Image
Image
Image
Image

ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΈΣ ΕΥΚΑΙΡΊΕΣ

Στον τομέα των πολύτιμων λίθων

gemologies 7

Οι επιχειρηματικές προοπτικές αφθονούν στη βιομηχανία χρωματιστών πολύτιμων λίθων, χάρη στο διατηρούμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα κλασικά αγαπημένα, όπως τα ρουμπίνια, τα ζαφείρια και τα σμαράγδια, καθώς και οι πολλά υποσχόμενες επιλογές για πολύτιμους λίθους.
Με τις σύγχρονες επιχειρηματικές ιδέες, τις εξελισσόμενες προτιμήσεις αγοραστών και μια πιο εξελιγμένη πελατεία υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες για έμπορους πολύτιμων λίθων.
Σύμφωνα με τους φορείς της βιομηχανίας, οι σημερινοί αγοραστές επενδύουν όλο και περισσότερο σε χρωματιστούς πολύτιμους λίθους υψηλής ποιότητας και επιλέγουν πολύχρωμα κοσμήματα για να εκφράσουν καλύτερα την ατομικότητά τους.

gemologies 8

Τα πολυαγαπημένα ρουμπίνια της Βιρμανίας, τα ζαφείρια του Κασμίρ ή τα κολομβιανά σμαράγδια - τα οποία έχουν αιώνια επώνυμη φήμη στο εμπόριο - επιβάλλουν επίσης ρεκόρ τιμών σε δημοπρασίες.
Ο τομέας έχει υποστεί μακροοικονομικές αβεβαιότητες και σημείωσε σημαντική αύξηση κατά τα τελευταία 10 χρόνια, σύμφωνα με τον κ. Clement Sabbagh, πρόεδρο της ICA.
Τα στοιχεία από το Ινστιτούτο Φυσικών Πόρων που εδρεύει στη Νέα Υόρκη ανέφεραν ότι η παγκόσμια βιομηχανία πολύτιμων λίθων, συμπεριλαμβανομένων των διαμαντιών, αποτιμήθηκε μεταξύ 17 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 23 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με εκτιμώμενες πωλήσεις ακατέργαστων σμαραγδένια, ρουμπίνια και ζαφείρια στα 1,5 δισεκατομμύρια δαλάρια έως 2,5 δισεκατομμύρια δαλάρια. Η Jade από μόνη της ανήλθε από 3 δισεκατομμύρια δολάρια σε 6 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ άλλοι έγχρωμοι πολύτιμοι λίθοι κατέγραψαν πωλήσεις ύψους από 250 εκατομμύρια δολάρια έως 750 εκατομμύρια δολάρια.
“Αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες: Ορισμένες νέες τοποθεσίες παράγουν καλούς όγκους από πολύτιμους λίθους, οι αναδυόμενες αγορές, ιδίως η Κίνα, έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη παιδεία σχετικά με τους χρωματισμένους πολύτιμους λίθους και έχουν προκαλέσει έναν κατακλυσμό νέων καταναλωτών και τα μεγάλα σπίτια μόδας χρησιμοποιούν περισσότερο χρώμα στα σχέδιά τους”, αποκάλυψε ο Sabbagh.
Εκτός από το λαμπερό triumvirate των ρουμπίνια, ζαφείρια και σμαράγδια, άλλα πολύτιμοι λίθοι έχουν επίσης αυξηθεί σε σημασία και δημοτικότητα μεταξύ των καταναλωτών.

Επανάσταση στο χρώμα
Τα διάφορα χρώματα συνεχίζουν να δημιουργούν ντόρο στον κόσμο των χρωματιστών πολύτιμων λίθων, με τις κόκκινες, ροζ και μπλε παραλλαγές να κινούνται ταχύτερα κατά τη διάρκεια των εμπορικών εκθέσεων.
Τα πράσινα πετράδια, όπως τα ρωσικά και τα ναμίμπια διαμάντια οι γρανάδες της Κένυα και Τανζανικά tsavorites είναι υψηλά στους καταλόγους αγορών των αγοραστών, επίσης.

