Image
Image
Image
Image
Image

Inhorgenta 2016

Οι 940 εκθέτες επιβεβαίωσαν την ηγετική θέση της γερμανικής έκθεσης

Toυ Δημήτρη Σταμούλη

1

Ηγετική θέση έχει στην παγκόσμια εκθεσιακή αγορά κοσμήματος και ρολογιού η Inhorgenta.

Την ηγετική της θέση στην παγκόσμια εκθεσιακή αγορά κοσμήματος και ρολογιού επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά η έκθεση Inhorgenta που πραγματοποιήθηκε στην γερμανική πόλη του Μονάχου, από τις 12 ως τις 15 Φεβρουαρίου. Τόσο οι εκθέτριες εταιρείες όσο και οι επισκέπτες συμφώνησαν ότι οι εκθεσιακές σάλες «Α1» με τα ρολόγια, «Β1» με τα κοσμήματα και «C2» με το σύγχρονο σχεδιαστικό κόσμημα κάλυψαν τις προσδοκίες τους και ικανοποίησαν όλους τους εμπλεκόμενους στη διοργάνωση. Η ικανοποίηση των επισκεπτών επιβεβαιώθηκε επίσης και από τις απαντήσεις που έδωσαν στο πλαίσιο της καθιερωμένης έρευνας γνώμης μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης: Το 92% έδωσαν συγχαρητήρια στη διοργανώτρια αρχή για την φετινή έκθεση, και γα το νέο concept που ανέδειξε και γα την ποιότητα παρουσίασης των προϊόντων όπως είναι τα ρολόγια στο Α1 ή τα ακριβά κοσμήματα στο Β1.

2

Οι επισκέπτες στη φετινή Inhorgenta ξεπέρασαν τους 26.000 και ταξίδεψαν από 75 χώρες του κόσμου.

«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την πορεία της Inhorgenta 2016, σημείωσε ο Klaus Dittrich, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Messe München. «Όλους τους τελευταίους μήνες επενδύσαμε πολλά στην δέσμευση και τη δημιουργικότητα της Inhorgenta, αλλά χάρη στην πολύ καλή συνεργασία μας με τους εκθέτες, τους επισκέπτες και τους συνεργάτες μας, τα καταφέραμε. Το κλίμα ανάμεσα στους επισκέπτες ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξο, η διάθεση θετική και η αγορά εκτιμάμε ότι θα κινηθεί σε θετική κατεύθυνση το επόμενο διάστημα».
Στην φετινή Inhorgenta συμμετείχαν περίπου 940 εκθέτες από 33 χώρες και ανάμεσά τους ήταν πολλές νέες εταιρείες, αλλά και αρκετές ακόμα που επέλεξαν να επανέλθουν μετά από μια περίοδο απουσίας τους.

3

Στο Watch Innovation Forum, μεγάλο ενδιαφέρον υπήρξε στα smartwatches.

Διασημότητες στα εγκαίνια
Η 43η INHORGENTA MUNICH ξεκίνησε την πρώτη ημέρα της με ένα ξεχωριστό γεγονός που έλαβε χώρα στη σάλα Β1, η οποία αποτέλεσε ιδανικό βήμα προβολής για κοσμήματα και για τάσεις της μόδας. Σε μια ειδική επίδειξη μόδας που διοργανώθηκε στο πλαίσιο των εγκαινίων, παρουσιάστηκαν κοσμήματα και ρολόγια υψηλής ποιότητας και σχεδιασμού από κορυφαίους οίκους που συμμετείχαν στην έκθεση ως εκθέτες. Στην έκθεση συμμετείχαν κορυφαίας κλάσης μοντέλα, όπως το ίνδαλμα Nadja Auermann, η Cathy Hummels και η αδελφή της Vanessa Fischer όπως επίσης και η Ralf Bauer. Πολλές διασημότητες ήταν ανάμεσα στα άτομα που παρακολούθησαν την επίδειξη, ανάμεσά τους οι τηλεπαρουσιάστριες Karen Webb, Funda Vanroy και Annemarie Carpendale. Η τραγουδίστρια Lena Meyer-Landrut προκάλεσε ενθουσιασμό με τη ζωντανή συναυλία της στο Munich Club P1.

4

Όλα τα τελευταία επιτεύγματα της διεθνούς ωρολογοποιίας είχαν την τιμητική τους στις προθήκες της έκθεσης.

Σταθερή επισκεψιμότητα
Οι επισκέπτες στη φετινή INHORGENTA ξεπέρασαν τους 26.000 και ταξίδεψαν από 75 χώρες του κόσμου προκειμένου να επισκεφθούν την διοργάνωση και να δουν από κοντά τα νέα προϊόντα, τις νέες τάσεις και τις καινοτομίες της βιομηχανίας κοσμήματος και ρολογιού. Οι περισσότεροι επισκέπτες προήλθαν από τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ιταλία, την Ελβετία, την Ολλανδία, την Ισπανία, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Ρωσία, την Κίνα και το Ισραήλ.

5

Κοσμήματα για όλες τις προτιμήσεις παρουσιάστηκαν ικανοποιώντας όλους τους εμπλεκόμενους στη διοργάνωση.

Νέες εκδηλώσεις
Στο πλαίσιο της φετινής INHORGENTA έλαμψαν το φόρουμ καινοτομίας ρολογιού που διοργανώθηκε στην σάλα Α1 αλλά και το Web Campus στη σάλα C2, δύο διοργανώσεις που έγιναν για πρώτη φορά στο πλαίσιο της έκθεσης.  Στο Watch Innovation Forum, μεγάλο ενδιαφέρον υπήρξε στα smartwatches και τις συσκευές  wearables. Στο Web Campus, διεθνείς ειδικοί από το χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσίασαν σε εμπορικούς επισκέπτες μια σειρά από θέματα που αφορούν το e-commerce, την χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τη σκοπιά του μάρκετινγκ, καθώς αυτά θεωρούνται κλειδιά για τον μελλοντικό ανταγωνισμό στην αγορά κοσμήματος και ρολογιού.
Κατά την τελευταία ημέρα της έκθεσης προσφέρθηκε ένα ειδικό πρόγραμμα για νέα ταλέντα και επαγγελματίες, που αντιμετωπίστηκε με ιδιαίτερη ανταπόκριση και ενθουσιασμό  από μαθητές και σπουδαστές. Στην πρώτη «Ημέρα καριέρας» της ΙNHORGENTA, εταιρείες, οργανισμοί και κέντρα εκπαίδευσης παρείχαν ενημέρωση γύρω από τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που προσφέρονται στο επάγγελμα του κοσμηματοποιού, του ωρολογοποιού ή του επαγγελματία στο χώρο του κοσμήματος και ρολογιού, στο φόντο των τελευταίων οικονομικών εξελίξεων και τάσεων.

