Image
Image
Image
Image

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ TISSOT ΣΤΟ ΜΑΝΧΑΤΑΝ

Ο Τόνι Πάρκερ έκοψε την κορδέλα

watch8

Η ελβετική βιομηχανία ρολογιών Tissot πραγματοποίησε τα εγκαίνια της πρώτης της μπουτίκ στις Ηνωμένες Πολιτείες και πιο συγκεκριμένα στην Πέμπτη Λεωφόρο 666 στοπ Μανχάταν. Την κορδέλα των εγκαινίων έκοψε ο πρεσβευτής του brand και σταρ του αμερικανικού πρωταθλήματος μπάσκετ NBA, Τόνι Πάρκερ, ο οποίος υποδέχτηκε τους καλεσμένους της σπουδαίας αυτής βραδιάς για την ωρολογοποιία. Πάνω από 550 άτομα βρέθηκαν στο πρώτο κατάστημα της Tissot επί αμερικανικού εδάφους, και θαύμασε από κοντά το ρολόι TissotT-TouchExpertSolarTonyParker 2014 που κυκλοφόρησε μόλις πρόσφατα η εταιρεία σε περιορισμένη έκδοση.

«Η Tissot έχει μια μακρά ιστορία ως επίσημος χρονομέτρης πολλών παγκοσμίως καταξιωμένων και δημοφιλών αθλημάτων, και ομοσπονδιών όπως η FIBA» δήλωσε ο FrançoisThiébaud, πρόεδρος της Tissot. «Ο Τόνι Πάρκερ δεν είναι απλώς ένας παγκοσμίας κλάσης αθλητής, αλλά η συνεχής και σπουδαία κοινωνική δράση του αποδεικνύει την υπευθυνότητα που τον διακρίνει και επιβεβαιώνει την ορθότητα της επιλογής της Tissot να τον χρίσει πρεσβευτή της», πρόσθεσε ο πρόεδρος της ελβετικής ωρολογοποιίας.

Η νέα μπουτίκ της Τissot χαρακτηρίζεται όπως είναι λογικό, από την ανάδειξη του νέο ΤissotT-Touch ρολογιού ενώ προσφέρει στον επισκέπτη της γωνιές ψηφιακής πλοήγησης όπου μπορεί να πληροφορηθεί οτιδήποτε επιθυμεί και αφορά στα νέα μοντέλα των συλλογών της εταιρείας και των πολύπλευρων εφαρμογών τους.

Ο ίδιος ο Τόνι Πάρκερ δήλωσε σχετικά: «Η Tissot έχει μια σπουδαία κληρονομιά στην ακριβή μέτρηση του χρόνου και στον εκπληκτικό σχεδιασμό, και αυτά ακριβώς τα πλεονεκτήματά της προσπαθεί να αναδείξει με την παρουσία της στην Πέμπτη Λεωφόρο του Μανχάταν. Είμαι περήφανος που είμαι εδώ με την Tissot, που πρωτοπορεί στην καινοτομία. Και βέβαια αισθάνομαι πολύ χαρούμενος για το νέο ρολόι που λάνσαρε η εταιρεία, το Tissot T-Touch Expert Solar Tony Parker Limited Edition 2014, γιατί είναι το πρώτο απτό ηλιακό ρολόι στον κόσμο»!

ΕΛΒΕΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΡΟΛΟΓΙΟΥ

Σταθερές οι εξαγωγές στις διεθνείς αγορές

watch9

Οι εξαγωγές ρολογιών της ελβετικής ωρολογοποιίας παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα τον περασμένο Αύγουστο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα και ανήλθαν όσον αφορά την αξία τους, στα 1,569 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την ελβετική ομοσπονδία βιομηχανιών ρολογιού. Η FSWI παρατήρησε μάλιστα ότι ο Αύγουστος είναι ένας από τους πιο αδύναμους μήνες του έτους όσον αφορά τις εξαγωγές των ελβετικών ρολογιών.

Οι εξαγωγές ρολογιών χειρός αυξήθηκαν κατά 0,6% και διαμορφώθηκαν στα 1,48 δισ. δολάρια, ενώ ο αριθμός των εξαγόμενων μονάδων υποχώρησε οριακά κατά 0,1%, και περιορίστηκαν στα 2,18 εκατομμύρια κομμάτια. Όσον αφορά την αξία των άλλων κατηγοριών ρολογιών σημειώθηκε αύξηση κατά 0,2% και διαμορφώθηκε στα 40,7 εκατ. δολάρια.

Η ομοσπονδία εξήγησε ότι ανάμεσα στις κορυφαίου εξαγωγικούς προορισμούς των ελβετικών ρολογιών, σε αρκετές περιπτώσεις καταγράφηκε υποχώρηση ενώ σε κάποιες άλλες σημειώθηκε αύξηση εξαγωγών. Ειδικότερα, στο Χονγκ Κονγκ καταγράφηκε μείωση για τέταρτο συνεχή μήνα και μάλιστα σε ποσοστό 8% και σε αξία ανήλθαν σε 288,5 εκατ. δολάρια, ενώ οι εξαγωγές στις ΗΠΑ σημείωσαν αύξηση κατά 7% και ανήλθαν σε 157,9 εκατ. δολάρια. Οι εξαγωγές στην Κίνα συνέχισαν να ανακάμπτουν και αυξήθηκαν κατά 16% φτάνοντας τα 138,8 εκατ. δολάρια, ενώ αντίθετα στην Ιαπωνία κατέγραψαν μείωση κατά 17%, και περιορίστηκαν στα 96,8 εκατ. δολάρια. Από την άλλη, στην Ευρώπη, μεγάλη υποχώρηση σημειώθηκε στις εξαγωγές προς Γερμανία κατά 16% και σε αξία στα 85,7 εκατ. δολάρια, ενώ αντίθετα αισιόδοξα ήταν τα μηνύματα από τη Γαλλία, όπου σημειώθηκε αύξηση κατά 11% και 82,9 εκατ. δολάρια.

Οι εξαγωγές ρολογιών χειρός στην κατηγορία με αξία που κυμαίνεται μεταξύ 210 και 525 δολάρια ανά μονάδα κατέγραψαν αύξηση κατά 8% όσον αφορά την αξία τους και κατά 7% όσον αφορά τον όγκο τους, και αποτέλεσαν την αιχμή του δόρατος των ελβετικών εξαγωγών.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων οκτώ μηνών του 2014, οι συνολικές εξαγωγές της ελβετικής βιομηχανίας ρολογιών σημείωσαν αύξηση κατά 2,7 % και διαμορφώθηκαν στα 14,85 δις. δολάρια, ενώ ο αριθμός των ρολογιών χειρός που πουλήθηκαν αυξήθηκε κατά 1% και ανήλθαν σε 18,038 εκατομμύρια κομμάτια.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΥΠΕΛΛΟ ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ

Μέτρα κατά παραχαρακτών ρολογιών

watch1

Η Βραζιλία φέτος το καλοκαίρι φιλοξένησε την εικοστή διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλλου ποδοσφαίρου, προσελκύοντας εκατομμύρια τουρίστες από όλες τις γωνιές του πλανήτη. Το γεγονός αυτό βέβαια δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο από τις διάφορες συμμορίες παραχαρακτών, οι οποίοι έτσι θα μπορούσαν να προσεγγίσουν και να πουλήσουν την κίβδηλη πραμάτεια τους σε αμέτρητους δυνητικούς πελάτες.

