Image
Image
Image
Image

Γιατι το Χολιγουντ «διψαει» για σπανια διαμαντια

Οι celebrities αγοράζουν μεγάλες πολύτιμες πέτρες, ποντάροντας σε μελλοντική αύξηση της αξίας τους

Του Δημήτρη Σταμούλη

Όταν το αστέρι της hip-hop, KanyeWest, παρήγγειλε το δακτυλίδι αρραβώνων του με την KimKardashian, αξίας 8 εκατομμυρίων δολαρίων, ζήτησε να «δέσουν» πάνω του ένα τεράστιο σπάνιο διαμάντι, πολύ ιδιαίτερης κοπής. Το… κυνήγι του για το σπανιότερο, το πιο τέλειο διαμάντι, δεν ήταν μόνο για το θεαθήναι…

Σύμφωνα με την έκθεση της εταιρείας Bain & Co, που κυκλοφόρησε πέρυσι, τα διαμάντια φαίνεται πως έχουν ανακτήσει τη λάμψη τους. Από το 2012, οι τιμές των διαμαντιών είχαν πέσει πολύ, σύμφωνα με τον γνωστό προμηθευτή διαμαντιών, οίκο Rapaport, εγείροντας ερωτήματα για τη φήμη τους ως έναν ασφαλή και εκλεκτό «παραγωγό πλούτου».

Πάντως, η Bain & Co προβλέπει ότι μεταξύ του 2017 και του 2023, η αξία των πολυτιμότερων εκ των πολύτιμων λίθων θα αναπτύσσεται σε ετήσια βάση, κατά 5,1%, καθώς αυξάνεται ραγδαία η ζήτηση από χώρες, όπως η Κίνα, η Ινδία και οι Ηνωμένες Πολιτείες, ως απόρροια της βελτίωσης του παγκόσμιου οικονομικού κλίματος και του ΑΕΠ των χωρών αυτών.

politimoi lithoi1

Ο NissanPerla, πλάι στην GwenStefani, είναι γνωστός στον κόσμο του Χόλιγουντ και ως «Ο βασιλιάς των διαμαντιών».

Ο βασιλιάς των διαμαντιών

Αυτή την εκτίμηση επιβεβαιώνει και ο NissanPerla, ένας βετεράνος των πολύτιμων λίθων με πάνω από τριάντα χρόνια εμπειρίας, και ιδρυτής της εταιρείας χονδρικού εμπορίου λίθων OlympicDiamond, που είναι γνωστός στον κόσμο του Χόλιγουντ και ως «Ο βασιλιάς των διαμαντιών». Έχοντας ως πελάτες από την BritneySpears και την Beyoncé, ως τον KanyeWest και την KimKardashian, και από τον Pharrell ως την ElizabethTaylor, ο κύριος Perla γνωρίζει πως όλες οι μεγάλες διασημότητες δεν μπορούν παρά να απαιτούν πάντοτε το καλύτερο.

Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία του αποτελεί τον βασικότερο προμηθευτή πολύτιμων λίθων της ονομαστής σχεδιάστριας κοσμημάτων με έδρα τη Νέα Υόρκη, LorraineSchwartz, η οποία με τη σειρά της, κατά καιρούς, έχει σχεδιάσει και προσφέρει φανταστικά κοσμήματα, αμύθητης αξίας στα πιο δυνατά ονόματα του Χόλυγουντ, αλλά και του διεθνούς τζετ σετ. Ο κ. Perla την προμηθεύει με φανταχτερές πέτρες κυρίως από τη Ρωσία, τη Νότια Αφρική και από εμπόρους της Αντβέρπ, και εκείνη αφού έρθει σε επαφή με τους πελάτες της και γνωρίσει τις επιθυμίες τους, σχεδιάζει τα κοσμήματα.

Διαμάντια, ο καλύτερος “φίλος” του Χόλιγουντ

politimoi lithoi2

Tο δακτυλίδι αρραβώνων του KanyeWest με την KimKardashian φέρει διαμάντι αξίας 8 εκατομμυρίων δολαρίων.

politimoi lithoi3

Σύμφωνα με την έκθεση της εταιρείας Bain & Co, τα διαμάντια έχουν ανακτήσει τη λάμψη τους.

