Image
Image
Image
Image

Renate Wittgenstein

Η Inhorgenta σημείο συνάντησης για το σύγχρονο κόσμημα

sinenteuji1

Για τα νέα σχέδια και τους στόχους της InhorgentaMunich, τη διεθνή απήχησή της σε επισκέπτες και εμπόρους, και τον τρόπο με τον οποίο φιλοδοξεί η κορυφαία γερμανική έκθεση κοσμήματος και ρολογιού να καταστεί σημείο συνάντησης για το σύγχρονο design και το μοντέρνο κόσμημα, μιλάει σε συνέντευξή της η RenateWittgenstein, διευθύντρια της InhorgenaMunich. Η έκθεση θα λάβει χώρα στο Μόναχο από τις 14 ως τις 17 Φεβρουαρίου 2014.

sinenteuji2

Η παγκοσμίας φήμης διεθνής έκθεση κοσμήματος, ρολογιού και πολύτιμων λίθων Inhorgenta γιόρτασε τη χρονιά που μας πέρασε τα 40 χρόνια από την ίδρυσή της. Ποιος είναι ο απολογισμός που κάνετε για αυτές τις τέσσερις δεκαετίες;

Από τη χρονιά που η InhorgentaMunich άνοιξε τις πόρτες της το 1973, συνεχώς εξελισσόταν και αναπτυσσόταν , ώστε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έλαβε το χαρακτήρα ενός πανευρωπαϊκού φόρουμ για όλη τη βιομηχανία κοσμήματος και ρολογιού. Αυτό το successstory μπορεί να διατυπωθεί και με συγκεκριμένους αριθμούς. Στην πρώτη διοργάνωση έλαβαν μέρος 210 εκθέτες. Στην 40η διοργάνωση του 2013 συμμετείχαν 1237 εκθέτες από 19 χώρες. Συνολικά, 30.000 εμπορικοί επισκέπτες πλαισίωσαν την Inhorgenta από 85 χώρες του κόσμου. Φέτος, στη διοργάνωση του 2014, θα κινηθούμε στα ίδια περίπου επίπεδα. Ωστόσο, το πιο σημαντικό πράγμα για την έκθεσή μας είναι η ικανότητά της να ανανεώνεται και να επανιδρύεται.

sinenteuji3

Επειδή μιλήσατε για ανανέωση, με τη λειτουργία της νέας σάλας HallB3, νέοι δημιουργοί και εταιρείες παραγωγής μοντέρνων πολυτελών προϊόντων μπορούν να παρουσιάσουν εκεί τη δουλειά τους. Αυτό το concept λειτούργησε;

Η περσινή διοργάνωση ήταν μια άκρως πετυχημένη έκθεση, που εστίασε στο νέο λαιφσταϊλ. Στη φετινή 41η InhorgentaMunich που θα λάβει χώρα από 14 ως 17 Φεβρουαρίου, θα αναπτύξουμε περαιτέρω το LifestyleHallB3. Έχουμε ξεκινήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα με την ονομασία «InspirationLab» (Εργαστήριο Έμπνευσης), με τον διάσημο graphicdesignerMirkoBorsche.

Το «εργαστήριο έμπνευσης» είναι ένα διεπιστημονικό event με υψηλής κλάσης ειδικούς, σχεδιαστές και ανθρώπους που διαμορφώνουν τις σύγχρονες τάσεις. Παράλληλα, θα υπάρχουν εξαιρετικά συμπόσια, διαλέξεις και άλλα εργαστήρια.

sinenteuji4

Το ΗallC2, το οποίο φιλοξενεί το «Μοντέρνο σχεδιασμό» κ.α. ανακαινίστηκε εξ ολοκλήρου για την επέτειο των 40 χρόνων στην περσινή διοργάνωση. Πώς ανταποκρίθηκαν οι εκθέτες και οι επισκέπτες σε αυτές τις αλλαγές;

Τα αποτελέσματα του επανασχεδιασμού της σάλας HallC2 έτυχαν πολύ θετικής ανταπόκρισης τόσο από τους εκθέτες όσο και από τους επισκέπτες. Σκοπός μας ήταν η ατμόσφαιρα του χώρου να αντανακλά τη δημιουργικότητα των εκθετών και την πρωτοτυπία των προϊόντων και μπορώ να πω ότι πετύχαμε απολύτως σε αυτό το επίπεδο. Λάβαμε πολλές θετικές γνώμες από εκθέτες, μερικοί από τους οποίους ανανέωσαν ήδη από τότε τη συμμετοχή τους στην επερχόμενη έκθεση. Η συνεχής ροή επισκεπτών και η διεθνής ατμόσφαιρα σχολιάστηκαν με πολύ θετικό τρόπο. Κατά τη γνώμη μου, επιτύχαμε τη δημιουργία μιας πολύ επιτυχημένης πλατφόρμας επικοινωνίας για τη βιομηχανία κοσμήματος και ρολογιού ως αποτέλεσμα του νέου σχεδιασμού στο HallC2.

