Image
Image
Image
Image

Προσδοκίες της βιομηχανίας διαμαντιών για το 2023

Καθώς οι λιανοπωλητές και οι προμηθευτές αποχαιρετούν ένα ταραχώδες και απρόβλεπτο 2022, οι αναλυτές της βιομηχανίας διαμαντιών σκιαγραφούν τις σκέψεις τους σχετικά με το τι ακολουθεί και το πώς θα επηρεαστεί η λιανική αγορά το 2023.

diamond 4

Ως μέρος μιας έκθεσης με τίτλο «Καθορισμός προσδοκιών εν μέσω αβεβαιότητας της αγοράς» , η πιθανότητα η αγορά να ακολουθήσει παρόμοια μοτίβα με αυτά που παρατηρήθηκαν το περασμένο έτος τονίστηκε από τον ανώτερο αναλυτή της Rapaport News, Avi Krawitz.
«Μπορεί να είναι καιρός για νέα ξεκινήματα, αλλά η αίσθηση στην αγορά διαμαντιών παραμένει η ίδια – ένας κυρίαρχος δισταγμός», είπε ο Krawitz.
«Αυτό οφείλεται στο ότι η συναλλαγή διαμαντιών είναι αργή εν μέρει λόγω της εποχικής ηρεμίας, αλλά και λόγω της γενικής αβεβαιότητας της αγοράς».
Και συνέχισε: «Οι τιμές της αγοράς εξακολουθούν να μειώνονται. Το 2022 έκλεισε αφήνοντας υψηλά αποθέματα και τώρα οι κατασκευαστές συνεχίζουν να μειώνουν τις τιμές για να ξεφορτωθούν τα λιγότερο δημοφιλή αγαθά και να αυξήσουν τη ρευστότητα. Διατηρούν χαμηλή παραγωγή γυαλισμένων κομματιών μετά την πτώση των ακατέργαστων αγορών κατά το τέταρτο τρίμηνο».
Ο Krawitz σημείωσε επίσης τη αναγκαιότητα των πωλήσεων εντός της Κίνας, όπου παρά το ότι οι περιορισμοί του COVID-19 έχουν αρθεί από τους υπεύθυνους, οι καταναλωτές εξακολουθούν να διστάζουν να συνεχίσουν τις δαπάνες.
Τα μέτρα καραντίνας εξακολουθούν να ισχύουν για τους τουρίστες, πράγμα που σημαίνει ότι οι πωλήσεις σε ταξιδιωτικούς προορισμούς όπως το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο παραμένουν περιορισμένες και εξακολουθεί να μοιάζει απίθανη μία σημαντική αύξηση στις δαπάνες.
«Το βασικό στοιχείο είναι ότι δεν είναι εύκολο να προβλεφθεί η κατεύθυνση προς την οποία θα αναπτυχθεί η αγορά», είπε.
«Θυμηθείτε ότι το εμπόριο τείνει να βελτιώνεται στην αρχή του έτους, υποκινούμενο από τα κοσμηματοπωλεία που αναπληρώνουν το απόθεμα που πωλήθηκε κατά τη διάρκεια της περιόδου των γιορτών και αυτό συνήθως έχει διαδοχικές επιπτώσεις στο υπόλοιπο εμπόριο».

diamond 1

Τιμές ακατέργαστων διαμαντιών
Ο αναλυτής της βιομηχανίας διαμαντιών Edahn Golan πρότεινε πρόσφατα ότι οι τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών πέφτουν λόγω της χαμηλότερης ζήτησης για γυαλισμένα διαμάντια.
Σύμφωνα με τον Golan, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της Edahn Golan Diamond Research and Data, η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η βιομηχανία διαμαντιών είναι η αύξηση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών για την κατηγορία των νυφικών κοσμημάτων.
«Αυτή τη στιγμή η αγορά ακατέργαστων διαμαντιών βιώνει τη συνηθισμένη της επιβράδυνση. Οι κατασκευαστές είναι επιλεκτικοί στις αγορές τους», είπε ο Golan στο Rough & Polished.
«Όπως συνηθίζεται κάθε φορά αυτήν την εποχή του χρόνου, οι κατασκευαστές τώρα επικεντρώνονται κυρίως στην εκπλήρωση των απαιτήσεων που προέρχονται από τα καταναλωτικά κέντρα όπου οι πωλήσεις κοσμημάτων φτάνουν στο ετήσιο αποκορύφωμά τους. Μόλις τελειώσει η περίοδος των διακοπών, οι κατασκευαστές θα αξιολογήσουν τη ζήτηση των καταναλωτών και θα αποφασίσουν πώς να προχωρήσουν».

