Image
Image
Image
Image

Βloomberg

Οικονομικό ειδησεογραφικό πρακτορείο

«Ηχούν οι …καμπάνες του θανάτου για το χρυσό»

faces3

Ο χρυσός έπιασε το ιστορικό χαμηλό των τελευταίων δυο ετών, καθώς ο χρυσός έπεσε ακόμα 100 δολάρια ανά ουγγιά την περασμένη εβδομάδα, φτάνοντας την τιμή του στα 1400 δολάρια ανά ουγγιά. Η πρόθεση της Κύπρου να πουλήσει κάποια από τα αποθέματά της σε χρυσό καθώς και η ενίσχυση της Αμερικανικής αγοράς, την ίδια στιγμή που συρρικνώνεται η ασιατική αγορά είναι από τους σημαντικούς παράγοντες που έχουν ρίξει την τιμή του πολύτιμου μετάλλου.

Η Wall Street Journal θέλοντας να δώσει την δική της εξήγηση για αυτό το φαινόμενο, υπογραμμίζει πως η συρρίκνωση της κινεζικής οικονομίας καθώς και η μείωση του ενδιαφέροντος αγοράς χρυσού από την Ινδία και την Κίνα έχουν οδηγήσει στην πρωτοφανή πτώση του χρυσού. Η Ασιατική αγορά δεν πρέπει να λησμονείται πως είναι από τις αγορές που στήριξαν και εκτόξευσαν την τιμή του χρυσού για χρόνια, αλλά τώρα αυτή η διάθεση τείνει να φθίνει, καθώς έχει μειωθεί από την συνεχιζόμενη παγκόσμια κρίση η αγοραστική δύναμη του κοινού. Επίσης τα νέα από την Κύπρο και την Ευρώπη δεν βοηθάνε σε αυτή την εξέλιξη καθώς θα πέσουν στην αγορά και νέες ποσότητες χρυσού.

Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg αναφέρει επίσης πως οι πρόσφατες εξελίξεις στην Κύπρο, καθώς και η αναμενόμενη κίνηση της Κύπρου να πουλήσει από τον χρυσό της οδήγησε πολλούς παραγωγούς χρυσού να μειώσουν την παραγωγή χρυσού. Στην Ρωσία μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής χρυσού μείωσε την παραγωγή της κατά 22% που άγγιξε την χαμηλότερη παραγωγή τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ η μεγαλύτερη παραγωγός ασημιού μείωσε την παραγωγή της κατά 16%.

 

Τεύχος 2 (για Ρωσία)

ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ

Πρόεδρος Ελληνορωσικού ΕΠιμελητηρίου

Οι Ρώσοι ως απαιτητικοί καταναλωτές αναζητούν την ποιότητα στα ελληνικά προϊόντα

sinenteuji1

«Η Ρωσία έχει έκδηλο το ενδιαφέρον της και παραμένει ο «απαιτητικός καταναλωτής» που αναζητά την ποιότητα από τα προϊόντα της Ελλάδας», τονίζει ο Χρήστος Δήμας, πρόεδρος του Ελληνορωσικού Επιμελητηρίου, μιλώντας προς το JT. Οι βασικοί τομείς στους οποίους πρέπει να στραφούν οι ελληνικές επιχειρήσεις που προσβλέπουν στο ρωσικό γίγαντα, είναι ο τουρισμός και τα ακίνητα, ενώ όσον αφορά το κόσμημα, «εντάσσεται στις ιδιαίτερες προτιμήσεις και επιλογές των Ρώσων» σημείωσε ο κ. Δήμας.

 

JT: Η ελληνική αγορά που μαστίζεται από την οικονομική κρίση εξακολουθεί να ενδιαφέρει τους ανήσυχους Ρώσους επιχειρηματίες και σε ποιους κλάδους εκδηλώνονται προσπάθειες συνεργασίας;

Δεδομένης της δυσχερούς κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η ελληνική επιχειρηματικότητα, είναι προφανές πως η εξωστρέφεια και η στρατηγική ανάπτυξη των ελληνορωσικών εμπορικών και οικονομικών σχέσεων θα πρέπει να αποτελεί μονόδρομο.

Η Ρωσία έχει έκδηλο το ενδιαφέρον της και παραμένει ο «απαιτητικός καταναλωτής» που αναζητά την ποιότητα από τα προϊόντα της Ελλάδας, από τον τουρισμό, από τα ακίνητα, αλλά και σε άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα, ενώ το μόνο που χρειάζεται είναι το πού, το πότε και το πώς.

Σήμερα, το Ελληνορωσικό Επιμελητήριο προσπαθεί να δώσει μία νέα προοπτική στις ελληνορωσικές σχέσεις, μέσω των πρωτοβουλιών που προωθεί, της διεύρυνσης του δικτύου συνεργασίας του στη Ρωσία αλλά και με την εμπειρία που διαθέτει.

 

JT: Η διαμορφωμένη οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα ωθεί πολλούς εγχώριους κλάδους σε μια εξωστρεφή δράση. Εσείς εκτιμάτε ότι υπάρχουν ευκαιρίες για ελληνικές επιχειρήσεις ιδιαίτερα του κλάδου κοσμήματος στη ρωσική αγορά;

Είναι αδιαμφισβήτητο πως με βάση την νέα οικονομική τάξη πραγμάτων στην Ελλάδα, η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων παρουσιάζεται εντονότερη. Αυτό ισχύει και για τον κλάδο των κοσμημάτων στην Ελλάδα, ο οποίος έχει μακρά παράδοση.

