Image
Image

ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ Ο ΦΟΡΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ

Την κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα κοσμήματα, πάγιο αίτημα των ανθρώπων του κλάδου της αργυροχρυσοχοΐας, φέρεται να εξετάζει η κυβέρνηση.

skoth

Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών, Πέτρος Καλπακίδης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην εκδήλωση του Συλλόγου για τον εορτασμό της καινούργιας χρονιάς.

Ο κ. Καπλακίδης, που είχε προ ημερών συνάντηση με τον γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρο Καλαφάτη, προκειμένου να του εκφράσει την αντίθεση του κλάδου για τη συνέχιση της επιβολής του φόρου πολυτελείας, φαίνεται πως βρήκε ευήκοα ώτα, από την πλευρά της κυβέρνησης, η οποία εξετάζει, πλέον, σοβαρά το ενδεχόμενο κατάργησης του συγκεκριμένου φόρου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΚΩΘ και της ΠΟΒΑΚΩ, απαιτείται η άμεση κατάργηση του αντιαναπτυξιακού φόρου, όπως τον χαρακτήρισε, για αντικείμενα κόστους άνω των 1.000 ευρώ. Σημειώνεται πως ο εν λόγο φόρος, δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα όπως προκύπτει από τα δημόσια έσοδα. Αντιθέτως επέφερε σημαντικό πλήγμα σε μεγάλο αριθμό μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Ο κ. Καλπακίδης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ανέφερε πως «στο κατώφλι της νέας δεκαετίας, εδραιώνεται στην αγορά και στην κοινωνία η αισιοδοξία ότι η Ελλάδα γυρίζει σελίδα. Το 2020 είναι η χρονιά που πρέπει να προχωρήσουμε ταχύτατα στην ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων που έχουν ήδη ξεκινήσει και να διαμορφώσουμε τις προϋποθέσεις για τη ριζική αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας».

«Ζούμε σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών. Το μόνο βέβαιο είναι, ότι η ανάπτυξη θα εξακολουθήσει να έχει πρωταγωνιστές τις τολμηρές και διορατικές επιχειρήσεις κάθε μεγέθους. Όλοι μας πρέπει να δηλώσουμε παρόντες στην επόμενη ημέρα» σημείωσε ο κ. Καλπακίδης, ο οποίος έκανε ιδιαίτερη μνεία στην επιζήμια Συμφωνία των Πρεσπών, καθώς πριν λίγες ημέρες συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την υπογραφή της, ενώ προέτρεψε τα μέλη του Συλλόγου να δώσουν το παρών στις επερχόμενες εκλογές του ΣΚΩΘ.

Στην εκδήλωση του ΣΚΩΘ παρεβρέθηκαν εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του πολιτικού κόσμου της πόλης.

ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ ΧΡΥΣΟΧΟΩΝ ΑΡΓΥΡΟΧΟΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Η Συντεχνία Χρυσοχόων Αργυροχόων Θεσσαλονίκης στις 18 Δεκεμβρίου 2019, πραγματοποίησε με επιτυχία την Χριστουγεννιάτικη εκδήλωσή της σε γνωστό χώρο στο κέντρο της πόλης με τη συμμετοχή πολλών μελών της και φίλων.

sxath 1

Μέσα στο εορταστικό κλίμα, στο στολισμό και στη μαγεία που δημιουργούν τα Χριστούγεννα θελήσαμε να συναντηθούμε να ανταλλάξουμε τις ευχές και την αγάπη μας με τους συναδέλφους μας, τους φίλους μας, όλους τους ανθρώπους που μας τίμησαν με την παρουσία τους και να δημιουργήσουμε στιγμές αγάπης που θα μας δώσουν δύναμη, αισιοδοξία, έμπνευση, να συνεχίσουμε να παράγουμε τις πολύτιμες δημιουργίες μας με ακόμα μεγαλύτερο μεράκι.

sxath 2

Θελήσαμε ακόμα με την εκδήλωσή μας να υπενθυμίσουμε στο κόσμο ότι το ΚΟΣΜΗΜΑ είναι το τέλειο δώρο για όλες τις στιγμές και για όλα τα βαλάντια.
Είναι συνδεδεμένο με την τέχνη, τον πολιτισμό, τη λάμψη, την ομορφιά, τη δύναμη. Είναι ποιοτικό, διαχρονικό, ταιριαστό σε κάθε περίσταση και εμφάνιση και δημιουργεί ανεξίτηλες μνήμες από σημαντικές στιγμές της ζωής μας.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ ΤΟΥ ΣΚΩΘ ΣΤΟ ΒΟΛΟ

1 volos 2

2 volos 1

Τα μέλη του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της διήμερης εξόρμησης τους στην πόλη του Βόλου στις 9 & 10 Νοεμβρίου επισκέφτηκαν το Μουσείο Πλινθοκεραμοποίας Ν. & Σ. Τσαλαπάτα του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς και το Εντομολογικό Μουσείο.