gemologies 9

Τα γοητευτικά μπλουζ και πορφύρα έχουν επίσης μια ισχυρή συνέχεια, αποδεδειγμένη από τις ισχυρές πωλήσεις των τουρμαλίνης Paraiba και των βαθιά κορεσμένων μοβ γρανάδες από την ανατολική Αφρική και την Ινδία. Ένα άλλο αστέρι στην έγχρωμη κοινότητα πολύτιμων λίθων είναι τα opals, ειδικά τα μαύρα και οι ογκόλιθοι από την Αυστραλία. Πολυάριθμες ποικιλίες οπάλων του Μεξικού, της Βραζιλίας και της Αιθιοπίας σε τεράστιες ποσότητες κερδίζουν ομοίως την προβολή στην αγορά.
Ο Josh Saltzman, διευθυντής της εταιρείας Nomad’s Lapidary Co Inc, δήλωσε ότι οι πελάτες του είναι ιδιαίτερα ελκυστικοί στα κόκκινα. Τα Aquamarines σε ζωντανά χρώματα, καθώς και οι τουρμαλίνες και οι τσαβόριτες της λιμνοθάλασσας είναι επίσης οι κύριοι κινητήρες.
“Αυτά τα χρώματα είναι εξαιρετικά ευνοημένα τώρα. Τα κόκκινα και τα πράσινα είναι πάντα δημοφιλή στην Κίνα. Οι λιμνοθάλασσες, που είναι ένα ευχάριστο μίγμα πράσινων και μπλε, έχουν μια πιο οικουμενική έκκληση”, παρατήρησε ο Saltzman.
Σε μεγάλες εμπορικές εκθέσεις κοσμημάτων ωστόσο, τα μεγάλα χρωματιστά εξακολουθούν να τραβούν την μεγαλύτερη προσοχή από τους αγοραστές.
Ο Mehul Patel, διευθύνων σύμβουλος της Krish Creations Co Ltd, δήλωσε ότι τα ασπρόμαυρα πετράδια και τα βασιλικά μπλε ζαφείρια από 1 έως 5 καράτια ήταν τα κορυφαία τον Ιούνιο στην Hong Kong Jewellery & Gem Fair. Σημείωσε επίσης την έλλειψη προσφοράς από ζαφείρι Kashmir premium, καθιστώντας αυτά τα πολύτιμα πετράδια πολύ ακριβά για να αγοράσουν.

gemologies 10

“Οι άνθρωποι ζητούν πλέον ζαφείρια Βιρμανίας και Σρι Λάνκα. Οι τιμές παραμένουν απότομες, καθώς πρόκειται για υλικά υψηλής ποιότητας”, συνέχισε ο Patel.
Τα ρουμπίνια ήταν εξίσου ιδιαίτερα περιζήτητα, ιδίως από αγοραστές από την Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και άλλες αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας, σύμφωνα με τον Phuket Khunaprapakorn, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Gemburi Co Ltd.
Τόσο στη Μοζαμβίκη όσο και στη Βιρμανία τα κοσμήματα που παραγγέλθηκαν από τους αγοραστές αποτελούνταν από μικρότερες πέτρες ή 3 καράτια και κάτω, καθώς και πέτρες υψηλής ποιότητας από 5 έως 10 καράτια.
“Βιρμανικά ρουμπίνια προτιμώνται για την ιστορική τους σημασία και φήμη, αλλά η προσφορά είναι σφιχτή. Οι αγοραστές πάντως πηγαίνουν για ρουμπίνια της Μοζαμβίκης, τα οποία είναι άμεσα διαθέσιμα στην αγορά”, σημείωσε ο Khunaprapakorn.
Οι τιμές ήταν σχετικά καλές. Για τις πέτρες υψηλής ποιότητας, οι τιμές αυξήθηκαν κατά περίπου 20% από πέρυσι ενώ οι τιμές για πέτρες ωραίας ποιότητας είναι 5 με 10% υψηλότερες. Μικρότερα μεγέθη ή 3 καρατιών και κάτω παρουσιάζουν αύξηση των τιμών κατά 10 έως 20%.

gemologies 11

Η κατάσταση του εμπορίου
Οι αβεβαιότητες που προκύπτουν από την εμπορική διαμάχη μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας καθώς και οι πολιτικές αναταραχές στο Χονγκ Κονγκ επηρεάζουν δυσμενώς το κλίμα των καταναλωτών, αλλά οι έμποροι και οι τράπεζες του κλάδου, παραμένουν σταθεροί στην ανθεκτικότητα σύμφωνα με τον Sabbagh.
“Μια ακμάζουσα αγορά ειδών πολυτελείας ευδοκιμεί σε ευτυχείς, σίγουρους καταναλωτές που αισθάνονται καλά για τη ζωή. Οι μακροοικονομικοί και γεωπολιτικοί λόξυγγες γενικά οδηγούν σε αργές πωλήσεις κοσμημάτων”, ανέφερε ο αξιωματούχος της ICA. “Το Χονγκ Κονγκ, για παράδειγμα, έχει επιζήσει πολλών δυσκολιών στο παρελθόν. Θα συνεχίσει να είναι ένας πολύ σημαντικός κόμβος πολύτιμων λίθων και κοσμημάτων”.
Ο Khunaprapakorn της Gemburi δήλωσε ότι αναμένει βραδύτερη επιχειρηματική δραστηριότητα στην έκθεση του Ιουνίου λόγω της πολιτικής κατάστασης, αλλά οι επισκέπτες, κυρίως από την Ασία, ήρθαν και έβαλαν παραγγελίες.