Παίρνοντας πολύ στα σοβαρά την υπόθεση αυτή, η ελβετική ομοσπονδία ωρολογοποιών FH πήρε την απόφαση να παρέμβει, προκειμένου να δείξει στους παραχαράκτες για άλλη μια φορά ότι έχει τον έλεγχο της κατάστασης και ότι θα τους εμποδίσει με κάθε μέσο να εξαπατήσουν ανυποψίαστους καταναλωτές.

Για το σκοπό αυτό, σε συνεργασία με τους τοπικούς αντιπροσώπους της, η FH επέλεξε κάποιους τόπους-στόχους ως το επίκεντρο συγκεκριμένων δράσεων. Ανάμεσα στους στόχους αυτούς συγκαταλέχτηκε η «FeiradosImportados», που καλύπτει μια έκταση 70.000 τετραγωνικών μέτρων και αποτελεί την «έδρα» περίπου 2.000 περιπτέρων, τα οποία είναι γνωστό ότι είναι μία από τις μεγαλύτερες μαύρες αγορές της Βραζιλίας. Εδώ, κάθε εβδομάδα περίπου 100.000 επισκέπτες διαλέγουν και αγοράζουν ανάμεσα σε όλα τα είδη των «μαϊμού» προϊόντων, από T-shirts και άλλα ρούχα μέχρι ηλεκτρονικές συσκευές, τσάντες, ρολόγια και διάφορα αξεσουάρ.

Στις 3 Ιουλίου, η SEOPS (ειδικό τμήμα της πολιτικής αστυνομίας) και η DCPIM (ειδική μονάδα για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας) έκαναν την εμφάνισή τους στην αγορά ως απάντηση στο αίτημα της FH, προκειμένου να κατασχέσουν τυχόν πλαστά ελβετικά ρολόγια που προσφέρονται προς πώληση. Συνολικά, περίπου 7.500 ρολόγια κατασχέθηκαν οδηγώντας το σχέδιο των παραχαρακτών σε ναυάγιο και αυτό εκτιμήθηκε πολύ θετικά από τις ελβετικές – και όχι μόνο- ωρολογοποιίες.

Σύμφωνα πάντως με την ομοσπονδία των ελβετικών εταιρειών κατασκευής ρολογιών, δύο ακόμα μεγάλες επιχειρήσεις κατά παραχαρακτών ετοιμάζονται να λάβουν χώρα άμεσα στη Βραζιλία.

 

HERMES

 Σημαντική ανάπτυξη στο πρώτο εξάμηνο

watch3

Ο γαλλικός οίκος πολυτελών αγαθών Hermes κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 7,9% και κύκλο εργασιών 1,9 δισ. ευρώ (2,3 δισ. γαλλικά φράγκα) στο πρώτο εξάμηνο του 2014. Όπως εκτιμούν κύκλοι της εταιρείας, προβλέπουν εξαμηνιαία λειτουργικά κέρδη «κοντά» στο ετήσιο ρεκόρ του 32,4%, που επιτεύχθηκε το 2013. Με σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, ο κύκλος εργασιών για το εξάμηνο ήταν 12%, με την Ασία να έχει μερίδιο +17%, την Ιαπωνία +11% και την Αμερική + 13%, ενώ η Ευρώπη τα πήγε καλά με αύξηση σχεδόν 7%. Η αύξηση των πωλήσεων των δερμάτινων ειδών, το κύριο τμήμα του Hermès, παρέμεινε πολύ ικανοποιητική, σημειώνοντας άνοδο κατά 12,6% για το πρώτο εξάμηνο του έτους. Ωστόσο, η ωρολογοποιία της Hermes κινήθηκε ακριβώς αντίθετα, δηλαδή πτωτικά και μάλιστα σε ποσοστό 6,7% κατά το πρώτο εξάμηνο, γεγονός που αποδίδεται στην συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, αλλά και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το χονδρικό εμπόριο του κλάδου, ιδιαίτερα στην κρίσιμη αγορά της Κίνας.

 

FABIEN COUSTEAU

 Σε… βαθιά νερά με Doxa

watch2

Η ωρογολοποιία Doxa επιλέχθηκε προκειμένου να προμηθεύσει τα επίσημα ρολόγια της Mission 31 του FabienCousteau, ο οποίος τον περασμένο Ιούνιο, ολοκλήρωσε την πολύ σημαντική καταδυτική αποστολή του στο εθνικό θαλάσσιο καταφύγιο FloridaKeys της Φλόριντα, ένα μοναδικό υποθαλάσσιο φυσικό βιότοπο και εργαστήριο σε όλο τον κόσμο. Η αποστολή, όπως υποδηλώνει και το όνομά της, διήρκεσε 31 ημέρες και αποτέλεσε ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ διάρκειας παραμονής ανθρώπου κάτω από τη στάθμη του ωκεανού.

Η Doxa κατάφερε μέσα από αυτή την σημαντική αποστολή, να γράψει τη δική της ιστορία καθώς έσπασε κι αυτή ρεκόρ της πιο μακρόχρονης αντοχής ενός καταδυτικού ρολογιού σε τέτοιες συνθήκες. Η αποστολή ξεκίνησε την 1η Ιουνίου και ολοκληρώθηκε στις 2 Ιουλίου της φετινής χρονιάς.

