Image
Image
Image
Image

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ

Η Mustang Resources ανακάλυψε νέα ρουμπίνια στη Μοζαμβίκη

3

Η αυστραλιανή εταιρεία εξόρυξης πολύτιμων λίθων Mustang Resources ανακοίνωσε πρόσφατα ότι έκανε δύο σημαντικές ανακαλύψεις στο πλαίσιο του έργου που υλοποιεί στην περιοχή Montepuez της Μοζαμβίκης.
Το έργο αυτό αποτελείται από τρεις αδειοδοτημένες περιοχές εξόρυξης συνολικά 15.800 εκταρίων που βρίσκονται κοντά στα κοιτάσματα ρουμπινιών της Gemfields.
Συγκεκριμένα, ανακαλύφθηκαν 19 ρουμπίνια και εάν προστεθούν στα άλλα ρουμπίνια που είχαν εξορυχτεί τους προηγούμενους μήνες, η πολύτιμη συγκομιδή της εταιρείας ανέρχεται συνολικά σε 29 ρουμπίνια που ζυγίζουν 5,79 καράτια.  
Η εταιρεία επίσης ανακοίνωσε ότι επιβεβαίωσε την ύπαρξη ενός δευτερεύοντος κοιτάσματος ρουμπινιών, περίπου 1,6 μίλια νοτιοανατολικά της βάσης όπου εδρεύει η ερευνητική αποστολή. Έτσι, πλήρεις λεπτομέρειες για την έκταση του κοιτάσματος δεν είναι ακόμα διαθέσιμες, ενώ περαιτέρω έρευνες και γεωτρήσεις θα διενεργηθούν τον επόμενο μήνα.
Πάντως το ορυχείο εξόρυξης χύδην πετρώματος αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στις αρχές φθινοπώρου, μετά την ολοκλήρωση της χαρτογράφησης της περιοχής. Θα έχει τη δυνατότητα να εξορύσσει περίπου 1300 τόνους ανά ημέρα.
Σύμφωνα επίσης με την εταιρεία, το Γεμμολογικό Ινστιτούτο της Αμερικής έστειλε μια ομάδα γεωλόγων και γεμμολόγων, με επικεφαλής τον γεμμολόγο Vincent Pardieu, τον περασμένο Ιούλιο. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους επιθεώρησαν την πρόοδο του έργου και εκτίμησαν την αξία και την ποιότητα των ρουμπινιών που εξόρυξε η Μustang από τα αρχικά πεδία. Σύμφωνα με την εταιρεία, η ομάδα των ειδικών διαπίστωσε ότι τα ρουμπίνια του κοιτάσματος είναι υψηλής ποιότητας, ενώ για αρκετά από αυτά που είχαν εξορυχτεί είχε συντάξει πίνακα δεδομένων με την ποικιλία του χρώματος, το μέγεθος και την καθαρότητά τους.
Η Mustang σχεδιάζει να ξεκινήσει πωλήσεις ακατέργαστων ρουμπινιών από την περιοχή του Montepuez προς τους κατασκευαστές κοσμημάτων έως τον ερχόμενο Δεκέμβριο, μέσω κλειστών οργανωμένων δημοπρασιών.
Η Mustang Resources ενδιαφέρεται να δραστηριοποιηθεί σε δύο ακόμα πρότζεκτ, το Save River Diamond Project και το Balama Graphite Project  στην Μοζαμβίκη.

Anglo American

Πώληση ορυχείων και 85.000 απολύσεις!

angloamerican

Επηρεασμένη από τη σημαντική πτώση των τιμών των εμπορευμάτων, η Anglo American, θυγατρική της De Beers ανακοίνωσε λίγο πριν τη λήξη του 2015 ότι θα λάβει ριζικά μέτρα ανασυγκρότησης της εταιρείας, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνονται και μαζικές απολύσεις προσωπικού σε αδαμαντωρυχεία, ενώ κάποια άλλα θα οδηγηθούν σε λουκέτο.  Μιλώντας στην επενδυτική ημέρα της Anglo American, ο διευθύνων σύμβουλος της De Beers, Philippe Mellier, δήλωσε ότι η εταιρεία θα αναγκαστεί να μειώσει κατά 1500 άτομα το προσωπικό της, καθώς η παραγωγή διαμαντιών αναμένεται να μειωθεί από τα 29 εκατ. καράτια του 2015 στα 26-28 εκατ. καράτια το 2016.
Στην Μποτσουάνα, το ορυχείο Damtshaa θα τεθεί υπό συντήρηση, ενώ η παραγωγή στο Orapa Plant 1 θα μειωθεί.

