Image
Image
Image
Image

ΠΛΗΜΜΥΡΙΔΑ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ ΠΝΙΓΕΙ ΤΗΝ ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑ

Πιέσεις από σειρά παραγόντων δέχεται τα τελευταία χρόνια ο κλάδος της αργυροχρυσοχοΐας στην Ελλάδα. Η παραγωγή δείχνει να συρρικνώνεται, οι εισαγωγές, τυπικές και μη, επηρεάζουν αρνητικά, οι τηλεπωλήσεις αποτελούν διαχρονική πληγή, που ροκανίζει τους τζίρους των καταστημάτων, ενώ παράλληλα ο κλάδος πλήττεται λόγω της υπερφορολόγησης.

5 Low1

«Ο κλάδος, μεταξύ άλλων, βάλλεται από την εισαγωγή φθηνών, αμφιβόλου ποιότητας και ευτελούς αισθητικής, κοσμημάτων από τρίτες χώρες, κυρίως από την Τουρκία και την Κίνα» αναφέρει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών και πρόεδρος του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης Πέτρος Καλπακίδης, υπογραμμίζοντας πως η αργυροχρυσοχοΐα βρίσκεται σε ύφεση, καθώς έχει πληγεί από τη δεκαετή οικονομική κρίση.

Σύμφωνα με τον κ. Καλπακίδη, ιδιαίτερα σημαντικό βήμα, από την πλευρά της πολιτείας θα ήταν η ένταξη της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση, προσδίδοντας με τον τρόπο αυτό περαιτέρω αξία και αναγνωρισιμότητα στη μακρόχρονη ιστορία του ελληνικού κοσμήματος, η οποία μετράει αδιάλειπτη παρουσία 6.000 ετών. Μια τέτοια εξέλιξη εκτιμάται ότι θα προσέλκυε νέους ταλαντούχους σχεδιαστές κοσμημάτων, οι οποίοι θα ήταν σε θέση να δώσουν νέα πνοή στο ελληνικό κόσμημα, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά του. Στο πλαίσιο αυτό η ΠΟΒΑΚΩ καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να επιτευχθεί η εισαγωγή της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση.

Μόνιμη πληγή οι τηλεπωλήσεις
Την ίδια ώρα οι τηλεπωλήσεις, συνιστούν διαχρονικό “αγκάθι” για τον κλάδο καθώς οι εταιρίες που τις διενεργούν δεν τηρούν τους κανόνες της δεοντολογίας. «Ο καταναλωτής είναι φυσικό να έχει άγνοια, σε κάποια ζητήματα που αφορούν στην ποιότητα των κοσμημάτων και να μην γνωρίζει την ορολογία του κλάδου μας. Το αποτέλεσμα όμως είναι πως εύκολα μπορεί να εξαπατηθεί. Για παράδειγμα, στις τηλεπωλήσεις παρουσιάζουν ένα δαχτυλίδι και το περιγράφουν λέγοντας πως είναι χρυσό 18 καρατίων, ενδεικτικά, στα 10mm, που σημαίνει πως είναι επιχρυσωμένο με 18 καράτια χρύσωμα, δηλαδή στη γλώσσα της αγοράς είναι επίχρυσο. Ο τηλεθεατής όμως μη γνωρίζοντας συγκρατεί μόνο ότι το δαχτυλίδι είναι 18 καράτια», σημειώνει ο κ. Καλπακίδης υπογραμμίζοντας πως «θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε το καταναλωτικό κοινό να μην παραπλανάται. Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε εργάζεται και το διοικητικό συμβούλιο της ΠΟΒΑΚΩ.

Όταν παρουσιάζεται στις τηλεοράσεις το προϊόν, θα πρέπει να διευκρινίζεται ρητά η σύσταση του, με την ορολογία που χρησιμοποιείται στην αγορά. Σε κάθε περίπτωση ο φυσικός χώρος πώλησης πολύτιμων αντικειμένων, είναι τα καταστήματα και όχι οι τηλεοράσεις».

Το ελληνικό κόσμημα πλήττεται από την υπερφορολόγηση
Στο μεταξύ, παρά την αυξανόμενη τουριστική κίνηση στη χώρα μας που θα μπορούσε να αποτελέσει το εφαλτήριο για περισσότερες πωλήσεις κοσμημάτων, εντούτοις κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει καθώς το ελληνικό κόσμημα υπερφορολογείται με αποτέλεσμα να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τον εν δυνάμει αγοραστή.

