Image
Image
Image
Image

Ραντεβού με τη λάμψη και την πολυτέλεια

Baselworld 2014

Η μεγαλύτερη έκθεση, με τις πιο σύγχρονες τάσεις σε όλο τον κόσμο στο κόσμημα και το ρολόι στις 27/3 -3/4

 basel1

Η λάμψη συναντά τις νέες ιδέες και καινοτομίες στην έκθεση του 2014.

Επιμέλεια: Δημήτρης Σταμούλης

Κάποτε ήταν μια κλασική εμπορική έκθεση στο χώρο του κοσμήματος και του ρολογιού. Ωστόσο, τα τελευταία δέκα χρόνια έχει εξελιχθεί στο πιο σημαντικό βήμα προβολής για τη διεθνή βιομηχανία ωρολογοποιίας και κοσμηματοποιίας. Η Baselworld πλέον αποτελεί ένα κομψό εκθεσιακό σόου, την πιο αξιοσημείωτη πλατφόρμα παρουσίασης όλων των νέων καινοτομιών των εταιρειών του κλάδου και βέβαια, το πιο σημαντικό βαρόμετρο τάσεων παγκοσμίως στην αγορά πολυτελών προϊόντων.

Κάθε χρόνια περίπου 1400 εκθέτες έχουν το καθιερωμένο τους ραντεβού στην πόλη Βασιλεία της Ελβετίας. Φέτος, η Baselworld πραγματοποιείται από τις 27 Μαρτίου έως τις 3 Απριλίου και αναμένεται όπως κάθε χρόνο, να αποτελέσει σημείο παγκόσμιας αναφοράς για ό,τι πιο πολυτελές δημιουργείται και προσφέρεται στην αγορά ρολογιού και κοσμήματος σε όλο τον κόσμο.

Δεν είναι τυχαίο ότι σε αυτή την έκθεση μπορεί κανείς να συναντήσει όλα τα κορυφαία παγκοσμίως ονόματα στην καινοτομία, την πολυτέλεια, την ακρίβεια, την εξέλιξη, την μόδα. Αποτέλεσμα αυτής της υψηλής εκθεσιακής ποιότητας είναι και η ασυναγώνιστη παρουσία εμπορικών επισκεπτών, που πλέον ανέρχονται ή και υπερβαίνουν τις 100.000 κάθε φορά. Επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα σημαντικά διεθνή αλλά και κλαδικά ενημερωτικά μέσα εστιάζουν την προσοχή τους στο μεγάλο αυτό εκθεσιακό γεγονός. Σε αυτό το δρόμο κινείται και το JewelTime, που παρακολουθεί τόσο πριν όσο και μετά την Baselworld, ώστε να μεταφέρει στους αναγνώστες του τον παλμό, τις τάσεις και τις σημαντικότερες εξελίξεις στην αγορά κοσμήματος και ρολογιού.

 basel2

Οι κορυφαίοι οίκοι κοσμήματος και ρολογιού δίνουν σταθερά το «παρών» στην Baselworld

Η μεγαλύτερη αγορά

Στην Baselworld αξίζει κανείς να δώσει το «παρών» καθώς στην Βασιλεία όλες οι εταιρείες επιλέγουν να παρουσιάσουν τα τελευταία προϊόντα τους, τις νέες τάσεις και τα επιτεύγματά τους. Σε αυτή την έκθεση οι πρωτοπόρες ωρολογοποιίες θα παρουσιάσουν τις νέες συλλογές ρολογιών, επιδιώκοντας να έχουν τις πρώτες αντιδράσεις της αγοράς. Άλλωστε, αυτή η αλληλεπίδραση μεταξύ των εταιρειών ρολογιού, των παραγωγών κοσμήματος, των αγοραστών και των εκπροσώπων των μέσων ενημέρωσης, επί οκτώ ημέρες, δίνουν και το στίγμα της κυρίαρχης διεθνώς έκθεσης.

 basel3

Μαργαριτάρια και πολύτιμοι λίθοι λάμπουν στις προθήκες της Baselworld.

Επαγγελματίες

Στην ελβετική έκθεση δίνουν το παρών και πολλοί επαγγελματίες όπως σχεδιαστές, αρχιτέκτονες, καλλιτέχνες, και κυνηγοί τάσεων. Τα σχολαστικά και εντυπωσιακά σχεδιασμένα πολυώροφα περίπτερα έχουν διαμορφωθεί κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να είναι φιλόξενα τόσο για τις εκθέτριες εταιρείες και τα προϊόντα τους όσο και για τους χιλιάδες επισκέπτες που θα τα επισκεφθούν.

 basel4

Οι ωρολογοποιίες παρουσιάζουν τις πιο δυναμικές και φρέσκες καινοτομίες τους στην Βασιλεία.

Το ρεκόρ του 2013

Το μότο της Baselworld του 2013 ήταν «η λάμψη συναντά τις νέες ιδέες και καινοτομίες». Όπως και έγινε, βέβαια, καθώς όχι μόνο αποτέλεσε πόλο έλξης για εκατοντάδες επιχειρήσεις και χιλιάδες επισκέπτες, αλλά και κατέρριψε όλα τα ρεκόρ επισκεψιμότητας και συμμετοχής εκθετών.