Να σημειωθεί ότι ήδη το ορυχείο Snap Lake στον Καναδά έχει επίσης τεθεί υπό παρατεταμένη αργία και συντήρηση, και θα επαναλειτουργήσει μόνο εφόσον οι συνθήκες της αγοράς βελτιωθούν, ενώ έχουν πωληθεί και τα ορυχεία Kimberley.
O Mellier έχει δηλώσει ότι εξαιτίας του κλεισίματος του Snap Lake, η De Beers θα κλείσει και τα κεντρικά γραφεία της στον Καναδά, περιοριζόμενη σε κάποιο μικρότερο κέντρο υποστήριξης στο Κάλγκαρι. Η εταιρεία επίσης σκοπεύει να κλείσει και τα γραφεία της στη Νότια Αφρική, ως απόρροια της πώλησης των ορυχείων Kimberley. Επιπλέον, η εταιρεία έχει βάλιε λουκέτο και στο εργοστάσιο παραγωγής διαμαντιών Element Six στη Σουηδία, εξαιτίας της πτώσης της ζήτησης για διαμάντια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της De Beer υπαρασπίστηκε την πολιτική της συρρίκνωσης των δραστηριοτήτων της εταιρείας λέγοντας ότι προχώρησε σε αυτές τις επιλογές αντιδρώντας «πολύ υπεύθυνα» και προσπαθώντας να διασφαλίσει τα κέρδη της, καθώς οι τιμές των ακατέργαστων πολύτιμων λίθων κατέγραψαν κάμψη της τάξης του 15%. Από την άλλη, τα επεξεργασμένα διαμάντια έχουν σημειώσει πτώση 8%, προσφέροντας έτσι στις εταιρείες κοπής και στίλβωσης αρκετό «χώρο» ώστε να έχουν κέρδη.
Επίσης, τόνισε ότι η De Beers επένδυσε πάνω από 20 εκατ. δολάρια για την εορταστική σεζόν στις ΗΠΑ φέρνοντας και πάλι στο προσκήνιο το γνωστό μότο «Α Diamond is Forever» («τα διαμάντια είναι παντοτινά) προσθέτοντας ότι «όσοι ήταν στις ΗΠΑ εκείνο το διάστημα δύσκολα θα αγνόησαν τη διαφημιστική καμπάνια.
Σύμφωνα πάντως με όλες τις ενδείξεις, η Anglo American θα περικόψει πάνω από 85.000 θέσεις εργασίας στα επόμενα δύο χρόνια, καθώς σχεδιάζει να ανασυγκροτήσει την παρουσία της σε τρία επίπεδα: στο χώρο των διαμαντιών (De Beers), στα βιομηχανικά μέταλλα (βασικά μέταλλα και ομάδα πλατίνας) και τα χύδην εμπορεύματα.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία πουλάει τις επιχειρήσεις εξόρυξης χαλκού, ενώ όταν το πρόγραμμα ανασυγκρότησης ολοκληρωθεί θα έχει μόλις 50.000 εργαζόμενους, όταν σήμερα απασχολεί σχεδόν τριπλάσιους, δηλαδή 135.000 άτομα.

RAPAPORT

Πτώση τιμών για τέταρτο μήνα στα διαμάντια

4

Ο όμιλος Rapaport Group ανακοίνωσε ότι ο δείκτης RAPI σημείωσε πτώση περίπου 2% για διαμάντια 0,3 καρατιών, 1 καρατιού και 3 καρατιών, ενώ υποχώρησε κατά 0,5% για διαμάντια 0,5 καρατιών.
Για το διάστημα 1η Ιανουαρίου ως 1η Αυγούστου, σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, καταγράφηκε πτώση 1% για τα διαμάντια 1 καρατιού, και 10% για τα διαμάντια 3 καρατιών. Ωστόσο, ανοδικά κατά 4% κινήθηκαν τα διαμάντια 0,5 καρατιών, ενώ αμετάβλητες παρέμειναν οι τιμές για πέτρες 0,3 καρατιών.
«Προσοχή» είναι η λέξη που κυριαρχεί σε όλες τις επιμέρους αγορές διαμαντιών –κατεργασμένα, ακατέργαστα και λιανικού εμπορίου- καθώς η ζήτηση για διαμάντια παραμένει σταθερή στις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά υποχωρεί σε άλλα μέση του κόσμου, ωθώντας έτσι τους κατασκευαστές και τους προμηθευτές πολύτιμων λίθων να είναι πιο προσεκτικοί στις αγορές τους και οι εταιρείες εξόρυξης να περιορίσουν την παραγωγή τους.
Στην μηνιαία της ανάλυση, η Rapaport σημείωσε ότι συνήθως το εμπόριο διαμαντιών υποχωρεί κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά ειδικά φέτος το φαινόμενο αυτό έλαβε ανησυχητικές διαστάσεις.
Η αμερικανική αγορά διαμαντιών παραμένει η πιο στιβαρή παγκοσμίως, με τη ζήτηση να παραμένει σταθερή για τις πέτρες μεταξύ μεγέθους 1 και 2 καρατιών, G-H στο χρώμα και VS-SI στην καθαρότητα.
H ανάλυση της Rapaport επίσης τονίζει ότι τα υψηλής ποιότητας κοπής διαμάντια γνωρίζουν υψηλή ζήτηση στην αγορά, και ιδιαίτερα τα λεγόμενα premium διαμάντια, με τέλεια κοπή, στίλβωση και συμμετρία, που είναι γνωστό και ως τριπλό EX.
Η βιομηχανία επεξεργασίας διαμαντιών και κατασκευής κοσμημάτων ελπίζει ότι θα βελτιωθεί η εικόνα της αγοράς του κλάδου μετά την πραγματοποίηση της έκθεσης του Χονγκ Κονγκ, τον Σεπτέμβριο, και βέβαια επενδύουν πολλά στην επερχόμενη εορταστική περίοδο, εκτιμώντας ότι θα υπάρξει σημαντική αύξηση της ζήτησης για κοσμήματα με διαμάντια.
Να σημειωθεί επίσης, ότι η De Beers κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016 ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των πωλήσεων ακατέργαστων διαμαντιών της τόσο σε εμπόρους χονδρικής όσο και μέσω της online πλατφόρμας δημοπρασιών που διαθέτει.  