3 volos 3

ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑΣ

4 watch

Η διοίκηση του Σωματείου Ωρολογοποιών Θεσσαλονίκης ολοκλήρωσε τον κύκλο τεχνικών σεμιναρίων που είχε προγραμματίσει για τα μέλη του με θέμα “Τεχνικές Ωρολογοποιίας II”. Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στις 30 Νοεμβρίου & 1 Δεκεμβρίου, σε αίθουσα ξενοδοχείου της Θεσσαλονίκης και συμμετείχαν 15 μέλη. Εισηγητής του σεμιναρίου ήταν ο κ. Βασίλειος Ρούμπης. Ο Πρόεδρος του ΣΩΘ κ. Αντώνης Τρύφων δήλωσε ότι: “Στόχος μας είναι να πραγματοποιούμε σεμινάρια για την άρτια εκπαίδευση και εξέλιξη των ωρολογοποιών”.

ΠΛΗΜΜΥΡΙΔΑ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ ΠΝΙΓΕΙ ΤΗΝ ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑ

Πιέσεις από σειρά παραγόντων δέχεται τα τελευταία χρόνια ο κλάδος της αργυροχρυσοχοΐας στην Ελλάδα. Η παραγωγή δείχνει να συρρικνώνεται, οι εισαγωγές, τυπικές και μη, επηρεάζουν αρνητικά, οι τηλεπωλήσεις αποτελούν διαχρονική πληγή, που ροκανίζει τους τζίρους των καταστημάτων, ενώ παράλληλα ο κλάδος πλήττεται λόγω της υπερφορολόγησης.

5 Low1

«Ο κλάδος, μεταξύ άλλων, βάλλεται από την εισαγωγή φθηνών, αμφιβόλου ποιότητας και ευτελούς αισθητικής, κοσμημάτων από τρίτες χώρες, κυρίως από την Τουρκία και την Κίνα» αναφέρει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών και πρόεδρος του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης Πέτρος Καλπακίδης, υπογραμμίζοντας πως η αργυροχρυσοχοΐα βρίσκεται σε ύφεση, καθώς έχει πληγεί από τη δεκαετή οικονομική κρίση.

Σύμφωνα με τον κ. Καλπακίδη, ιδιαίτερα σημαντικό βήμα, από την πλευρά της πολιτείας θα ήταν η ένταξη της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση, προσδίδοντας με τον τρόπο αυτό περαιτέρω αξία και αναγνωρισιμότητα στη μακρόχρονη ιστορία του ελληνικού κοσμήματος, η οποία μετράει αδιάλειπτη παρουσία 6.000 ετών. Μια τέτοια εξέλιξη εκτιμάται ότι θα προσέλκυε νέους ταλαντούχους σχεδιαστές κοσμημάτων, οι οποίοι θα ήταν σε θέση να δώσουν νέα πνοή στο ελληνικό κόσμημα, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά του. Στο πλαίσιο αυτό η ΠΟΒΑΚΩ καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να επιτευχθεί η εισαγωγή της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση.

Μόνιμη πληγή οι τηλεπωλήσεις
Την ίδια ώρα οι τηλεπωλήσεις, συνιστούν διαχρονικό “αγκάθι” για τον κλάδο καθώς οι εταιρίες που τις διενεργούν δεν τηρούν τους κανόνες της δεοντολογίας. «Ο καταναλωτής είναι φυσικό να έχει άγνοια, σε κάποια ζητήματα που αφορούν στην ποιότητα των κοσμημάτων και να μην γνωρίζει την ορολογία του κλάδου μας. Το αποτέλεσμα όμως είναι πως εύκολα μπορεί να εξαπατηθεί. Για παράδειγμα, στις τηλεπωλήσεις παρουσιάζουν ένα δαχτυλίδι και το περιγράφουν λέγοντας πως είναι χρυσό 18 καρατίων, ενδεικτικά, στα 10mm, που σημαίνει πως είναι επιχρυσωμένο με 18 καράτια χρύσωμα, δηλαδή στη γλώσσα της αγοράς είναι επίχρυσο. Ο τηλεθεατής όμως μη γνωρίζοντας συγκρατεί μόνο ότι το δαχτυλίδι είναι 18 καράτια», σημειώνει ο κ. Καλπακίδης υπογραμμίζοντας πως «θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε το καταναλωτικό κοινό να μην παραπλανάται. Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε εργάζεται και το διοικητικό συμβούλιο της ΠΟΒΑΚΩ.

Όταν παρουσιάζεται στις τηλεοράσεις το προϊόν, θα πρέπει να διευκρινίζεται ρητά η σύσταση του, με την ορολογία που χρησιμοποιείται στην αγορά. Σε κάθε περίπτωση ο φυσικός χώρος πώλησης πολύτιμων αντικειμένων, είναι τα καταστήματα και όχι οι τηλεοράσεις».

Το ελληνικό κόσμημα πλήττεται από την υπερφορολόγηση
Στο μεταξύ, παρά την αυξανόμενη τουριστική κίνηση στη χώρα μας που θα μπορούσε να αποτελέσει το εφαλτήριο για περισσότερες πωλήσεις κοσμημάτων, εντούτοις κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει καθώς το ελληνικό κόσμημα υπερφορολογείται με αποτέλεσμα να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τον εν δυνάμει αγοραστή.

Με δεδομένο ότι ο φόρος πολυτελείας ανέρχεται στο 10% για προϊόντα που ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ και πάνω σε αυτό επιβάλλεται και ο ΦΠΑ, τα ελληνικά προϊόντα καθίστανται λιγότερο ανταγωνιστικά. Αξίζει να σημειωθεί πως ο φόρος πολυτελείας δεν υφίσταται σε γειτονικές μας χώρες όπως η Βουλγαρία και η Τουρκία, αλλά ούτε και στην Ιταλία, που είναι και η κύρια ανταγωνίστρια χώρα της Ελλάδας εντός της ΕΕ.

Π. ΚΑΛΠΑΚΙΔΗΣ

Κόσμημα και Έλληνας αποτελούν ταιριαστό ζευγάρι

Μία…κατάδυση στην ομορφιά του αρχαίου ελληνικού κοσμήματος είχαν την ευκαιρία να κάνουν όσοι παραβρέθηκαν στην ξενάγηση, που διοργάνωσε ο Σύλλογος Αργυροχρυσοχόων Αθηνών, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

6 zeugari 2

Η εκδήλωση με θέμα το αρχαίο ελληνικό κόσμημα, ως προϊόν πολιτισμού με 6.000 χρόνια αδιάλειπτης ιστορίας, και η συζήτηση που ακολούθησε συγκέντρωσε πλήθος κόσμου.

«Η ξενάγηση μας απέδειξε πως κόσμημα και Έλληνας είναι ένα ταιριαστό ζευγάρι ανά τους αιώνες» τόνισε κατά τον χαιρετισμό του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Πέτρος Καλπακίδης δίνοντας παράλληλα συγχαρητήρια στην πρωτοβουλία του ΣΑΑ και του προέδρου του, Κωνσταντίνου Κουζούπη για την πραγματοποίηση της εκδήλωσης.
«Υιοθετούμε και ενισχύουμε ενέργειες που προβάλλουν το ελληνικό κόσμημα, το οποίο αποτελεί δυναμικό τομέα της ελληνικής οικονομίας και προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας» ανέφερε ο κ. Καλπακίδης προτρέποντας στο τέλος του χαιρετισμού του τους καταναλωτές να επιλέξουν ενόψει των εορτών ελληνικά κοσμήματα που διαθέτουν παγκοσμίως υψηλότατη θέση ως προς την ποιότητα και την αισθητική.

7 zeugari 1

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΑΑ, Κωνσταντίνος Κουζούπης τόνισε μεταξύ άλλων, κατά την ομιλία του, πως «σε εποχές χαμηλής ανάπτυξης και ασφυξίας στο ιδιωτικό επιχειρείν, το ελληνικό κόσμημα έχει προσδιοριστεί ως πολιτιστικό προϊόν και συνεχίζει να είναι ένα από τα ισχυρότερα υγιή εξαγόμενα ελληνικά προϊόντα, προωθώντας την ελληνική οικονομία, αλλά και την εικόνα της Ελλάδας διεθνώς τοποθετώντας τη χώρα μας σε μια από τις υψηλότερες θέσεις παραγωγής πολιτισμού».

ΓΕΥΜΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΒΑΚΩ

8 geuma

Την ευκαιρία να ανταλλάξουν ευχές ενόψει των εορτών, αλλά και να ενημερωθούν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της αργυροχρυσοχοΐας είχαν δημοσιογράφοι της Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια γεύματος που παρέθεσε προς τιμήν τους η ΠΟΒΑΚΩ.

Πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρθηκε μετά από ερωτήσεις δημοσιογράφων πιέσεις από σειρά παραγόντων δέχεται τα τελευταία χρόνια ο κλάδος της αργυροχρυσοχοΐας στην Ελλάδα. Η παραγωγή συρρικνώνεται, οι εισαγωγές, τυπικές και μη, επηρεάζουν αρνητικά, οι τηλεπωλήσεις αποτελούν διαχρονική πληγή, που ροκανίζει τους τζίρους των καταστημάτων, την ώρα που ο κλάδος πλήττεται από την υπερφορολόγηση.

«Ο κλάδος, μεταξύ άλλων, βάλλεται από την εισαγωγή φθηνών, αμφιβόλου ποιότητας και ευτελούς αισθητικής, κοσμημάτων από τρίτες χώρες, κυρίως από την Τουρκία και την Κίνα» τόνισε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών και πρόεδρος του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης Πέτρος Καλπακίδης, υπογραμμίζοντας πως η αργυροχρυσοχοΐα βρίσκεται σε ύφεση, καθώς έχει πληγεί από τη δεκαετή οικονομική κρίση.

Όπως τόνισε η β´ αντιπρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ και πρόεδρος της ΣΧΑΘ, Ελένη Τεζαψίδου τα εργαστήρια αργυροχρυσοχοΐας στη Θεσσαλονίκη, στις αρχές του 2000 άγγιζαν τα 500 για να φτάσουν σήμερα να αριθμούν περί τα 180 με 200. Αναγκαία χαρακτήρισε για το ελληνικό κόσμημα την εξωστρέφεια η κα. Τεζαψίδου, επισημαίνοντας πως σημαντική αγορά, αλλά με τις δυσκολίες και τις ιδιαιτερότητες της είναι η Ρωσία.

Τόσο ο πρόεδρος, όσο και η β´ αντιπρόεδρος και ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου επισήμαναν πως ιδιαίτερα σημαντικό βήμα, από την πλευρά της πολιτείας θα ήταν η ένταξη της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση, προσδίδοντας με τον τρόπο αυτό περαιτέρω αξία και αναγνωρισιμότητα στη μακρόχρονη ιστορία του ελληνικού κοσμήματος, η οποία μετράει αδιάλειπτη παρουσία 6.000 ετών. Όπως ενημέρωσαν τους παριστάμενους δημοσιογράφους «στο πλαίσιο αυτό η ΠΟΒΑΚΩ καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να επιτευχθεί η εισαγωγή της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση».

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ – ΜΕΛΗ ΠΟΒΑΚΩ

ΘΕΜΑ: Νέα ιστοσελίδα ΠΟΒΑΚΩ και συμμετοχή Συλλόγων – μελών της

Αξιότιμε κε Πρόεδρε,

Η ΠΟΒΑΚΩ απέκτησε νέα σύγχρονη ιστοσελίδα, η οποία εκτός από πληροφορίες για την Ομοσπονδία, ειδήσεις και αρθρογραφία μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει:
1. Mini site παρουσίασης και προβολής των Συλλόγων - μελών μας
2. Οδηγό Επιχειρήσεων των Κοσμηματοπωλών, Αργυροχρυσοχόων και Ωρολογοποιών (Directory), τύπου Χρυσού Οδηγού, με σελίδα παρουσίασης κάθε επιχείρησης, προβολή της σε Google map και φίλτρα αναζήτησης των επιχειρήσεων ανά είδος και ανά περιοχή
Στόχος μας είναι:
α. Να βρίσκουν εύκολα οι επισκέπτες της ιστοσελίδας (μέλη μας και επαγγελματίες του κλάδου) ειδήσεις της Ομοσπονδίας, πληροφορίες και αρθρογραφία που θα τους είναι χρήσιμη.
β. Να βρίσκουν εύκολα οι επισκέπτες – κοινό και εν δυνάμει καταναλωτές, ειδήσεις, πληροφορίες, χρήσιμες οδηγίες και αρθρογραφία για το κόσμημα.
γ. Να βρίσκουν εύκολα οι επισκέπτες – κοινό και εν δυνάμει καταναλωτές, με φίλτρα αναζήτησης τις κατάλληλες επιχειρήσεις του κλάδου, μέσα από τον Οδηγό Επιχειρήσεων (Directory), που περιλαμβάνεται στη νέα ιστοσελίδα μας.
δ. Να προβάλλονται και οι σύλλογοι – μέλη μας μέσω των mini sites που μπορούν να έχουν στην ιστοσελίδα μας, με links προς τις δικές τους
Κατόπιν των παραπάνω παρακαλούμε όπως :
Για το mini site παρουσίασης – προβολής των Συλλόγων - μελών μας,
α. Αποστείλετε υλικό προς ανάρτηση για την παρουσίαση του Συλλόγου σας κατά το πρότυπο http://demois.gr/povako/syllogoi/syllogos-koslwn-wrlwn-thessalonikhs/
β. Στείλτε μας παρατηρήσεις για ότι θέλετε να αλλάξει από το ήδη αναρτημένο περιεχόμενο του site σας(καλύτερη ανάλυση του λογοτύπου, επιπλέον φωτογραφίες ή πληροφορίες, συμπληρωματικό κείμενο κλπ).
Σημειώνεται ότι στο πεδίο «επιχειρήσεις – μέλη» εμφανίζονται αυτομάτως οι επιχειρήσεις -μέλη του Συλλόγου μόλις εγγραφούν στον Οδηγό Επιχειρήσεων.

Για τον Οδηγό Επιχειρήσεων, συλλέξτε στοιχεία των μελών σας και αποστείλετε τα.
Σημειώνεται ότι η εγγραφή στο εν λόγω site, είναι δωρεάν.
Αναμένουμε σύντομα τις ενέργειές σας,

Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Πέτρος Δ. Καλπακίδης

ΘΕΜΑ: ΘΗΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ

Αξιότιμε κε Πρόεδρε,

Κατόπιν λήψης σχετικού εγγράφου της ΓΣΕΒΕΕ και δεδομένου ότι το 2020 είναι έτος εκλογών για τις περισσότερες πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
Σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 3 και 10 του Ν.1712/1987, η θητεία των διοικητικών οργάνων δεν πρέπει να υπερβαίνει τα τρία (3) έτη. Συνεπώς ο σύλλογός σας, πρέπει να διενεργήσει τις αρχαιρεσίες του, έως την τελευταία ημέρα λήξης της τριετίας που προέκυψε από τις τελευταίες αρχαιρεσίες σας. Σημειώνεται ότι πέραν της τριετίας, δεν δικαιολογείται καμία παράταση για τη διενέργεια των εκλογών.
Είναι απαραίτητο να τηρήσετε αυστηρά τους παραπάνω χρονικούς περιορισμούς για την διαδικασία των αρχαιρεσιών, προκειμένου να διασφαλιστεί η νόμιμη εκλογή και συμμετοχή των αντιπρόσωπων σας στην Ομοσπονδία.
Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Πέτρος Δ. Καλπακίδης

ΠΡΟΣ: ΚΥΡΙΟ ΣΤΑΥΡΟ ΚΑΛΑΦΑΤΗ

Τον Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας

Αξιότιμε κύριε Καλαφάτη,

Τα κοσμήματα είναι από τα λίγα ανθρώπινα δημιουργήματα, που εκφράζουν τόσο εύγλωττα την αίσθηση της συνέχειας. Το ελληνικό κόσμημα, που μετρά ιστορία 6000 ετών και είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον πολιτισμό της χώρας, δέχεται σειρά πιέσεων, δημιουργώντας προβληματισμό στους εκπροσώπους του κλάδου για το μέλλον της αργυροχρυσοχοΐας. Μεταξύ άλλων, αναφερόμαστε παρακάτω στα σημαντικότερα προβλήματα του κλάδου.