Με δεδομένο ότι ο φόρος πολυτελείας ανέρχεται στο 10% για προϊόντα που ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ και πάνω σε αυτό επιβάλλεται και ο ΦΠΑ, τα ελληνικά προϊόντα καθίστανται λιγότερο ανταγωνιστικά. Αξίζει να σημειωθεί πως ο φόρος πολυτελείας δεν υφίσταται σε γειτονικές μας χώρες όπως η Βουλγαρία και η Τουρκία, αλλά ούτε και στην Ιταλία, που είναι και η κύρια ανταγωνίστρια χώρα της Ελλάδας εντός της ΕΕ.

Π. ΚΑΛΠΑΚΙΔΗΣ

Κόσμημα και Έλληνας αποτελούν ταιριαστό ζευγάρι

Μία…κατάδυση στην ομορφιά του αρχαίου ελληνικού κοσμήματος είχαν την ευκαιρία να κάνουν όσοι παραβρέθηκαν στην ξενάγηση, που διοργάνωσε ο Σύλλογος Αργυροχρυσοχόων Αθηνών, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

6 zeugari 2

Η εκδήλωση με θέμα το αρχαίο ελληνικό κόσμημα, ως προϊόν πολιτισμού με 6.000 χρόνια αδιάλειπτης ιστορίας, και η συζήτηση που ακολούθησε συγκέντρωσε πλήθος κόσμου.

«Η ξενάγηση μας απέδειξε πως κόσμημα και Έλληνας είναι ένα ταιριαστό ζευγάρι ανά τους αιώνες» τόνισε κατά τον χαιρετισμό του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Πέτρος Καλπακίδης δίνοντας παράλληλα συγχαρητήρια στην πρωτοβουλία του ΣΑΑ και του προέδρου του, Κωνσταντίνου Κουζούπη για την πραγματοποίηση της εκδήλωσης.
«Υιοθετούμε και ενισχύουμε ενέργειες που προβάλλουν το ελληνικό κόσμημα, το οποίο αποτελεί δυναμικό τομέα της ελληνικής οικονομίας και προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας» ανέφερε ο κ. Καλπακίδης προτρέποντας στο τέλος του χαιρετισμού του τους καταναλωτές να επιλέξουν ενόψει των εορτών ελληνικά κοσμήματα που διαθέτουν παγκοσμίως υψηλότατη θέση ως προς την ποιότητα και την αισθητική.

7 zeugari 1

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΑΑ, Κωνσταντίνος Κουζούπης τόνισε μεταξύ άλλων, κατά την ομιλία του, πως «σε εποχές χαμηλής ανάπτυξης και ασφυξίας στο ιδιωτικό επιχειρείν, το ελληνικό κόσμημα έχει προσδιοριστεί ως πολιτιστικό προϊόν και συνεχίζει να είναι ένα από τα ισχυρότερα υγιή εξαγόμενα ελληνικά προϊόντα, προωθώντας την ελληνική οικονομία, αλλά και την εικόνα της Ελλάδας διεθνώς τοποθετώντας τη χώρα μας σε μια από τις υψηλότερες θέσεις παραγωγής πολιτισμού».

ΓΕΥΜΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΒΑΚΩ

8 geuma

Την ευκαιρία να ανταλλάξουν ευχές ενόψει των εορτών, αλλά και να ενημερωθούν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της αργυροχρυσοχοΐας είχαν δημοσιογράφοι της Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια γεύματος που παρέθεσε προς τιμήν τους η ΠΟΒΑΚΩ.

Πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρθηκε μετά από ερωτήσεις δημοσιογράφων πιέσεις από σειρά παραγόντων δέχεται τα τελευταία χρόνια ο κλάδος της αργυροχρυσοχοΐας στην Ελλάδα. Η παραγωγή συρρικνώνεται, οι εισαγωγές, τυπικές και μη, επηρεάζουν αρνητικά, οι τηλεπωλήσεις αποτελούν διαχρονική πληγή, που ροκανίζει τους τζίρους των καταστημάτων, την ώρα που ο κλάδος πλήττεται από την υπερφορολόγηση.

«Ο κλάδος, μεταξύ άλλων, βάλλεται από την εισαγωγή φθηνών, αμφιβόλου ποιότητας και ευτελούς αισθητικής, κοσμημάτων από τρίτες χώρες, κυρίως από την Τουρκία και την Κίνα» τόνισε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών και πρόεδρος του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης Πέτρος Καλπακίδης, υπογραμμίζοντας πως η αργυροχρυσοχοΐα βρίσκεται σε ύφεση, καθώς έχει πληγεί από τη δεκαετή οικονομική κρίση.