Έτσι, έως την 1η Αυγούστου του τρέχοντος έτους, η De Beers είχε πραγματοποιήσει πωλήσεις ύψους περίπου 520 εκατ. δολαρίων ακατέργαστων διαμαντιών, καταγράφοντας μια μείωση σε σχέση με τον πρώτο κύκλο πωλήσεων που ήταν 564 εκατ. δολάρια. Πρόκειται πάντως για τον τρίτο κατά σειρά κύκλο πωλήσεων της De Beers όπου γνωρίζει υποχώρηση των πωλήσεων ακατέργαστων διαμαντιών.
Η πορεία των έξι κύκλων πωλήσεων για το 2016 είναι η εξής:
Πρώτος κύκλος πωλήσεων: 545 εκατ. δολ.
Δεύτερος κύκλος πωλήσεων: 617 εκατ. δολ.
Τρίτος κύκλος πωλήσεων: 666 εκατ. δολ.
Τέταρτος κύκλος πωλήσεων: 636 εκατ. δολ.
Πέμπτος κύκλος πωλήσεων: 564 εκατ. δολ.
Έκτος κύκλος πωλήσεων: 520 εκατ. δολ.

Σχολιάζοντας το αποτέλεσμα αυτό ο νέο διευθύνων σύμβουλος της De Beers, Bruce Cleaver, σημείωσε: «Είναι ένα ενθαρρυντικό αποτέλεσμα σε αυτό το χρονικό σημείο του έτους, το οποίο συνοδεύεται από μια θετική διάθεση των πελατών μας. Εκτιμάμε ότι το τέλος του 2016 ο απολογισμός μας θα είναι πολύ θετικός».

Διαμάντι 1.111 καρατιών στην Μποτσουάνα

Ανακαλύφθηκε το δεύτερο μεγαλύτερο διαμάντι όλων των εποχών

Δημήτρης Σταμούλης

lucara

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Lucara Diamond Corp. Wiiliam Lamb κατάλαβε ότι το τηλεφώνημα που δέχτηκε στις 1.30 τα ξημερώματα σε μια από τις παγωμένες νύχτες στα τέλη Νοεμβρίου στο Βανκούβερ του Καναδά, θα ήταν είτε για ένα πολύ κακό είτε για ένα πολύ καλό νέο. Ήταν όμως τυχερός γιατί πληροφορήθηκε ότι οι εργάτες του ορυχείου Karowe στην αφρικανική χώρα Μποτσουάνα, μόλις είχαν εξορύξει έναν καταπληκτικό πολύτιμο λίθο. Επρόκειτο για ένα διαμάντι 1.111 καρατιών τύπου IIa το οποίο πρόκειται να καταχωρηθεί στα βιβλία των ρεκόρ, ως το δεύτερο μεγαλύτερο διαμάντι ανάλογης ποιότητας που έχει ποτέ βρεθεί. Μόνο το περίφημο διαμάντι Cullinan, βάρους 3.106 καρατιών είναι μεγαλύτερο, το οποίο ανακαλυφθεί πριν από έναν και πλέον αιώνα, τον Ιανουάριο του 1905 στο ορυχείο Premier της Νότιας Αφρική.
Οι εργάτες του ορυχείου Karowe εντόπισαν το μοναδικό αυτό διαμάντι σε υλικά εξόρυξης που προέρχονταν από μια περιοχή όπου την ίδια χρονιά έχουν ανακαλυφθεί άλλα τρία σπουδαία διαμάντια βάρους άνω των 300 καρατίων το καθένα, ανάμεσά τους και η πέτρα η οποία πωλήθηκε από την Lucara τον περασμένο Ιούλιο έναντι του ποσού των 20,5 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο πρόεδρος και CEO της Lucara μπορεί να μην ξαφνιάζεται πλέον από ανακαλύψεις διαμαντιών μεγέθους 300, 400 ή και 500 καρατιών, αλλά όταν πληροφορείται για την εξόρυξη διαμαντιού άνω των 1000 καρατιών το αντιμετωπίζει αλλιώς. «Χίλια καράτια… πιστεύω θα ήταν έκπληξη για τον καθένα μια τέτοια ανακάλυψη», δηλώνει με νόημα.  
Το εν λόγω εκπληκτικό διαμάντι έχει μέγεθος 65 mm x 56 mm x 40 mm, και είναι τόσο μεγάλο σε όγκο που δε χωράει να τοποθετηθεί στις υπάρχουσες μηχανές αξιολόγησης της Lucara που διαθέτει η εταιρεία στην Μπουτσουάνα. Για αυτό η πέτρα θα αποσταλεί στην Αντβέρπ του Βελγίου για περαιτέρω αξιολόγηση. Πάντως σύμφωνα με τις πρώτς εκτιμήσεις ειδικών, το διαμάντι των 1.111 καρατιών είναι τύπου IIa και χρώματος «top», δηλαδή D, E ή F, και υψηλής καθαρότητας επίσης.
Να σημειωθεί ότι μια άλλη εταιρεία εξόρυξης διαμαντιών, η Gem Diamonds πώλησε ένα διαμάντι 603 καρατιών, το “Lesotho Promise” έναντι του ποσού των 2.4 εκατ. δολαρίων το 2006, και η Petra Diamonds έλαβε 35,3 εκατ. δολάρια για την πώληση ενός διαμαντιού 507 καρατιών το 2012. Όμως το διαμάντι της Lucara είναι πολύ μεγαλύτερο από όλα τα παραπάνω και μάλιστα το πιο μεγάλο που έχει ποτέ ανακαλυφθεί στην Μποτσουάνα.
Η εταιρεία Lucara η οποία κατέχει μόλις το 0,83% της παγκόσμιας παραγωγής διαμαντιών αλλά έχει το πλεονέκτημα να έχει πολύ υψηλό ποσοστό ανακάλυψης μεγάλων διαμαντιών αυτή την περίοδο, ανακάλυψε το μεγάλο διαμάντι χρησιμοποιώντας το πρόσφατα εγκατεστημένο νέο μηχάνημα Large Diamond Recovery (LDR) XRT. Να σημειωθεί τέλος ότι σε άλλο ορυχείο της η εταιρεία ανακάλυψε κι ένα ακόμα μεγάλο διαμάντι 813 καρατίων.