Ελλήνων Κόσμημα 2016

Ρεκόρ εκθετών, αύξηση επισκεπτών κατά 20%

Του Δημήτρη Σταμούλη

ellinon1

Η Ελλήνων Κόσμημα, η μεγαλύτερη διεθνής έκθεση κοσμήματος στην Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε από τις 26 ως τις 29 Φεβρουαρίου στον εκθεσιακό χώρο Metropolitan Expo στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Ήταν η 29η διεθνής κλαδική έκθεση κοσμήματος, ωρολογίων, πολύτιμων λίθων, μηχανημάτων και εξοπλισμού, και διοργανώθηκε από την Helexpo σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ).
Στα εγκαίνια της έκθεσης παραβρέθηκε η υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, αρμόδια για θέματα βιομηχανίας, κα Θεοδώρα Τζάκρη, η οποία και την εγκαινίασε. Όπως τόνισε, η κυβέρνηση στηρίζει τον κλάδο του κοσμήματος, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την δημιουργικότητα των Ελλήνων.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων, Κοσμηματοπωλών, Ωρολογοπωλών, κ. Κωνσταντίνος Κουζούπης, τόνισε πως παρά τα προβλήματα που έχει φέρει η κρίση, οι επιχειρήσεις του κλάδου στηρίζουν την έκθεση και προσπαθούν να προωθήσουν το ελληνικό κόσμημα, προσπάθεια που ενισχύεται από τη διοργάνωση.
Τον χαρακτήρα της Ελλήνων Κόσμημα ως της μεγαλύτερης έκθεσης του κλάδου στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Τάσος Τζήκας, σημειώνοντας πως ο εθνικός εκθεσιακός φορέας στηρίζει, σε συνεργασία με την ΠΟΒΑΚΩ, το μεγάλο αυτό εκθεσιακό γεγονός.

ellinon2

Ρεκόρ εκθετών
Σύμφωνα με τους διοργανωτές και τον σύντομο απολογισμό που ανακοίνωσαν μετά το πέρας της έκθεσης, στην Ελλήνων Κόσμημα συμμετείχαν φέτος 383 εταιρείες ως εκθέτες, μέγεθος που αποτελεί ρεκόρ από την πρώτη της καθιέρωση. Να σημειωθεί ότι συμμετείχαν και 5 άμεσοι διεθνείς εκθέτες, όπως και 128 έμμεσοι εκθέτες, από την Κύπρο, την Τουρκία και την Ισπανία.
Η αύξηση της έκθεσης όπως είναι λογικό αποτυπώθηκε και στην συνολική εκθεσιακή επιφάνεια που κατέλαβε, και η οποία ανήλθε σε 12.000 τετραγωνικά μέτρα.
Όσον αφορά τους εμπορικούς επισκέπτες, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των διοργανωτών, έφτασαν τους 3750. Οι ξένοι επισκέπτες προήλθαν κυρίως από Κύπρο, Τουρκία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Γερμανία, Ιταλία, Ουγγαρία, Ελβετία, Αλβανία, Βρετανία, Βουλγαρία, Ρωσία και Λίβανο.
Η Ελλήνων Κόσμημα φιλοξένησε κατασκευαστές, εργαστήρια, σχεδιαστές, εισαγωγείς και αντιπροσώπους κοσμημάτων και ωρολογίων που παρουσίασαν στους επαγγελματίες επισκέπτες όλες τις νέες τάσεις και προτάσεις όσον αφορά το κόσμημα, το ρολόι αλλά και τις πρώτες ύλες κοσμηματοποιίας.
Στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων της Ελλήνων Κόσμημα διοργανώθηκε σεμινάριο με θέμα τα συνθετικά διαμάντια. Ο ειδικευμένος γεμολόγος-αδαμαντολόγος κ. Γιώργος Σπυρομήλιος εστίασε στις μεθόδους παραγωγής και αναγνώρισής τους αλλά και στα νέα δεδομένα στη βιομηχανία των κοσμημάτων.
Να σημειωθεί τέλος ότι η επόμενη έκθεση Ελλήνων Κόσμημα θα λάβει χώρα από 3 ως 6 Μαρτίου του 2017 στο Μetropolitan Expo στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

ellinon pinakas1

ellinon pinakas2

ellinon pinakas3

ellinon pinakas4

ellinon pinakas5

Προβληματισμός για τη διοργάνωση

Παρά τη θετική εικόνα που έδωσαν στη δημοσιότητα οι διοργανωτές με βάση τα επίσημα στοιχεία, το Jewel Time έγινε αποδέκτης αρκετών προβληματισμών από μέρους εκθετών οι οποίοι εστίασαν κυρίως στο γεγονός ότι υπήρχαν αρκετά «νεκρά» διαστήματα προσέλευσης επισκεπτών. Κάποιοι από αυτούς αναρωτήθηκαν εάν απέφεραν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα οι προωθητικές ενέργειας της διοργανώτριας εταιρείας.
Ένα άλλο επίσης ζήτημα που προκαλεί ερωτηματικά αφορά στο πώς χειρίστηκε επικοινωνιακά Helexpo την έκθεση. Τόσο πριν όσο και μετά την ολοκλήρωση της Ελλήνων Κόσμημα, η διοργανώτρια εταιρεία εξέδωσε δελτία τύπου μαζί με τις άλλες δύο εκθέσεις της Helexpo που συνέπεσαν ημερολογιακά, την Detrop Boutique και την Artozyma. Ασφαλώς δεν είναι και ο καλύτερος τρόπος για να αναδειχτεί η δυναμική και οι τάσεις της ελληνικής κοσμηματοποιίας σε κοινά δελτία τύπου που απευθύνονται σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες του χώρου της βιομηχανίας τροφίμων και της αρτοποιίας.
Είναι κάτι που θα πρέπει να απασχολήσει τους αρμόδιους διοργανωτές και το γραφείο Τύπου και ελπίζουμε από την επόμενη διοργάνωση της Ελλήνων Κόσμημα να αναθεωρηθεί αυτή η πρακτική προς όφελος όλων των εμπλεκόμενων κλάδων βιομηχανίας και οικονομίας, και βέβαια, της ελληνικής κοσμηματοποιίας.  
Ως Jewel Time απευθυνθήκαμε εγγράφως στη διοργανώτρια αρχή, προκειμένου να λάβει σε γνώση τον προβληματισμό αυτό από μέρους των συμμετεχόντων στη έκθεση. Από την πλευρά της η Helexpo επικαλέστηκε τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι εκθέτες και από τα οποία δεν προκύπτει κάποια εικόνα δυσαρέσκειας σε κάποια έστω επιμέρους θέματα.
Επίσης υπήρξε διαβεβαίωση ότι «το στρατηγικό πλάνο της Ελλήνων Κόσμημα υλοποιήθηκε εξ ολοκλήρου», ενώ διευκρίνισε ότι το πλάνο αυτό εκπονείται μετά από επεξεργασία των απαντήσεων και παρατηρήσεων που λαμβάνει η διοργανώτρια αρχή στο τέλος κάθε διοργάνωσης.
Όσον αφορά τα διαφημιστικά προγράμματα προβολής της έκθεσης, οι διοργανωτές σημείωσαν ότι «σχεδιάζονται και εκτελούνται πάντοτε στο ακέραιο των προβλεπόμενων προϋπολογισμών και συνήθως περισσότερο από όσο χρειάζεται».

