Image
Image
Image
Image

Οι γυναίκες και η εξέλιξη στο σχεδιασμού των ρολογιών

Στην εξέλιξη του σχεδιασμού ρολογιών των ανδρών, θα πρέπει να μάθουμε πόσο οι ισχυρές γυναίκες, έχουν επηρεάσει τις τάσεις της χρονομέτρησης μέσα από τις εποχές

watch 1

Queen Marie Antoinette

watch 2

Queen Elizabeth I’

Τι κοινό έχουν η Elizabeth I’ και η Marie Antoinette; Εκτός από την βασιλική γενεαλογία τους, το μοντέρνο στιλ βασίλισσας με πάθος για ρολόγια. Και ενώ η ωρολογοποιία θεωρείται γενικά μια αρσενική επιδίωξη, μια γρήγορη ματιά στους τελευταίους τέσσερις αιώνες της ωρολογοποιίας αποκαλύπτει ότι οι γυναίκες έχουν να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του σχεδιασμού των ρολογιών των αντρών. Φοριούνται στο σώμα ως καρφίτσα ή κολιέ, γύρω από τη μέση σε ένα chatelaine, στον καρπό και ακόμη και στο δάχτυλο, τα γυναικεία ρολόγια είναι μινιατούρες κάψουλες ιστορίας που μας λένε τόσο για το ύφος της εποχής όσο είπαν για την ίδια την εποχή.

watch 3

Μια σύγχρονη εκδοχή του ρολογιού τσέπης της Marie Antoinette που έκανε ο Breguet για την κακομαθημένη γαλλική βασίλισσα


Χάρη στις τεχνολογικές εξελίξεις όπως η εφεύρεση του mainspring στη δεκαετία του 1520, οι ωρολογοποιοί στην Ευρώπη κατόρθωσαν να μινιατούρουν τα συστατικά του ρολογιού για να δημιουργήσουν μικροσκοπικά φορητά ρολόγια. Αυτή η τεράστια τεχνολογική ανακάλυψη έλαβε αποτελεσματικά τη μέτρηση του χρόνου από το δημόσιο τομέα - με τη μορφή ρολογιών πύργων και ηλιοθεραπείας - στα ιδιωτικά επιμελητήρια των πιο εύπορων μελών της κοινωνίας. Συσκευασμένα με την τελευταία τεχνολογία, αυτά τα μίνι ρολόγια θα γίνουν στην ουσία τα πρώτα στην ιστορία του σχεδιασμού των ρολογιών και τα αγαπημένα μεταξύ των ευρωπαϊκών δικαιωμάτων και της αριστοκρατίας.
Η Elizabeth I φημολογείται ότι έλαβε ένα ρολόι βραχιόλι το 1571 από τον Robert Dudley, τον κόμη του Leicester, με ένα μυστικό ρολόι κρυμμένο κάτω από ένα “faire lozengie djamond χωρίς foyle”. Ακόμα πιο περίεργο όμως ήταν το μικροσκοπικό ρολόι δακτυλίδι της Elizabeth I, το οποίο δούλευε σαν μικροσκοπικό ξυπνητήρι και στο χρόνο που θα έφτανε θα έσπειζε ένα μικρό στέλεχος για να το ξύσει το δάχτυλό της για να της υπενθυμίσει ένα πιεστικό διπλωματικό ζήτημα ή ένα ραντεβού με τον Dudley ίσως;

watch 4

Ένα από τα πρώτα σύγχρονα ρολόγια χειρός για γυναίκες, αυτό το πρώιμο ρολόι Patek Philippe πωλήθηκε το 1868 στον Countess Koscewicz της Ουγγαρίας


