Image
Image
Image
Image

Αύξηση της ζήτησης για smartwatches στις φετινές γιορτές

Αύξηση της ζήτησης για smartwatches στις φετινές γιορτές

Δημήτρης Σταμούλης

smartwatch1

Από τις wearable συσκευές, έως τους activity trackers, που αποτελούν τεχνολογίες αιχμής στον διαρκώς ανερχόμενο τομέα των έξυπνων φορέσιμων συσκευών, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές σκέφτονται να αποκτήσουν ένα smartwatch, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της  NPD Group. Η εταιρεία ερευνών αγοράς κάνει λόγο μάλιστα για αύξηση πωλήσεων αυτών των προϊόντων έως και 4% κατά την ερχόμενη εορταστική περίοδο.
Σύμφωνα με την NPD, όταν πρόκειται για smartwatches, οι καταναλωτές κατά την πρώτη περίοδο της εμφάνισής τους είχαν αντιμετωπίσει με σκεπτικισμό το ενδεχόμενο απόκτησής τους, ενώ αποθαρρυντικός παράγοντας ήταν και το ύψος των τιμών τους, αλλά και η συνεχιζόμενη αβεβαιότητα σχετικά με τη λειτουργικότητά τους. Ωστόσο, η ανακοίνωση των ρολογιών της Apple τον περασμένο Απρίλιο «έχει δημιουργήσει μεγάλες αναταράξεις στον τομέα των έξυπνων ρολογιών», όπως επισημαίνει η NPD.
«Τα Apple Watch είναι κάτι παραπάνω από ένα νέο ανερχόμενο προϊόν σε σχέση με άλλα έξυπνα ρολόγια της ίδιας ‘γενιάς’», δήλωσε ο Weston Henderek, διευθυντής του τομέα wearables και των προϊόντων συνδεδεμένης νοημοσύνης (connected intelligence) στον όμιλο NPD Group. Πρόσθεσε δε ότι ακόμη και αυτό το προϊόν δεν μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του, μέχρι την έκδοση της δεύτερης ’γενιάς’, που θα μπορούσε να προσφέρει μια «ολοκληρωμένη κυψελοειδή συνδεσιμότητα» (integrated cellular connectivity).
Η τρέχουσα έκδοση του Apple Watch, εξηγεί ο David Riley της NPD Group, δεν διαθέτει δική της κυψελοειδή σύνδεση. Η συσκευή μπορεί να συνδεθεί με το iPhone μέσω Bluetooth και στη συνέχεια χρησιμοποιεί την κυψελοειδή σύνδεση του τηλεφώνου, αλλά χωρίς το τηλέφωνο, δεν έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί σε ένα δίκτυο κινητής τηλεφωνίας.
«Η ανεξάρτητη κυψελοειδής σύνδεση είναι ένα από τα κλειδιά που θα διαφοροποιήσει τα μελλοντικά έξυπνα ρολόγια και θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της εν λόγω αγοράς», πρόσθεσε ο Henderek.
Ένας άλλος τύπος smartwatch, οι activity trackers και οι ψηφιακές συσκευές γυμναστικής, έχoυν ήδη γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη, η οποία θα συνεχιστεί και στην περίοδο των εορτών, κατά την NPD Group. Οι λιανικές πωλήσεις των ειδών αυτών αυξήθηκαν κατά 120% τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, και από 343,5 εκατ. δολάρια ανήλθαν σε 754,8 εκατ. δολάρια.
«Αυτό το επίπεδο ανάπτυξης αναμένεται να αυξηθεί μέχρι το τέλος του έτους, συγκαταλέγοντας τους activity trackers ανάμεσα στα πιο hot δώρα τεχνολογίας των φετινών γιορτών» δήλωσε ο Ben Arnold, διευθυντής και αναλυτής της βιομηχανίας ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης της NPD Group. «Η ευαισθητοποίηση για αυτά τα προϊόντα έχει αυξηθεί σημαντικά κατά το προηγούμενο έτος, και πλέον στην αγορά προσφέρεται μια μεγάλη γκάμα που καλύπτει ένα πλήθος χαρακτηριστικών αλλά εύρος τιμών».
Να σημειωθεί επίσης ότι οι κατασκευαστές εξακολουθούν να συνεργάζονται με σχεδιαστές προκειμένου να καταστήσουν τις συσκευές τους πιο ελκυστικές στον τελικό καταναλωτή.
Σύμφωνα με την NPD Group, το Νοέμβριο του 2013, η ευαισθητοποίηση για activity trackers ανερχόταν μόλις σε 30% στην αμερικανική αγορά, με τους νεώτερους καταναλωτές να είναι οι πιο  καλοί γνώστες αυτών. Το 2015, η κατάσταση άλλαξε και το 82% δηλώνει ότι γνωρίζει και ενδιαφέρεται για αυτά τα προϊόντα.
Η βιομηχανία των wearables έχει έλθει σε ένα σταυροδρόμι τους τελευταίους έξι μήνες, καθώς η ποιότητα, το εύρος και οι τιμές των activity trackers και των smartwatches έχουν εξαπλωθεί με ραγδαίους ρυθμούς.