Ορισμένες σκέψεις και προτάσεις για καλύτερες διοργανώσεις

Ως περιοδικό με πολύχρονη παρουσία στα δρώμενα του κλάδου κοσμήματος, με παρουσία σε όλες τις εγχώριες εκθέσεις αλλά και σε πολλές κορυφαίες διοργανώσεις του εξωτερικού, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι οι επιτυχημένες διοργανώσεις στην προτεραιότητά τους θέτουν τους επισκέπτες τους!
Δηλαδή η προσέλκυση όλο και περισσότερων επισκεπτών είναι αυτό το κομβικό στοιχείο που καθιστά πετυχημένη κάθε έκθεση, και αυτό με τη σειρά του προσελκύει νέους και περισσότερους εκθέτες που βλέπουν προστιθέμενη αξία στα ποσά που θα επενδύσουν προκειμένου να παραστούν σε μια κλαδική έκθεση.
Σε αυτό το ζήτημα απαιτείται παραπάνω προσπάθεια και προσανατολισμός από τη διοργανώτρια αρχή.
Ορισμένες πιο συγκεκριμένες προτάσεις έστω για συζήτηση θα μπορούσαν να είναι οι εξής:
1. Η καθιέρωση ειδικών ελκυστικών πακέτων προκειμένου να καταστεί πιο προσιτή οικονομικά η μετάβαση στο χώρο της έκθεσης από επισκέπτες κυρίως της περιφέρειας.

2. Για την τόνωση της διεθνικότητας της έκθεσης, θα πρέπει να σχεδιαστεί ειδική πολιτική πρόσκλησης για παράδειγμα, μεγάλων χονδρεμπόρων του εξωτερικού από αγορές-κλειδιά όπως π.χ. Ρωσία, Σαουδική Αραβία, Αραβικά Εμιράτα κ.α.

3. Ειδικό ζήτημα είναι η προσέλκυση μεγάλων διεθνών brand και οίκων κοσμήματος και ρολογιού που θα δώσουν άλλον «αέρα» και κύρος στην έκθεση.

4. Απαιτούνται επίσης πιο τολμηρά βήματα προσέγγισης ξένων κατασκευαστών κοσμήματος.

Τα κακώς κείμενα της έκθεσης…

ellinon3

Ουρές στην είσοδο

Αρνητικά σχόλια και εκνευρισμό προκάλεσε το φαινόμενο των ουρών και της αργοπορίας κατά την είσοδο των επισκεπτών στο χώρο του Metropolitan Expo για να επισκεφθούν την Ελλήνων Κόσμημα. Οι αρμόδιοι υπάλληλοι για την διεκπεραίωση της εισόδου, και την καταγραφή των στοιχείων των επισκεπτών στις χρονικές περιόδους όπου η επισκεψιμότητα έφτανε στο ζενίθ της, προφανώς δεν επαρκούσαν. Αποτέλεσμα ήταν ο σχηματισμός των ουρών που βλέπουμε και στις σχετικές φωτογραφίες από το φακό του Jewel Time, μια εικόνα ασφαλώς όχι ιδιαίτερα κολακευτική για μια έκθεση που αφορά τον κλάδο των πολυτελών προϊόντων…

ellinon4

Στο… περιθώριο τα περιοδικά

Τα περίπτερα των εκδοτικών εταιρειών που φιλοξένησαν τα κλαδικά περιοδικά, ανάμεσά τους και το Jewel Time -που να σημειωθεί, είναι και το μόνο σταθερά εκδιδόμενο περιοδικό του κλάδου με ενημερωτική ύλη- δεν είχαν και την καλύτερη μεταχείριση από την διοργανώτρια αρχή.  Τους παραχωρήθηκε χώρος περιθωριακά της έκθεσης, χωρίς καλή επισκεψιμότητα. Τελικά μετά από κάποιες συνεννοήσεις παραχωρήθηκε ένα κοινό σταντ για όλα τα περιοδικά, κοντά στην είσοδο της έκθεσης. Όμως αυτό το γεγονός τελικά μετατράπηκε σε μαζικό μοίρασμα ενός και μόνο εντύπου σε κάθε επισκέπτη, αμέσως με την είσοδό του στον εκθεσιακό χώρο.
Αναρωτιόμαστε, εάν και οι 270 εκθέτες αποφάσιζαν να τυπώσουν δικά τους διαφημιστικά έντυπα και επιθυμούσαν να τα μοιράσουν στην είσοδο της έκθεσης, τι θα… τραβούσαν οι επισκέπτες!
Εμείς από τη μεριά μας, θα σχολιάζαμε ότι τους κανόνες σε μια έκθεση τους ορίζει ο διοργανωτής. Δεν είναι δυνατό ο κάθε εκθέτης να λειτουργεί όπως επιθυμεί, αλλά κινούμενος εντός του καθορισμένου πλαισίου.
Τέλος, να προσθέσουμε ότι η «συμβιβαστική» λύση που έδωσε ο διοργανωτής για κοινό σταντ δεν ήταν και η πιο πετυχημένη, καθώς κάποιοι συνάδελφοι από τον χώρο των εκδόσεων τελικά την αξιοποίησαν προς όφελός τους…
Ωστόσο αρνητική εντύπωση προκάλεσε η στάση ενός εκ των εκθετών του εκδοτικού χώρου, που αξιοποιώντας την δυνατότητα που τελικά δόθηκε από τον διοργανωτή στα περιοδικά να μοιράζουν τα περιοδικά τους σε ειδικό σταντ κοντά στην είσοδο της έκθεσης, 

tendence 2016

Χίλιοι εκθέτες και 24.000 επισκέπτες στην κορυφαία έκθεση δώρων και διακόσμησης

tendence 1

Χιλιάδες επισκέπτες και εκθέτες συμμετείχαν στην Διεθνή Εμπορική Έκθεση Διακόσμησης & Ειδών Δώρου tendence που πραγματοποιήθηκε στην Φρανκφούρτη, από τις 27 ως τις 30 Αυγούστου. Πρόκειται για μια μεγάλη διεθνή έκθεση καταναλωτικών αγαθών στον τομέα κατοικίας και δώρου που διεξάγεται πάντα στο δεύτερο μισό του έτους παίρνοντας τη σκυτάλη από την Ambiente.

tendence 2

Περισσότεροι από 24.000 εμπορικοί επισκέπτες ταξίδεψαν στη Φρανκφούρτη για να δουν τα προϊόντα που παρουσίασαν 955 εκθέτες από 45 χώρες του κόσμου, να ενημερωθούν για όλες τις εξελίξεις και τις νέες τάσεις του κλάδου, να προβούν σε παραγγελίες και να συνάψουν νέες συνεργασίες. Εννέα μοντέρνα εκθεσιακά halls φιλοξένησαν το διεθνές φόρουμ παραγγελιών για τους τομείς διακόσμησης, επίπλου κι ειδών δώρου.