sinenteuji5

Συνολικά, η υψηλή αισθητική που χαρακτηρίζει την InhorgentaMunich πώς αποτιμάται από τους εκθέτες και τους επισκέπτες της;

Η εικόνα που μας μεταφέρεται από όλους όσοι πλαισιώνουν την έκθεσή μας είναι ιδιαίτερα θετική. Τόσο οι επισκέπτες όσο και οι εκθέτες πραγματικά διασκέδαζαν να περιδιαβαίνουν τους διαδρόμους και τις εκθεσιακές σάλες της Inhorgenta και να αντλούν εμπνεύσεις από το νέο σχεδιασμό της έκθεσης. Τα διάφορα επιχειρηματικά ραντεβού λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της έκθεσης στα πολυτελή και γουστόζικα σχεδιασμένα lounge που έχουμε διαμορφώσει. Το concept αυτό θα ακολουθήσουμε και για το 2014.

sinenteuji6

Πώς εκτιμάτε τη διεθνή απήχηση της η InhorgentaMunich;

Συνολικά, το ένα τρίτο των εμπορικών επισκεπτών ταξίδεψε στο Μόναχο από χώρες του εξωτερικού κατά το 2013. Οι χώρες με την ισχυρότερη παρουσία ήταν η Αυστρία, η Ελβετία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Ολλανδία και η Μεγάλη Βρετανία. Αλλά επισκέπτες είχαμε και από πιο μακρινές χώρες, όπως οι ΗΠΑ, η Ρωσία και η Κίνα, και από χώρες της Νότιας Αμερικής, ή τα Αραβικά Εμιράτα. Το ποσοστό των διεθνών επισκεπτών κυμαίνεται στις εκθέσεις μας μεταξύ 37% και 47%. Μετά την ανανέωση που κάναμε στο DesignHallC2 και το νέο λάιφσταϊλ που προτείνει η σάλα Β3, εκτιμάμε ότι η διεθνής απήχηση της Inhorgenta θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο.

 

Ποια είναι η θέση της InhorgentaMunich στην διεθνή αγορά κοσμήματος και ρολογιού; Πού εκτιμάτε ότι θα βρίσκεται η έκθεση στα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια;

Στα επόμενα χρόνια, θα αναπτύξουμε το προφίλ της InhorgentaMunich περισσότερο ως brand προσανατολισμένο στις μελλοντικές τάσεις και τις νέες επιταγές της μόδας. Στόχος μας είναι να καθιερώσουμε την έκθεση ως βήμα προβολής των προϊόντων που κατατάσσονται στους τομείς μέσης και υψηλής τιμής στο απώτερο μέλλον. Επίσης θέλουμε να γίνει η Inhorgenta σημείο συνάντησης για το σύγχρονο κόσμημα και το σχέδιο.

 

Ποια άλλα highlights περιμένουν τους εμπορικούς επισκέπτες της InhorgentaMunich στη φετινή έκθεση;

Όπως ήδη ανέφερα, θέλουμε να καθιερώσουμε το «Εργαστήριο Έμπνευσης» στη σάλα Β3 ως μια «συνάντηση έμπνευσης» της διεθνούς κοσμηματοποιίας και της βιομηχανίας ρολογιού. Όπως επίσης, και η επίδειξη μόδας InspirationLabFashionWalk, ή άλλα σημαντικά event όπως το InspirationLabSymposium (συμπόσιο έμπνευσης). Για το InnovationForum και το BrandNew, έχουμε προσελκύσει περίπου πενήντα πολλά υποσχόμενα νέα ταλέντα στο χώρο του σχεδιασμού. Στη σάλα C2 θα λάβουν χώρα κάποια ειδικά σόου στη φετινή διοργάνωση. Πιστεύουμε ότι οι επισκέπτες θα είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με όλα όσα θα απολαύσουν στη φετινή διοργάνωση.

Τεύχος 5 (για εξωτερικό)

Aram Shishmanian διευθύνων σύμβουλος Παγκόσμιου Συμβούλιο Χρυσού (WGC)

«Ισχυρή ζήτηση για χρυσό, αλλά περιορισμένη προσφορά»

faces1

Έχει γίνει όλο και πιο σαφές κατά τη διάρκεια της περασμένης εβδομάδας ότι η πτώση της τιμής του χρυσού προκλήθηκε από κερδοσκοπικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις αγορές συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης. Hβραχυπρόθεσμη άποψή τους για τη δημιουργία ενός εμπορικού κέρδους έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις απόψεις των μακροπρόθεσμων επενδυτών του χρυσού. Η ώθηση των εξαγορών χρυσού είναι γεγονός από την Ινδία και την Κίνα μέχρις τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και την Ευρώπη. Οι αγοραστές βλέπουν αυτό το γεγονός ως μια ευκαιρία για την απόκτηση χρυσού σε τιμές που δεν μπορούσαν να φανταστούν πριν από δύο χρόνια.