Διεθνές Συμπόσιο στην Κολομβία

Γιατί τα σμαράγδια γίνονται και πάλι δημοφιλή

Του Δημήτρη Σταμούλη

emerald1

Το σμαράγδι εξακολουθεί να παραμένει στην κορυφή των παγκόσμιων προτιμήσεων.

Κανέναν δεν εκπλήσσει που η δημοτικότητα των σμαραγδιών έχει διαρκέσει αναλλοίωτη στο πέρασμα των αιώνων. Το πιο διάσημο μέλος της οικογένειας των βηρύλλων είναι γνωστό στους ανθρώπους του πλούτου και της εξουσίας από την πρώτη στιγμή  που ανακαλύφθηκε. Το όμορφο, έντονο και ακτινοβόλο πράσινο χρώμα του έχει πλέον γίνει συνώνυμο της περιγραφής μοναδικού κάλλους φυσικών τοπίων και αντανακλά την αισιοδοξία της άνοιξης.
Το χρώμα του σμαραγδιού είναι τόσο αγαπητό που, στην πραγματικότητα, ακόμα και όταν περικλείει έγκλειστα, διατηρεί την υψηλή ποιότητα και αξία του, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Χρωματιστών Λίθων. Για την ακρίβεια, ένα σμαράγδι με έγκλειστα βαθύ πράσινου χρώματος είναι πιο πολύτιμα σε σχέση με ένα εντελώς καθαρό, από έγκλειστα, σμαράγδι.
Αυτά τα έγκλειστα συχνά περιγράφονται ανάλογα με τη μορφή στην οποία προσομοιάζουν, όπως π.χ. βρύα ή φύλλα φυτών, και μερικές φορές ονομάζονται jardin, που στα γαλλικά σημαίνει κήπος, όρος που παραπέμπει στην περίοδο της άνοιξης.
Καθώς η δημοτικότητα του σμαραγδιού συνεχίζει να είναι υψηλή και στη σημερινή αγορά, το εμπόριο προσπαθεί να αναζητήσει τρόπους να αντιμετωπίσει μερικά από τα σημαντικότερα προβλήματα που αφορούν τα πράσινα πολύτιμα πετράδια.

emerald2

Η Gemfileds είναι ο κυρίαρχος παίκτης στην παγκόσμια αγορά σμαραγδιών.