tendence 3

Τα ισχυρά brands προσέλκυσαν και πάλι τους κορυφαίους αγοραστές από τον τομέα καταναλωτικών αγαθών διαρκείας και τους έδωσαν μοναδική ευκαιρία να ολοκληρώσουν τις συλλογές προϊόντων τους στο δεύτερο μισό του έτους.

tendence 4

Ως έκθεση ευρείας θεματολογίας, η tendence ξεχωρίζει για την άριστα διαχωρισμένη κατανομή στο χώρο των ομάδων προϊόντων, που καλύπτουν τους τομείς Giving (είδη δώρου & αξεσουάρ) και Living (διακόσμηση κατοικίας έπιπλα και εποχιακά).

tendence 5

Στο hall 9.2, παρουσιάστηκαν αληθινά κοσμήματα, πολύτιμοι λίθοι και πέρλες, ασημένια κοσμήματα, ρολόγια, design κοσμήματα, τσάντες, βαλίτσες, αξεσουάρ ταξιδιού, δερμάτινα είδη, κασκόλ, γάντια, αξεσουάρ μόδας, ενδύματα, προϊόντα προσωπικής φροντίδας, μανικιούρ, πεντικιούρ, καλλυντικά κι αρώματα, σαπούνια, είδη σπα & ευεξίας, αρωματικά χώρου, αρωματικά κεριά, εκδόσεις Young Gifts.

tendence 6

Το design και η δημιουργικότητα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στον τομέα καταναλωτικών αγαθών και για αυτό η tendence επιδιώκει να τα φέρνει στο επίκεντρο με trend shows, design presentations, εκθέσεις κι απονομές βραβείων. Στο πλαίσιο αυτό υλοποίησε events όπως Window dressing live,  Talents, Home & Trend Award, Next, κ.α.

tendence 7

Ο Stephan Kurzawski, αντιπρόεδρος της Messe Frankfurt, μεταξύ άλλων σημείωσε ότι «από το 2017, όλοι οι δείκτες της έκθεσης σημείωσαν ανάπτυξη», ενώ πρόσθεσε ότι «συμπληρώσαμε το προφίλ της Tendence με νέα προϊόντα και κατηγορίες προϊόντων, ενώ διευρύναμε τις ήδη υπάρχουσες».

tendence 8

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της tendence  ο René Mertens, συνιδιοκτήτης της εταιρείας Schmuck Import / Export Mertens, τόνισε: «Είμαστε πραγματικά έκπληκτοι από τα αποτελέσματα της Tendence 2016. Πήγε τόσο καλά που ξεπέρασε και τις αρχικές μας προσδοκίες. Οι επισκέπτες ήταν άκρως επαγγελματίες και η Κυριακή ήταν απίστευτα γεμάτη με κόσμο. Οι περισσότεροι από τους νέους πελάτες μας ταξίδεψαν από το εξωτερικό, για παράδειγμα, από την Ιρλανδία, τη Γαλλία, τη Δανία, το Βέλγιο και την Ελβετία».

tendence 9

Η επόμενη Tendence θα λάβει χώρα από τις 24 ως τις 27 Ιουνίου 2017 στην Φρανκφούρτη.

Αύξηση 36% στους επισκέπτες της KOSMIMA 2015

Αύξηση 36% στους επισκέπτες της KOSMIMA 2015

Του Δημήτρη Σταμούλη

kosmima1

Με ενισχυμένα μεγέθη και περισσότερη… λάμψη από πέρυσι, κόντρα στο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, ολοκληρώθηκε η 30η Διεθνής Έκθεση Κοσμήματος, Ωρολογίων, Πολύτιμων Λίθων, Μηχανημάτων και Εξοπλισμού «KOSMIMA», η οποία διοργανώθηκε από τις 31 Οκτωβρίου έως τις 2 Νοεμβρίου από τη ΔΕΘ-Helexpo.

kosmima3

Η επισκεψιμότητα ήταν σημαντικά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι και για τρεις ημέρες η Θεσσαλονίκη έγινε το επίκεντρο του κλάδου της αργυροχρυσοχοΐας και της ωρολογοποιίας. Συγκεκριμένα, το σύνολο των επισκεπτών ανήλθε σε 2.593, αυξημένο κατά 36% έναντι της προηγούμενης διοργάνωσης. Μάλιστα, την πρώτη ημέρα της KOSMIMA ο αριθμός των επισκεπτών εμφανίστηκε αυξημένος κατά 64% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή έναρξη, ενώ τη δεύτερη μέρα λειτουργίας ήταν ενισχυμένος κατά 34%. Κατά τη διάρκεια του τριημέρου πραγματοποιήθηκαν επίσης σημαντικές επαφές ανάμεσα σε εκθέτες και Έλληνες και ξένους εμπορικούς επισκέπτες.
Η 30η KOSMIMA προσέλκυσε φέτος περισσότερους από 80 εκθέτες και κάλυψε μια επιφάνεια 1.800 τ.μ. Συμμετείχαν κατασκευαστές, εργαστήρια, σχεδιαστές, εισαγωγείς, αντιπρόσωποι και χονδρέμποροι κοσμημάτων, ωρολογίων και πολύτιμων λίθων, καθώς και εταιρείες με ασημένια είδη, είδη συσκευασίας και μηχανήματα.
Η φετινή έκθεση κατάφερε να ανανεώσει σε σημαντικό βαθμό τις συμμετοχές της και να επαναφέρει στην έκθεση εκθέτες που είχαν καιρό να κάνουν την εμφάνισή τους, ενώ συγκέντρωσε το ενδιαφέρον και ξένων εμπορικών επισκεπτών από τη Βουλγαρία, την Κύπρο, την Αίγυπτο, την Ουγγαρία, την πΓΔΜ, την Ιταλία, τον Λίβανο, την Ολλανδία, τη Ρωσία, τη Νορβηγία, την Τουρκία και τις ΗΠΑ.

kosmima2

Διαγωνισμός για τα ελληνικά νομίσματα

Στο πλαίσιο της 30ης KOSMIMA πραγματοποιήθηκε και ο 26ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φιλοτέχνησης Σχεδίου Κοσμήματος, με θέμα «Νομίσματα στην ελληνική ιστορία». Οι συμμετοχές στην κατηγορία των σπουδαστών ανήλθαν σε 14, με 20 έργα και στην κατηγορία των επαγγελματιών σε 5 με ισάριθμα έργα. Το πρώτο βραβείο έλαβε η Ασπασία Παπαζήση από την Ε.Ε.Σ. GALILEO, το δεύτερο μοιράστηκαν η Ελευθερία Βαλασκατζή Πολυδώρου και η Χριστίνα Καστάνιο Αλόνσο από τον Πολιτιστικό Οργανισμό Δ. Ν. Σμύρνης, ενώ το τρίτο βραβείο έλαβε ο Κωνσταντίνος Βασδόκας από το Ι.Ι.Ε.Κ. MOKUME. Επαίνους έλαβαν οι σπουδαστές Γεωργία Δεληγιάννη (ΚΕΠΚΑ-ΔΙΕΚΔ Βόλου), Ίρις Καραγιάννη (1η ΕΠΑ.Σ. Στεμνίτσας Αργυροχρυσοχοΐας), Βασιλική Δάβαρη (Ε.Ε.Σ. GALILEO), Μαριάνθη Λετιέρι Καρίκη (Ι.Ι.Ε.Κ. MOKUME) και Κωνσταντίνα Λαμπρινού (1η ΕΠΑ.Σ Στεμνίτσας Αργυροχρυσοχοΐας), αλλά και η επαγγελματίας Σοφία Χατζηνά (αρχιτέκτων μηχανικός). Τα σχέδια όλων των συμμετεχόντων παρουσιάστηκαν στην KOSMIMA.
Η 30η KOSMIMA πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων-Κοσμηματοπωλών-Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ).

