Image
Image
Image
Image

FONDATION DE LA HAUTE HORLOGERIE (FHH)

Στις τάσεις ρολογιών του 2019

watches 1

Καθώς ο κλάδος συνεχίζει να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες συνήθειες των καταναλωτών, η ανάδειξη των πρόσφατων αναδυόμενων τάσεων μπορεί να μας βοηθήσει να προετοιμαστούμε για το τι είναι πιθανό να έρθει. Είμαστε συνηθισμένοι να ακούμε για τη μοίρα και τη θλίψη μιας βιομηχανίας που έχει ξεδιπλώσει για τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά φέτος βλέπει μια μικρή (και ευπρόσδεκτη) επιστροφή στην ανάπτυξη σε αυτό το μέτωπο. Το Fondation de la Haute Horlogerie σημείωσε ότι αυτό αντικατοπτρίστηκε στα κομμάτια που παρατηρήθηκαν στο SIHH 2019, με μια ελαφρώς λιγότερο συντηρητική προσέγγιση στο σχεδιασμό που ήταν ίσως το προεδρεύον θέμα των δύο τελευταίων ετών.

watches 2

Κατά τους 12 μήνες του 2018, οι ελβετικές εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 6,3% σε 21,2 δισεκατομμύρια CHF. Αν και η αύξηση αυτή αντικατοπτρίζει μια επιστροφή στο προ της κρίσης επίπεδο, δεν είναι θριαμβευτικά νέα και απαιτείται τα επόμενα χρόνια να μετατραπούν σε ισχυρή απόδοση που θα ληφθεί με οτιδήποτε άλλο εκτός από αναλαμπή. Η FHH πιστεύει ότι αυτή η ανάπτυξη έχει εισφέρει τη βιομηχανία σε μια σφαίρα εμπιστοσύνης που έλειπε πάρα πολύ. Σε κάποιο βαθμό, αυτό φαίνεται έγκυρο. Ωστόσο, για να υποδείξουμε ότι επιστρέψαμε στο επίπεδο πριν από την κρίση της ανάληψης κινδύνου θα ήταν λίγο πρώιμο.

watches 3

Σε όλη την πρόσφατη κρίση, οι καταναλωτές έγιναν επιφυλακτικοί. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα εμπορικά σήματα προσαρμόστηκαν σε αυτό. Στο μυαλό του δυνητικού αγοραστή, το χαμηλό κόστος συχνά συγχέεται με την αξία και πολλά εμπορικά σήματα μειώνουν τις τιμές (και μειώνουν ήπια την ποιότητα) για να δώσουν στους αγοραστές την δικαιολογία που επιθυμούν. Αυτό που βλέπουμε το 2019, καθώς παίρνουμε τα πρώτα προσωρινά δείγματα προς την αληθινή ανάκαμψη, είναι τα εμπορικά σήματα που αντλούν χρήματα και πόρους για να καθορίσουν (και να βελτιώσουν) σαφώς τις βασικές τους προσφορές - τα κομμάτια τους στο επίπεδο εισόδου της αγοράς. Λίγες δημοφιλής σειρές από μεγάλες μάρκες αποτελούν παράδειγμα αυτής της τάσης καλύτερα από τη συνεχή επανεκτίμηση και έχουν σταθερές βελτιώσεις υλικού, είναι το Omega Seamaster 300m Co-axial Master Chronometer και το Tudor Black Bay. Τώρα και οι δύο διαθέτουν εσωτερικές κινήσεις και αξιοσημείωτα αναβαθμισμένα εξωτερικά εξαρτήματα και εξακολουθούν να είναι στο πλαίσιο της βιομηχανίας, εκπληκτικά προσιτά.