Κάντο όπως η… De Beers

Το πρώτο Διεθνές Συμπόσιο Σμαραγδιού, που σχεδιάστηκε για να φέρει σε επικοινωνία όλους τους τομείς της αγοράς, έλαβε μέρος στην πρωτεύουσα της Κολομβίας, Μπογκοτά, από τις 13 ως τις 15 Οκτωβρίου 2015. Φιλοξενήθηκαν πολλοί τοπικοί και διεθνείς ειδικοί στο χώρο των σμαραγδιών από κυβερνητικούς οργανισμούς αλλά και από τον ιδιωτικό τομέα, οι οποίοι ανέλυσαν τα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αγορά σμαραγδιού και τις νέες τάσεις που διαγράφονται.
Στο συμπόσιο αναλύθηκαν ζητήματα όπως η διαχείριση των πρώτων υλών, η εξόρυξη και οι διάφορες μορφές επεξεργασίας των σμαραγδιών, η πιστοποίησή τους, η ονοματολογία, η τεχνολογία, η εκπαίδευση και ενημέρωση των καταναλωτών και το branding. Οι Fedesmereldas, όπως ονομάστηκε το σώμα που διοργάνωσε το συμπόσιο της Μπογκοτά, εκτιμούν ότι το γεγονός αυτό θα αποφέρει μια «αρμονία στην παγκόσμια βιομηχανία σμαραγδιών», σε μια προσπάθεια αξιοποίησης της ανάλογης εμπειρίας που έχει αντλήσει η βιομηχανία πολύτιμων λίθων από ανάλογες δράσεις και πρωτοβουλίες της βιομηχανίας διαμαντιών.
Καθώς το σμαράγδι εξακολουθεί να παραμένει στην κορυφή των παγκόσμιων προτιμήσεων όσον αφορά τους έγχρωμους πολύτιμους λίθους, η ζήτησή τους παραμένει πολύ ισχυρή. Ο αναλυτής του Γεμμολογικού Ινστιτούτου της Αμερικής (GIA), Russell Shor, σημείωσε ότι, κατά τη διάρκεια πρόσφατου ταξιδιού του στο Χονγκ Κονγκ, παρατήρησε ότι η ζήτηση στην περιοχή παραμένει πολύ ισχυρή. Όπως υπογράμμισε, πριν από 7-8 χρόνια, η αγορά σμαραγδιών αντιμετώπισε ορισμένα προβλήματα, αλλά στις μέρες μας επέστρεψε σε πολύ θετικά αποτελέσματα. «Για πολλά χρόνια, το πράσινο χρώμα ήταν εκτός μόδας, όμως σήμερα έχει επιστρέψει δριμύτερο», πρόσθεσε ο R. Shor. Σε αυτή τη θετική εξέλιξη ρόλο έπαιξε το Ινστιτούτο  Pantone, το οποίο ονόμασε «χρώμα της χρονιάς 2013» το σμαραγδί, επαναφέροντας στη μόδα και πολύ σύντομα και στις βιτρίνες των καταστημάτων, το πράσινο του σμαραγδιού.
Ο Niveet Nagpal, εκπρόσωπος της Omi Gems, δήλωσε ότι η εταιρεία του εξακολουθεί να βλέπει αυξημένες τις πωλήσεις της και υψηλά τη ζήτηση για την πράσινη πέτρα. «Εάν υπήρχε μια καλύτερη προσφορά σμαραγδιών υψηλής ποιότητας στην αγορά, χωρίς αυξήσεις στην τιμή τους, θα μπορούσαμε πιθανώς να αυξήσουμε τα δραστηριότητά μας με τα σμαράγδια», δήλωσε στην ιστοσελίδα του National Jeweler.
Ένα άλλο ζήτημα που έθιξε στην ομιλία του ο R. Shor είναι οι προωθητικές ενέργειες της εταιρείας Gemfields, που έχει την πρωτοκαθεδρία στην εξόρυξη και εμπορία των σμαραγδιών, στο πρότυπο των δραστηριοτήτων και ενεργειών μάρκετινγκ της De Beers στο χώρο των διαμαντιών. Ένα άλλο αξιοσημείωτο ζήτημα είναι ότι η άνοδος της ζήτησης για σμαράγδια, λειτουργεί ευεργετικά και στην αύξηση της ζήτησης για άλλους πράσινους λίθους όπως για παράδειγμα, το περίδοτο και ο τουρμαλίνης.

emerald3

Το χρώμα του σμαραγδιού είναι τόσο αγαπητό που, στην πραγματικότητα, ακόμα και όταν περικλείει έγκλειστα, διατηρεί την υψηλή ποιότητα και αξία του.

Ο ρόλος της Κολομβίας

Σήμερα, η σημαντικότερη πηγή εξόρυξης σμαραγδιών και ο τόπος που συνεχίζει να προσφέρει ποιοτικά σμαράγδια στη διεθνή αγορά είναι η Κολομβία. Επίσης, αξιόλογη πηγή προσφοράς είναι τα αποθέματα σμαραγδιών του Kagem της Ζάμπια, όπου σήμερα δραστηριοποιείται εξορυκτικά η Gemfields, η οποία έχει επιπλέον ορυχεία και στην Κολομβία. Μάλιστα, πρόσφατα η Gemfields απέκτησε τα ορυχεία σμαραγδιών Coscuez στην πολιτεία Boyacá που λειτουργούν επί 25 χρόνια, ενώ οι άδειες και τα συμβόλαια που υπάρχουν καλύπτουν περίπου 20.000 εκτάρια ή 77 τετραγωνικά μίλια, στην Boyacá και άλλες περιοχές της Κολομβίας.
Μια άλλη περιοχή πλούσια σε σμαράγδια είναι η Βραζιλία, η οποία έρχεται τρίτη σε όγκο εξόρυξης του πράσινου πολύτιμου λίθου. Ορυχεία σμαραγδιών υπάρχουν επίσης στη Ζάμπια και την Ινδία, όπως και σε περιοχές του Πακιστάν και του Αφγανιστάν, στις οποίες ωστόσο υπάρχουν μεγάλες υπόνοιες ότι γίνεται παράνομη διακίνηση λίθων, λόγω και των πολεμικών συρράξεων που υπάρχουν σε αυτές τις χώρες της Ασίας.

emerald4

Tο 1ο Διεθνές Συμπόσιο Σμαραγδιού πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στην Κολομβία τον περασμένο Οκτώβριο.

Ανατροπές στην αγορά

Η πρόκληση για κάθε πολύτιμο λίθο στη διεθνή αγορά ήταν πάντοτε η σχέση μεταξύ προσφοράς και τιμής. Μέχρι πρότινος, στην αγορά πολύτιμων λίθων κυριαρχούσαν μερικοί μεγάλοι παίκτες, οι οποίοι μπορούσαν να ελέγχουν τις διατιθέμενες ποσότητες και την τιμολόγηση, με βάση τις επιδιώξεις τους. Σήμερα όμως, κατά τον Shor, η αγορά κινείται σε πιο συνεργατικά σχήματα καθώς οι εταιρείες πλέον πιστεύουν περισσότερο στην διατήρηση μιας κανονικότητας στην προσφορά λίθων και στη ροή κεφαλαίων παρά στην αποθεματοποίηση των προϊόντων τους.
Για τους κοσμηματοποιούς, τους παραγωγούς κοσμημάτων και τους σχεδιαστές, αυτό σημαίνει ότι έτσι έχουν καλύτερες δυνατότητες να γνωρίζουν ότι μπορούν να έχουν τα σμαράγδια που επιθυμούν όταν τα έχουν ανάγκη.  Αυτό με τη σειρά του οδηγεί σε μια δομή όπου κυριαρχούν ένα μοντέλο με σχετικά προβλέψιμη διατίμηση και η σταθερή προσφορά, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί σε μια δυνητική αύξηση της ζήτησης.