Όπως τόνισε η β´ αντιπρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ και πρόεδρος της ΣΧΑΘ, Ελένη Τεζαψίδου τα εργαστήρια αργυροχρυσοχοΐας στη Θεσσαλονίκη, στις αρχές του 2000 άγγιζαν τα 500 για να φτάσουν σήμερα να αριθμούν περί τα 180 με 200. Αναγκαία χαρακτήρισε για το ελληνικό κόσμημα την εξωστρέφεια η κα. Τεζαψίδου, επισημαίνοντας πως σημαντική αγορά, αλλά με τις δυσκολίες και τις ιδιαιτερότητες της είναι η Ρωσία.

Τόσο ο πρόεδρος, όσο και η β´ αντιπρόεδρος και ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου επισήμαναν πως ιδιαίτερα σημαντικό βήμα, από την πλευρά της πολιτείας θα ήταν η ένταξη της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση, προσδίδοντας με τον τρόπο αυτό περαιτέρω αξία και αναγνωρισιμότητα στη μακρόχρονη ιστορία του ελληνικού κοσμήματος, η οποία μετράει αδιάλειπτη παρουσία 6.000 ετών. Όπως ενημέρωσαν τους παριστάμενους δημοσιογράφους «στο πλαίσιο αυτό η ΠΟΒΑΚΩ καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να επιτευχθεί η εισαγωγή της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση».

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ – ΜΕΛΗ ΠΟΒΑΚΩ

ΘΕΜΑ: Νέα ιστοσελίδα ΠΟΒΑΚΩ και συμμετοχή Συλλόγων – μελών της

Αξιότιμε κε Πρόεδρε,

Η ΠΟΒΑΚΩ απέκτησε νέα σύγχρονη ιστοσελίδα, η οποία εκτός από πληροφορίες για την Ομοσπονδία, ειδήσεις και αρθρογραφία μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει:
1. Mini site παρουσίασης και προβολής των Συλλόγων - μελών μας
2. Οδηγό Επιχειρήσεων των Κοσμηματοπωλών, Αργυροχρυσοχόων και Ωρολογοποιών (Directory), τύπου Χρυσού Οδηγού, με σελίδα παρουσίασης κάθε επιχείρησης, προβολή της σε Google map και φίλτρα αναζήτησης των επιχειρήσεων ανά είδος και ανά περιοχή
Στόχος μας είναι:
α. Να βρίσκουν εύκολα οι επισκέπτες της ιστοσελίδας (μέλη μας και επαγγελματίες του κλάδου) ειδήσεις της Ομοσπονδίας, πληροφορίες και αρθρογραφία που θα τους είναι χρήσιμη.
β. Να βρίσκουν εύκολα οι επισκέπτες – κοινό και εν δυνάμει καταναλωτές, ειδήσεις, πληροφορίες, χρήσιμες οδηγίες και αρθρογραφία για το κόσμημα.
γ. Να βρίσκουν εύκολα οι επισκέπτες – κοινό και εν δυνάμει καταναλωτές, με φίλτρα αναζήτησης τις κατάλληλες επιχειρήσεις του κλάδου, μέσα από τον Οδηγό Επιχειρήσεων (Directory), που περιλαμβάνεται στη νέα ιστοσελίδα μας.
δ. Να προβάλλονται και οι σύλλογοι – μέλη μας μέσω των mini sites που μπορούν να έχουν στην ιστοσελίδα μας, με links προς τις δικές τους
Κατόπιν των παραπάνω παρακαλούμε όπως :
Για το mini site παρουσίασης – προβολής των Συλλόγων - μελών μας,
α. Αποστείλετε υλικό προς ανάρτηση για την παρουσίαση του Συλλόγου σας κατά το πρότυπο http://demois.gr/povako/syllogoi/syllogos-koslwn-wrlwn-thessalonikhs/
β. Στείλτε μας παρατηρήσεις για ότι θέλετε να αλλάξει από το ήδη αναρτημένο περιεχόμενο του site σας(καλύτερη ανάλυση του λογοτύπου, επιπλέον φωτογραφίες ή πληροφορίες, συμπληρωματικό κείμενο κλπ).
Σημειώνεται ότι στο πεδίο «επιχειρήσεις – μέλη» εμφανίζονται αυτομάτως οι επιχειρήσεις -μέλη του Συλλόγου μόλις εγγραφούν στον Οδηγό Επιχειρήσεων.

