηριακών διαμαντιών που «κανιβαλίζουν» τις πωλήσεις φυσικών διαμαντιών θα σταθεροποιηθεί και θα εξισορροπηθεί», είπε.
“Το μάρκετινγκ προϊόντων τόσο από παραγωγούς φυσικών διαμαντιών όσο και από παραγωγούς εργαστηριακών διαμαντιών καθώς και η τοποθέτηση προϊόντων από τους λιανοπωλητές στον πάγκο κοσμημάτων θα καθορίσουν τελικά το επίπεδο διαχωρισμού των δύο ειδών προϊόντων.”
Καθώς η αύξηση της ζήτησης σε αντίθεση με την πτώση των τιμών μπορεί να φαίνεται αντιφατική, ο Zimnisky εξήγησε αυτό το φαινόμενο αναφερόμενος στα διαμάντια που δημιουργήθηκαν σε εργαστήριο ως βιομηχανοποιημένα προϊόντα που βασίζονται στην εξελισσόμενη τεχνολογία.
Με άλλα λόγια, η τιμολόγηση επηρεάζεται όχι μόνο από την αυξανόμενη ζήτηση αλλά από την ακόμη ταχύτερα αυξανόμενη προσφορά – και αυτή η προσφορά επιτυγχάνεται όλο και περισσότερο καθώς βελτιώνεται η απόδοση.
Αυτή είναι μια κρίσιμη αντίθεση με τη «φυσική» βιομηχανία διαμαντιών που βασίζεται στην προμήθεια μη ανανεώσιμων φυσικών ορυκτών και μετάλλων.

Πηγή: www.jewellermagazine.com