Ιστορική συμφωνία SSEF-GUBELIN

Εναρμονισμός χρωματικών κριτηρίων για ρουμπίνια και ζαφείρια

Του Δημήτρη Σταμούλη

red blue1

Τα ελβετικά ινστιτούτα γεμολογίας SSEF και Gübelin Gem Lab εναρμόνισαν τα πρότυπά τους όσον αφορά τα χρωματικά και ποιοτικά κριτήριά τους στην αξιολόγηση των χρωμάτων “pigeon blood red” και “royal blue” τα οποία χρησιμοποιούνται ευρέως για τα αψεγάδιαστα ρουμπίνια και ζαφείρια.
Οι όροι “pigeon blood red” και “royal blue” χρησιμοποιούνται εδώ και πάρα πολύ καιρό για να περιγράψουν την κορυφαία ποιότητα των λίθων αυτών. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν κάποια ενιαία συμφωνημένα κριτήρια με βάση τα οποία προσδιορίζονται με ακρίβεια τα χρώματα και η ποιότητα που αντιστοιχούσε στους δύο αυτούς όρους, όπως τονίζουν τα δύο εργαστήρια.
Τόσο το SSEF όσο και το Gübelin είχαν αναπτύξει από μόνα τους και ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, τα δικά τους κριτήρια κατάταξης και αξιολόγησης των πετρών όταν χρησιμοποιούσαν αυτούς τους όρους. Σήμερα όμως, προκειμένου να ενισχυθεί η διαφάνεια στη βιομηχανία πολύτιμων λίθων αλλά και να ενοποιηθούν οι κανόνες της αγοράς, τα δύο ινστιτούτα συνέκριναν τα κριτήριά τους και προχώρησαν σε κάποιες αλλαγές προκειμένου να εναρμονίσουν τα ποιοτικά και χρωματικά στάνταρτ τους.
Για να μπορεί ένα ρουμπίνι ή ένα ζαφείρι να πληροί τις προϋποθέσεις για χρήση αυτών των όρων, το χρώμα τους θα πρέπει να είναι «έντονο, κορεσμένο και ομοιογενές κόκκινο ή μπλε», σύμφωνα με τα δύο εργαστήρια. Οι ακριβείς διακυμάνσεις της «απόχρωσης», του «κορεσμού» και του «τόνου» ορίζονται από ένα σύνολο πρότυπων πετρών που ορίζονται ως master stones.
Το «pigeon blood red» περιγράφεται ως ένα κόκκινο χρώμα, χωρίς παρόμοιους τροποποιητές, όπως το μπλε ή το καφέ, αν και μια λεπτή μωβ απόχρωση είναι αποδεκτή. Το χρώμα του σώματος της πέτρας που μπορεί να θεωρηθεί ως αυτό το χρώμα επίσης συμπληρώνεται από έναν ισχυρό φθορισμό, όταν εκτίθεται σε υπεριώδες φως.

red blue2

Το «royal blue» περιγράφεται καλύτερα, ως ένα «κορεσμένο» μπλε χρώμα, είτε καθαρό είτε με μια πολύ μικρή μοβ απόχρωση.
Όσον αφορά την ποιότητα, οι όροι μπορούν να εφαρμοστούν μόνο για ρουμπίνια και ζαφείρια που εμφανίζουν εξαιρετικές ιδιότητες και δεν έχουν υποστεί καμία τροποποίηση του χρώματος ή / και της διαύγειάς τους. Οποιοσδήποτε τύπος επεξεργασίας αποκλείει τις πέτρες από το να περιγράφονται με αυτούς τους χρωματικούς όρους.
Επιπλέον, οι εξεταζόμενοι λίθοι πρέπει να είναι σχετικά ελεύθεροι από ορατά διά του γυμνού οφθαλμού ή σκούρα εγκλείσματα και πρέπει να δείχνουν μια ομοιογενή κατανομή χρώματος με ζωηρές εσωτερικές ανακλάσεις, σύμφωνα με τα εργαστήρια. Το μέγεθος της πέτρας δεν λαμβάνεται υπόψη, κι έτσι τόσο μικρά ρουμπίνια όσο και ζαφείρια μπορούν να αξιολογούνται και να κατατάσσονται ποιοτικά με βάση τους δύο αυτούς χρωματικούς όρους.
«Σαφώς, πρόκειται για αυστηρά κριτήρια που σημαίνει ότι μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό από ρουμπίνια και ζαφείρια πληρούν τις προϋποθέσεις», δήλωσε ο Daniel Nyfeler, διευθύνων σύμβουλος της Gübelin Gem Lab.