Για τον Οδηγό Επιχειρήσεων, συλλέξτε στοιχεία των μελών σας και αποστείλετε τα.
Σημειώνεται ότι η εγγραφή στο εν λόγω site, είναι δωρεάν.
Αναμένουμε σύντομα τις ενέργειές σας,

Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Πέτρος Δ. Καλπακίδης

ΘΕΜΑ: ΘΗΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ

Αξιότιμε κε Πρόεδρε,

Κατόπιν λήψης σχετικού εγγράφου της ΓΣΕΒΕΕ και δεδομένου ότι το 2020 είναι έτος εκλογών για τις περισσότερες πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
Σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 3 και 10 του Ν.1712/1987, η θητεία των διοικητικών οργάνων δεν πρέπει να υπερβαίνει τα τρία (3) έτη. Συνεπώς ο σύλλογός σας, πρέπει να διενεργήσει τις αρχαιρεσίες του, έως την τελευταία ημέρα λήξης της τριετίας που προέκυψε από τις τελευταίες αρχαιρεσίες σας. Σημειώνεται ότι πέραν της τριετίας, δεν δικαιολογείται καμία παράταση για τη διενέργεια των εκλογών.
Είναι απαραίτητο να τηρήσετε αυστηρά τους παραπάνω χρονικούς περιορισμούς για την διαδικασία των αρχαιρεσιών, προκειμένου να διασφαλιστεί η νόμιμη εκλογή και συμμετοχή των αντιπρόσωπων σας στην Ομοσπονδία.
Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Πέτρος Δ. Καλπακίδης

ΠΡΟΣ: ΚΥΡΙΟ ΣΤΑΥΡΟ ΚΑΛΑΦΑΤΗ

Τον Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας

Αξιότιμε κύριε Καλαφάτη,

Τα κοσμήματα είναι από τα λίγα ανθρώπινα δημιουργήματα, που εκφράζουν τόσο εύγλωττα την αίσθηση της συνέχειας. Το ελληνικό κόσμημα, που μετρά ιστορία 6000 ετών και είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον πολιτισμό της χώρας, δέχεται σειρά πιέσεων, δημιουργώντας προβληματισμό στους εκπροσώπους του κλάδου για το μέλλον της αργυροχρυσοχοΐας. Μεταξύ άλλων, αναφερόμαστε παρακάτω στα σημαντικότερα προβλήματα του κλάδου.

Ο κλάδος μας πλήττεται λόγω της υπερφορολόγησης. Αγκάθι για την αργυροχρυσοχοΐα αποτελεί ο φόρος πολυτελείας.
Δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως κάποια από τα προϊόντα της αργυροχρυσοχοΐας είναι λατρευτικά αντικείμενα (π.χ. οι σταυροί), αλλά και αντικείμενα συμβολισμού (βέρες). Κατά συνέπεια είναι αδιανόητο να επιβάλλεται φόρος πολυτελείας στα εν λόγω είδη.
Επιπρόσθετα ο φόρος πολυτελείας, δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα δημόσια έσοδα, αντιθέτως επέφερε σημαντικό πλήγμα σε σημαντικό αριθμό μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Θα πρέπει να σημειώσουμε τη μικρή συμμετοχή των εισπράξεων του φόρου πολυτελείας ως ποσοστό στο σύνολο των κρατικών φορολογικών εσόδων και συγκεκριμένα για το 2017, το σύνολο των λοιπών φόρων κατανάλωσης ήταν μόλις το 0,7%, όπου ο φόρος πολυτελείας αφορά μόνο ένα μέρος τους, επί των συνολικών φορολογικών εσόδων.

Κατά συνέπεια ζητούμε ο συγκεκριμένος αντιαναπτυξιακός φόρος να καταργηθεί για αντικείμενα κόστους άνω των 1.000 ευρώ, που θα είναι και το αποδοτικότερο για τον κλάδο. Για το θέμα ενημερώσαμε σχετικά με επιστολή τον υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο φόρος πολυτελείας δεν υφίσταται σε γειτονικές μας χώρες όπως η Βουλγαρία και η Τουρκία, αλλά ούτε και στην Ιταλία, που είναι και η κύρια ανταγωνίστρια χώρα της Ελλάδας εντός της ΕΕ.