Ο κ. Perla εξηγεί ότι η επιτυχία τους έγκειται στο γεγονός ότι προσφέρει πάντοτε τους πιο εξαίσιους πολύτιμους λίθους ώστε ο σχεδιαστής και ο τεχνίτης κοσμηματοποιός, με τη σειρά τους, να δημιουργούν μοναδικά κομμάτια. Μάλιστα, ο ίδιος δίνει και μια άλλη διάσταση στο πώς σκέφτονται και πράττουν οι σταρ του Χόλιγουντ με τα πολύτιμα κοσμήματα που κατά καιρούς επιλέγουν να φορέσουν και να εμφανιστούν στα διάφορα κόκκινα χαλιά. «Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύει ο πολύς κόσμος, οι πρωταγωνιστές του Χόλιγουντ επιλέγουν το κόσμημα της αρεσκείας τους πρωτίστως με το κριτήριο της επένδυσης και λιγότερο με αυτό του εντυπωσιασμού», επισημαίνει.

Για του λόγου το αληθές, αναφερόμενος στον αμερικανό τραγουδιστή και παραγωγό PharrellWilliams, σημείωσε: «Όταν ο Pharrell πρωτοξεκίνησε να αγοράζει διαμάντια, πολλοί άλλοι ράπερ προτιμούσαν να αγοράζουν ό,τι πιο εντυπωσιακό και ακριβό έβρισκαν. Ωστόσο, ο Pharrell επέλεγε μόνο το καλύτερο. Σήμερα, όλα τα διαμάντια του αξίζουν πολύ περισσότερο από τα χρήματα που δαπάνησε αρχικά προκειμένου να τα αποκτήσει».

Πρόσθεσε δε και ότι όταν ο KanyeWest τον κάλεσε προκειμένου να συζητήσουν σχετικά με την πέτρα του δακτυλιδιού αρραβώνων, είχε ήδη πραγματοποιήσει ενδελεχή έρευνα και γνώριζε επακριβώς τι και γιατί το ήθελε.

«Ο Κanye ήταν ένα εξπέρ των διαμαντιών» είπε με νόημα ο κ. Perla. «Ήθελε ένα μεγάλο διαμάντι μαξιλαροειδούς κοπής», πρόσθεσε.

Ο κ. Perla είχε άριστες σχέσεις με τον Ελίζαμπεθ Τέιλορ, καθώς της είχε προμηθεύσει πολλές εξαιρετικές πολύτιμες πέτρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη μεγάλη δημοπρασία του οίκου Κρίστις, το 2011, όταν δημοπρατήθηκαν περίπου 80 κοσμήματα από την πλούσια συλλογή της μεγάλης σταρ σε τιμή ρεκόρ, για ιδιωτική συλλογή, ύψους 115 εκατομμυρίων δολαρίων, τα περισσότερα πολύτιμα πετράδια τα είχε προμηθεύσει ο ίδιος στην Τέιλορ.

Για τις τρεις τελευταίες δεκαετίες, ο κ. Perla διεύθυνε τις πωλήσεις χονδρικής των πολύτιμων λίθων του μεταξύ Νέας Υόρκης και Τελ Αβίβ, απασχολώντας προσωπικό που ανήλθε μέχρι και σε πενήντα άτομα, και προμηθεύοντας διαμάντια σε κορυφαίους οίκους, όπως ο Cartier, ο HarryWinston και ο ChowTaiFook.

politimoi lithoi4

Ο Pharrell επέλεγε μόνο το καλύτερο. Σήμερα, όλα τα διαμάντια του αξίζουν πολύ περισσότερο από τα χρήματα που δαπάνησε αρχικά προκειμένου να τα αποκτήσει.

Η πλατφόρμα diamondregistry.com

Από καθαρή τύχη, έκανε μια νέα στροφή στις επιχειρήσεις του, πριν από πέντε χρόνια. Ένας στενός του φίλος, ο JosephSchlussel, επιζών από το Ολοκαύτωμα με καταγωγή από την Ουγγαρία, έφυγε από τη ζωή, αφήνοντας πίσω του μια εταιρεία λιανικής πώλησης διαμαντιών με ιστορία 50 χρόνων, την «DiamondRegistry». Πρόκειται για μια πλατφόρμα διατίμησης διαμαντιών και λιανικής πώλησης, αλλά και ενημέρωσης των επισκεπτών της σχετικά με νέα, ειδήσεις, εκπαίδευσης γύρω από διαμάντια κ.α. Στο αίτημα της χήρας του Schlussel, να αναλάβει τη διαχείριση της εταιρείας, ο κ. Perla απάντησε θετικά, και όχι μόνο τη διατήρησε εν ζωή, αλλά πέτυχε να την αναπτύξει περαιτέρω, αν και πιο συγκεκριμένα στοιχεία για την πορεία της δεν έχει ανακοινώσει.

politimoi lithoi5

Ο κ. Perla είχε άριστες σχέσεις με τον Ελίζαμπεθ Τέιλορ, καθώς της είχε προμηθεύσει πολλές εξαιρετικές πολύτιμες πέτρες.