CIBJO

Η πρώτη Μπλε Βίβλος των κοραλλιών

CIBJO coral2

Του Δημήτρη Σταμούλη

Η CIBJO, η Παγκόσμια Συνομοσπονδία Κοσμηματοποιών, εξέδωσε τον περασμένο Οκτώβριο την πρώτη Μπλε Βίβλο της για τα κοράλλια, στην οποία διατυπώνονται οι αποδεκτές εμπορικές και βιομηχανικές πρακτικές καθώς και η ονοματολογία των κοραλλιών.
Σύμφωνα με την CIBJO, το νέο Blue Book είναι περιεκτικό καθώς κατατάσσει τόσο τα επεξεργασμένα όσο και τα μη επεξεργασμένα κοράλλια, όπως και τα διάφορα προϊόντα  και δημιουργήματα που μιμούνται ή περικλείουν κοράλλια.
Ολόκληρο το βιβλίο των κοραλλιών που συντάχθηκε από την Επιτροπή Κοραλλιών της CIBJO, μπορεί να «κατέβει» από την ιστοσελίδα της CIBJO.
Η εν λόγω έκδοση είναι η έκτη κατά σειρά έκδοση της σειράς των Μπλε Βιβλίων, καθώς έχουν ήδη εκδοθεί τα σχετικά βιβλία για διαμάντια, πολύτιμους λίθους και μαργαριτάρια, τα οποία μάλιστα πρόσφατα ανανεώθηκαν με νέο υλικό, ενώ σχετικές εκδόσεις έχουν υπάρξει και για τα πολύτιμα μέταλλα και τα γεμμολογικά εργαστήρια.   
Όλα τα ανωτέρω βιβλία έχουν συνταχθεί και ενημερωθεί από τις σχετικές επιτροπές της CIBJO, τα μέλη των οποίων αποτελούνται από αντιπροσώπους εμπορικών οργανισμών και εργαστηρίων που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία του κοσμήματος.
Στο Coral Book μπορεί κανείς να βρει όρους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να περιγράψουν τα κοράλλια και τις σχετικές μορφές κατεργασίας τους, αλλά και όρους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ορίσουν σχετικά τεχνητά δημιουργήματα από κοράλλια.  Επίσης στα περιεχόμενα του βιβλίου περιλαμβάνονται μέθοδοι συντήρησης της ποιότητας των κοσμημάτων με κοράλλια, καθώς υπάρχουν διάφορες ποικιλίες πολύτιμων ειδών κοραλλιών.
Να σημειωθεί ότι οι κοραλλιογενείς ύφαλοι αποτελούν ένα από τα πιο απειλούμενα με εξαφάνιση οικοσυστήματα του πλανήτη μας. Υπάρχουν δύο είδη κοραλλιών, τα κοράλλια υφάλων και τα κοράλλια βαθιών θαλασσών. Η βιομηχανία κοσμήματος προτιμά κυρίως να δουλεύει με τα κοράλλια των βαθιών θαλασσών και τα κοράλλια των μπλε υφάλων.
Τα κοράλλια αυτά προστατεύονται από διάφορους διεθνείς νόμους, όπως ο CITES Appendix II, ενώ τα κόκκινα κοράλλια, που επίσης χρησιμοποιούνται ευρέως από την κοσμηματοποιία, περιλαμβάνονται στη λίστα προστατευόμενων ειδών του CITES Appendix III.

Δείκτης RapNet

Μείωση τιμών 1% στις πέτρες 1 ct

rapaport

Ο δείκτης τιμών διαμαντιών RapNet Diamond Index (RAPI) για τον Οκτώβριο έδειξε ότι συνεχίζεται η ελαφριά κάμψη των τιμών στα διαμάντια, με το εμπόριο να δείχνει σημάδια βελτίωσης αλλά οι πωλήσεις να παραμένουν πιο κάτω σε σύγκριση με τα περσινά επίπεδα.  
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Rapaport, ο δείκτης RAPI για τα διαμάντια 1 καρατιού ταξινόμησης κατά GIA (Γεμμολογικό Ινστιτούτο Αμερικής), κατέγραψε πτώση 1% τον Οκτώβριο και 8% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2014.  
Πάντως τη μεγαλύτερη πτώση τιμών γνώρισαν τα διαμάντια 0,30 καρατιών, καθώς κινήθηκαν σε ποσοστά 20% μεταξύ 1ης Ιανουαρίου και 1ης Νοεμβρίου 2015. Διψήφιο ποσοστό μείωσης κατέγραψαν και άλλες κατηγορίες διαμαντιών, όπως αυτές με 0,5 καράτια (-18%) και οι 3 καρατιών (-14%).
Σύμφωνα με το μηνιαίο δελτίο Rapaport Monthly Report, οι συνθήκες της αγοράς διαμαντιών παραμένουν αμετάβλητες τον περασμένο Οκτώβριο.  Με περιορισμένη ζήτηση από τις αγορές του Χονγκ Κονγκ και της Κίνας, οι ντίλερς εξακολουθούν να στοιχηματίζουν ψηλά στην επερχόμενη εορταστική περίοδο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Όπως τονίζει ο Rapaport, «όλα τα μάτια της αγοράς είναι στραμμένα στον τομέα λιανικής των ΗΠΑ», καθώς τρεις μεγάλες εταιρείες –η Signet Jewelers με τα δακτυλίδια δύο διαμαντιών, και η De Beers με το επαναλανσάρισμα του μόνο «A diamond is forever», δηλαδή τα διαμάντια είναι παντοτινά και η Forevermark επενδύουν πολλά στην λιανική αγορά.
Όσον αφορά την αγορά επεξεργασίας ακατέργαστων διαμαντιών, τα περιθώρια κέρδους παρέμειναν περιορισμένα ενώ εξακολουθεί η σταθεροποίησή τους στις μεσαίες κατηγορίες. Οι εταιρείες εξόρυξης συνεχίζουν να περιορίζουν την παραγωγή τους, όπως για παράδειγμα, η De Beers, η οποία μείωσε κατά 30% την παραγωγή της στο τρίτο τρίμηνο, παρά το γεγονός ότι εξακολουθούν να μειώνονται οι τιμές.
Πάντως κατά τον Rapaport, οι τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών θα χρειαστεί να μειωθούν κι άλλο, τουλάχιστον κατά 20%, ώστε να διασφαλιστούν τα περιθώρια κέρδους στη μεσαία αγορά. «Η αγορά διαμαντιών εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις το 2015», καταλήγει ο Rapaport noted.