diamond 2

Ο Γκολάν είπε ότι ένας συνδυασμός της καταναλωτικής ζήτησης, της χονδρικής διαθεσιμότητας και της αξίας του νομίσματος θα καθόριζε την υγεία της αγοράς.
“Το 2021, οι τιμές και οι απαιτήσεις ήταν εξαιρετικά υψηλές, κάτι που επεκτάθηκε μέχρι το 2022. Στη συνέχεια, μια πτώση έπληξε την καταναλωτική αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Το επίπεδο ζήτησης τον Δεκέμβριο θα υπαγορεύσει τις τιμές για τους πρώτους δύο μήνες του 2023.” είπε.
«Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, και σε συνδυασμό με τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς, θα ήταν λογικό να αναμένουμε πτώση στις τιμές των γυαλισμένων διαμαντιών, ειδικά εάν οι τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών συνεχίσουν να μειώνονται».

diamond 3

Οι πωλήσεις αυξάνονται, οι τιμές... πέφτουν;
Η άνοδος των διαμαντιών που δημιουργήθηκαν σε εργαστήριο παραμένει ένα καυτό θέμα στην ευρύτερη βιομηχανία κοσμημάτων και σύμφωνα με τον αναλυτή Paul Zimnisky, οι τιμές συνεχίζουν να πέφτουν παρά τη συνεχή αύξηση των πωλήσεων.
Ο ίδιος, όντας αναλυτής που εδρεύει στις ΗΠΑ ανέφερε ότι η ζήτηση κοσμημάτων με εργαστηριακά διαμάντια αυξήθηκε κατά περίπου 38 τοις εκατό το 2022 σε σύγκριση με προηγούμενα έτη, φτάνοντας τα 12 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Την ίδια στιγμή, οι τιμές μειώθηκαν κατά περίπου 20%.
Ο Zimnisky είπε ότι αυτή η τάση είναι πιθανό να συνεχιστεί το 2023.
«Μπαίνοντας στο 2023, η ταχεία δυναμική της αύξησης της ζήτησης εργαστηριακών διαμαντιών συνεχίζεται, ωστόσο, το ίδιο συμβαίνει και με μια τάση χαμηλότερων τιμών», είπε.
«Το 2022, όλο και περισσότεροι λιανοπωλητές, ειδικά στις ΗΠΑ, έκαναν απογραφή και διανομή των αποθεμάτων των προϊόντων τους, γεγονός που οδήγησε σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα διανομής κοσμημάτων από ότι εργαστηριακών διαμαντιών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγάλη αμερικανική εταιρεία Signet Jewelers και η παγκόσμια δύναμη κοσμημάτων μόδας Pandora είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές τις πρακτικές».
Ως μέρος της έκθεσής του, με τίτλο «Οι πωλήσεις εργαστηριακών διαμαντιών αυξάνονται καθώς οι τιμές πέφτουν», ο Zimnisky τόνισε το πώς τα διαμάντια που δημιουργήθηκαν σε εργαστήριο έφτασαν για πρώτη φορά το 10 τοις εκατό των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων κοσμημάτων με διαμάντια.
«Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα εργαστηριακά διαμάντια αυξάνουν τη ζήτηση για κοσμήματα με διαμάντια που διαφορετικά δεν θα υπήρχαν – ειδικά σε επίπεδα χαμηλών τιμών. Μακροπρόθεσμα, αυτή η αυξητική ζήτηση πιθανότατα θα συνεχίσει να υπάρχει, ενώ ο ρόλος των εργαστηριακών διαμαντιών που «κανιβαλίζουν» τις πωλήσεις φυσικών διαμαντιών θα σταθεροποιηθεί και θα εξισορροπηθεί», είπε.
“Το μάρκετινγκ προϊόντων τόσο από παραγωγούς φυσικών διαμαντιών όσο και από παραγωγούς εργαστηριακών διαμαντιών καθώς και η τοποθέτηση προϊόντων από τους λιανοπωλητές στον πάγκο κοσμημάτων θα καθορίσουν τελικά το επίπεδο διαχωρισμού των δύο ειδών προϊόντων.”
Καθώς η αύξηση της ζήτησης σε αντίθεση με την πτώση των τιμών μπορεί να φαίνεται αντιφατική, ο Zimnisky εξήγησε αυτό το φαινόμενο αναφερόμενος στα διαμάντια που δημιουργήθηκαν σε εργαστήριο ως βιομηχανοποιημένα προϊόντα που βασίζονται στην εξελισσόμενη τεχνολογία.
Με άλλα λόγια, η τιμολόγηση επηρεάζεται όχι μόνο από την αυξανόμενη ζήτηση αλλά από την ακόμη ταχύτερα αυξανόμενη προσφορά – και αυτή η προσφορά επιτυγχάνεται όλο και περισσότερο καθώς βελτιώνεται η απόδοση.
Αυτή είναι μια κρίσιμη αντίθεση με τη «φυσική» βιομηχανία διαμαντιών που βασίζεται στην προμήθεια μη ανανεώσιμων φυσικών ορυκτών και μετάλλων.

Πηγή: www.jewellermagazine.com