Η ωρολογοποιία Doxa γιόρτασε την αποστολή σχεδιάζοντας την παραγωγή μιας ειδικής περιορισμένης έκδοσης 331 τεμαχίων του εμβληματικού ρολογιού DoxaSub, εκ των οποίων τα 31 πέρασαν με απόλυτη επιτυχία 31 ημέρες κάτω από το νερό, με την ερευνητική ομάδα του FabienCousteau. Το DoxaSubMission 31 είναι μια σύγχρονη έκδοση από τιτάνιο του διάσημου και θρυλικού Doxa που φορούσε ο Jean-MichelCousteau και ο πατέρας του. Στη νέα έκδοση ξεχωρίζει η υπερ-ελαφριά και υψηλής τεχνολογίας κάσα μαζί με τον αντίστοιχο μπρασελέ, που ωστόσο δεν υστερούν σε τίποτα από το κλασικό ανοξείδωτο ατσάλι. Το ελβετικό αυτό ρολόι αναπτύχθηκε και σχεδιάστηκε ειδικά για χρήση από δύτες και διαθέτει ένα καντράν με την ένδειξη Mission 31. Όσον αφορά τα ρεκόρ της αποστολής, να σημειωθεί ότι ο FabienCousteau μαζί με την ομάδα του κατάφεραν να σπάσουν το προηγούμενο αντίστοιχο ρεκόρ που είχε κάνει ο παππούς τους και διάσημος Jacques-YvesCousteau, ο οποίος είχε διανύσει 30 ημέρες στο βυθό της Ερυθράς Θάλασσας πριν από πενήντα περίπου χρόνια.

 

Η HUBLOT ΠΑΙΖΕΙ… ΜΠΑΛΑ

 Συνεργασία με τους DallasCowboys ‘America’s Team’

watch5

Η ωρολογοποιία Hublot πρόσθεσε άλλη μια ονομαστή αθλητική συνεργασία στην μακριά λίστα της στοχεύοντας αυτή τη φορά, όχι τυχαία, σε μια αθλητική βιομηχανία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων: το αμερικανικό ποδόσφαιρο.

Η γνωστή ελβετική φίρμα που ανήκει στον όμιλο πολυτελών αγαθών LVMH, είναι πλέον ο επίσημος χρονομέτρης της αμερικανικής ομάδας DallasCowboys και ως απόρροια της νέας αυτής συνεργασίας, το όνομα της θα αναγράφεται στην είσοδο των VIP του σταδίου των Cowboys’, ΑT&TStadium, καθώς επίσης ρολόγια της θα είναι αναρτημένα σε περίοπτες θέσεις του γηπέδου.

Επιπρόσθετα, ένα ρολόι Hublot θα εμφανίζεται στη γιγαντοοθόνη του σταδίου, η οποία να σημειωθεί ότι αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες οθόνες υψηλής ευκρίνειας σε όλο τον κόσμο, σε pre-game προβολές λίγο πριν αρχίσουν οι αγώνες της ομάδας.

Η Hublot έχει συνεργασία με μια σειρά άλλες διάσημες ομάδες, όπως οι ομάδες του NBA, MiamiHeat και LosAngelesLakers και η γερμανική ποδοσφαιρική ομάδα Μπάγερν Μονάχου.

Προκειμένου να προβληθεί η νέα συνεργασία με την αμερικανική ομάδα ποδοσφαίρου, η Hublot διοργάνωσε ένα όμορφο πάρτι στο οποίο οι παρευρισκόμενοι είχαν τη δυνατότητα να παραγγείλουν ρολόγια από την περιορισμένη έκδοση της εταιρείας που έγινε με βάση τα επίσημα χρώματα των Cowboys, το ασημί και το μπλε, με το λογότυπο της ομάδας στον αριθμό 5 του καντράν, μια όχι τυχαία επιλογή, καθώς η ομάδα έχει κατακτήσει πέντε φορές το SuperBowl.

Η συλλογή αυτή της Hublot περιλαμβάνει το αντρικό ρολόι ClassicFusion με διάμετρο κάσας 45mm, το γυναικείο ρολόι ClassicFusion με κάσα διαμέτρου 42 mm διακοσμημένης με διαμάντια στη στεφάνη και στο λογότυπο, και το KingPower διαμέτρου 48 mm. Και τα τρία ρολόγια προσφέρονται σε μόλις πενήντα κομμάτια η κάθε μία.

Η Hublot θα πουλήσει τα ρολόγια που είναι εμπνευσμένα από τους Cowboys μόνο στην περιοχή του Ντάλας καθώς επίσης και στην μπουτίκ που θα διαθέτει στο

CowboysOwnersLounge που βρίσκεται στο στάδιο.

Να σημειωθεί ότι το αμερικανικό ποδόσφαιρο είναι το πιο δημοφιλές σπορ στις Ηνωμένες Πολιτείες, με πολύ περισσότερους φίλους και οπαδούς και από το μπάσκετ (ΝΒΑ), το χόκεϊ και το μπέιζμπολ. Μάλιστα, οι αγώνες του σχετικού πρωταθλήματος NFL παρακολουθούνται κάθε εβδομάδα από 25 εκατομμύρια θεατές, ενώ τα απογευματινά παιχνίδια πρωταγωνιστούν στην τηλεθέαση των αμερικανικών τηλεοπτικών καναλιών.

watch4

 

Η OMEGA ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ ΤΟΥ ΓΚΟΛΦ

Μακρόχρονη συνεργασία με την PGA

watch6

Ο όμιλος Swatch που είναι ο ιδιοκτήτης της ωρολογοποιίας Omega επέκτεινε τη συνεργασία του με την Ένωση Επαγγελματιών Γκόλφερ της Αμερικής (PGAA), και θα αποτελεί τον επίσημη χρονομέτρη του οργανισμού μέχρι το 2022. Συγκεκριμένα, η ελβετική εταιρεία ρολογιών θα συνεχίσει να αποτελεί τον επίσημο χορηγό και χρονομέτρη του PGA για άλλα οκτώ χρόνια, ξεκινώντας από το 2015.

Η Omega προχώρησε για πρώτη φορά σε στρατηγική συμφωνία μάρκετινγκ και χορηγίας με την PGA το 2011 Το 2012, οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν ότι αναβαθμίζουν τη συνεργασία τους σε μια «ελίτ» κατάσταση, όπου η Omega από επίσημος συνεργάτης αναβαθμίστηκε σε επίσημο χορηγό.

Σύμφωνα με την Omega, η νέα μακροχρόνια συνεργασία της με τους επαγγελματίες παίκτες του γκολφ περιλαμβάνει διαφημίσεις σε τηλεοπτικές εκπομπές που αναφέρονται στο γκολφ στο πλαίσιο του πρωταθλήματος της PGA, παροχή υπηρεσιών μάρκετινγκ στην ένωση, καθώς και υποστήριξη στα μέλη της PGA και τις δραστηριότητές τους. Βέβαια, η ελβετική ωρολογοποιία επί σειρά ετών στηρίζει το συγκεκριμένο άθλημα, καθώς είναι ο επίσημος χρονομέτρης του πρωταθλήματος της PGA, του κυπέλου RyderCup (όταν διοργανώνεται επί εδάφους των ΗΠΑ), του εθνικού επαγγελματικού πρωταθλήματος της PGA και του PGAGolfProperties.

Η Omega πρόφατα επίσης λάνσαρε και ένα νέο τηλεοπτικό σποτ για τις ΗΠΑ, όπου πρωταγωνιστεί ο ιρλανδός γκόλφερ και πρεσβευτής της Omega, RoryMcIlroy, σε συμπαραγωγή της ελβετικής ωρολογοποιίας με το πρωτάθλημα της PGA.

