Image
Image
Image
Image
Image

Η λιανική έχει πεθάνει;

Ζήτω το λιανικό εμπόριο!

Εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία, οι άνθρωποι προβλέπουν το τέλος των φυσικών καταστημάτων καθώς οι επιλογές και η άνεση παρασέρνουν τους πελάτες μακριά από τους δρόμους και προς το διαδίκτυο. Αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο, και όπως αποδεικνύεται από τα δύο τελευταία χρόνια, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται στην αρχή. Η Angela Han διερευνά τι επιφυλάσσει το μέλλον για το λιανικό εμπόριο.

1 rsz 120141029 brittanys 026

Η λιανική πέθανε, φώναξαν ορισμένοι ειδικοί! Στην πραγματικότητα, ορισμένοι μοιρολάτρες ήταν τόσο σίγουροι για την κατάρρευση του λιανικού εμπορίου που επινοήθηκε ένας νέος όρος: «αποκάλυψη λιανικής».
Η ιδέα ξεκίνησε γύρω στο 2010 λίγο μετά την Παγκόσμια Χρηματοπιστωτική Κρίση, όταν πολλοί μεγάλοι έμποροι λιανικής άρχισαν να κλείνουν τα καταστήματα λιανικής τους, ειδικά τις διεθνείς αλυσίδες.

2 61dc5435621b2 mobile bg

Ο όρος έγινε ευρέως γνωστός γύρω στο 2017, όταν αναφέρθηκε για πρώτη φορά στον Ατλαντικό για να περιγράψει μεγάλες χρεοκοπίες και μαζικά κλεισίματα λιανικών καταστημάτων μεγάλων αλυσίδων των ΗΠΑ. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, το 2019 - λίγο πριν την πανδημία - οι ΗΠΑ είδαν περίπου 10.000 περισσότερες επιχειρήσεις να κλείνουν τις πόρτες τους, κάτι που αναφέρθηκε ως αύξηση 60 τοις εκατό σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Είναι λοιπόν κατανοητό ότι οι προάγγελοι της καταστροφής ζωγράφιζαν ήδη μια τρομερή εικόνα για το μέλλον του λιανικού εμπορίου – μια δεκαετία μετά, οι προφητείες πραγματοποιούνταν όλες. Στη συνέχεια, τελικά το 2020 ο πραγματικός αντίκτυπος επικράτησε, καθώς ο COVID-19 έγινε παγκόσμιος.
Από τον Μάιο του 2020, μόλις λίγους μήνες μετά την πανδημία, το κλείσιμο καταστημάτων και οι χρεοκοπίες κατέκλυσαν το εμπόριο. Αν και είναι σχεδόν αδύνατο να εξακριβωθεί ένας ακριβής αριθμός, αναφέρθηκε ότι περίπου 12.000 έμποροι λιανικής είχαν κλείσει τα καταστήματά τους σε όλες τις ΗΠΑ μόνο το 2020. Σύμφωνα με έκθεση του Ομίλου UBS για το 2021, αναμένεται ότι άλλα 80.000 καταστήματα στις ΗΠΑ θα κλείσουν τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ το ένα τέταρτο των εμπορικών κέντρων των ΗΠΑ αναμένεται επίσης να κλείσουν οριστικά.
Η αμερικανική οικονομία θεωρείται συχνά ως ο θύλακας για όσα συμβαίνουν στον υπόλοιπο κόσμο. Τι σημαίνει λοιπόν αυτό για το μέλλον του λιανικού εμπορίου;
Παρά τις μεγάλες καταστροφές που συνόδευσαν το θρίλερ της πανδημίας, οι σοφοί γνωρίζουν από την εμπειρία του παρελθόντος ότι η οικονομική αστάθεια και οι προκλήσεις σε αυτήν μπορούν να οδηγήσουν σε νέες ευκαιρίες. Έτσι, αυτά τα γεγονότα μπορούν να εκθέσουν τις υπάρχουσες αδυναμίες και να ενισχύσουν τη θέση μιας επιχείρησης.
Πράγματι, ενώ ο COVID-19 έχει επιταχύνει το κλείσιμο καταστημάτων, έχει επίσης εγκαινιάσει ένα κύμα ψηφιακής επανάστασης για τον τομέα λιανικής. Με τους καταναλωτές πλέον να ζουν, να σκέφτονται και να ψωνίζουν διαφορετικά, οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να εξελιχθούν και να πειραματιστούν περαιτέρω με το τι λειτουργεί και τι όχι - μια παιδική χαρά για να εξερευνήσουν ελεύθερα τις ευκαιρίες που είχαν αναβληθεί.
Σίγουρα, αν «έσερνες τα πόδια σου» πριν από το 2020, η πανδημία σε «έσυρε από τα μαλλιά» στον νέο κόσμο.
Η έρευνα της KPMG (Αυστραλιανής Προοπτικής Λιανικής) του 2021 έδειξε ότι παρά την τεράστια στροφή προς τα ψηφιακά καταστήματα, το 25 τοις εκατό των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι οι ιστοσελίδες τους δεν παράγουν έσοδα και το 21 τοις εκατό είπαν ότι λιγότερο από το 5 τοις εκατό των εσόδων τους προέρχεται από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Λιγότερο από το 10 τοις εκατό των εμπόρων λιανικής ανέφεραν ότι η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου τους παράγει έως και το 50 τοις εκατό των εσόδων.