Ως εικονίδιο στυλ και trendsetter της ημέρας της, η βασίλισσα Μαρία Antoinette της Γαλλίας ήθελε ένα ρολόι τσέπης που θα έκλεινε οποιαδήποτε άλλη δημιουργία στη Γη. Στον ωρολογοποιό Abraham Louis Breguet, ανατέθηκε το 1783 να δημιουργήσει την επιθυμία της βασίλισσας. Το πιο διάσημο έργο του - γνωστό ως ρολόι τσέπης 160 - στεγάζεται ένα λεπτό επαναλήπτη, αιώνιο ημερολόγιο, εξίσωση χρόνου, ένδειξη αποθέματος ισχύος και ακόμη και ένα θερμόμετρο στην μικρογραφία του. Δυστυχώς, η βασίλισσα έχασε το κεφάλι της το 1793 και ο Breguet πέθανε τέσσερα χρόνια πριν το ρολόι ολοκληρωθεί από το γιο του το 1827.
Μια άλλη γαλλική βασίλισσα η Caroline Bonaparte, της Νάπολης και αδελφή του Ναπολέοντα Ι, ανέθεσε επίσης στον Breguet το 1810 να δημιουργήσει ένα ρολόι που θα μπορούσε να φορέσει στον καρπό της. Ο Breguet έβαλε μια θήκη ωοειδούς σχήματος με μια κίνηση επαναλήπτη σε ένα βραχιόλι ανθρώπινης τρίχας - όπως και το mode du jour - συνυφασμένο με χρυσό νήμα.
Εν τω μεταξύ, στη Γενεύη, μια συγκεκριμένη κυρία Goscinska θα γίνει ο πρώτος επίσημος πελάτης της Patek Philippe, αγοράζοντας τρία ρολόγια από το εμπορικό σήμα το 1839. Το σμάλτο ήταν το φρούτο της μάρκας και οι μικροσκοπικές σκηνές που απευθύνονταν στις γυναίκες κέρδισαν δημοτικότητα σε όλες τις γωνιές του πλανήτη, συμπεριλαμβανομένης της Βασίλισσας Βικτώριας, με ένα ρολόι τσέπης σε ροζ σκόνη, διακοσμημένο με ένα φυτικό μοτίβο ρομαντικών διαμαντιών το 1851, το οποίο φόρεσε ως κρεμαστό κόσμημα.

watch 5

Το κρεμαστό ρολόι της Βασίλισσας Βικτώριας (αριστερά) εκτέθηκε στη Διεθνή Έκθεση του 1851 στο Λονδίνο και αγοράστηκε από τη Βασίλισσα ακολουθούμενο από ένα δεύτερο ρολόι (δεξιά)


Όταν η Comtesse Koscowicz της Ουγγαρίας, μια άλλη προνοητική κυρία της αναψυχής, ανέθεσε στον Patek Philippe το 1868, ένα ρολόι για τον καρπό σε αντίθεση αυτό με το σώμα η ιδέα άρχισε να πιάνει.
Στεγασμένοι στο θηλυκό τομέα και αποφεύγοντες από τους άνδρες ως μπιχλιμπίδια, τα ρολόγια βραχιόλια, ήταν ντυμένα με τις πιο λαμπερές μορφές, με bejeweled μοντέλα που προκύπτουν από τα εργαστήρια των μεγάλων οίκων όπως Cartier και Van Cleef & Arpels. Τα ρολόγια ήταν κοσμήματα και το αντίστροφο, και ο πολλαπλασιασμός των στυλ ταιριάζει με την ημέρα, με φανταχτερή γεωμετρία και κομψά μοντέλα σήμανσης στυλ που παράγονται κατά τη διάρκεια της περιόδου Art Deco.
Η διακόσμηση έδωσε τη θέση της στην πρακτικότητα, με τους δύο μεγάλους πολέμους και τον μεταβαλλόμενο ρόλο της γυναίκας στην κοινωνία. Η Gallet & Co, κορυφαία ελβετική εταιρεία, ανταποκρίθηκε στην κατάσταση κατασκευάζοντας το ρολόι χρονογράφων Multichron Petite των 26,6 χιλιοστών το 1939, σχεδιασμένο αποκλειστικά για στρατολογημένες και επαγγελματίες γυναίκες, τον μικρότερο χρονογράφο που κατασκευάστηκε μέχρι σήμερα.
Μετά τον Β ‘Παγκόσμιο Πόλεμο, ένα κύμα αισιοδοξίας σάρωσε όλη την Αμερική και την Ευρώπη, και οι γυναίκες μπορούσαν και πάλι να επιδοθούν στην πολυτέλεια. Η γοητεία της εποχής του Χόλιγουντ προκάλεσε μια λαχτάρα για την υψηλή ωρολογοποιία, συμπεριλαμβανομένης της επιστροφής των μυστικών ρολογιών, ιδανικοί σύντροφοι για την υποχρεωτική ώρα κοκτέιλ.