Η Ρωσία, με τις τεράστιες πλουτοπαραγωγικές πηγές της, τις δυνατότητές της, καθώς και τη δυναμική της εξωστρέφεια, προοιωνίζουν ανάπτυξη από την οποία η Ελλάδα και οι Επιχειρήσεις της δεν μπορούν να απουσιάζουν. Οι ευκαιρίες διείσδυσης στη Ρωσική αγορά υφίστανται για όλους τους κλάδους, το ζήτημα είναι να τις αξιοποιούμε σωστά.

 

JT: Οι Ρώσοι είναι γνωστό ότι αγαπούν την καλή ζωή και την πολυτέλεια. Πώς θα χαρακτηρίζατε τη σχέση τους με το κόσμημα, και γενικότερα τα πολύτιμα μέταλλα και πετράδια;

Όπως προαναφέρθηκε, ο Ρώσος είναι «απαιτητικός καταναλωτής» που αναζητά την ποιότητα και την υψηλή αισθητική στη ζωή του. Σίγουρα το κόσμημα εντάσσεται στις ιδιαίτερες προτιμήσεις και επιλογές του.

 

JT: Τι θα συμβουλεύατε έναν έλληνα επιχειρηματία από το χώρο του κοσμήματος εάν αυτός ήθελε να επενδύσει στη ρωσική ομοσπονδία; Τι θα πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα;

Όπως η προσέγγιση οποιασδήποτε αγοράς, έτσι και της ρωσικής θέλει συγκεκριμένη μελετημένη στρατηγική. Ιδιαίτερη προσοχή θέλουν τα θέματα εκτελωνισμού, πιστοποίησης, κλπ. καθώς οι ομοιότητες με την αδερφική χώρα εντοπίζονται και στα γραφειοκρατικά ζητήματα. Η ίδρυση αντιπροσωπείας της ελληνικής επιχείρησης στη Ρωσία αποτελεί την ορθότερη επιλογή.

 

JT: Η έκθεση κοσμημάτων Junwex ποια απήχηση έχει στις διεθνείς αγορές; Έλληνες επαγγελματίες θα έχουμε ως εκθέτες ή επισκέπτες;

Εκτιμούμε, ότι έχει απήχηση, δεν γνωρίζουμε όμως εάν Έλληνες επαγγελματίες θα λάβουν μέρος. Είναι ερώτηση προς την γραμματεία των οργανωτών.

 

JT: Οι Ρώσοι τουρίστες κάθε χρονιά αυξάνονται προς τη χώρα μας. Τι είναι αυτό που τους προσελκύει πέρα από το καλό κλίμα και τις εξαιρετικές θάλασσές μας;

Η Ελλάδα με τη Ρωσία συνδέονται με δυο ήπιες δυνάμεις τον πολιτισμό και την οικονομία. Αυτά σε συνδυασμό με τους θρησκευτικούς δεσμούς των δυο χωρών, το εξαίρετο φαγητό, τις διεθνείς πολιτιστικές παραδόσεις, την εξαίρετη υποδομή, τη δυνατότητα εκδρομών χερσαίων και θαλάσσιων και την αγορά προϊόντων αποτελούν τους βασικούς λόγους επιλογής της Ελλάδας.

 

JT : Έχετε εκτίμηση για τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν και τους προορισμούς που θα προτιμήσουν κυρίως οι Ρώσοι τουρίστες;

Το 2012, τη χώρα επισκέφθηκαν 875.000 Ρώσοι τουρίστες, ενώ φέτος αναμένονται άνω του ενός εκατομμυρίου. Η Ελλάδα παραμένει ένας ελκυστικός προορισμός για τους Ρώσους, ενώ η Ρόδος, η Κρήτη, η Χαλκιδική εμφανίζονται περιοχές με τις περισσότερες αφίξεις Ρώσων τουριστών.

Πιστεύουμε ότι οι νέες πτήσεις- charter της Aegean Airlines από την Ρωσία, οι οποίες θα «ανοίξουν» στο ρωσικό κοινό τη Κω, τη Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη, στη Σκιάθο και εποχιακά στη Μύκονο και τη Σαντορίνη, θα συμβάλλουν με τον τρόπο τους στις αυξημένες αφίξεις των Ρώσων τουριστών.

 

JT: Η επιλογή μας να λανσάρουμε στη ρωσική αγορά ένα εξειδικευμένο ελληνικό περιοδικό αφιερωμένο στο κόσμημα και το ρολόι, και μάλιστα, στη ρωσική γλώσσα, είναι ένα παράτολμο εγχείρημα ή μήπως μια ώριμη και εύστοχη επιλογή;

Είναι μία καλή προσπάθεια προσέλκυσης του ρώσικου κοινού στη γλώσσα του. Ως Πρόεδρος του Ελληνορωσικού Εμπορικού Επιμελητηρίου χαιρετίζω τέτοιες πρωτοβουλίες και παροτρύνω να τελεσθούν παρόμοιες ενέργειες και από άλλους κλάδους προκειμένου να επισημαίνεται η ελληνική παρουσία στην ισχυρή αυτή αγορά της Ρωσίας.

 

Τεύχος 2 (για Ρωσία)