Παράλληλα, στην αγορά παρατηρούνται εισαγωγές απομιμήσεων από χώρες χαμηλού κόστους (όπως η Τουρκία και η Κίνα), κάτι που δυσχεραίνει τον ανταγωνισμό στην ελληνική παραγωγή, η οποία επιβαρύνεται και από το γεγονός πως οι βιοτεχνίες αργυροχρυσοχοΐας, υποχρεούνται να προπληρώνουν το ΦΠΑ με την αγορά την πρώτης ύλης, την ώρα που στην Ιταλία, για παράδειγμα, κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Στο πλαίσιο αυτό ζητούμε να εξαιρεθεί από την καταβολή ΦΠΑ η πρώτη ύλη.

Τουρισμός
Η τουριστική κίνηση στη χώρα τα τελευταία χρόνια έχει ενισχυθεί σε ποσοτικό επίπεδο, αλλά στο ποιοτικό παρατηρείται κάμψη, το οποίο αποδεικνύουν οι πωλήσεις προς τους τουρίστες οι οποίες κινούνται σε χαμηλά οικονομικά νούμερα. Στο πλαίσιο αυτό θα θέλαμε να προτείνουμε την ενσωμάτωση του ελληνικού κοσμήματος στις καμπάνιες προβολής της χώρας.
Το ελληνικό κόσμημα αποτελεί και στοιχείο πολιτισμού, γεγονός που ενδεχομένως να μεταφραστεί σε κίνητρο για όσους τουρίστες επιλέξουν να προχωρήσουν σε τέτοιες αγορές.

Ασφάλεια
Δεν είναι λίγες οι φορές που καταστήματα του κλάδου μας έχουν γίνει βορά των άγριων διαθέσεων κουκουλοφόρων αλλά και ληστών, γεγονός που επιτείνει το αίσθημα της ανασφάλειας που αισθάνονται οι συνάδελφοι. Αυτό που ζητάμε είναι να ενισχυθεί η αστυνόμευση προκειμένου να μην έχουμε ξανά αντίστοιχα συμβάντα.

Εκπαίδευση
Ιδιαίτερα σημαντικό βήμα, από την πλευρά της πολιτείας θα ήταν η ένταξη της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση, προσδίδοντας με τον τρόπο αυτό περεταίρω αξία και αναγνωρισιμότητα στη μακρόχρονη ιστορία του ελληνικού κοσμήματος. Μια τέτοια εξέλιξη εκτιμάται ότι θα προσέλκυε νέους ταλαντούχους σχεδιαστές κοσμημάτων, οι οποίοι θα ήταν σε θέση να δώσουν νέα πνοή στο ελληνικό κόσμημα, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά του. Η ΠΟΒΑΚΩ καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να επιτευχθεί η εισαγωγή της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση. Στην προσπάθεια αυτή σας θέλουμε σύμμαχο.

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Πέτρος Δ. Καλπακίδης

ΠΡΟΣ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Υπόψη Προέδρου κ. Γεώρ. Καρανίκα
ΘΕΜΑ: Θέσεις ΠΟΒΑΚΩ επί του υφιστάμενου φόρου πολυτελείας

9 ESEE diafano

Αξιότιμε κε Πρόεδρε,

Σε συνέχεια της τηλεφωνικής μας επικοινωνίας, σας αποστέλλουμε επιστολή σχετικά με τις θέσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών, αναφορικά με το φόρο πολυτελείας, προκειμένου να επιχειρηματολογήσετε υπέρ ημών στη επικείμενη συνάντηση σας με τον υφυπουργό Οικονομικών, υπεύθυνο για τη δημοσιονομική πολιτική, Θόδωρο Σκυλακάκη.
Θα θέλαμε να γνωρίζετε, πως έχουμε στείλει επιστολή με τις θέσεις μας στον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα.

Η χώρα μας είναι η μοναδική στον κόσμο με 6.000 χρόνια αδιάλειπτης ιστορίας στο κόσμημα, ενώ παράλληλα διατηρεί παγκοσμίως υψηλότατη θέση ως προς την ποιότητα και την υψηλή αισθητική. Η αργυροχρυσοχοΐα αποτελεί χαρακτηριστικό προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας της ελληνικής παραγωγής, ενώ έχει και πολιτιστικές διαστάσεις.
Ωστόσο πλήττεται από την υπερφορολόγηση, με το φόρο πολυτελείας να ταλαιπωρεί τον κλάδο μας από το 2010, οπότε και επιβλήθηκε.