Rio Tinto

65 κόκκινα και ροζ διαμάντια σε παγκόσμια περιοδεία

riotinto

Πριν από λίγες ημέρες, ολοκληρώθηκε η δημοπρασία των καλύτερων κόκκινων και ροζ διαμαντιών που διαθέτει η εταιρεία Rio Tinto στο πλαίσιο του Argyle Pink Diamonds Tender, που λαμβάνει χώρα εδώ και 55 χρόνια.  Τα διαμάντια που παρουσιάζονται και προσφέρονται στην αγορά προέρχονται από το ορυχείο Argyle στη Δυτική Αυστραλία, το οποίο είναι παγκοσμίως γνωστό ως το μέρος που «παράγει» τα πιο εκθαμβωτικά ροζ και κόκκινα διαμάντια του κόσμου.
Ανάμεσα στα 65 διαμάντια που παρουσιάστηκαν συνολικού βάρους 44,4 καρατιών, συμπεριλαμβάνονταν και πέντε “hero” –όπως τις χαρακτήρισε η ίδια η εταιρεία- πέτρες, κορυφαίας ποιότητας, που απέδειξαν και αυτή τη φορά γιατί η Rio Tinto έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο όνομα στην αγορά διαμαντιών.
Αξιοσημείωτο είναι ότι φέτος η Rio Tinto συνεργάστηκε με τα Αυστραλιανά Μπαλέτα, μέσω των οποίων εμπνεύστηκαν και τα ονόματα που υπογράφουν τα διαμάντια «ήρωες» που παρουσιάστηκαν.
- Argyle Prima: διαμάντι 1.20 καρατίων, σχήματος αχλαδιού, χρώματος fancy κόκκινου.
- Argyle Aurora:  διαμάντι 1.47 καρατιών, χρώματος fancy κόκκινου, σχήματος οβάλ με όνομα εμπνευσμένο από την πριγκίπισσα πρωταγωνίστρια στην Ωραία Κοιμωμένη.
- Argyle Allegro: διαμάντι 0.79 καρατιών, χρώματος  fancy κόκκινου, σχήματος ακτινωτού, με όνομα εμπνευσμένο από την ομώνυμη κίνηση  στο μπαλέτο.
- Argyle Spectre: διαμάντι 1.93 καρατιών, χρώματος fancy-vivid μοβ-ροζ , και όνομα εμπνευσμένο από το μπαλέτο Le Spectre de la rose.
- Argyle Élevé: διαμάντι 1.44 καρατιών, έντονο fancy ροζ, κοπής σμαραγδιού, με όνομα εμπνευσμένο από την ομώνυμη κίνηση του μπαλέτου.
Η Argyle Pink Diamonds Tender παρουσιάστηκε στο Χονγκ Κονγκ, στη συνέχεια στη Νέα Υόρκη και τέλος επέστρεψε στην Αυστραλία

Ακατέργαστο διαμάντι 90 καρατιών εντοπίστηκε στην Αγκόλα

Ακατέργαστο διαμάντι 90 καρατιών εντοπίστηκε στην Αγκόλα

Δημήτρης Σταμούλης

gemologies

Ένα μοναδικής ομορφιάς ακατέργαστο διαμάντι 90,32 καρατιών, χρώματος D και τύπου IIa, το οποίο εξορύχτηκε από ορυχείο της περιοχής Lulo της Αγκόλα, είναι το μεγαλύτερο διαμάντι που έχει να παρουσιάσει η αυστραλιανή εταιρεία Lucapa από τον περασμένο Ιανουάριο, όταν και εγκαινίασε την εξορυκτική της δραστηριότητα στην περιοχή.
Η ανακάλυψη αυτή ξεπέρασε το προηγούμενο «ρεκόρ» της εταιρείας που ήταν ένα διαμάντι 63,05 καρατιών, τύπου IIa, που εντοπίστηκε τον περασμένο Απρίλιο.  
Στο εν λόγω ορυχείο έχουν γίνει κι άλλες εξαιρετικές ανακαλύψεις πολύτιμων διαμαντιών βάρους 56,52, 36,61, 29,94, 21,16, 18,71 17,06 καρατιών, όπως επίσης και άλλα δύο διαμάντια 11 καρατιών. Συνολικά η εταιρεία ένα εξορύξει περίπου 33 διαμάντια εξαιρετικής ποιότητας και βάρους άνω των 10,8 καρατιών από το ορυχείο Mining Block τα τελευταία τρία χρόνια. Το μεγαλύτερο όλων ήταν το Lulo 131,40 καρατιών, χρώματος D και τύπου IIa.