kosmima4

Η 30η KOSMIMA όμως έχει και διεθνή «αέρα», αφού θα την επισκεφθούν Στη φετινή KOSMIMA  Η διοργάνωση απευθύνεται σε επαγγελματίες που θέλουν να ενημερωθούν για τις νέες τάσεις, να ανανεώσουν τις επαφές τους και να αναπτύξουν συνεργασίες με νέες και γνωστές εταιρείες του κλάδου, ενώ παράλληλα αποτελεί σημείο συνάντησης των δυναμικότερων ελληνικών επιχειρήσεων του εν λόγω τομέα με επιλεγμένους προσκεκλημένους εμπορικούς επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η 30η KOSMIMA τελεί υπό την αιγίδα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων-Κοσμηματοπωλών- Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ).

Θετικο προσημο στην Baselworld 2015

Συμμετοχή 1.500 εκθετών και 150.000 επισκεπτών!

Baselworld1

Του Δημήτρη Σταμούλη

Με θετικό πρόσημο ολοκληρώθηκε η κορυφαία διεθνώς έκθεση κοσμήματος και ρολογιού Baselworld 2015, που έλαβε χώρα στη Βασιλεία της Ελβετίας επί οκτώ ημέρες. Τα μεγαλύτερα και πιο καταξιωμένα brands από όλο τον κόσμο, οι κορυφαίοι διανομείς λιανικής πώλησης και ο διεθνής τύπος για άλλη μια φορά έδωσαν το κοινό «παρών» και συνεργάστηκαν με τους χιλιάδες επισκέπτες της έκθεσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος σημειώθηκε αριθμός ρεκόρ ανταποκριτών μέσων ενημέρωσης που επισκέφτηκαν τη Βασιλεία για να καλύψουν την πιο «λαμπερή» έκθεση του κόσμου.

Baselworld2

Η Baselworld είναι μια έκθεση που ξεχωρίζει από όλες τις άλλες καθώς επιτυγχάνει να συνδυάζει αποτελεσματικά το σύνολο της βιομηχανίας πολυτέλειας και των εμπλεκόμενων συνιστωσών της: Εταιρείες κοσμηματοποιίας, βιομηχανίες ρολογιού, εταιρείες επεξεργασίας και εμπορίας πολύτιμων λίθων, διαμαντιών και μαργαριταριών, όπως επίσης και κατασκευαστές μηχανημάτων και προμηθευτές σχετικών προϊόντων και αναλώσιμων. Συνολικά το «παρών» στην έκθεση έδωσαν φέτος 1500 εταιρείες, οι οποίες παρουσίασαν όλες τις τελευταίες καινοτομίες και δημιουργίες τους στο κοινό. Όμως και οι επισκέπτες ανήλθαν σε 150.000 καλύπτοντας όλο το φάσμα, από αντιπροσώπους και απεσταλμένους εκθετριών εταιρειών ως αγοραστές και από δημοσιογράφους ως κοσμηματοπώλες. Όλοι τους ένιωσαν τον παλμό των πρωτοπόρων εξελίξεων του κλάδου, ανακάλυψαν τις νέες τάσεις και αγόρασαν τις τελευταίες συλλογές οι οποίες θα αποτελέσουν τις πιο trendy προτάσεις της διεθνούς αγοράς το επόμενο διάστημα.

Baselworld3

Οι εκπρόσωποι του Τύπου που παρακολούθησαν την έκθεση ανήλθαν σε 4300 (+7% σε σχέση με το 2014) και προήλθαν από 70 χώρες.
Σύμφωνα με τον απολογισμό των διοργανωτών, οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έκθεση είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένες. Σχολιάζοντας το αποτέλεσμα αυτό ο Francois Thiebaud, πρόεδρος της ελβετικής επιτροπής εκθετών, σημείωσε: «Η Baselworld είναι παγκοσμίως καταξιωμένη ως το κορυφαίο γεγονός για την παγκόσμια βιομηχανία κοσμήματος και ρολογιού. Αυτό που την καθιστά ξεχωριστή είναι ότι αποτελεί τη μόνη έκθεση που αντανακλά στο έπακρο την τελειότητα της βιομηχανίας συνενώνοντας όλους τους δημιουργούς της, από το μικρότερο ως το μεγαλύτερο brand, και προσφέροντας βήμα σε κάθε επιμέρους τομέα του κλάδου». Αποτιμώντας τις εκτιμήσεις του συμμετεχόντων εκθετών, ο κ. Thiebaud εμφανίστηκε πεισμένος ότι «αυτή η χρονιά θα είναι θετική για τη βιομηχανία κοσμήματος και ρολογιού επειδή όλοι τα εμπλεκόμενα μέρη της εξακολουθούν να καινοτομούν, όχι μόνο δημιουργώντας νέα προϊόντα αλλά προωθώντας και νέους δρόμους επικοινωνίας με τα μέσα ενημέρωσης και τους αγοραστές».
Ο Karl-Friedrich Scheufele, αντιπρόεδρος του οίκου Chopard, τόνισε ότι η Baselworld συνεχίζει να είναι «η κορυφαία διοργάνωση της χρονιάς, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντηθούμε και να συνεργαστούμε με τους πελάτες μας από όλο τον κόσμο».
Ανάλογη άποψη εξέφρασε και ο Thierry Stern, πρόεδρος του οίκου ωρολογοποιίας Patek Philippe, για τον οποίο η Baselworld είναι το πιο σημαντικό γεγονός της χρονιάς. «Συναντούμε όλους τους συνεργάτες μας και όλο το διεθνές δίκτυό μας σε έναν συγκεκριμένο τόπο και χρόνο». Ο κ. Stern  χαρακτήρισε το φετινό σόου ως «μια εξαιρετική διοργάνωση που ήταν απολύτως επιτυχημένη από την άποψη των αριθμών αλλά και του ενδιαφέροντος που επέδειξαν οι επισκέπτες».
Ενθουσιώδη ήταν τα πρώτα σχόλια και του πρόεδρου του τμήματος ρολογιών του LVMH, ο οποίος είπε πως τα brand του ομίλου TAG Heuer, Hublot και Zenith «είχαν εξαιρετικά αποτελέσματα και πάνω από τις προσδοκίες μας».
Ωστόσο, η Baselworld δεν είναι μόνο ρολόγια και κοσμήματα. Όλες οι κορυφαίες εταιρείες από το χώρο των διαμαντιών, των πολύτιμων λίθων και των μαργαριταριών ήταν στη Βασιλεία, καθώς γνωρίζουν ότι εκεί θα βρουν τους πιο πιστούς πελάτες τους, όλους αυτούς που αναζητούν αψεγάδιαστες πέτρες και αξιόπιστο σέρβις.
Ο εκπρόσωπος της Shanghai Kimberlite Diamond Co σημείωσε ότι παρά το ότι ήταν η πρώτη τους παρουσία στην έκθεση, έμεινα ενθουσιασμένοι από τη συμμετοχή, το ενδιαφέρον των επισκεπτών και το πλήθος των νέων συνεργασιών που απέκτησαν.
Η επόμενη Baselworld θα πραγματοποιηθεί από τις 17 ως τις 24 Μαρτίου 2016.