 

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Χρυσού έχει ως αποστολή του ανατροφοδοτεί την αγορά χρυσού με όλες τις τελευταίες εξελίξεις. Βλέπουμε ήδη τις ελλείψεις που έχουν διαμορφωθεί σε ράβδους και νομίσματα χρυσού στο Ντουμπάι, ενώ τα ασφάλιστρα στη Βομβάη είναι 26 δολ./ουγγιά και στη Σαγκάη 6 δολ./ ουγγιά, γεγονός που δείχνει ότι οι αγοραστές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο από τις τρέχουσες τιμές spot για το πολύτιμο κίτρινο μέταλλο.

Είναι σαφές ότι η επιθυμία κάποιου να κατέχει χρυσό, ως μία μορφή επένδυσης επένδυσης αλλά και κόσμησης, έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στην αγορά χρυσού. Ο χρυσός λειτουργεί με βάση τα βασικά οικονομικά μεγέθη της προσφοράς και της ζήτησης. Η άποψή μας είναι ότι η ζήτηση είναι ισχυρή, ενώ η προσφορά παραμένει περιορισμένη, και ότι αυτή η δυναμική οδηγεί τελικά την μακροπρόθεσμη τιμή του μετάλλου "

Τεύχος 3

Clifford Elphick Διευθύνων Σύμβουλος Gem Diamonds

H αγορά διαμαντιών ανακάμπτει, η ζήτηση αναπτύσσεται

faces2

Η GemDiamondsανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις ακατέργαστων διαμαντιών της παρουσίασε μείωση 20% και περιορίστηκε σε 46,7 εκατ. δολάρια για το πρώτο τετράμηνο του 2013. Τα έσοδα ακολούθησαν τις μειωμένες προσδοκίες στην ποιότητα αλλά και το μέγεθος των ακατέργαστων λίθων. Η ποσότητα των ακατέργαστων διαμαντιών που πωλήθηκαν από το ορυχείο του Letsengμειώθηκε κατά 2% ή 29.205 καράτια, ενώ η μέση τιμή ανά καράτι μειώθηκε κατά 19% στα 1599 δολάρια. Η παραγωγή υποχώρησε κατά 33% σε σχέση με πέρσι και περιορίστηκε στα 18.775 καράτια.

 

Ο CliffordElphick, διευθύνων σύμβουλος της GemDiamonds, σημείωσε ότι οι τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών βελτιώθηκαν το προηγούμενο τρίμηνο, αν κι αυτό δεν αντανακλάται στα αποτελέσματα της εταιρείας λόγω της χαμηλότερης ποιότητας των διαμαντιών που εξορύχτηκαν αυτή τη χρονιά.

 

Ο Cl.Elphickσημείωσε:

 

«Όπως έχουμε ανακοινώσει και παλιότερα, οι εξορυκτικές εργασίες στο ορυχείο Letšengαυτή τη χρονιά έχουν περιοριστεί στο χαμηλότερης αξίας και ποιότητας τμήμα του κύριου αγωγού. Οι εργασίες θα επιστρέψουν στον υψηλότερης αξίας αγωγό-δορυφόρο στο δεύτερο τρίμηνο του έτους. Από αυτό συνάγεται ότι σύντομα η εταιρεία θα βελτιώσει τα αποτελέσματά της μέσα στο 2013.

 

Η GemDiamondsεκτιμά ότι η αγορά διαμαντιών συνεχίζει να ανακάμπτει κατά τη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2013 καθώς βελτιώνεται η ζήτηση για ακατέργαστα διαμάντια, ως αποτέλεσμα των ελλείψεων σε ακατέργαστους λίθους.

Στο διάστημα των τεσσάρων μηνών, 249.90 καράτια που εκτιμήθηκαν στην αγορά ακατέργαστων στα 7,8 εκατ. δολάρια, εξάχθηκαν και πωλήθηκαν στις εταιρείες επεξεργασίας διαμαντιών και σε άλλες επιχειρήσεις στο χώρο του κοσμήματος στην βελγική Αντβέρπ ή και σε άλλους προορισμούς.

Τεύχος 3

ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ Πρόεδρος Ελληνορωσικού Επιμελητηρίου

Οι Ρώσοι ως απαιτητικοί καταναλωτές αναζητούν την ποιότητα στα ελληνικά προϊόντα

sinenteyji

«Η Ρωσία έχει έκδηλο το ενδιαφέρον της και παραμένει ο «απαιτητικός καταναλωτής» που αναζητά την ποιότητα από τα προϊόντα της Ελλάδας», τονίζει ο Χρήστος Δήμας, πρόεδρος του Ελληνορωσικού Επιμελητηρίου, μιλώντας προς το JT. Οι βασικοί τομείς στους οποίους πρέπει να στραφούν οι ελληνικές επιχειρήσεις που προσβλέπουν στο ρωσικό γίγαντα, είναι ο τουρισμός και τα ακίνητα, ενώ όσον αφορά το κόσμημα, «εντάσσεται στις ιδιαίτερες προτιμήσεις και επιλογές των Ρώσων» σημείωσε ο κ. Δήμας.