watches 4

Και φαίνεται ότι η σχεδόν ολική εμμονή της βιομηχανίας με τον ανοξείδωτο χάλυβα είναι ελαφρώς ταλαντευόμενη, με περισσότερα αρχικά κράματα από ό, τι τα τελευταία χρόνια (ειδικά στα αθλητικά ρολόγια). Τα ρολόγια που χρησιμοποιούν τη χρήση νεωτερισμένων υλικών ήταν ανέκαθεν αργά για να κερδίσουν το αγοραστικό κοινό, αλλά καθώς τα υλικά αυτά γίνονται πιο προχωρημένα και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών σταθεροποιείται σε αυτόν τον τομέα, θα μπορούσαμε να δούμε πολλούς περισσότερους σκληρούς και γρήγορους παραδοσιακούς καλλιτέχνες. πιο σύγχρονες (ίσως φιλικές προς το περιβάλλον) εναλλακτικές λύσεις. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά παραδείγματα που εξετάσαμε πρόσφατα είναι το ρολόι Girard-Perregaux Laureato Absolute που κατασκευάζεται από “carbon glass”. Ένας άλλος πρόσφατος αγαπημένος αυτής της τάσης είναι το ρολόι Ulysse Nardin Skeleton X Magma, το οποίο συγχωνεύεται με carbon και epoxy για να δημιουργήσει πραγματικά φλογερό χαρακτήρα.

watches 5

Ένας από τους καλύτερους και σαφέστερους τομείς ανάπτυξης (όσον αφορά το μερίδιο αγοράς και την ωριμότητα του σχεδιασμού) είναι αυτός των γυναικείων ρολογιών. Ενώ οι πωλήσεις ρολογιών των ανδρών έχουν μειωθεί, οι πωλήσεις ρολογιών των γυναικών αυξάνονται πραγματικά στο παρασκήνιο. Ίσως ένας από τους λόγους για αυτό, είναι η κοινωνική εξέλιξη που έχει δώσει σε περισσότερες γυναίκες ξεχωριστά τα μέσα για να αποκτήσουν πρόσβαση σε ρολόγια high-end, επίσης το γεγονός ότι η βιομηχανία πρόσφατα κατέβαλε πολύ περισσότερες προσπάθειες στο σχεδιασμό ρολογιών ειδικά για τις γυναίκες. (Στο παρελθόν, ήταν πιο συνηθισμένο να βλέπουμε τα σχέδια των ανδρών να συρρικνώνονται και να κοσμούνται με διαμάντια). Δύο εκπληκτικά παραδείγματα Haute Horlogerie για τις γυναίκες είναι το Chopard L.U.C XP Esprit de Fleurier Peony watch και το Bovet Récital 23 Moon Phase watch.

watches 6

Και ίσως μια από τις μεγαλύτερες τάσεις που συνεχίζει να εδραιώνεται το 2019 είναι η άνοδος της ανεξάρτητης μάρκας. Οι ανεξάρτητοι έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των εμπορικών σημάτων (που τους αφήνουν στη σκόνη όταν πρόκειται για χρηματοδότηση), και αυτό είναι η ευελιξία της αγοράς. Όλο και περισσότεροι ανεξάρτητοι είναι πρωτοποριακοί και ακολουθούν στρατηγικές μάρκετινγκ και πωλήσεων σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν κάποιο διαχωρισμό μεταξύ τους.
Η ανεξάρτητη αγορά δεν λειτουργεί ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες, αλλά είναι ένα δημιουργικό στρώμα τήξης και ίσως το πιο εύφορο πεδίο δοκιμών για νέες στρατηγικές. Είδαμε αυτό το προβάδισμα στο Baselworld τον Μάρτιο, χάρη στην απροσδόκητη απουσία της ομάδας Swatch, η οποία, αποφάσισε να συνεχίσει τη δική της ατομική έκθεση για να ξεκινήσει τα νέα της προϊόντα.

watches 7

Αυτή είναι μια αυξανόμενη τάση. Παρόλο που ήταν η διατήρηση των ανεξάρτητων (με τον Bremont να ξεπερνάει το περίφημο Baselworld το 2017 και να φιλοξενεί τη δική του εκδήλωση “Basel on Thames”), η οποία έλαβε φανταστικά σχόλια (όπως και ήταν η προφητεία των διοργανωτών της, η λίστα των επισκεπτών και ο θετικός Τύπος), είναι ολοένα και πιο ελκυστικό για τα brands που ελπίζουν να διαφοροποιηθούν από το πακέτο.
Με την πρόσφατη ανακοίνωση ότι η LVMH θα φιλοξενήσει τη δική της έκθεση στο Ντουμπάι τον Ιανουάριο του 2020 αναγκάστηκε η SIHH να μετατοπίσει τις ημερομηνίες της για την επόμενη έκθεση της Baselworld.