Inhorgenta 2015

«Έλαμψαν» οι  wearable τεχνολογίες και τα «έξυπνα» κοσμήματα 

INHORGENTAfinal1

Του Δημήτρη Σταμούλη

Η 42η Inhorgenta που διεξήχθη στη γερμανική πόλη του Μονάχου απέδειξε και πάλι ότι αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προβολής και επικοινωνίας για τους κατασκευαστές κοσμημάτων και ρολογιών και τους εξειδικευμένους εμπόρους του κλάδου. Συνολικά 1.055 εκθέτες από 40 χώρες του κόσμου παρουσίασαν τα νέα τους προϊόντα από 20 έως 23 Φεβρουαρίου. Πολλοί από αυτούς εξέφρασαν το πόσο εξαιρετικά ικανοποιημένοι έμειναν κατά τη διάρκεια της έκθεσης και εξήραν την υψηλή ποιότητα των εμπορικών επισκεπτών και το καλό επίπεδο των παραγγελιών. Όπως για παράδειγμα ο Frank Maier, Διευθύνων Σύμβουλος στη Leo Wittwer, ο οποίος δήλωσε: «Είχαμε μια πολύ καλή συχνότητα των διεθνών εμπορικών επισκεπτών και καλές πωλήσεις στην Αίθουσα Β2”.
Ο Klaus Dittrich, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της διοργανώτριας εταιρείας Messe München GmbH, εμφανίστηκε επίσης πολύ ικανοποιημένος: «Παρά την τεταμένη κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο, η έκθεσή μας χαρακτηρίστηκε από μια πολύ θετική διάθεση. Οι πολυάριθμες παραγγελίες που συνάφθηκαν απέδειξαν ότι η Inhorgenta εξακολουθεί να είναι το πιο σημαντικό εκθεσιακό βήμα παρουσίας για μια εταιρεία που επιδιώκει να συνάψει καλές και επικερδείς συνεργασίες».

INHORGENTAfinal2

Η πλειοψηφία των 233 νέων εκθετών ανακοίνωσε ήδη κατά τη διάρκεια της έκθεσης ότι θα συμμετάσχει και πάλι στην επόμενη διοργάνωση του 2016. Συνολικά, πάνω από 26.000 επισκέπτες από περισσότερες από 75 χώρες επισκέφθηκαν το Μόναχο, προκειμένου να συγκεντρώσουν πληροφορίες σχετικά με νέα προϊόντα, τις νέες τάσεις και τις εξελίξεις στους κλάδους κοσμήματος και ρολογιού. Περίπου το ένα τρίτο των επισκεπτών ταξίδεψε στο Μόναχο από το εξωτερικό. Η πιο ισχυρή εκπροσώπηση χωρών ήταν, μεταξύ άλλων, από τις εξής χώρες: Αυστρία, Ελβετία, Ιταλία, Ολλανδία, Ισπανία, Μεγάλη Βρετανία και Βόρεια Ιρλανδία, Τσεχία και Ουγγαρία.

INHORGENTAfinal3

Η ικανοποίηση των επισκεπτών είναι επίσης ένα γεγονός που αντικατοπτρίζεται στα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το ινστιτούτο έρευνας αγοράς Gelszus Messe-Marktforschung: Το 94 % των ερωτηθέντων αξιολόγησε την Inhorgenta ως άριστη, πολύ καλή ή καλή. Κατά κύριο λόγο η ατμόσφαιρα στις αίθουσες και το υψηλής ποιότητας εκθεσιακό περιβάλλον ομόφωνα αξιολογήθηκε ως πολύ καλό από τους επισκέπτες της έκθεσης.

INHORGENTAfinal4

Επιπλέον, η Inhorgenta έχει δώσει νέα ώθηση στη βιομηχανία με το Εργαστήριο Έμπνευσης, το οποίο έλαβε χώρα για δεύτερη φορά φέτος. Εκτός από το βασικό θέμα “Made in Germany”, περαιτέρω έμφαση δόθηκε στις wearable (φορέσιμες) τεχνολογίες, τα «έξυπνα» κοσμήματα και ρολόγια, καθώς και τη διαδραστική μόδα και τα αξεσουάρ. Το φόρουμ SmartWatch και το Πρόγραμμα Σεμιναρίου παρουσίασε το ρολόι του μέλλοντος. Επιπλέον παρουσιάστηκαν οι τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας 3D εκτύπωσης, καθώς και ένας από τους πρώτους παγκοσμίως 3D σαρωτές σώματος.

INHORGENTAfinal5

Όπως και στις προηγούμενες εκθέσεις, έτσι και στη φετινή, μπορούμε να πούμε ότι η αίθουσα C2 υπήρξε ένα πραγματικό εφαλτήριο για πολλούς νέους διεθνείς καλλιτέχνες και νέους ταλαντούχους σχεδιαστές, που είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις συλλογές τους σε ένα ευρύ κοινό.

INHORGENTAfinal6

INHORGENTAfinal7

INHORGENTAfinal8

Η επόμενη Inhorgenta θα διοργανωθεί στο Μόναχο από τις 12 ως τις 15 Φεβρουαρίου 2016 στο εκθεσιακό κέντρο της πόλης.