Ο κλάδος μας πλήττεται λόγω της υπερφορολόγησης. Αγκάθι για την αργυροχρυσοχοΐα αποτελεί ο φόρος πολυτελείας.
Δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως κάποια από τα προϊόντα της αργυροχρυσοχοΐας είναι λατρευτικά αντικείμενα (π.χ. οι σταυροί), αλλά και αντικείμενα συμβολισμού (βέρες). Κατά συνέπεια είναι αδιανόητο να επιβάλλεται φόρος πολυτελείας στα εν λόγω είδη.
Επιπρόσθετα ο φόρος πολυτελείας, δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα δημόσια έσοδα, αντιθέτως επέφερε σημαντικό πλήγμα σε σημαντικό αριθμό μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Θα πρέπει να σημειώσουμε τη μικρή συμμετοχή των εισπράξεων του φόρου πολυτελείας ως ποσοστό στο σύνολο των κρατικών φορολογικών εσόδων και συγκεκριμένα για το 2017, το σύνολο των λοιπών φόρων κατανάλωσης ήταν μόλις το 0,7%, όπου ο φόρος πολυτελείας αφορά μόνο ένα μέρος τους, επί των συνολικών φορολογικών εσόδων.

Κατά συνέπεια ζητούμε ο συγκεκριμένος αντιαναπτυξιακός φόρος να καταργηθεί για αντικείμενα κόστους άνω των 1.000 ευρώ, που θα είναι και το αποδοτικότερο για τον κλάδο. Για το θέμα ενημερώσαμε σχετικά με επιστολή τον υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο φόρος πολυτελείας δεν υφίσταται σε γειτονικές μας χώρες όπως η Βουλγαρία και η Τουρκία, αλλά ούτε και στην Ιταλία, που είναι και η κύρια ανταγωνίστρια χώρα της Ελλάδας εντός της ΕΕ.

Παράλληλα, στην αγορά παρατηρούνται εισαγωγές απομιμήσεων από χώρες χαμηλού κόστους (όπως η Τουρκία και η Κίνα), κάτι που δυσχεραίνει τον ανταγωνισμό στην ελληνική παραγωγή, η οποία επιβαρύνεται και από το γεγονός πως οι βιοτεχνίες αργυροχρυσοχοΐας, υποχρεούνται να προπληρώνουν το ΦΠΑ με την αγορά την πρώτης ύλης, την ώρα που στην Ιταλία, για παράδειγμα, κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Στο πλαίσιο αυτό ζητούμε να εξαιρεθεί από την καταβολή ΦΠΑ η πρώτη ύλη.

Τουρισμός
Η τουριστική κίνηση στη χώρα τα τελευταία χρόνια έχει ενισχυθεί σε ποσοτικό επίπεδο, αλλά στο ποιοτικό παρατηρείται κάμψη, το οποίο αποδεικνύουν οι πωλήσεις προς τους τουρίστες οι οποίες κινούνται σε χαμηλά οικονομικά νούμερα. Στο πλαίσιο αυτό θα θέλαμε να προτείνουμε την ενσωμάτωση του ελληνικού κοσμήματος στις καμπάνιες προβολής της χώρας.
Το ελληνικό κόσμημα αποτελεί και στοιχείο πολιτισμού, γεγονός που ενδεχομένως να μεταφραστεί σε κίνητρο για όσους τουρίστες επιλέξουν να προχωρήσουν σε τέτοιες αγορές.

Ασφάλεια
Δεν είναι λίγες οι φορές που καταστήματα του κλάδου μας έχουν γίνει βορά των άγριων διαθέσεων κουκουλοφόρων αλλά και ληστών, γεγονός που επιτείνει το αίσθημα της ανασφάλειας που αισθάνονται οι συνάδελφοι. Αυτό που ζητάμε είναι να ενισχυθεί η αστυνόμευση προκειμένου να μην έχουμε ξανά αντίστοιχα συμβάντα.

Εκπαίδευση
Ιδιαίτερα σημαντικό βήμα, από την πλευρά της πολιτείας θα ήταν η ένταξη της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση, προσδίδοντας με τον τρόπο αυτό περεταίρω αξία και αναγνωρισιμότητα στη μακρόχρονη ιστορία του ελληνικού κοσμήματος. Μια τέτοια εξέλιξη εκτιμάται ότι θα προσέλκυε νέους ταλαντούχους σχεδιαστές κοσμημάτων, οι οποίοι θα ήταν σε θέση να δώσουν νέα πνοή στο ελληνικό κόσμημα, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά του. Η ΠΟΒΑΚΩ καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να επιτευχθεί η εισαγωγή της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση. Στην προσπάθεια αυτή σας θέλουμε σύμμαχο.

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Πέτρος Δ. Καλπακίδης