 

HENRY GRAVES SUPER COMPLICATION

Πωλείται το «Άγιο Δισκοπότηρο» της ωρολογοποιίας

watch7

Ο οίκος δημοπρασιών Sothebys θα πραγματοποιήσει τον ερχόμενη Νοέμβριο δημοπρασία στην οποία θα συμπεριλάβει και το ιστορικό ρολόι HenryGravesSupercomplication, σε μια στιγμή του χρόνου, που συμπίπτει με την 175η επέτειο από την ίδρυση του οίκου ωρολογοποιίας που το δημιούργησε, την PatekPhilippe.

Το εν λόγω ρολόι είναι το πιο περίπλοκο που έχει ποτέ κατασκευαστεί από ανθρώπινο χέρι και εκτιμάται ότι θα πωληθεί για πάνω από 16,8 εκατομμύρια δολάρια στην πρώτη του δημόσια εμφάνιση μετά από 15 ολόκληρα χρόνια.

Το HenryGravesSupercomplication φέρει 24 διαφορετικούς ωρολογιακούς μηχανισμούς, κατασκευάστηκε το 1933 από την PatekPhilippe και «είναι το πιο διάσημο ρολόι του κόσμου», όπως ανακοίνωσε ο οίκος δημοπρασιών, θέλοντας να προσελκύσει τους πιο εξεζητημένους και διαθέσιμους να πληρώσουν ακριβά «παίκτες» δημοπρασιών.

Όλα ξεκίνησαν το 1925,όταν ο νεοϋορκέζος τραπεζίτης HenryGraves παρήγγειλε στον PatekPhilippe να κατασκευάσει το πιο περίπλοκο ρολόι στον κόσμο, και το όλο σχέδιο χρειάστηκε για να γίνει πραγματικότητα, τρία χρόνια ερευνών και άλλα πέντε χρόνια κατασκευαστικής προσπάθειας.

Το μοναδικό αυτό ρολόι που η κάσα του είναι από χρυσό, ξεχωρίζει για τα χτυπήματά του που θυμίζουν το BigBen του Westminster, ενώ είναι εξοπλισμένο με ημερολόγιο, φάσεις της σελήνης, αστρικό χρόνο, και δείκτες για την ώρα ανατολής και δύσης του ηλίου, όπως επίσης και εικόνα από τον νυχτερινό ουρανό της Νέας Υόρκης.

«Αναμφισβήτητα το « Άγιο Δισκοπότηρο» των ρολογιών, το HenryGravesSupercomplication συνδυάζει το ιδανικό της ενότητας της ομορφιάς και της δεξιοτεχνίας, χαρακτηριστικό στοιχείο της Αναγέννησης, με το απόγειο της επιστήμης», δήλωσε εμφατικά ο TimBourne, επικεφαλής σε διεθνές επίπεδο του τομέα ρολογιών στον οίκο Sothebys.

To ρολόι αυτό διατήρησε τον τίτλο του πιο περίπλοκου ρολογιού παγκοσμίως επί 56 συναπτά έτη, αλλά τελικά οι τεχνικοί που εργάζονται με τη βοήθεια εξελιγμένων υπολογιστικών συστημάτων και μηχανημάτων, κατάφεραν να το υπερβούν, δηιουργώντας πιο εξελιγμένα μοντέλα. Εξακολουθεί ωστόσο να παραμένει το πιο περίπλοκο ρολόι που κατασκευάστηκε ποτέ εντελώς με το χέρι.

Ο οίκος Sothebys δημοπράτησε για πρώτη φορά το HenryGravesSupercomplication έναντι 11 εκατ. δολαρίων στη Νέα Υόρκη τον Δεκέμβριο του 1999, ως μέρος μιας μεγαλύτερης πώλησης με τίτλο TimeMuseum. Επρόκειτο για την πιο ακριβή αγορά μέσω δημοπρασίας ρολογιού. Το «HenryGravesSupercomplication» δημοπρατείται και πάλι, 15 χρόνια μετά, στις 14 Νοεμβρίου στη Γενεύη.

 

Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΡΟΛΟΓΙΟΥ ΤΟ 2013

Η ελβετική ωρολογοποιία πρωταγωνιστεί, η Κίνα βιώνει κάμψη

watch1

Τα ατσάλινα ρολόγια αποτέλεσαν τη βασική κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης από την άποψη της αξίας, με αύξηση των πωλήσεών τους κατά 4,9%.

Κοντά στις προβλέψεις ήταν τα οικονομικά αποτελέσματα που είχε ο κλάδος της ελβετικής ωρολογοποιίας για το 2013. Η ανάπτυξη σημείωσε κάποια επιβράδυνση  κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, καταγράφοντας μια αύξηση κατά 0,7% σε σύγκριση με το εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2012. Οι εξαγωγές ρολογιών βελτιώθηκαν στο δεύτερο εξάμηνο του έτους σημειώνοντας μια αύξηση κατά 3%. Για όλο το 2013, η αξία των πωλήσεων ανήλθε σε 21,8 δις. ελβετικά φράγκα. Πρόκειται για ένα αποτέλεσμα αυξημένο κατά 400 εκατ. φράγκα σε σχέση με το αντίστοιχο του 2012, που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 1,9%.

watch3

Συνολική αξία σε δις. ελβ. φράγκα

Παγκόσμια παραγωγή ρολογιών
Οι ρυθμοί ανάπτυξης της παγκόσμιας βιομηχανίας ρολογιού μπορεί να μην είναι τόσο έντονοι όσο τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο, όλοι οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι σήμερα ο κλάδος έχει εισέλθει σε μια φάση εξομάλυνσης μέσα το 2014. Η επιβράδυνση της ανάπτυξης σε σχέση με την ραγδαία άνοδο της αγοράς που καταγράφηκε από το 2010 και μετά, είναι το αποτέλεσμα μιας πολύ υψηλής βάσης σύγκρισης.

watch2

Οι ελβετικές εξαγωγές ρολογιών βελτιώθηκαν στο δεύτερο εξάμηνο του έτους σημειώνοντας μια αύξηση κατά 3%.