JT: Η ελληνική αγορά που μαστίζεται από την οικονομική κρίση εξακολουθεί να ενδιαφέρει τους ανήσυχους Ρώσους επιχειρηματίες και σε ποιους κλάδους εκδηλώνονται προσπάθειες συνεργασίας;

Δεδομένης της δυσχερούς κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η ελληνική επιχειρηματικότητα, είναι προφανές πως η εξωστρέφεια και η στρατηγική ανάπτυξη των ελληνορωσικών εμπορικών και οικονομικών σχέσεων θα πρέπει να αποτελεί μονόδρομο.

Η Ρωσία έχει έκδηλο το ενδιαφέρον της και παραμένει ο «απαιτητικός καταναλωτής» που αναζητά την ποιότητα από τα προϊόντα της Ελλάδας, από τον τουρισμό, από τα ακίνητα, αλλά και σε άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα, ενώ το μόνο που χρειάζεται είναι το πού, το πότε και το πώς.

Σήμερα, το Ελληνορωσικό Επιμελητήριο προσπαθεί να δώσει μία νέα προοπτική στις ελληνορωσικές σχέσεις, μέσω των πρωτοβουλιών που προωθεί, της διεύρυνσης του δικτύου συνεργασίας του στη Ρωσία αλλά και με την εμπειρία που διαθέτει.

JT: Η διαμορφωμένη οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα ωθεί πολλούς εγχώριους κλάδους σε μια εξωστρεφή δράση. Εσείς εκτιμάτε ότι υπάρχουν ευκαιρίες για ελληνικές επιχειρήσεις ιδιαίτερα του κλάδου κοσμήματος στη ρωσική αγορά;

Είναι αδιαμφισβήτητο πως με βάση την νέα οικονομική τάξη πραγμάτων στην Ελλάδα, η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων παρουσιάζεται εντονότερη. Αυτό ισχύει και για τον κλάδο των κοσμημάτων στην Ελλάδα, ο οποίος έχει μακρά παράδοση.

Η Ρωσία, με τις τεράστιες πλουτοπαραγωγικές πηγές της, τις δυνατότητές της, καθώς και τη δυναμική της εξωστρέφεια, προοιωνίζουν ανάπτυξη από την οποία η Ελλάδα και οι Επιχειρήσεις της δεν μπορούν να απουσιάζουν. Οι ευκαιρίες διείσδυσης στη Ρωσική αγορά υφίστανται για όλους τους κλάδους, το ζήτημα είναι να τις αξιοποιούμε σωστά.

JT: Οι Ρώσοι είναι γνωστό ότι αγαπούν την καλή ζωή και την πολυτέλεια. Πώς θα χαρακτηρίζατε τη σχέση τους με το κόσμημα, και γενικότερα τα πολύτιμα μέταλλα και πετράδια;

Όπως προαναφέρθηκε, ο Ρώσος είναι «απαιτητικός καταναλωτής» που αναζητά την ποιότητα και την υψηλή αισθητική στη ζωή του. Σίγουρα το κόσμημα εντάσσεται στις ιδιαίτερες προτιμήσεις και επιλογές του.

JT: Τι θα συμβουλεύατε έναν έλληνα επιχειρηματία από το χώρο του κοσμήματος εάν αυτός ήθελε να επενδύσει στη ρωσική ομοσπονδία; Τι θα πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα;

Όπως η προσέγγιση οποιασδήποτε αγοράς, έτσι και της ρωσικής θέλει συγκεκριμένη μελετημένη στρατηγική. Ιδιαίτερη προσοχή θέλουν τα θέματα εκτελωνισμού, πιστοποίησης, κλπ. καθώς οι ομοιότητες με την αδερφική χώρα εντοπίζονται και στα γραφειοκρατικά ζητήματα. Η ίδρυση αντιπροσωπείας της ελληνικής επιχείρησης στη Ρωσία αποτελεί την ορθότερη επιλογή.

JT: Η έκθεση κοσμημάτων Junwex ποια απήχηση έχει στις διεθνείς αγορές; Έλληνες επαγγελματίες θα έχουμε ως εκθέτες ή επισκέπτες;

Εκτιμούμε, ότι έχει απήχηση, δεν γνωρίζουμε όμως εάν Έλληνες επαγγελματίες θα λάβουν μέρος. Είναι ερώτηση προς την γραμματεία των οργανωτών.

JT: Οι Ρώσοι τουρίστες κάθε χρονιά αυξάνονται προς τη χώρα μας. Τι είναι αυτό που τους προσελκύει πέρα από το καλό κλίμα και τις εξαιρετικές θάλασσές μας;

Η Ελλάδα με τη Ρωσία συνδέονται με δυο ήπιες δυνάμεις τον πολιτισμό και την οικονομία. Αυτά σε συνδυασμό με τους θρησκευτικούς δεσμούς των δυο χωρών, το εξαίρετο φαγητό, τις διεθνείς πολιτιστικές παραδόσεις, την εξαίρετη υποδομή, τη δυνατότητα εκδρομών χερσαίων και θαλάσσιων και την αγορά προϊόντων αποτελούν τους βασικούς λόγους επιλογής της Ελλάδας.