3 1602799435 all jewelry plp content2 d

Αυτό είναι ένα δίκοπο μαχαίρι: ενώ έχει σημειωθεί εξαιρετική ανάπτυξη και ανάπτυξη στο ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι σαφές ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν να ξοδεύουν περισσότερα στο κατάστημα.
Καθώς οι πελάτες εξαναγκάστηκαν στο ψηφιακό εμπόριο, είτε τους άρεσε είτε όχι, ένα ντόμινο συνεπειών μπήκε στο παιχνίδι: πρώτον, οι άνθρωποι συνειδητοποίησαν τη σημασία μιας απτής εμπειρίας αγορών στο κατάστημα και, δεύτερον, με την αύξηση των χρεώσεων παράδοση και την καθυστέρηση στους χρόνους διανομής, οι τιμές των αντικειμένων τόσο στο κατάστημα όσο και στο διαδίκτυο έγιναν συγκρίσιμες.
Σε συνδυασμό με αυτό, η πιο πρόσφατη εκτίμηση του κύκλου εργασιών της Αυστραλιανής Στατιστικής Υπηρεσίας (Νοέμβριος 2021) για τις επιχειρήσεις λιανικής, που περιλαμβάνουν τόσο τις πωλήσεις φυσικών καταστημάτων όσο και τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, αναφέρεται ότι έχει αυξηθεί 7,3 τοις εκατό από μήνα σε μήνα και αυξήθηκε 5,8 τοις εκατό το 2020 συνολικά. Ουσιαστικά, ο κόσμος δεν έχει σταματήσει να ψωνίζει και, αντίθετα, η κατανάλωσή του έχει αυξηθεί.
Επιπλέον, αυτό που έχει αποκαλυφθεί από το 2020 είναι σε ποιο βαθμό απολαμβάνουν οι καταναλωτές να αγοράζουν κοσμήματα.
Τον Οκτώβριο του 2020 έγραψε: «Σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες λιανικής, υπάρχουν άφθονες ενδείξεις ότι πολλοί λιανοπωλητές εκλεκτών κοσμημάτων παρέμειναν ανθεκτικοί κατά τη διάρκεια της πανδημίας και της οικονομικής κρίσης εξαιτίας του COVID», κάτι που υποστηρίχθηκε από την άνοδο των τιμών των μετοχών της Pandora και της Tiffany.
Ο λιανοπωλητής Chow Tai Fook, από το Χονγκ Κονγκ βλέπει τις μετοχές του να εκτοξεύονται πίσω στις μέρες της ακμής του 2018 και τόσο η Michael Hill International όσο και η αμερικανική αλυσίδα Signet Jewelers, έχουν ανακάμψει από τότε που το τεράστιο ξεπούλημα στα βάθη της κρίσης και οι τιμές των μετοχών της LVMH επέστρεψαν σε ό,τι ήταν πριν από τον COVID».
Και τώρα, 15 μήνες αργότερα, η Pandora έχει καταγράψει τα υψηλότερα έσοδα όλων των εποχών, ενώ η Michael Hill χαρακτηρίζει αυτή την περίοδο ως το δεύτερο καλύτερο τρίμηνο στην ιστορία της. Οι πωλήσεις του ομίλου Richemont φέρεται να έχουν ξεπεράσει αυτές των προ-COVID και ακόμη και το τοπικό κοσμηματοπωλείο Linneys ανέφερε ιστορικές χριστουγεννιάτικες συναλλαγές. Οι πωλήσεις ανθούν!

4 ada diamonds made to order fine jewelry

Κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα εξετάζουμε την «αποκάλυψη λιανικής» από διαφορετική σκοπιά. Σίγουρα, ενώ οι καταστροφικές συνέπειες της πανδημίας δεν μπορούν να αγνοηθούν, ήταν εξίσου μια ευκαιρία για γενναίους και έξυπνους λιανοπωλητές να επανεφεύρουν, να επαναπροσδιορίσουν και να αναγεννηθούν.
Τον Μάρτιο του 2020, έγραψαν μια ταπεινή συμβουλή για αυτές τις δύσκολες στιγμές: «αν θέλετε να προετοιμαστείτε ενάντια στους ιππείς της αποκάλυψης, μην χτίζετε καταφύγιο - μάθετε να ιππεύετε ένα άλογο!»
Φαίνεται ότι κάποιοι έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα και έμαθαν να δαμάζουν ένα ολόκληρο κοπάδι.