Εξαγωγή ολοκληρωμένων ρολογιών
Τα ρολόγια αντιστοιχούν στο 95% της συνολικής αξίας των εξαγωγών για το 2013, όσον αφορά την ελβετική βιομηχανία ρολογιού. Κατέγραψαν αύξηση κατά 2% φτάνοντας τα 20,6 εκατ. ελβετικά φράγκα. Από την άποψη του όγκου εξαγωγών, η Ελβετία εξήγαγε 28,1 εκατ. ρολόγια. Αυτό αντιπροσωπεύει μια κάμψη κατά 3,6% σε σχέση με το 2012.
Παρά τη για δεύτερο έτος μείωση, το επίπεδο των εξαγωγών παραμένει πάνω από το μέσο όρο των τελευταίων δέκα ετών. Ως αποτέλεσμα αυτών των δεδομένων, η μέση τιμή των εξαγόμενων ρολογιών συνέχισε να αυξάνεται. Το 2013, η μέση τιμή ήταν 733 φράγκα, αυξημένη κατά 5,9% σε σύγκριση με το 2012, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι έχει διπλασιαστεί σε σχέση με πριν από 12 χρόνια.

Η τάση των διαφορετικών υλικών
Κατά τα τελευταία χρόνια έχουν συντελεστεί σημαντικές αλλαγές στον τομέα των βασικών υλικών που χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες ωρολογοποιίας. Τα ατσάλινα ρολόγια αποτέλεσαν τη βασική κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης από την άποψη της αξίας, με αύξηση των πωλήσεών τους κατά 4,9%. Τα πλατινένια ρολόγια σημείωσαν επίσης εντυπωσιακή πορεία καθώς αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 20,5%. Αντίθετα, τα χρυσά και διμεταλλικά ρολόγια κατέγραψαν μια κάμψη της τάξης του 1,6% και 3,3%. Τα μισά περίπου υλικά κατέγραψαν πτώση στον αριθμό των μονάδων προϊόντος. Στον ίδιο τομέα της αγοράς, η κατηγορία «άλλα μέταλλα» υποχώρησε κατά 11,3% και η κατηγορία «άλλα υλικά» κατά 8,4%, με αποτέλεσμα να βρεθούν πολύ χαμηλά στην γενική κατάταξη των υλικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μείωση ήταν τόση που είχε ως αποτέλεσμα η αύξηση κατά 1% των μεταλλικών ρολογιών να μην έχει ιδιαίτερη επίδραση στο συνολικό αποτέλεσμα.

watch4

Το Χονγκ Κονγκ απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου ρολογιών

Μηχανικά και ηλεκτρονικά ρολόγια
Όπως και το 2012, τη χρονιά που μας πέρασε τα μηχανικά ρολόγια κατέγραψαν άνοδο των πωλήσεών τους, σε αντίθεση με τα ρολόγια quartz που έχασαν έδαφος. Ειδικότερα, τα μηχανικά ρολόγια κατάφεραν να σημειώσουν αύξηση τόσο από την άποψη της αξίας τους (+4,5%) όσο και από την άποψη του όγκου του (+8,2%), πωλώντας 560.000 περισσότερα ρολόγια στο τέλος του 2013 σε σχέση με τις πωλήσεις του 2012.  
Τα ηλεκτρονικά ρολόγια αντιστοιχούσαν σε λιγότερα από το ένα τέταρτο των εξαγωγικών πωλήσεων, αλλά περίπου στα τρία τέταρτα του συνολικού όγκου. Η πτώση τους από την άποψη του όγκου πωλήσεων, ανήλθε σε 5,8% και του όγκου πωλήσεων κατά 7,3%.

watch5

Ρολόγια με βάση τα υλικά

Οι βασικές αγορές
Το 2013, η Ευρώπη κατάφερε να καταγράψει άνοδο των πωλήσεων, η οποία έφτασε το 5,7%. Στη Γηραιά Ήπειρο απορροφήθηκε το 31.4% των εξαγωγών ρολογιών από την Ελβετία, από την άποψη της αξίας τους, χωρίς να υπολογίζεται τι ποσοστό από αυτά τα προϊόντα πωλήθηκαν στη συνέχεια μέσω λιανικής αγοράς, σε τουρίστες ή επανεξήχθησαν σε τρίτες αγορές. Η Ασία ωστόσο απέσπασε τη μερίδα του λέοντος των ελβετικών εξαγωγών καθώς είχε μερίδιο 52,7%, αν και σημείωσαν ελαφρά κάμψη κατά 0,9%.  Η Αμερική σημείωσε μια ελαφριά υποχώρηση στο ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς ελβετικών ρολογιών, και μέσω διαφόρων αυξομειώσεων, τελικά σταθεροποιήθηκε σε αύξηση κατά 2,4%.
Λίγες αγορές κατέγραψαν μείωση για το 2013, ωστόσο το μέγεθός τους είναι τόσο σημαντικό που επέδρασαν στα συνολικά αποτελέσματα. Η κορυφαία αγορά για άμεσες εξαγωγές, το Χονγκ Κονγκ, αποτελεί την πιο χαρακτηριστική περίπτωση αυτής της κατηγορίας. Συνολικά, οι εξαγωγές σε αυτό το κράτος μειώθηκαν κατά 5,6%. Η Κίνα, η οποία αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στην Ασία  και την Τρίτη παγκοσμίως, για την ελβετική ωρολογοποιία, κατέγραψε μία από τις πιο σημαντικές μειώσεις, κατά 12,5%! Η τελευταία αρνητική επίδραση στο συνολικό αποτέλεσμα των ελβετικών εξαγωγών ρολογιού είχε η Γαλλία, που κατατάσσεται στην έκτη σπουδαιότερη αγορά. Η ετήσια αξία εξαγωγών κατέγραψε μείωση κατά 9,6%, και ήταν η χώρα όπου αυτή η συρρίκνωση εκφράστηκε σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες των ρολογιών. Το αποτέλεσμα αυτό της Γαλλίας οδήγησε σε πτώση από την άποψη του όγκου, κατά 25,4%, ποσοστό που ισοδυναμεί με το ήμισυ της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης. Σύμφωνα με την εκτίμηση των Ελβετών, η Γαλλία έχει υποστεί προφανώς μια μείωση των πωλήσεων σε τουρίστες, προερχόμενους κυρίως από την Κίνα.
Όσον αφορά τις αγορές που είχαν θετική πορεία το περασμένο έτος, οι Ηνωμένες Πολιτείες (+2,4%) παρέμειναν κοντά στον παγκόσμιο μέσο όρο. Μετά από μια επιβράδυνση το πρώτο εξάμηνο, η ανάπτυξη παρέμεινε σταθερή κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους
Πάντως, πέρα από την Γαλλία, οι άλλες ευρωπαϊκές αγορές βοήθησαν στην βελτίωση της συνολικής εικόνας της ελβετικής βιομηχανίας ρολογιού. Η Γερμανία κατέγραψε μια σημαντική άνοδο κατά 9%, η Ιταλία κατά 4,6% και η Βρετανία κατά 18,2%. Άλλες μικρότερες αγορές επίσης κατέγραψαν θετική πορεία και αύξηση εξαγωγών σε κάποιες περιπτώσεις παραπάνω από το αναμενόμενο.
Στην Ασία, ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2012 η Ιαπωνία (+5,7%), η Σιγκαπούρη (+1%), και η Νότια Κορέα (+11,4%). Σε παρόμοιους δρόμους κινήθηκε η Μέση Ανατολή, με την πιο σημαντική αύξηση να καταγράφουν τα Αραβικά Εμιράτα (+9,2%) και η Σαουδική Αραβία (+6,6%).