Ο φόρος πολυτελείας αποτελεί πλήγμα για τον κλάδο οδηγώντας τον σε συρρίκνωση, την ώρα μάλιστα που είναι από τους πλέον συναλλαγματοφόρους της ελληνικής οικονομίας (μέσω του τουρισμού). Θα πρέπει να επισημάνουμε πως ο φόρος πολυτελείας δεν υφίσταται σε γειτονικές μας χώρες όπως η Βουλγαρία και η Τουρκία, αλλά ούτε και στην Ιταλία, που είναι και η κύρια ανταγωνίστρια χώρα της Ελλάδας εντός της Ε.Ε.
Επιπρόσθετα δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως κάποια από τα προϊόντα της αργυροχρυσοχοΐας είναι λατρευτικά αντικείμενα (π.χ. οι σταυροί) αλλά και αντικείμενα συμβολισμού (βέρες). Κατά συνέπεια είναι αδιανόητο να επιβάλλεται φόρος πολυτελείας στα συγκεκριμένα είδη.

Το ευτράπελο είναι πως ο συγκεκριμένος φόρος εξακολουθεί να υφίσταται παρά το γεγονός πως δεν έχει αποδώσει, στο ελάχιστο, τα αναμενόμενα δημόσια έσοδα. Θα πρέπει να σημειώσουμε τη μικρή συμμετοχή των εισπράξεων του φόρου πολυτελείας ως ποσοστό στο σύνολο των κρατικών φορολογικών εσόδων και συγκεκριμένα για το 2017, το σύνολο των λοιπών φόρων κατανάλωσης ήταν μόλις το 0,7%, όπου ο φόρος πολυτελείας αφορά μόνο ένα μέρος τους, επί των συνολικών φορολογικών εσόδων.

Κατόπιν των παραπάνω, ζητούμε ο συγκεκριμένος αντιαναπτυξιακός φόρος να καταργηθεί για αντικείμενα του κλάδου της αργυροχρυσοχοΐας κόστους άνω των 1.000 ευρώ, που θα είναι και το αποδοτικότερο για τον κλάδο.
Σας ευχαριστούμε εκ προοιμίου για τη συμβολή σας στην προώθηση των θέσεων μας και
παραμένουμε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση επί του θέματος.

Με μεγάλη υπόληψη
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Πέτρος Δ. Καλπακίδης

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΟΒΑΚΩ – ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΛΑΦΑΤΗ

10 kalafatis

Για τα προβλήματα του κλάδου της αργυροχρυσοχοΐας και κυρίως για την αναγκαιότητα της κατάργησης του φόρου πολυτελείας ενημέρωσαν τον γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρο Καλαφάτη, ο πρόεδρος, Πέτρος Καλπακίδης και κλιμάκιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ), αποτελούμενο από τον Γεν. Γραμματέα Τριαντάφυλλο Παπαθανασίου και το μέλος του Δ.Σ. Νικόλαο Τσαουσίδη.

Η συνάντηση έγινε σε πολύ θετικό κλίμα με τον κ. Καλαφάτη να ακούει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις τοποθετήσεις του πρόεδρου και των εκπροσώπων της ΠΟΒΑΚΩ. Μάλιστα ο κ. Καλπακίδης κατέθεσε υπόμνημα στον γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, με τις θέσεις της Ομοσπονδίας.

«Ο κλάδος μας πλήττεται λόγω της υπερφορολόγησης. Αγκάθι για την αργυροχρυσοχοΐα αποτελεί ο φόρος πολυτελείας, ο οποίος, μάλιστα, δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα δημόσια έσοδα. Αντιθέτως επέφερε σημαντικό πλήγμα σε μεγάλο αριθμό μικρομεσαίων επιχειρήσεων» ανέφερε ο κ. Καλπακίδης ζητώντας την άμεση κατάργηση του αντιαναπτυξιακού φόρου, όπως τον χαρακτήρισε, για αντικείμενα κόστους άνω των 1.000 ευρώ, που θα είναι και το αποδοτικότερο για τον κλάδο.

Επιπρόσθετα ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ ζήτησε την εξαίρεση από την καταβολή ΦΠΑ της πρώτης ύλης, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στην ανασφάλεια που αισθάνονται οι επιχειρηματίες του κλάδου, καθώς έχουν γίνει, επανειλημμένα, βορά των άγριων διαθέσεων κουκουλοφόρων, αλλά και ληστών. Στο πλαίσιο αυτό ζήτησε την ενίσχυση της αστυνόμευσης.

Ο κ. Καλπακίδης πρότεινε την ενσωμάτωση του ελληνικού κοσμήματος στις καμπάνιες προβολής της χώρας, δεδομένου πως οι τουριστικές ροές προς τη χώρα ενισχύονται συνεχώς, ενώ αναφέρθηκε και στη σημασία ένταξης της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση, προσδίδοντας με τον τρόπο αυτό περεταίρω αξία και αναγνωρισιμότητα στη μακρόχρονη ιστορία του ελληνικού κοσμήματος.

ΛΑΜΨΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ 34Η KOSMIMA

Επετειακός ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φιλοτέχνησης Σχεδίου Κοσμήματος με την ευκαιρία συμπλήρωσης των 30 διοργανώσεών του

povako 1

Περισσότεροι από 70 εκπρόσωποι του κλάδου του κοσμήματος έδωσαν το «παρών» στην 34η KOSMIMA, την οποία διοργάνωσε η ΔΕΘ-Helexpo από τις 19 έως τις 21 Οκτωβρίου, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Η έκθεση φιλοξένησε κατασκευαστές, εργαστήρια, σχεδιαστές, εισαγωγείς, αντιπροσώπους και χονδρεμπόρους κοσμημάτων, ωρολογίων και πολύτιμων λίθων, όπως επίσης και εταιρείες με ασημένια είδη, είδη συσκευασίας και μηχανήματα. Η φετινή διοργάνωση είχε και τρεις ξένες συμμετοχές, από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Τουρκία. Μεταξύ των στόχων, άλλωστε, της KOSMIMA είναι το άνοιγμα νέων αγορών και η προβολή του ελληνικού κοσμήματος στις αγορές του εξωτερικού.
Με την αφορμή της φετινής έκθεσης η Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ), ο Σύλλογος Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης (ΣΚΩΘ), η Συντεχνία Χρυσοχόων Αργυροχόων Θεσσαλονίκης (ΣΧΑΘ), με την υποστήριξη της ΔΕΘ-Helexpo, διοργάνωσαν τον 30ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φιλοτέχνησης Σχεδίου Κοσμήματος, μια διοργάνωση-θεσμό, που σκοπό έχει την ανάπτυξη και την ανάδειξη του ελληνικού κοσμήματος. Φέτος το θέμα του διαγωνισμού ήταν «30 Έλληνες καλλιτέχνες, έμπνευση για το κόσμημα».
Οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να εμπνευστούν από τα έργα 30 Ελλήνων καλλιτεχνών που έζησαν και δημιούργησαν στον 19ο και τον 20ο αιώνα και αντιπροσωπεύουν διάφορα καλλιτεχνικά ρεύματα της ζωγραφικής, της χαρακτικής και της γλυπτικής. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 25 άτομα (23 σπουδαστές και 2 επαγγελματίες), με 33 έργα.
Μια σύντομη αναδρομή στους διαγωνισμούς που φιλοξενήθηκαν στις διοργανώσεις της Kosmima έκανε ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ και του ΣΚΩΘ, Πέτρος Καλπακίδης κατά την ομιλία του στην τελετή της απονομής των βραβείων και των επαίνων.
«Ο διαγωνισμός ως μία ζωντανή δραστηριότητα είχε και αυτός τις καλές αλλά και τις δύσκολες στιγμές του. Οι πρώτες διοργανώσεις χαρακτηρίζονταν από μεγάλο αριθμό συμμετοχών που στη συνέχεια μειώθηκαν με αποτέλεσμα να υπάρξει περίοδος παύσης. Σταθμός στην πορεία του διαγωνισμού ήταν το 2005 που αναβίωσε με την πρωτοβουλία των δύο τοπικών συλλόγων του κλάδου της χρυσοχοΐας του ΣΚΩΘ και της ΣΧΑΘ… Πλέον οι 30 διοργανώσεις ταύτισαν το διαγωνισμό με τη Θεσσαλονίκη και τον συνέδεσαν με τη διεθνή έκθεση «Kosmima». Παράλληλα τον ανέδειξαν ως θεσμό και μία σταθερή αξία για τον κλάδο της ελληνικής αργυροχρυσοχοΐας» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ κάνοντας την ευχή η διοργάνωση του 2019 να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλιξη του διαγωνισμού.
Ο κ. Καλπακίδης συνεχάρη στους σπουδαστές που συμμετείχαν στο διαγωνισμό και ευχαρίστησε όλους τους συντελεστές της διοργάνωσης.