JT : Έχετε εκτίμηση για τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν και τους προορισμούς που θα προτιμήσουν κυρίως οι Ρώσοι τουρίστες;

Το 2012, τη χώρα επισκέφθηκαν 875.000 Ρώσοι τουρίστες, ενώ φέτος αναμένονται άνω του ενός εκατομμυρίου. Η Ελλάδα παραμένει ένας ελκυστικός προορισμός για τους Ρώσους, ενώ η Ρόδος, η Κρήτη, η Χαλκιδική εμφανίζονται περιοχές με τις περισσότερες αφίξεις Ρώσων τουριστών.

Πιστεύουμε ότι οι νέες πτήσεις- charter της Aegean Airlines από την Ρωσία, οι οποίες θα «ανοίξουν» στο ρωσικό κοινό τη Κω, τη Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη, στη Σκιάθο και εποχιακά στη Μύκονο και τη Σαντορίνη, θα συμβάλλουν με τον τρόπο τους στις αυξημένες αφίξεις των Ρώσων τουριστών.

JT: Η επιλογή μας να λανσάρουμε στη ρωσική αγορά ένα εξειδικευμένο ελληνικό περιοδικό αφιερωμένο στο κόσμημα και το ρολόι, και μάλιστα, στη ρωσική γλώσσα, είναι ένα παράτολμο εγχείρημα ή μήπως μια ώριμη και εύστοχη επιλογή;

Είναι μία καλή προσπάθεια προσέλκυσης του ρώσικου κοινού στη γλώσσα του. Ως Πρόεδρος του Ελληνορωσικού Εμπορικού Επιμελητηρίου χαιρετίζω τέτοιες πρωτοβουλίες και παροτρύνω να τελεσθούν παρόμοιες ενέργειες και από άλλους κλάδους προκειμένου να επισημαίνεται η ελληνική παρουσία στην ισχυρή αυτή αγορά της Ρωσίας.

Τεύχος 3

Βloomberg Οικονομικό ειδησεογραφικό πρακτορείο

«Ηχούν οι …καμπάνες του θανάτου για το χρυσό»

faces3

 

Ο χρυσός έπιασε το ιστορικό χαμηλό των τελευταίων δυο ετών, καθώς ο χρυσός έπεσε ακόμα 100 δολάρια ανά ουγγιά την περασμένη εβδομάδα, φτάνοντας την τιμή του στα 1400 δολάρια ανά ουγγιά. Η πρόθεση της Κύπρου να πουλήσει κάποια από τα αποθέματά της σε χρυσό καθώς και η ενίσχυση της Αμερικανικής αγοράς, την ίδια στιγμή που συρρικνώνεται η ασιατική αγορά είναι από τους σημαντικούς παράγοντες που έχουν ρίξει την τιμή του πολύτιμου μετάλλου.

Η Wall Street Journal θέλοντας να δώσει την δική της εξήγηση για αυτό το φαινόμενο, υπογραμμίζει πως η συρρίκνωση της κινεζικής οικονομίας καθώς και η μείωση του ενδιαφέροντος αγοράς χρυσού από την Ινδία και την Κίνα έχουν οδηγήσει στην πρωτοφανή πτώση του χρυσού. Η Ασιατική αγορά δεν πρέπει να λησμονείται πως είναι από τις αγορές που στήριξαν και εκτόξευσαν την τιμή του χρυσού για χρόνια, αλλά τώρα αυτή η διάθεση τείνει να φθίνει, καθώς έχει μειωθεί από την συνεχιζόμενη παγκόσμια κρίση η αγοραστική δύναμη του κοινού. Επίσης τα νέα από την Κύπρο και την Ευρώπη δεν βοηθάνε σε αυτή την εξέλιξη καθώς θα πέσουν στην αγορά και νέες ποσότητες χρυσού.

Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg αναφέρει επίσης πως οι πρόσφατες εξελίξεις στην Κύπρο, καθώς και η αναμενόμενη κίνηση της Κύπρου να πουλήσει από τον χρυσό της οδήγησε πολλούς παραγωγούς χρυσού να μειώσουν την παραγωγή χρυσού. Στην Ρωσία μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής χρυσού μείωσε την παραγωγή της κατά 22% που άγγιξε την χαμηλότερη παραγωγή τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ η μεγαλύτερη παραγωγός ασημιού μείωσε την παραγωγή της κατά 16%.

 

Τεύχος 3

 

Βloomberg

Οικονομικό ειδησεογραφικό πρακτορείο

«Ηχούν οι …καμπάνες

του θανάτου για το χρυσό»

Clifford Elphick

Διευθύνων Σύμβουλος Gem Diamonds 

H αγορά διαμαντιών ανακάμπτει, η ζήτηση αναπτύσσεται 

faces1

Η GemDiamonds ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις ακατέργαστων διαμαντιών της παρουσίασε μείωση 20% και περιορίστηκε σε 46,7 εκατ. δολάρια για το πρώτο τετράμηνο του 2013. Τα έσοδα ακολούθησαν τις μειωμένες προσδοκίες στην ποιότητα αλλά και το μέγεθος των ακατέργαστων λίθων. Η ποσότητα των ακατέργαστων διαμαντιών που πωλήθηκαν από το ορυχείο του Letseng μειώθηκε κατά 2% ή 29.205 καράτια, ενώ η μέση τιμή ανά καράτι μειώθηκε κατά 19% στα 1599 δολάρια. Η παραγωγή υποχώρησε κατά 33% σε σχέση με πέρσι και περιορίστηκε στα 18.775 καράτια.  