Παγκόσμιες εξαγωγές ρολογιών
Σύμφωνα με την ελβετική βιομηχανία ρολογιού, η παγκόσμια αγορά εκτιμάται σε 1,2 δισεκατομμύρια μονάδες ρολογιού. Η Ελβετία παραμένει η κορυφαία εξαγωγική χώρα στην κατηγορία των επιτραπέζιων, επιτοίχιων  και επιδαπέδιων ρολογιών και του τομέα ωρολογοποιίας στο 2013. Οι εξαγωγές αντιστοιχούν σε 23,6 δις. δολάρια σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε σύγκριση με το 2012, αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 1,9% , στο τοπικό νόμισμα (αφαιρώντας τους δασμούς). Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Χονγκ Κονγκ που εξήγαγε ή επανεξήγαγε μεγάλα ρολόγια και προϊόντα-εξαρτήματα ωρολογοποιίας, που αντιστοιχούν σε αξία 10 δις. δολάρια, μια αύξηση κατά 3,7%.  Οι βασικότεροι προορισμοί των εξαγωγών του Χονγκ Κονγκ ήταν οι ΗΠΑ, η Ελβετία και η Κίνα, και ακολούθησαν το γειτονικό Μακάο και η Ιαπωνία. Η Κίνα ήταν ένας ακόμα μεγάλος παίκτης στην αγορά ρολογιών, όσον αφορά τις εξαγωγές. Η αξία των εξαγωγών ανήλθε σε 5,6 δις. δολάρια και αντιστοιχεί σε ανάπτυξη κατά 7,9%. Οι βασικότεροι προορισμοί των κινεζικών εξαγωγών ήταν το Χονγκ Κονγκ, οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία.
Η Γαλλία είδε τις εξαγωγές ρολογιών της να ανέρχονται σε 2,4 δις. δολάρια, οι οποίες ήταν κυρίως επανεξαγωγές σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό το αποτέλεσμα, ξεπέρασε σε αξία τα αποτελέσματα του 2012 κατά 7,2%. Στην πέμπτη θέση, ακολουθεί η Γερμανία με εξαγωγές ύψους 2,4 δις. δολαρίων, και αύξηση κατά 10,8%.

Εξαγωγές ολοκληρωμένων ρολογιών
Από την άποψη του όγκου των ολοκληρωμένων ρολογιών, η Κίνα κατέλαβε την πρώτη θέση. Συνολικά, 634,4 εκατ. ρολόγια εξήχθησαν από τη χώρα το 2013. Αυτό αντιπροσωπεύει μια πτώση κατά 4,2% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Το Χονγκ Κονγκ επίσης είδε μειωμένο τον όγκο πωλήσεων, καθώς τα 331,5 εκατ. ρολόγια που εξήγαγε αντιστοιχούν σε μείωση κατά 6,5%. Από την τάση συρρίκνωσης, δε γλίτωσε ούτε η ελβετική ωρολογοποιία, η οποία επίσης κατέγραψε μείωση κατά 3,6%, καθώς εξήγαγε 28,1 εκατ. ρολόγια.
Όπως και το 2012, η μέση τιμή των ρολογιών που εξήγαγε η Κίνα κινήθηκε στα 3 δολάρια (τιμή εξαγωγής). Τα ρολόγια του Χονγκ Κονγκ κατέγραψαν αύξηση της τιμής εξαγωγής από τα 19 στα 21 δολάρια το 2013. Η Ελβετία είχε μια πολύ υψηλότερη μέση τιμή, η οποία μάλιστα σημείωσε το 2013 μεγάλη άνοδο σε σχέση με το 2012, και από τα 739 δολάρια, ανήλθε στα 791 δολάρια.

Εισαγωγές ρολογιών
Το Χονγκ Κονγκ απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου ρολογιών, το οποίο εν μέρει επανεξάχθηκε σε άλλες αγορές. Οι εισαγωγές ρολογιών ανήλθαν συνολικά σε 10,4 δισ. δολάρια, προσεγγίζοντας την επίδοση του 2012 (μείωση μόλις 0,5% με βάση το τοπικό νόμισμα). Οι Ηνωμένες Πολιτείες εισήγαγαν προϊόντα της βιομηχανίας ρολογιού αξίας 5,2 δισ. δολαρίων, καταγράφοντας μια αύξηση κατά 6%.
Άλλο ένα στοιχείο που επιβεβαίωσε την υποχώρηση της αγοράς ρολογιού στην Κίνα είναι και το γεγονός ότι μειώθηκαν οι εισαγωγές της κατά 7,9%, στα επίπεδα των 3,9 δισ. δολαρίων. Οι εισαγωγές της Ελβετίας σε ρολόγια και εξαρτήματα ρολογιών ανήλθαν σε αξία στα 3,7 δις. δολάρια, καταγράφοντας μια αύξηση κατά 2,1%. Η Γαλλία κατατάχθηκε Πέμπτη στις χώρες με τις μεγαλύτερες εισαγωγές, με μια αξία 3,1 δις. δολαρίων, αυξημένη κατά 3,6%.

Τεύχος 6

Πτωτικά κινείται η ελληνική αγορά ρολογιών χειρός

Στην πλειοψηφία των πωλήσεων η λιανική τιμή δεν ξεπερνά τα 150 ευρώ

Επιμέλεια: Δημήτρης Σταμούλης

watch1

Tα ρολόγια της Swatch Group ΑΕ είχαν κύκλο εργασιών 15,67 εκατ. ευρώ στην ελληνική αγορά το 2012.