ΓΑΓΓΡΑΙΝΑ ΤΑ AIRBNB ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ

povako 2

Σε γάγγραινα εξελίσσεται η εξάπλωση του Airbnb, για τα εργαστήρια αργυροχρυσοχοΐας που δραστηριοποιούνται σε ορόφους οικοδομών, οι οποίες σταδιακά μετατρέπονται σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, ακολουθώντας την τάση της εποχής.

Μπορεί ο κλάδος να αποδείχτηκε ανθεκτικός κατά τη διάρκεια της κρίσης, ωστόσο η πίεση που του ασκεί η βραχυχρόνια μίσθωση μοιάζει να τον απειλεί καθώς το τοπίο στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και της Θεσσαλονίκης αλλάζει άρδην. Τα εργαστήρια αργυροχρυσοχοΐας μοιάζουν να κλυδωνίζονται με αποτέλεσμα να δημιουργείται προβληματισμός στον κλάδο, καθώς αν κάποιος κρίκος της αλυσίδας χαθεί, δύσκολα αντικαθίσταται. Την ίδια ώρα οι αλλεπάλληλες μετακινήσεις άγνωστων ατόμων που εναλλάσσονται συχνά, σε κτίρια που λειτουργούν εργαστήρια, δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας.

Τα εργαστήρια στην Αθήνα βρίσκονται στο ιστορικό κέντρο, κατά κύριο λόγο, στις οδούς Θησέως, Ρόμβης, Λέκκα, Περικλέους, ενώ στη Θεσσαλονίκη, στις οδούς Εγνατία, Συγγρού, Κλεισούρας, Ιουστινιανού.

Όπως λένε εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων, Κοσμηματοπωλών, Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ), αποτέλεσμα της συνεχούς εξάπλωσης των εν λόγω καταλυμάτων, τα τελευταία χρόνια, είναι η εκτίναξη των ενοικίων με αποτέλεσμα, οι ιδιοκτήτες εργαστηρίων να αναγκάζονται να φύγουν από χώρους στους οποίους δραστηριοποιούνταν για χρόνια, καθώς δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα λειτουργικά έξοδα που αυξάνονται, ενώ κάποιοι άλλοι να οδηγούνται ακόμη και σε παύση λειτουργίας.
«Η αργυροχρυσοχοΐα αποτελεί μια δραστηριότητα που βασίζεται στην πλούσια δημιουργική της παραγωγή και δείχνει να απειλείται από έναν αστάθμητο παράγοντα» τονίζει ο Πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ και Πρόεδρος του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών, Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης (ΣΚΩΘ), Πέτρος Καλπακίδης επισημαίνοντας πως «είναι αδιανόητο να εξαναγκάζονται επιχειρηματίες σε αυξήσεις των λειτουργικών δαπανών, χωρίς προηγούμενο προγραμματισμό».

«Ακούμε συνεχώς παράπονα για τα Airbnb» σχολιάζει ο Πρόεδρος του Συλλόγου Αργυροχρυσοχόων Αθηνών (ΣΑΑ), Κωνσταντίνος Κουζούπης υπογραμμίζοντας πως «όσοι εξαναγκάζονται να αφήσουν τους χώρους που λειτουργούσαν, εξαιτίας της αύξησης του μισθώματος, δυσκολεύονται να βρουν νέο χώρο που να πληρεί κάποιες συγκεκριμένες προδιαγραφές, ενώ κάποιοι άλλοι παλαιότεροι, παίρνουν την απόφαση να συνταξιοδοτηθούν. Σταδιακά ο κλάδος χάνει και τον φυσικό του χώρο».

«Παρά την κρίση καταφέραμε και επιβιώσαμε. Στο «Γαλατικό Χωριό» στηρίζουμε ο ένας τον άλλον. Παραδοσιακά η δραστηριότητα μας ήταν στο κέντρο της Αθήνας. Εργαστήρια αργυροχρυσοχοΐας στην περιοχή βρίσκονται για πάνω από 100 χρόνια. Ωστόσο, πλέον, δημιουργείται μία νέα συνθήκη» αναφέρει χαρακτηριστικά ο υποτομεάρχης Βιοτεχνίας – Εργαστηρίων της ΠΟΒΑΚΩ, Βασίλης Γιαμπουράς υπογραμμίζοντας πως εξαιτίας της συνεχώς αυξανόμενης εξάπλωσης της βραχυχρόνιας μίσθωσης, οι χώροι που θα μπορούσαν να στεγάσουν εργαστήρια αργυροχρυσοχοΐας, σταδιακά περιορίζονται.