Αυξηση επισκεπτων κατα 16% στην «Ελληνων Κοσμημα»

Αύξηση επισκεπτών κατά 16% στην «Ελλήνων Κόσμημα»

helexpo1

Μεγάλη αύξηση κατέγραψε η επισκεψιμότητα στην έκθεση «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ», η οποία πραγματοποιήθηκε από τη ΔΕΘ-Helexpo στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo και ολοκληρώθηκε την προηγούμενη Δευτέρα.
Την «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ» επισκέφθηκαν συνολικά 3.622 εμπορικοί επισκέπτες και επαγγελματίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, έναντι 3.107 στην περσινή αντίστοιχη διοργάνωση, μια αύξηση της τάξης του 16%.
Από το σύνολο των επισκεπτών, οι ξένοι προήλθαν από την Κύπρο, Αλβανία, Σλοβακία, Καναδά, Ουγγαρία, Ιταλία, Ελβετία, Ινδία, Σρι Λάνκα, Κίνα, ΗΠΑ, Λιβύη, Ιταλία, Γερμανία, Αίγυπτο, Ισπανία, Τουρκία και Μ. Βρετανία, ενώ οι υπόλοιποι από την εγχώρια αγορά με εκπροσώπηση σχεδόν όλων των γεωγραφικών περιοχών της Ελλάδας.
Οι εκθέτες (άμεσοι και έμμεσοι) έφτασαν συνολικά τους 404, έναντι 325 πέρσι, ενώ ξεχώρισε η παρουσία όλων των σημαντικών εγχώριων δημιουργών κοσμήματος.
Οι φετινές εκθεσιακές εγκαταστάσεις της «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ» η οποία συνδιοργανώνεται με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών, Κοσμηματοπωλών, Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ), προσέγγισαν τα 6.500 τμ, έναντι 5.314 τμ στην περσινή διοργάνωση.
Όπως προκύπτει από την ανάλυση των στατιστικών δεδομένων επισκεψιμότητας, στην «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ» εκπροσωπήθηκε σχεδόν το σύνολο των επαγγελματιών του κλάδου του κοσμήματος, όπως ιδιοκτήτες κοσμηματοπωλείων, αργυροχρυσοχόοι, σχεδιαστές κοσμημάτων, αντιπρόσωποι, εισαγωγείς και έμποροι.

helexpo2

Το επόμενο ραντεβού του κοσμήματος δίνεται στις 17-19 Οκτωβρίου 2015, στην 30η Διεθνής Έκθεση Κοσμήματος, Ωρολογίων, Πολύτιμων Λίθων, Μηχανημάτων και Εξοπλισμού, KOSMIMA, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

26 ελληνικες εταιρειες στην Inhorgenta 2015

26 ελληνικές εταιρείες στην Inhorgenta 2015

INHORGENTA1

Δυναμική παρουσία με 26 επιχειρήσεις του κλάδου κατασκευής και σχεδιασμού κοσμημάτων έδωσε η Ελλάδα στη διεθνή έκθεση αργυροχρυσοχοΐας, ρολογιών, εξοπλισμού εργαστηρίων και πολύτιμων λίθων, Inhorgenta Munich 2015, που ολοκληρώθηκε προ ημερών στο Μόναχο.
Ειδικότερα στην έκθεση έλαβαν μέρος οι εταιρίες: 7pm Leather Jewel, Acme Art Theodoros Christogiannis, Afoi Mavridi OE, A HANDMADE JEWELLERY, Andreopoulos E. – Chatzialexi M. OE, Apostolos Jewellery, Niki Boli, Character Jewels in Art M. Grammatikou – E.Michailidis j.s.c., Efi Agelaki designs, Enigma Jewellery, George Giannoutsos Jewellery, ‘GREGIO’ KOTSALIDIS BROS, Hatzimihail Michael, Huffy Jewels, “Kiss the frog studio” Myrto Gleni, Krinaki Fotini,Margaritis Eleftherios, M. Margoni – I. Mandilakis, Niki Stylianou Studio,Onirolithi – Veatriki Chasiotou, ORIGAMMI atelier, Panos & Savvas exclusive, Dimitra Papadimitriou, Pearls Center-Althea, Euripides Taloumis & Co OE και Tsimpiskaki Maria Jewelry.

INHORGENTA2

Οι ελληνικές επιχειρήσεις κατέλαβαν 374 τετραγωνικά μέτρα του εκθεσιακού κέντρου του Μονάχου, στο οποίο φιλοξενήθηκαν 1.050 εκθέτες από 40 χώρες του κόσμου, παρουσιάζοντας τις νέες τάσεις και τα σχέδιά τους σε 26.000 επισκέπτες από 75 χώρες.
Κατά τη διάρκεια της Inhorgenta Munich 2014 οργανώθηκε για δεύτερη φορά το “Inspiration Pearl Forum” με θέμα “Made in Germany”, αλλά και μία παρουσίαση από «έξυπνα» κοσμήματα, ρολόγια και διαδραστικά αξεσουάρ. Επιπλέον, στο πλαίσιο του “Smartwatch-Forum” παρουσιάστηκαν τα «ρολόγια του μέλλοντος», αλλά και όλες οι εξελίξεις στον τομέα της τρισδιάστατης εκτύπωσης και του 3D body scanning.

INHORGENTA3

Μεγάλο μέρος των 233 νέων εκθέτων της φετινής έκθεσης έχει δηλώσει ήδη τη συμμετοχή του στην Inhorgenta Munich 2016, που πρόκειται να λάβει χώρα από 12 μέχρι 15 Φεβρουαρίου στο Εκθεσιακό Κέντρο του Μονάχου.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της έκθεσης www.inhorgenta.com για να ενημερωθεί σχετικά με το πλήρες πρόγραμμα και την επόμενη διοργάνωση.

ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ 2015

Σε ανοδική τροχιά η έκθεση της Αθήνας

Του Δημήτρη Σταμούλη

exhibition1

Οι εκθέτες, το 2014, έφτασαν συνολικά τους 325.

Τη «λάμψη» του ελληνικού κοσμήματος θα αναδείξει από τις 28 Φεβρουαρίου έως τις 2 Μαρτίου 2015 η έκθεση «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ», που διοργανώνεται από τη ΔΕΘ-Helexpo στο Metropolitan Expo στην Αθήνα. Το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί για την 28η Διεθνή Έκθεση Κοσμήματος, Ωρολογίων, Πολύτιμων Λίθων, Μηχανημάτων και Εξοπλισμού είναι πολύ μεγάλο, καθώς η «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ» έχει προσελκύσει ήδη περισσότερες από 250 εταιρείες του κλάδου της αργυροχρυσοχοΐας και των ωρολογίων, εμφανίζοντας ενισχυμένα μεγέθη σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση και μάλιστα για τρίτη συνεχή χρονιά.

Πρόγραμμα hosted buyers

Φέτος η «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ» θα αναπτυχθεί σε 6.600 τετραγωνικά μέτρα, μέγεθος αυξημένο κατά 25% σε σχέση με τη διοργάνωση του 2014. Στο πλαίσιο της φετινής έκθεσης, η ΔΕΘ-Helexpo υλοποιεί πρόγραμμα προσκεκλημένων ξένων εμπορικών επισκεπτών (hosted buyers) από εννέα χώρες:  τη Βρετανία, την Τυνησία, την Αλγερία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Τουρκία, την Κύπρο, τη Ρωσία, την Αίγυπτο και τον Λίβανο, ώστε τους φέρει σε επαφή με τους Έλληνες εκθέτες.
Η «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ», η οποία διοργανώνεται σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών, Κοσμηματοπωλών, Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ), φιλοξενεί φέτος κατασκευαστές, εργαστήρια, σχεδιαστές, εισαγωγείς και αντιπροσώπους κοσμημάτων και ωρολογίων και απευθύνεται σε επαγγελματίες που θέλουν να ενημερωθούν για τις νέες τάσεις, να ανανεώσουν τις επαφές τους και να αναπτύξουν συνεργασίες με εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ», μαζί με την KOSMIMA, που διοργανώνει η ΔΕΘ-Helexpo στη Θεσσαλονίκη τον Οκτώβριο, αποτελούν ένα δυναμικό εκθεσιακό «δίδυμο» στον κλάδο της αργυροχρυσοχοΐας.