Σύμφωνα με τον τελικό απολογισμό, σημειώθηκε ρεκόρ 122.000 επισκεπτών, αυξημένο κατά 17% σε σχέση με το 2012. Οι εκθέτες εξέφρασαν τη μεγάλη τους ικανοποίηση με τη νέα ποιότητα της Baselworld και τα αποτελέσματα που τους απέφερε η παρουσία τους στην έκθεση. Ένα άλλο στοιχείο, ενδεικτικό της παγκόσμιας εμβέλειας της ελβετικής έκθεσης αποτελεί και το νέο ρεκόρ συμμετοχής δημοσιογράφων, που έφτασαν τους 3.610 διαπιστευμένους, αυξημένοι κατά 9% σε σχέση με το 2012.

Οι 1460 εκθέτες από τη βιομηχανία κοσμήματος και ρολογιού, προερχόμενοι από 40 διαφορετικές χώρες, παρουσίασαν στο ευρύ κοινό της έκθεσης τις πιο πρόσφατες καινοτομίες τους και τις πιο εξελιγμένες συλλογές τους. Η Baselworld εισήλθε σε μια νέα εποχή, με την πλήρως ανακαινισμένη εκθεσιακή εγκατάσταση από τους εξαιρετικούς αρχιτέκτονες Herzog & deMeuron, και τα 1000 περίπου νέα περίπτερα, υπογραμμίζοντας έτσι την παγκόσμια διάστασή της. Οι επισκέπτες που πλαισίωσαν την έκθεση ανήλθαν σε 122.000 και ταξίδεψαν στη Βασιλεία από 100 περίπου διαφορετικές χώρες, επιτυγχάνοντας νέο ρεκόρ συμμετοχής.  

 basel5

 

«Μπορούμε να μιλήσουμε για ένα λαμπρό εκθεσιακό γεγονός», δήλωσε αναφερόμενος στην περσινή έκθεση, ο JacquesDuchene, πρόεδρος της Εκθεσιακής Επιτροπής των διοργανωτών.

 

Η νέα εκθεσιακή φιλοσοφία

Οι εταιρείες κοσμήματος και οι ωρολογοποιίες τα τελευταία χρόνια έχουν σημειώσει μια πολύ σημαντική ανάπτυξη. Ο χωροταξικός διαχωρισμός τους που επέβαλε το προηγούμενο εκθεσιακό συγκρότημα στη Βασιλεία, πλέον άρθηκε και επιλύθηκε με έναν ιδανικό τρόπο από τους σχεδιαστές του νέου εκθεσιακού κέντρου.

Στην Baselworld 2013, η Σάλα 1 φιλοξένησε εταιρείες και φίρμες ρολογιών και κοσμήματος που έχουν διεθνή απήχηση και μεγάλη ζήτηση. Στη Σάλα 2 εξέθεσαν τα προϊόντα τους οι κοσμηματοποιίες και οι ωρολογοποιίες με διεθνή δραστηριότητα. Οι εκθέτες διαμαντιών, πολύτιμων λίθων και μαργαριταριών παρουσίασαν τα προϊόντα τους σε δικό τους χώρο με την ονομασία «Πέτρες και Μαργαριτάρια», στη Σάλα 3, όπου η εμφάνισή του είναι ολότελα καινούργια. Οι εταιρείες που διαθέτουν μηχανήματα και πρώτες ύλες για τη βιομηχανία του κλάδου πλαισίωσαν τη Σάλα 4. Στο Κτίριο 4 στεγάστηκαν τα Εθνικά Περίπτερα με τα οποία εκπροσωπούνται οι διάφορες χώρες.

Η διοργανώτρια αρχή MCHGroup επένδυσε 430 εκατ. ευρώ ελβετικά φράγκα για το νέο εκθεσιακό κέντρο, το οποίο σχεδιάστηκε από τους ονομαστούς αρχιτέκτονες Herzog & deMeuron. Οι εκθέτες θα έχουν στη διάθεσή τους και στο νέο εκθεσιακό κέντρο την ίδια διαθέσιμη εκθεσιακή επιφάνεια, όπως και παλιότερα, προκειμένου να είναι σε θέση να σχεδιάσουν τα περίπτερά τους με τις καθιερωμένες παραμέτρους τους.

Ο JacquesDuchene, πρόεδρος της Εκθεσιακής Επιτροπής της διοργανώτριας εταιρείας, δήλωσε τα εξής: «Μπορούμε να μιλήσουμε για ένα λαμπρό εκθεσιακό γεγονός. Όλες οι προσπάθειες που καταβάλαμε, σε συνεργασία με τους αντιπροσώπους των εκθετριών εταιρειών, τη διεύθυνση της έκθεσης και τις πολιτικές αρχές, αποπληρώθηκαν και με το παραπάνω. Και τώρα μπορούμε να δρέψουμε τους καρπούς αυτής της προσπάθειας, έχοντας κατακτήσει ένα σόου με νέα ποιότητα και αισθητική, απαράμιλλη σε παγκόσμιο επίπεδο».

Τεύχος 5 (για εξωτερικό)