Υπόμνημα με τις θέσεις για το φορολογικό
Και την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων κατέθεσε η ΓΣΕΒΕΕ στη νέα ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών
Υπόμνημα με τις θέσεις και τις προτάσεις της για αλλαγές στο φορολογικό και μέτρα ενίσχυσης των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών κατέθεσε η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) στη συνάντηση που πραγματοποίησαν οι εκπρόσωποί της με τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, τον Υπουργό κ. Κωστή Χατζηδάκη και του Υφυπουργούς κ.κ. Χάρη Θεοχάρη και Θάνο Πετραλιά, την Τετάρτη 5 Ιουλίου 2023. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ κ. Γιώργος Καββαθάς, ο Γεν. Γραμματέας κ. Δημήτριος Βαργιάμης, ο Ε΄ Αντιπρόεδρος κ. Σωτήριος Κοτσαμπάς και ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών κ. Βασίλειος Καμπάνης. Στη συνάντηση συμμετείχε και το Επιστημονικό Στέλεχος του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ κ. Γιώργος Θανόπουλος.
Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι της ΓΣΕΒΕΕ οι συνθήκες απαιτούν οι ενέργειες του Υπουργείου το επόμενο διάστημα να επικεντρωθούν σε πολιτικές που θα στοχεύουν στην επίτευξη υψηλών ρυθμών ανάπτυξης και ανάκτησης της επενδυτικής βαθμίδας και οφείλουν να συμπεριλάβουν και την ενίσχυση και στήριξη της μικρής κλίμακας επιχειρηματικότητα, η οποία προσφέρει το 85% των θέσεων απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα και συμβάλλει καταλυτικά στη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής.
Στις προτάσεις της ΓΣΕΒΕΕ για την φορολογική πολιτική περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων: ο εξορθολογισμός των έμμεσων φόρων (ΦΠΑ και ειδικών φόρων κατανάλωσης), η κατάργηση τέλους επιτηδεύματος χωρίς προϋποθέσεις, η επαναφορά του αφορολόγητου ορίου για τους Επαγγελματίες, Βιοτέχνες και Εμπόρους, η αποδέσμευση τραπεζικού λογαριασμού για ρυθμισμένες οφειλές αλλά και η κατάργηση του φόρου πολυτελείας στον μεταποιητικό κλάδο της αργυροχρυσοχοΐας, ο εξορθολογισμός των φορολογικών προστίμων και η επαναφορά του αφορολόγητου αποθεματικού για τις επιχειρήσεις, με την προϋπόθεση επανεπένδυσης μέρους των κερδών και αύξησης θέσεων απασχόλησης, θέματα που εξειδίκευσε ο κ. Καμπάνης.
Ως προς τις πολιτικές ενίσχυσης της ρευστότητας των μικρών επιχειρήσεων η ΓΣΕΒΕΕ θεωρεί ότι θα πρέπει να εξεταστεί ένα μόνιμο μέτρο ως εργαλείο χρηματοδότησης αποκλειστικά για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις . Επίσης η κυβέρνηση να προχωρήσει στην καθιέρωση ακατάσχετου λογαριασμού για επιχειρήσεις ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν βραχυπρόθεσμα στα προβλήματα ρευστότητας, αύξηση των κονδυλίων που προβλέπονται για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις από τα ευρωπαϊκά προγράμματα καθώς και δημιουργία και αξιοποίηση καινοτόμων χρηματοδοτικών εργαλείων όπως χρήση του POS και σύνδεση με εμπορικές πιστώσεις.
«Η πρόσβαση στη χρηματοδότηση εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τις μικρές επιχειρήσεις. Σε όλες τις έρευνες κλίματος του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, ανεξάρτητα από την οικονομική συγκυρία και τα ποσοστά αισιοδοξίας-απαισιοδοξίας, προκύπτει σταθερά αρνητικό ισοζύγιο σχετικά με τη ρευστότητα των επιχειρήσεων. Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνεται και από τις εξαμηνιαίες έρευνες γνώμης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, όπου η χώρα μας κατατάσσεται σταθερά πρώτη στο χρηματοδοτικό κενό, καθ’ όλη τη διάρκεια που πραγματοποιείται η έρευνα (από το 2009 ως και σήμερα)», τόνισε ο Πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ κ. Γιώργος Καββαθάς.
Αναφορικά με τη ρύθμιση των φορολογικών οφειλών στις προτάσεις της η ΓΣΕΒΕΕ περιλαμβάνει:
- Νέα ρύθμιση 120 δόσεων στην οποία να μπορούν να ενταχθούν όλες οι φορολογικές οφειλές, ιδίως εκείνες που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της υγειονομικής και ενεργειακής κρίσης. Για να είναι αποτελεσματική η ρύθμιση θα πρέπει να προβλεφθεί διαγραφή των προστίμων και λοιπών προσαυξήσεων, καθώς και απομείωση της βασικής οφειλής για τις οφειλές που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
- Επιτάχυνση και εξορθολογισμός των διαδικασιών του εξωδικαστικού μηχανισμού για τις ρυθμίσεις των 240 δόσεων.
- Αναστολή πλειστηριασμών για την προστασία της πρώτης κατοικίας και της επαγγελματικής στέγης του για όσο διάστημα διαρκεί η κρίση ακρίβειας.
- Προσαρμογή-μείωση των τραπεζικών προμηθειών (ηλεκτρονικές συναλλαγές, χρεώσεις, έξοδα κίνησης στο e-banking, πληρωμών προς ΔΕΚΟ κλπ) στις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί.