Σκέψεις για την τουριστική περίοδο
Εν μέσω της φετινής καλοκαιρινής περιόδου είναι εμφανές πως το ξεκίνημα της είναι πιο υποτονικό, σε σύγκριση πάντα με την προηγούμενη χρονιά.
Ο τουρισμός, και γενικότερα η τουριστική βιομηχανία μας είναι εξ ορισμού αρκετά εύθραυστοι παράγοντες της οικονομίας.
Είναι πιθανόν μια χρονιά να κυλήσει εξαιρετικά καλά, όμως υπάρχει και η περίπτωση μια άλλη χρονιά να εξελιχθεί σε όχι και τόσο καλή, και από την πλευρά της προσέλευσης αλλά και από την πλευρά της κερδοφορίας.
Και τι είναι αυτό που κάνει τα πράγματα τόσο ρευστά;
Η απάντηση σε ένα τόσο σύνθετο ερώτημα δεν μπορεί να είναι απλή. Ωστόσο, μπορεί να μας οδηγήσει σε άλλα ερωτήματα και άλλους προβληματισμούς, όπως:
Έχουμε βελτιώσει τις υποδομές μας στο μέγιστο;
Προσπαθούμε να διατηρούμε μια ισορροπία ανάμεσα στο κόστος και στην αξία του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προσφέρουμε ή πλέον το πρώτο είναι υπερεκτιμημένο;
Προβάλλουμε με τον σωστότερο τρόπο την χώρα μας; Την περιοχή μας; Την επιχείρηση μας;
Και ίσως το πιο σημαντικό από όλα τα ερωτήματα: Ποιο είναι το όραμα μας; Ποιοι είναι οι στόχοι μας; Και ποιο είναι το σχέδιο μας για τα επόμενα χρόνια που έρχονται;
Θα ξαναπώ ότι ζούμε σε μια ευλογημένη χώρα και θεωρώ ότι μέχρι το τέλος και της φετινής σεζόν το κλίμα θα αντιστραφεί και θα ολοκληρωθεί με επιτυχία και αυτή η περίοδος.
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεχνάμε τα σημαντικά ζητήματα για να συνεχίσουμε να διατηρούμε και να αυξάνουμε την τουριστική βιομηχανία μας συνεχώς.
Και όπως είχε αναφέρει και ο F. Ascher (Γάλλος κοινωνιολόγος και συγγραφέας): «Δεν είναι ο τουρισμός που δημιουργεί ανάπτυξη, αλλά η ανάπτυξη που δημιουργεί τον τουρισμό και τον καθιστά κερδοφόρο»
Ο εκδότης
Τάσος Σπανούδης