Σήμερα, ο NissanPerla έχει ως έδρα του το Χονγκ Κονγκ, και από εκεί εκτιμά ότι καταγράφεται ραγδαία αύξηση της ζήτησης για διαμάντια, ιδίως από την Αυστραλία, η οποία κατέχει πλέον μερίδιο πάνω από το 50% του συνολικού τζίρου της εταιρείας του Perla.

Η σπουδαιότητα που έχει η εμπιστοσύνη και η καλή φήμη στη βιομηχανία των διαμαντιών είναι κάτι που δεν μπορεί να ξεπεραστεί. Ο κ. Perla δηλώνει ότι πρόσφατα πούλησε ένα διαμάντι αξίας 2 εκατ. δολαρίων σε έναν πελάτη, ο οποίος επικοινώνησε μαζί του μέσω διαδικτύου, επικοινώνησαν κατόπιν τηλεφωνικά και αφού είδε το διαμάντι ηλεκτρονικά, του απέστειλε το σχετικό χρηματικό ποσό την ίδια ημέρα!

Επιμένουν οι επενδύσεις σε διαμάντια

politimoi lithoi6

Πρόσφατα ο οίκος HarryWinston δαπάνησε 24 εκατ. δολάρια για ένα δακτυλίδι με μπλε χρωματιστό διαμάντι, 13,22 καρατιών, σχήματος αχλαδιού, το οποίο ονομάζεται TheBlue, σε δημοπρασία του Κρίστις στη Γενεύη

Οι επενδύσεις σε διαμάντια έχει αποδειχθεί ότι αποσβένονται σχετικά άμεσα, αλλά, τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια, όταν κανείς αγοράζει τα καλύτερα πετράδια. Τα δύο τελευταία χρόνια, οι διεθνείς τιμές διαμαντιών έχουν περιοριστεί, σύμφωνα με τον οίκο Rapaport, που παρακολουθεί τις τιμές των διαμαντιών. Ωστόσο, για το κορυφαίο 1% των διαμαντιών, οι πωλήσεις παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Τον περασμένο Μάιο ο οίκος HarryWinston δαπάνησε 24 εκατ. δολάρια για ένα δακτυλίδι με μπλε χρωματιστό διαμάντι, 13,22 καρατιών, σχήματος αχλαδιού, το οποίο ονομάζεται TheBlue, σε δημοπρασία του Κρίστις στη Γενεύη. Τον ίδιο μήνα, σε άλλη δημοπρασία του Σόθμπις, ένα κίτρινο διαμάντι 100 καρατιών πωλήθηκε έναντι 16 εκατ. δολαρίων σε ανώνυμη γυναίκα.

Ο άλλος τρόπος να εγγυηθείς τα χρήματα που δαπανάς προκειμένου να αγοράσεις πολύτιμους λίθους είναι να επιλέγεις χρωματιστά διαμάντια, όπως τονίζουν οι ειδικοί. Ο οίκος Rapaport συνιστά τα εξής: «Οι καταναλωτές αναζητούν κάτι ασυνθήιστο και εξαιρετικό, με πραγματική αξία, σε μια περίοδο που το χαμηλό ενδιαφέρον συνεχίζει να οδηγεί τον πλούτο να επενδύσει σε συλλεκτικά, ιδιόμορφα αντικείμενα. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, τα χρωματιστά διαμάντια σαφώς κάνουν τη διαφορά και υπερισχύουν έναντι άλλων προτάσεων».

Για την ώρα, πράγματι, η αγορά χρωματιστών διαμαντιών παραμένει σημείο αναφοράς στις πωλήσεις και στην ανοδική του πορεία, όταν άλλοι κλάδοι της βιομηχανίας διαμαντιών πραγματικά χαρακτηρίζονται από στασιμότητα.

Ο έμπορος διαμαντιών AlonGarty εκτιμά ότι «τα τελευταία ογδόντα χρόνια ο κόσμος αγόραζε λευκά διαμάντια, αλλά σήμερα προτιμούν κάτι διαφορετικό. Αναζητούν χρωματιστά διαμάντια, τα οποία είναι πιο σπάνια και προσφέρουν καλύτερες πιθανότητες απόσβεσης της επένδυσης και αποκόμισης σημαντικού κέρδους.

politimoi lithoi7