Ο κλάδος των ρολογιών χειρός στην Ελλάδα είναι εισαγωγικός, καθώς δεν υπάρχει εγχώρια παραγωγή. Σε μεμονωμένες περιπτώσεις, πραγματοποιείται συναρμολόγηση ρολογιών. Ορισμένες επιχειρήσεις αναθέτουν σε άλλες εταιρίες (εκτός των ελληνικών συνόρων) την παραγωγή ρολογιών, τα οποία διαθέτουν στην αγορά με το δικό τους εμπορικό σήμα.
Ο τομέας της εισαγωγής ρολογιών χειρός  περιλαμβάνει επιχειρήσεις κυρίως μικρό-μεσαίου μεγέθους, αρκετές εκ των οποίων ασχολούνται παράλληλα με την εισαγωγή και εμπορία και άλλων προϊόντων (κοσμήματα, αξεσουάρ κλπ).  Ορισμένες από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου αποτελούν θυγατρικές ομίλων του εξωτερικού, αντιπροσωπεύοντας διεθνώς γνωστά και εδραιωμένα εμπορικά σήματα.
Στην Αττική εδρεύει η πλειοψηφία των εισαγωγικών επιχειρήσεων, ενώ το δίκτυο διανομής τους εκτείνεται σχεδόν σε όλη την ελληνική επικράτεια.  Η εξεταζόμενη αγορά χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων, καθώς υπάρχει μεγάλος αριθμός εμπορικών σημάτων και ακόμα μεγαλύτερος αριθμός μοντέλων ρολογιών. Έτσι, για την επικράτησή τους στην αγορά έναντι των ανταγωνιστών τους, ορισμένες εταιρείες δαπανούν αξιόλογα ποσά σε διαφήμιση και προωθητικές ενέργειες, που στοχεύουν στη δημιουργία «επώνυμης» ζήτησης.  Τα προϊόντα διατίθενται από τους αντιπροσώπους-εισαγωγείς μέσω χονδρικής κυρίως πώλησης. Σημαντικότερο κανάλι λιανικής πώλησης αποτελούν τα κοσμηματοπωλεία. Ορισμένες εισαγωγικές εταιρείες αναπτύσσουν και δικό του δίκτυο διανομής, καθώς εκμεταλλεύονται εξειδικευμένα καταστήματα λιανικής.

watch2

Η αγορά ρολογιών χειρός χαρακτηρίζεται από σημαντικές ευκαιρίες, παρά την οικονομική κρίση.

Εξέλιξη της ελληνικής αγοράς
Το μέγεθος της εγχώριας αγοράς ρολογιών χειρός (πωλήσεις σε τεμάχια) ακολουθεί πτωτική πορεία τα τελευταί πέντε χρόνια. Ειδικότερα, την περίοδο 2009-2012 η αγορά μειώθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό -10,3%. Η καθοδική πορεία συνεχίστηκε και το 2013 με εκτιμώμενο ποσοστό μείωσης 7%-8%. Μείωση όμως κατέγραψε και η αγορά των ρολογιών σε αξία τα τελευταία έτη, ο δε ετήσιος ρυθμός μεταβολής κυμάνθηκε στο -9% κατά το διάστημα από το 2009 ως το 2013.
Αναλύοντας το μέγεθος της αγοράς σε επιμέρους κατηγορίες ανάλογα με την τιμή λιανικής πώλησης των ρολογιών, διαπιστώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια, της τάξης του 73% το 2012, για παράδειγμα, αφορά πωλήσεις ρολογιών των οποίων η λιανική τιμή δεν ξεπερνά τα 150 ευρώ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τη μεγαλύτερη (αναλογικά) μείωση τα τελευταία ένα ως δύο χρόνια, παρουσιάζουν οι πωλήσεις ρολογιών με τιμή λιανικής πώλησης μεταξύ 600 και 1700 ευρώ και ακολουθούν τα ρολόγια με τιμή από 151 ευρώ ως 600 ευρώ.  
Γεγονός είναι ότι η οικονομική συγκυρία έχει επηρεάσει αρνητικά και τον εξεταζόμενο κλάδο. Η παρατεταμένη οικονομική ύφεση που βιώνει η χώρα και η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος, οδηγεί τους καταναλωτές είτε σε ματαίωση της αγοράς τους είτε τους στρέφει σε οικονομικότερες λύσεις.

watch3

Ο κλάδος των ρολογιών χειρός στην Ελλάδα είναι εισαγωγικός, καθώς δεν υπάρχει εγχώρια παραγωγή.

Κορυφαίες επιχειρήσεις
Η εταιρεία με τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών στην ελληνική αγορά το 2012, ήταν η Rolex Ελλάς ΑΕ, με τζίρο 38,97 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει 46 άτομα προσωπικό και διανέμει τα εμπορικά σήματα Rolex και Tudor. Σε πολύ μεγάλη απόσταση ακολούθησε η Swatch Group ΑΕ με κύκλο εργασιών 15,67 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει 80 άτομα προσωπικό και διανέμει στην αγορά πάνω από δέκα εμπορικά σήματα, μεταξύ των οποίων Swatch, Calvin Klein, Flick-Flack, Omega, Rado, Tissot, Blancpain, Breguet, Glashutte, J. Dross  & η Hamliton κ.α.  Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Symbol Ελλάς-Εισαγωγική ΑΕ με κύκλο εργασιών 10.870.319 ευρώ και 22 άτομα προσωπικό. Οι μάρκες που διαθέτει η εταιρεία είναι οι DKNY, Patek Philippe, Emporio Armani, Burberry, Oris, Fossil,Gucci, Technomarine, Ulysse Nardin, Michael Kors και Adidas.
H ΩΡΑ-Καίσαρης ΑΕΕ είχε κύκλο εργασιών 7.827.518 ευρώ (Bulgari, Longines, TYag Heuer κ.α.), η Πατσέας ΑΕ 6.583.258 ευρώ (Cartier, IWC, Girard-Perregaux, Venus, Zar de Bui) και η Follie Follie AE 407.937.451 ευρώ (Folli Follie), για την οποία βέβαια πρέπει να επισημανθεί ότι τα ρολόγια χειρός δεν αποτελούν την κύρια δραστηριότητά της, και ότι η εταιρεία εκμεταλλεύεται και αλυσίδα καταστημάτων λιανικής πώλησης κοσμημάτων, ρολογιών κ.α.

watch4

Η παγκόσμια παραγωγή ρολογιών χειρός παρουσίασε μείωση την πενταετία 2008-2012.