Ανοδικά από το 2013

Την ανοδική τάση της έκθεσης επιβεβαίωσε και η περσινή διοργάνωση, η οποία στον απολογισμό της κατέγραψε αύξηση στην επισκεψιμότητα, σε σχέση με την αντίστοιχη διοργάνωση του 2013.
Την ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ 2014 επισκέφθηκαν συνολικά 3.107 εμπορικοί επισκέπτες και επαγγελματίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, έναντι 2.850 στην αντίστοιχη έκθεση του 2013, την οποία είχε διοργανώσει για πρώτη φορά η ΔΕΘ-HELEXPO στην Αττική.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως καταγράφτηκε αύξηση της τάξης του 30% στους μοναδικούς (χωρίς συνοδό) εμπορικούς επισκέπτες, οι οποίοι προσέγγισαν τους 2.451, έναντι 1.873 στην περσινή αντίστοιχη διοργάνωση. Οι παραπάνω επιδόσεις αποκτούν μεγαλύτερη σημασία εάν ληφθεί υπόψη και το ότι η φετινή έκθεση είχε διάρκεια τριών ημερών, έναντι τεσσάρων πέρσι.
Από το σύνολο των επισκεπτών, οι ξένοι προήλθαν από την Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία, Γερμανία, Αλγερία, Αίγυπτο, Λίβανο, Ρωσία, Ισπανία, Τουρκία, Ολλανδία και Μ. Βρετανία, ενώ οι υπόλοιποι από την εγχώρια αγορά με εκπροσώπηση σχεδόν όλων των γεωγραφικών περιοχών της Ελλάδας.
Οι εκθέτες, το 2014, έφτασαν συνολικά τους 325, έναντι 291 το 2013, ενώ ξεχώρισε η παρουσία όλων των σημαντικών εγχώριων δημιουργών κοσμήματος. Οι εκθεσιακές εγκαταστάσεις της ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ του 2014 προσέγγισαν τα 5.314 τμ, έναντι 4.393 τμ στη διοργάνωση του 2013. Εκπροσωπήθηκε σχεδόν το σύνολο των επαγγελματιών του κλάδου του κοσμήματος, όπως ιδιοκτήτες κοσμηματοπωλείων, αργυροχρυσοχόοι, σχεδιαστές κοσμημάτων, αντιπρόσωποι, εισαγωγείς και έμποροι.

exhibition2

Στην ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ ξεχωρίζει η παρουσία όλων των σημαντικών εγχώριων δημιουργών κοσμήματος.

ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ Η INHORGENTA 2015

Η μεγάλη διεθνής γερμανική έκθεση κοσμήματος και ρολογιού στις 20-23 Φεβρουαρίου

inhoregenta1

Η έκθεση INHORGENTA MUNICH αποτελεί την διεθνή  πλατφόρμα προβολής όλων των σημαντικών brands στο χώρο του κοσμήματος, του ρολογιού και του λάιφσταιλ, για πάνω από σαράντα χρόνια, παρουσιάζοντας στο ευρύ κοινό των επαγγελματιών του κλάδου όχι μόνο μια μεγάλη και πολύπλευρη γκάμα προϊόντων, αλλά αναδεικνύοντας σύγχρονες εξελίξεις και τάσεις της αγοράς.
Στη διοργάνωση του 2015, που θα διεξαχθεί από τις 20 ως τις 23 Φεβρουαρίου 2015, στο εκθεσιακό κέντρο του Μονάχου, το νέο Φόρουμ των Τάσεων (Τrend Forum) θα εστιάσει στο μέλλον της βιομηχανίας και θα προσφέρει μια γεύση από τις επερχόμενες συλλογές κοσμημάτων όλων των κορυφαίων οίκων του κόσμου. Στο Εργαστήριο Έμπνευσης (Inspiration Lab), το φετινό μότο που επιλέχθηκε είναι “Made in Germany”, με προφανή επιδίωξη να αναδειχθούν οι καινοτομίες και τα επιτεύγματα της γερμανικής βιομηχανίας κοσμήματος και ρολογιού.  Στην ενότητα «Πρόγραμμα Σεμιναρίων» θα παρουσιαστεί με διεισδυτικό τρόπο αλλά και κριτική διάθεση το μέλλον των έξυπνων ρολογιών, με το χαρακτηριστικό δίλημμα «Κίνδυνος ή ευκαιρία;».  Τέλος, στην ενότητα «Κοσμηματοπωλείο 2015» (Jewelry Store 2050), το μέλλον θα γίνει παρόν, και θα παρουσιαστούν διάφοροι τρόποι σε σχέση με το πώς οι κοσμηματοποιοί μπορούν να προβάλλουν το έργο τους ως επώνυμο brand.

inhorgenta2

Όπως και στις προηγούμενες διοργανώσεις, έτσι και φέτος, το Hall A1 θα είναι συνώνυμο με τον κόσμο των ρολογιών και του λάιφσταϊλ προβάλλοντας το μεγαλείο και την ποικιλία των συλλογών για το 2015.  Προκειμένου να προσφερθεί ένας ακόμα πιο άνετος και πιο σαφώς διαρθρωμένος χώρος προβολής για τους εκθέτες, το Hall B3 “Lifestyle – Trends & Vision” θα ενσωματωθεί στα Halls A1 και B2. Στο Hall A1 “Timepieces & Lifestyle” σχεδιάζεται μια επέκταση προκειμένου να συμπεριληφθεί και ο τομέας του λάιφσταϊλ κοσμήματος.  Η ενότητα τεχνολογίας και μπιζού “Technology & Bijoux” και το φόρουμ της ωρολογοποιίας «Watchmaker’s Forum» θα παρουσιαστούν στο Hall A2. Το ανασχεδιασμένο Hall B1 και η ενότητα “Selection” θα φιλοξενήσουν premium εκθέτες, όπως συνήθως. Στο Hall B2 και στην ενότητα “Jewelry”, θα παρουσιαστούν κλασικά κοσμήματα και πολλά εθνικά περίπτερα. Εκθέτες με πολύτιμους λίθους και διαμάντια θα παρουσιάσουν τα πολύτιμα εκθέματά τους στο Ηall C1 στην ενότητα “Carat”. Στο Hall C2 και στην ενότητα του σύγχρονου σχεδιασμού κοσμημάτων “Contemporary Design & Vision” θα παρουσιαστούν μοντέρνες συλλογές και δημιουργίες. Στον ίδιο χώρο θα βρίσκεται και το “Inspiration Lab””.