Ο CliffordElphick, διευθύνων σύμβουλος της GemDiamonds, σημείωσε ότι οι τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών βελτιώθηκαν το προηγούμενο τρίμηνο, αν κι αυτό δεν αντανακλάται στα αποτελέσματα της εταιρείας λόγω της χαμηλότερης ποιότητας των διαμαντιών που εξορύχτηκαν αυτή τη χρονιά.  

Ο Cl.Elphickσημείωσε: 

«Όπως έχουμε ανακοινώσει και παλιότερα, οι εξορυκτικές εργασίες στο ορυχείο Letšeng αυτή τη χρονιά έχουν περιοριστεί στο χαμηλότερης αξίας και ποιότητας τμήμα του κύριου αγωγού. Οι εργασίες θα επιστρέψουν στον υψηλότερης αξίας αγωγό-δορυφόρο στο δεύτερο τρίμηνο του έτους. Από αυτό συνάγεται ότι σύντομα η εταιρεία θα βελτιώσει τα αποτελέσματά της μέσα στο 2013.  

Η GemDiamonds εκτιμά ότι η αγορά διαμαντιών συνεχίζει να ανακάμπτει κατά τη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2013 καθώς βελτιώνεται η ζήτηση για ακατέργαστα διαμάντια, ως αποτέλεσμα των ελλείψεων σε ακατέργαστους λίθους.  

Στο διάστημα των τεσσάρων μηνών, 249.90 καράτια που εκτιμήθηκαν στην αγορά ακατέργαστων στα 7,8 εκατ. δολάρια, εξάχθηκαν και πωλήθηκαν στις εταιρείες επεξεργασίας διαμαντιών και σε άλλες επιχειρήσεις στο χώρο του κοσμήματος στην βελγική Αντβέρπ ή και σε άλλους προορισμούς. 

Τεύχος 2 (για Ρωσία)

Aram Shishmanian

Διευθύνων σύμβουλος Παγκόσμιου Συμβούλιο Χρυσού (WGC)

«Ισχυρή ζήτηση για χρυσό, αλλά περιορισμένη προσφορά»

faces2

Έχει γίνει όλο και πιο σαφές κατά τη διάρκεια της περασμένης εβδομάδας ότι η πτώση της τιμής του χρυσού προκλήθηκε από κερδοσκοπικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις αγορές συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης. H βραχυπρόθεσμη άποψή τους για τη δημιουργία ενός εμπορικού κέρδους έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις απόψεις των μακροπρόθεσμων επενδυτών του χρυσού. Η ώθηση των εξαγορών χρυσού είναι γεγονός από την Ινδία και την Κίνα μέχρις τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και την Ευρώπη. Οι αγοραστές βλέπουν αυτό το γεγονός ως μια ευκαιρία για την απόκτηση χρυσού σε τιμές που δεν μπορούσαν να φανταστούν πριν από δύο χρόνια.

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Χρυσού έχει ως αποστολή του ανατροφοδοτεί την αγορά χρυσού με όλες τις τελευταίες εξελίξεις. Βλέπουμε ήδη τις ελλείψεις που έχουν διαμορφωθεί σε ράβδους και νομίσματα χρυσού στο Ντουμπάι, ενώ τα ασφάλιστρα στη Βομβάη είναι 26 δολ./ουγγιά και στη Σαγκάη 6 δολ./ ουγγιά, γεγονός που δείχνει ότι οι αγοραστές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο από τις τρέχουσες τιμές spotγια το πολύτιμο κίτρινο μέταλλο.

Είναι σαφές ότι η επιθυμία κάποιου να κατέχει χρυσό, ως μία μορφή επένδυσης επένδυσης αλλά και κόσμησης, έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στην αγορά χρυσού. Ο χρυσός λειτουργεί με βάση τα βασικά οικονομικά μεγέθη της προσφοράς και της ζήτησης. Η άποψή μας είναι ότι η ζήτηση είναι ισχυρή, ενώ η προσφορά παραμένει περιορισμένη, και ότι αυτή η δυναμική οδηγεί τελικά την μακροπρόθεσμη τιμή του μετάλλου"

 

Τεύχος 2 (για Ρωσία)

Βloomberg

Οικονομικό ειδησεογραφικό πρακτορείο

«Ηχούν οι …καμπάνες του θανάτου για το χρυσό»

faces3

Ο χρυσός έπιασε το ιστορικό χαμηλό των τελευταίων δυο ετών, καθώς ο χρυσός έπεσε ακόμα 100 δολάρια ανά ουγγιά την περασμένη εβδομάδα, φτάνοντας την τιμή του στα 1400 δολάρια ανά ουγγιά. Η πρόθεση της Κύπρου να πουλήσει κάποια από τα αποθέματά της σε χρυσό καθώς και η ενίσχυση της Αμερικανικής αγοράς, την ίδια στιγμή που συρρικνώνεται η ασιατική αγορά είναι από τους σημαντικούς παράγοντες που έχουν ρίξει την τιμή του πολύτιμου μετάλλου.

