Image
Image

“Love in the making”

Πρεμιέρα ταινίας μικρού μήκους για το ελληνικό κόσμημα “Love in the making”

movie 1

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών, (ΠΟΒΑΚΩ), ανέλαβε την πρωτοβουλία παραγωγής ταινίας μικρού μήκους τεκμηρίωσης με θέμα την πολιτιστική κληρονομιά του κοσμήματος για να ενισχύσει την εξωστρέφεια του κλάδου.
Πρόκειται για μια ταινία διάρκειας περίπου 10 λεπτών, δίγλωσση, με πέντε θεματικές ενότητες, Ιστορία, Φύση (ή Μύθος), Υλικά, Παράδοση και Δεξιοτεχνία και πληροί βασικούς στόχους της ΠΟΒΑΚΩ. Αξίζει να σημειωθεί ότι για τη δημιουργία της ταινίας, απασχολήθηκαν πάνω από 20 συντελεστές, καθώς και όλες οι δυνάμεις του κλάδου μας, ενώ τα γυρίσματα έγιναν στο ναό του Ηφαίστου και στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Η πρεμιέρα προβολής της ταινίας, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2024, ώρα 11:00, στην αίθουσα εκδηλώσεων του εκθεσιακού κέντρου Μetropolitan Expo (αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος), στο πλαίσιο της κλαδικής διεθνούς έκθεσης Athens International Jewellery Show 2024 και είναι ανοιχτή για όλα τα στελέχη της αργυροχρυσοχοϊας και του ρολογιού.

movie 2

Επιπλέον έγινε και η παρουσίαση του ντοκιμαντέρ για το ελληνικό κόσμημα στο ΒΕΘ
Το κινηματογραφικό ταξίδι του ελληνικού κοσμήματος, όπως αυτό αποτυπώνεται από το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους της ΠΟΒΑΚΩ, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν, πριν λίγες ημέρες τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. Ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ και υπεύθυνος ΓΕΜΗ του ΒΕΘ, Πέτρος Καλπακίδης προλόγισε το ντοκιμαντέρ που απέσπασε άκρως θετικά σχόλια.
«Το ελληνικό κόσμημα διαθέτει μακρά ιστορία, 6.000 ετών, πρωταγωνίστησε και πρωταγωνιστεί στην πορεία της Ελλάδας, μεταμορφώνεται ανά τα έτη, αλλάζει γραμμές, γίνεται πιο περίτεχνο ή πιο αφαιρετικό, ωστόσο αποτελεί διαχρονικά αναπόσπαστο κομμάτι του πολιτισμού της χώρας μας. Οι τεχνίτες που αλλάζουν μορφή στα μέταλλα και τα μετατρέπουν σε κομψοτεχνήματα αποτελούν πρεσβευτές της ελληνικής κουλτούρας, συμβάλουν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο στην εξέλιξη της τέχνης δημιουργώντας φανατικούς θαυμαστές, που ξεχωρίζουν και επιλέγουν το ελληνικό κόσμημα» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Καλπακίδης υπογραμμίζοντας πως «η αγάπη για το κόσμημα και παράλληλα η πορεία του ανά τους αιώνες αποτυπώνεται στο ντοκιμαντέρ διαρκείας 10 λεπτών, που αποτέλεσε όραμα της διοίκησης της ΠΟΒΑΚΩ, το όποιο έγινε πραγματικότητα, γεγονός που χαροποιεί ιδιαίτερα τους ανθρώπους του κλάδου».

movie 3

Και στο 18ο Πολυσυνέδριο «Καινοτομία & Ανάπτυξη» η προβολή του ντοκιμαντέρ της ΠΟΒΑΚΩ για το ελληνικό κόσμημα
Στις εργασίες του 18ου πολυσυνεδρίου «Καινοτομία & Ανάπτυξη», που διοργάνωσε το kabusiness.gr, στην Θεσσαλονίκη, συμμετείχε ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ, Πέτρος Καλπακίδης και συγκεκριμένα στο πάνελ που είχε ως θέμα τον βιώσιμο τουρισμό. « Ήρθε ο καιρός να μην αντιμετωπίζουμε τον τουρισμό ως βιομηχανία, αλλά ως υψηλή τέχνη. Το κόσμημα είναι διαχρονικό και θα έπρεπε να μπει στην ανώτατη παιδεία» ανέφερε ο κ. Καλπακίδης προλογίζοντας την προβολή του ντοκιμαντέρ που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας και στοχεύει στην ανάδειξη του ελληνικού κοσμήματος ενώ παράλληλα καταδεικνύει πως αυτό συνδέεται με την ιστορία και τον πολιτισμό της Ελλάδας.
Το συνέδριο παρακολούθησαν δια ζώσης πάνω από 2.000 άτομα, ενώ μέσω live streaming 8.200, αφού μεταδιδόταν ζωντανά στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ka-business.gr που αποτελείται από 35.000 αναγνώστες σε όλο τον κόσμο. Πενήντα ομιλητές από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, παρουσίασαν μέσα από 6 θεματικές ενότητες τις προοπτικές τις βιώσιμης ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας, το νέο σύγχρονο βιώσιμο μοντέλο καινοτομίας και τεχνολογίας και πώς η βιώσιμη ανάπτυξη μειώνει τη νεανική ανεργία σε συνδυασμό με τα επαγγέλματα του μέλλοντος. Επιπλέον, αναλύθηκε και πως η σύνδεση πολιτισμού και τουρισμού, δημιουργεί ένα νέο πρότυπο μοντέλο ανάπτυξης ενώ παρουσιάστηκαν και θέματα υγείας που μας αφορούν όλους.