watch 6

Το Van Cleef & Arpels Cadenas σε κίτρινο χρυσό με μαργαριτάρι, μια αναπαράσταση σχεδίου από τη δεκαετία του 1930


Χάρη στην πρόοδο της μείωσης των μηχανικών ρολογιών, η τάση για μικροσκοπικά ρολόγια απογειώθηκε για πολύ καιρό. Το θρυλικό διαμέτρημα 101 του Jaeger-LeCoultre παίρνει όλα τα βραβεία σε αυτό το τμήμα με την μικρή μηχανική κίνηση που ζυγίζει μόλις κάτω από ένα γραμμάριο. Πλέον στην παραγωγή σήμερα, κατέχει το ρεκόρ ως το μικρότερο μηχανικό κίνημα στον κόσμο. Στη στέψη της το 1953, η βασίλισσα Ελισάβετ Β ‘φορούσε ένα ρολόι που ήταν εφοδιασμένο με το μικρότερο 101 διαμέτρημα.
Η Swinging Sixties έβαλε το αυλάκι της στην εξέλιξη του σχεδιασμού ρολογιών και οι αδιάκριτοι συνδυασμοί των τολμηρών φυσικών λίθων, βραχιόλια με κίτρινο χρυσό πλέγμα και διαμάντια.

watch 7

Το ρολόι Jaeger-LeCoultre 101, όπως δόθηκε στη Βασίλισσα Ελισάβετ Β’ για να τιμήσει το Diamond Jubilee

watch 7a

Η ηλεκτρονική τεχνολογία χαλαζία των αρχών της δεκαετίας του 1970 άνοιξε μια πόρτα με πρωτοφανή ακρίβεια και οικονομικά αποδοτικότερα ρολόγια, αλλά έβαλε σοβαρό βαθούλωμα στην παραδοσιακή μηχανική των ρολογιών της Ελβετίας. Ορισμένες από τις πιο εδραιωμένες μάρκες αντέδρασαν γενναία στην εισβολή και υπερασπίστηκαν τη γωνιά τους στην αγορά με τολμηρές προτάσεις που βρίσκονται ακόμα στη μόδα σήμερα, όπως το ρολόι Royal Oak του Audemars PIguet ή το μοντέλο Nautilus του Patek Philippe. Με τα αρσενικά προφίλ τους, αυτά τα ρολόγια για γυναίκες μίλησαν σε χειραφετημένες κυρίες που αξιολόγησαν τη λειτουργικότητα, την ευκρίνεια και την αξιοπιστία και έκαναν μια ισχυρή δήλωση.

Οι δυναμικές γυναίκες της δεκαετίας του ‘80 χρειάζονταν ένα ρολόι για να ταιριάζουν με το καθεστώς τους και η πιο φανταχτερή στάση κυριάρχησε σε όλη τη διάρκεια του νου. Η ύφεση του 2008 σηματοδότησε την επιστροφή σε πιο περιορισμένα σχέδια ρολογιών για τις γυναίκες και σήμερα οι γραμμές μεταξύ ανδρών και ρολογιών θολώνουν, επιβεβαιώνοντας μια τάση για ρολόγια unisex που απευθύνονται και στα δύο φύλα.

watch 8

Η Audemars Piguet 37 χιλιοστά γυναικείο ρολόι Oak Offshore συνδυάζει τριαντάφυλλο χρυσό με διαμάντια και λευκό καουτσούκ.
Αυτό το ρολόι Green Parrot Wing έρχεται σε θήκη Dôme από λευκό χρυσό


Από τις βασιλικές προμήθειες μέχρι σήμερα για γυναίκες όπως η Carole Forestier, επικεφαλής της δημιουργίας κινήσεων στο Cartier, η Sandrine Stern, επικεφαλής του σχεδιασμού στο Patek Philippe και τα ρολόγια DeLaneau, η αποκλειστική γυναικεία υπηρεσία παρακολούθησης γυναικείων ρολογιών από τη Γενεύη, είναι δίκαιο να πούμε ότι η ωρολογοποιία είναι μία από τις λίγες βιομηχανίες που έχει καταλάβει πραγματικά τι θέλουν πραγματικά οι γυναίκες.

watch 9

Από την ιδιωτική συλλογή της Piaget, το 1969 διαθέτει ένα ωοειδές τιρκουάζ καρότσι που αναρτάται σε ένα καλάθι από υφαντό κίτρινο χρυσό