Η Wall Street Journal θέλοντας να δώσει την δική της εξήγηση για αυτό το φαινόμενο, υπογραμμίζει πως η συρρίκνωση της κινεζικής οικονομίας καθώς και η μείωση του ενδιαφέροντος αγοράς χρυσού από την Ινδία και την Κίνα έχουν οδηγήσει στην πρωτοφανή πτώση του χρυσού. Η Ασιατική αγορά δεν πρέπει να λησμονείται πως είναι από τις αγορές που στήριξαν και εκτόξευσαν την τιμή του χρυσού για χρόνια, αλλά τώρα αυτή η διάθεση τείνει να φθίνει, καθώς έχει μειωθεί από την συνεχιζόμενη παγκόσμια κρίση η αγοραστική δύναμη του κοινού. Επίσης τα νέα από την Κύπρο και την Ευρώπη δεν βοηθάνε σε αυτή την εξέλιξη καθώς θα πέσουν στην αγορά και νέες ποσότητες χρυσού.

Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg αναφέρει επίσης πως οι πρόσφατες εξελίξεις στην Κύπρο, καθώς και η αναμενόμενη κίνηση της Κύπρου να πουλήσει από τον χρυσό της οδήγησε πολλούς παραγωγούς χρυσού να μειώσουν την παραγωγή χρυσού. Στην Ρωσία μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής χρυσού μείωσε την παραγωγή της κατά 22% που άγγιξε την χαμηλότερη παραγωγή τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ η μεγαλύτερη παραγωγός ασημιού μείωσε την παραγωγή της κατά 16%.

 

Τεύχος 2 (για Ρωσία)

ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ

Πρόεδρος Ελληνορωσικού ΕΠιμελητηρίου

Οι Ρώσοι ως απαιτητικοί καταναλωτές αναζητούν την ποιότητα στα ελληνικά προϊόντα

sinenteuji1

«Η Ρωσία έχει έκδηλο το ενδιαφέρον της και παραμένει ο «απαιτητικός καταναλωτής» που αναζητά την ποιότητα από τα προϊόντα της Ελλάδας», τονίζει ο Χρήστος Δήμας, πρόεδρος του Ελληνορωσικού Επιμελητηρίου, μιλώντας προς το JT. Οι βασικοί τομείς στους οποίους πρέπει να στραφούν οι ελληνικές επιχειρήσεις που προσβλέπουν στο ρωσικό γίγαντα, είναι ο τουρισμός και τα ακίνητα, ενώ όσον αφορά το κόσμημα, «εντάσσεται στις ιδιαίτερες προτιμήσεις και επιλογές των Ρώσων» σημείωσε ο κ. Δήμας.

 

JT: Η ελληνική αγορά που μαστίζεται από την οικονομική κρίση εξακολουθεί να ενδιαφέρει τους ανήσυχους Ρώσους επιχειρηματίες και σε ποιους κλάδους εκδηλώνονται προσπάθειες συνεργασίας;

Δεδομένης της δυσχερούς κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η ελληνική επιχειρηματικότητα, είναι προφανές πως η εξωστρέφεια και η στρατηγική ανάπτυξη των ελληνορωσικών εμπορικών και οικονομικών σχέσεων θα πρέπει να αποτελεί μονόδρομο.

Η Ρωσία έχει έκδηλο το ενδιαφέρον της και παραμένει ο «απαιτητικός καταναλωτής» που αναζητά την ποιότητα από τα προϊόντα της Ελλάδας, από τον τουρισμό, από τα ακίνητα, αλλά και σε άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα, ενώ το μόνο που χρειάζεται είναι το πού, το πότε και το πώς.

Σήμερα, το Ελληνορωσικό Επιμελητήριο προσπαθεί να δώσει μία νέα προοπτική στις ελληνορωσικές σχέσεις, μέσω των πρωτοβουλιών που προωθεί, της διεύρυνσης του δικτύου συνεργασίας του στη Ρωσία αλλά και με την εμπειρία που διαθέτει.

 

JT: Η διαμορφωμένη οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα ωθεί πολλούς εγχώριους κλάδους σε μια εξωστρεφή δράση. Εσείς εκτιμάτε ότι υπάρχουν ευκαιρίες για ελληνικές επιχειρήσεις ιδιαίτερα του κλάδου κοσμήματος στη ρωσική αγορά;

Είναι αδιαμφισβήτητο πως με βάση την νέα οικονομική τάξη πραγμάτων στην Ελλάδα, η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων παρουσιάζεται εντονότερη. Αυτό ισχύει και για τον κλάδο των κοσμημάτων στην Ελλάδα, ο οποίος έχει μακρά παράδοση.