Διεθνής αγορά
Η παγκόσμια παραγωγή ρολογιών χειρός παρουσίασε μείωση την πενταετία 2008-2012. Ειδικότερα, η συνολική παραγωγή διαμορφώθηκε σε 995 εκατομμύρια τεμάχια το 2012 από 1.050 εκατομμύρια τεμάχια τοα 2011 (μείωση 5,2%). Τα ρολόγια quartz με αναλογική απεικόνιση αποτελούν το 79% περίπου της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής και ως εκ τούτου, η μεταβολή αυτών (-7,2%) είναι εκείνη που επηρεάζει, κατά κύριο λόγο, το μέγεθος και τη μεταβολή της συνολικής παραγωγής.
Τα ρολόγια quartz με ψηφιακή απεικόνιση αυξήθηκαν κατά 1,6% το 2011-2012, ενώ τα μηχανικά ρολόγια αυξήθηκαν κατά 12,5%. Κύριες χώρες παραγωγής και συνεπώς εξαγωγής ρολογιών χειρός αποτελούν η Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, η Ελβετία, η Γερμανία, η Γαλλία και οι ΗΠΑ.
Το Χονγκ Κονγκ πραγματοποίησε εξαγωγές ύψους 4,37 δις. δολαρίων, το 2012, σημειώνοντας μείωση 7% σε σχέση με το 2011. Οι εξαγωγές των ΗΠΑ διαμορφώθηκαν σε 2,2 δις. δολάρια το 2012, μειωμένες κατά 10%. Σημαντικού ύψους εξαγωγές πραγματοποίησε η Ελβετία.
Αναφορικά με τις εξαγωγές σε τεμάχια, την πρώτη θέση για το 2012 κατέχει η Κίνα με 662,5 εκατ. τεμάχια και ακολουθεί το Χονγκ Κονγκ με 354.4 εκατ. τεμάχια. Η πρώτη παρουσίασε μικρή μείωση (κατά 2,9%) στις εξαγωγές της το 2012, ενώ η δεύτερη εμφάνισε μείωση της τάξης του 12%.
Η Κίνα και το Χονγκ Κονγκ αποτελούν τις κυριότερες χώρες εξαγωγής (σε τεμάχια), με διαφορά από τις υπόλοιπες (Ελβετία, Γερμανία, Γαλλία, ΗΠΑ). Σαφώς παρατηρείται σημαντικότατη απόκλιση μεταξύ των χωρών, συγκρίνοντας τον όγκο των εξαγωγών τους με την αξία αυτών (π.χ. η μέση τιμή εξαγωγής των κινέζικων ρολογιών είναι ιδιαίτερα χαμηλή, ενώ υψηλή είναι η αντίστοιχη τιμή των ελβετικών ρολογιών).

pinakas1

Δυνατά και αδύνατα σημεία
Στην έκθεση της ICAP γίνεται και μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση των δυνατών και των αδύνατων σημείων που παρουσιάζει η αγορά ρολογιών χειρός.
Σε σχέση με τα δυνατά σημεία, αναφέρονται τα εξής:
- Το ρολόι είναι «διαχρονικό προϊόν» και αποτελεί καλή επιλογή δώσου για όλες τις κατηγορίες εισοδημάτων.
- Δεν υπάρχει κίνδυνος από υποκατάστατα προϊόντα
- Υπάρχουν οργανωμένα δίκτυα διανομής, και πολλά σημεία πώλησης σε όλης τη χώρα.
- Αποτελεί το μοναδικό σχεδόν «αξεσουάρ» για τον αντρικό πληθυσμό.
Εντοπίζονται όμως και κάποια αδύνατα σημεία που χρήζουν προσοχής:
- Υπάρχει άμεση εξάρτηση της ζήτησης από το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.
- Βρίσκεται σε έξαρση το παραεμπόριο, οι εισαγωγές προϊόντων ιδιαίτερα χαμηλής τιμής, ενώ και οι απομιμήσεις γνωστών εμπορικών σημάτων είναι μια σοβαρή «πληγή».
- Σημαντικό πρόβλημα αποτελεί η κατά καιρούς συσσώρευση αποθεμάτων σε σημεία λιανικής πώλησης, η οποία συμβάλλει στην έλλειψη ρευστότητας των επιχειρήσεων αυτών. Το αποτέλεσμα είναι η καθυστέρηση στην αποπληρωμή των υποχρεώσεών τους και η αναβολή νέων παραγγελιών.

pinakas2

Ευκαιρίες και απειλές
Η αγορά ρολογιών χειρός χαρακτηρίζεται από σημαντικές ευκαιρίες, παρά την οικονομική κρίση, αν και δεν πρέπει να μας αφήσουν αδιάφορους και κάποιες απειλές, οι οποίες πρέπει ληφθούν σοβαρά υπόψη.
Ως ευκαιρίες, θα μπορούσαμε να εντοπίσουμε τα εξής:
- Η αύξηση των πωλήσεων μέσω επανεξαγωγών σε αναπτυσσόμενες χώρες.
- Η διεύρυνση του δικτύου διανομής (π.χ. ανάπτυξη e-shiops, travel retail κ.α.)
- Η αύξηση των αφίξεων αλλοδαπών τουριστών.
- Η διαφημιστική προβολή των προϊόντων και η συμμετοχή των επιχειρήσεων σε σχετικές εκθέσεις αυτών
- Η συνεχής ανανέωση των μοντέλων των προϊόντων.
Ως δυνάμει απειλές θα πρέπει να αντιμετωπιστούν τα εξής σημεία;
- Η παρατεταμένη περίοδος οικονομικής ύφεσης και το υψηλό ποσοστό ανεργίας, επιδρούν αρνητικά στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και κατ’ επέκταση στην αγοραστική τους δύναμη.
- Η υψηλή φορολογία για τα είδη πολυτελείας.
- Η δυσχέρεια στην τραπεζική χρηματοδότηση.
- Η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά και η αύξηση των επισφαλειών.

Οικονομικά στοιχεία κλάδου
Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού για τη διετία 2011-2012, ο οποίςο προέκυψε βάσει δείγματος 17 αντιπροσωπευτικών εταιρειών του κλάδου, προκύπτουν τα εξής:
Τα σύνολο του ενεργητικού των επιχειρήσεων του δείγματος παρουσίασε μείωση κατά 5% το 2012 σε σχέση με το 2011, η οποία προήλθε κυρίως από τη μείωση της αξίας των απαιτήσεων, καθώς και των αποθεμάτων. Τα ίδια κεφάλαια εμφάνισαν μικρή μείωση κατά 1,4% την ίδια περίοδο.
Αξιόλογη μείωση κατέγραψαν το 2012/2011 οισυνολικές μεσο-μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις και προβλέψεις, κατά 23%, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχώρησαν κατά 6,2%.
Από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων χρήσεως, διαπιστώνεται μικρή μείωση των συνολικών πωλήσεων των 17 επιχειρήσεων του δείγματος κατά 1,9%, ενώ τα μεικτά κέρδη εμφάνισαν μεγαλύτερη πτώση (-5,8%). Ωστόσο, ξη μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 18,6% οδήγησε στην εμφάνιση θετικού λειτουργικού αποτελέσματος το 2012, εν αντιθέσει με το 2011, που ήταν αρνητικό. Ως εκ τούτου, το τελικό καθαρό αποτέλεσμα (προ φόρου) των συγκεκριμένων εταιρειών κατέστη κερδοφόρο το 2012, από ζημιογόνο το 2011. Σημαντική ποσοστιαία αύξηση παρουσίασαν τα κέρδη EBITDA. Από τις 17 εταιρείες του δείγματος οι 10 ήταν κερδοφόρες το 2012, έναντι 7 εταιρειών το 2011.

Τεύχος 6