Η Ρωσία, με τις τεράστιες πλουτοπαραγωγικές πηγές της, τις δυνατότητές της, καθώς και τη δυναμική της εξωστρέφεια, προοιωνίζουν ανάπτυξη από την οποία η Ελλάδα και οι Επιχειρήσεις της δεν μπορούν να απουσιάζουν. Οι ευκαιρίες διείσδυσης στη Ρωσική αγορά υφίστανται για όλους τους κλάδους, το ζήτημα είναι να τις αξιοποιούμε σωστά.

 

JT: Οι Ρώσοι είναι γνωστό ότι αγαπούν την καλή ζωή και την πολυτέλεια. Πώς θα χαρακτηρίζατε τη σχέση τους με το κόσμημα, και γενικότερα τα πολύτιμα μέταλλα και πετράδια;

Όπως προαναφέρθηκε, ο Ρώσος είναι «απαιτητικός καταναλωτής» που αναζητά την ποιότητα και την υψηλή αισθητική στη ζωή του. Σίγουρα το κόσμημα εντάσσεται στις ιδιαίτερες προτιμήσεις και επιλογές του.

 

JT: Τι θα συμβουλεύατε έναν έλληνα επιχειρηματία από το χώρο του κοσμήματος εάν αυτός ήθελε να επενδύσει στη ρωσική ομοσπονδία; Τι θα πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα;

Όπως η προσέγγιση οποιασδήποτε αγοράς, έτσι και της ρωσικής θέλει συγκεκριμένη μελετημένη στρατηγική. Ιδιαίτερη προσοχή θέλουν τα θέματα εκτελωνισμού, πιστοποίησης, κλπ. καθώς οι ομοιότητες με την αδερφική χώρα εντοπίζονται και στα γραφειοκρατικά ζητήματα. Η ίδρυση αντιπροσωπείας της ελληνικής επιχείρησης στη Ρωσία αποτελεί την ορθότερη επιλογή.

 

JT: Η έκθεση κοσμημάτων Junwex ποια απήχηση έχει στις διεθνείς αγορές; Έλληνες επαγγελματίες θα έχουμε ως εκθέτες ή επισκέπτες;

Εκτιμούμε, ότι έχει απήχηση, δεν γνωρίζουμε όμως εάν Έλληνες επαγγελματίες θα λάβουν μέρος. Είναι ερώτηση προς την γραμματεία των οργανωτών.

 

JT: Οι Ρώσοι τουρίστες κάθε χρονιά αυξάνονται προς τη χώρα μας. Τι είναι αυτό που τους προσελκύει πέρα από το καλό κλίμα και τις εξαιρετικές θάλασσές μας;

Η Ελλάδα με τη Ρωσία συνδέονται με δυο ήπιες δυνάμεις τον πολιτισμό και την οικονομία. Αυτά σε συνδυασμό με τους θρησκευτικούς δεσμούς των δυο χωρών, το εξαίρετο φαγητό, τις διεθνείς πολιτιστικές παραδόσεις, την εξαίρετη υποδομή, τη δυνατότητα εκδρομών χερσαίων και θαλάσσιων και την αγορά προϊόντων αποτελούν τους βασικούς λόγους επιλογής της Ελλάδας.

 

JT : Έχετε εκτίμηση για τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν και τους προορισμούς που θα προτιμήσουν κυρίως οι Ρώσοι τουρίστες;

Το 2012, τη χώρα επισκέφθηκαν 875.000 Ρώσοι τουρίστες, ενώ φέτος αναμένονται άνω του ενός εκατομμυρίου. Η Ελλάδα παραμένει ένας ελκυστικός προορισμός για τους Ρώσους, ενώ η Ρόδος, η Κρήτη, η Χαλκιδική εμφανίζονται περιοχές με τις περισσότερες αφίξεις Ρώσων τουριστών.

Πιστεύουμε ότι οι νέες πτήσεις- charter της Aegean Airlines από την Ρωσία, οι οποίες θα «ανοίξουν» στο ρωσικό κοινό τη Κω, τη Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη, στη Σκιάθο και εποχιακά στη Μύκονο και τη Σαντορίνη, θα συμβάλλουν με τον τρόπο τους στις αυξημένες αφίξεις των Ρώσων τουριστών.

 

JT: Η επιλογή μας να λανσάρουμε στη ρωσική αγορά ένα εξειδικευμένο ελληνικό περιοδικό αφιερωμένο στο κόσμημα και το ρολόι, και μάλιστα, στη ρωσική γλώσσα, είναι ένα παράτολμο εγχείρημα ή μήπως μια ώριμη και εύστοχη επιλογή;

Είναι μία καλή προσπάθεια προσέλκυσης του ρώσικου κοινού στη γλώσσα του. Ως Πρόεδρος του Ελληνορωσικού Εμπορικού Επιμελητηρίου χαιρετίζω τέτοιες πρωτοβουλίες και παροτρύνω να τελεσθούν παρόμοιες ενέργειες και από άλλους κλάδους προκειμένου να επισημαίνεται η ελληνική παρουσία στην ισχυρή αυτή αγορά της Ρωσίας.

 

Τεύχος 2 (για Ρωσία)