gemologies 12

Ο Saltzman, από την πλευρά του, δήλωσε ότι η κατάσταση μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας είχε ελάχιστες έως ασήμαντες επιπτώσεις στη βιομηχανία. “Σίγουρα ασκεί πίεση στην ασιατική αγορά, αφού τα πράγματα έχουν επιβραδυνθεί, αλλά εξακολουθούμε να βλέπουμε τη σταθερή ζήτηση”, συνέχισε.
Ο Πρόεδρος της AG Χέιμαν Φοφαλιά, εν τω μεταξύ, δήλωσε ότι λιγότεροι άνθρωποι ήρθαν στην έκθεση του Ιουνίου στο Χονγκ Κονγκ, που εντοπίστηκε στην τοπική πολιτική κατάσταση. Ένα γενικά ασθενέστερο επιχειρηματικό κλίμα μπορεί επίσης να αποδοθεί στις εμπορικές εντάσεις των ΗΠΑ-Κίνας.
Η Κίνα αποτελούσε το κέντρο των επιχειρήσεων πολύτιμων λίθων και κοσμημάτων, αλλά η αγορά έχει αλλάξει από τότε, με την πλειοψηφία των κινεζικών εμπόρων να εκφορτώνουν ακόμα τα πλεονάζοντα αποθέματα από χρόνια ενεργητικής αγοράς, σημείωσε.
“Εστιάζουμε σε μια διαφοροποιημένη αγορά - τους Ευρωπαίους, τις ΗΠΑ, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία, όχι μόνο την Κίνα. Προσφέρουμε επίσης προϊόντα εκτός από τους tanzanite, και τους τσαβόριτες. Η πιο ελπιδοφόρα αγορά για εμάς τώρα είναι οι ΗΠΑ”, εξήγησε ο Φοφάλιια.
Μια άλλη πρόκληση που αντιμετωπίζει η βιομηχανία χρωματιστών πολύτιμων λίθων είναι η προσέλκυση μιας νέας γενιάς καταναλωτών και η αποτελεσματική πώλησή τους, σύμφωνα με τον Sabbagh.
Οι νέοι καταναλωτές χρειάζονται πλήρεις, ανοικτές και ειλικρινείς αποκαλύψεις και βελτιώσεις για να θέλουν να αγοράσουν με αυτοπεποίθηση τους πολύτιμους χρωματιστούς λίθους που προέρχονται από υπεύθυνο και βιώσιμο τρόπο. Η ICA εργάζεται επίσης σε μερικά έργα για να ενθαρρύνει τις χιλιετηρίδες και την Gen Z να εργαστούν στη βιομηχανία. “Μπορούν να πουλήσουν σε νέους επειδή μιλάνε την ίδια γλώσσα”, σημείωσε. “Θέλουμε να πούμε ιστορίες μετακινούμενων και αναταράξεων στη βιομηχανία για να εμπνεύσουμε τους ανθρώπους. Χρειαζόμαστε νέο αίμα στον τομέα μας”.
Η εκπαίδευση είναι μια σημαντική πτυχή του εμπορίου, καθώς οι καταναλωτές που μαθαίνουν μπορούν να παίρνουν ενημερωμένες αποφάσεις για την αγορά τους. Για παράδειγμα, το εμπόριο έχει γίνει πιο δεκτικό στις πέτρες από μη παραδοσιακές πηγές όπως η Ζάμπια και η Βραζιλία για σμαράγδια ή η Μοζαμβίκη για ρουμπίνια.

gemologies 13

Στην Κίνα, οι αγοραστές διακλαδίζονται σε άλλους πολύτιμους λίθους, όπως σπινέλλα, οπάλια και τσαβόριτες, αποκάλυψε ο Sabbagh.
Ο υπάλληλος της ICA τόνισε επίσης τη σημασία της θέσπισης εναρμονισμένων προτύπων, πρακτικών και ονοματολογίας στον τομέα του χρωματισμένου πολύτιμου λίθου για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
“Οι παίκτες της βιομηχανίας πρέπει να είναι σε θέση να αισθάνονται σίγουροι για τη διασφάλιση μόνο μιας γεμολογικής έκθεσης. Δεν πρέπει να υπάρχει ανάγκη για δεύτερη ή τρίτη γνώμη, πράγμα που σημαίνει πρόσθετο κόστος”, αποκάλυψε ο Sabbagh. “Χρειαζόμαστε μεγάλους συλλόγους, αντιπροσώπους και εργαστήρια γερμολογίας για να συμφωνήσουμε σε αυτό το σύνολο προτύπων. Θα περιλαμβάνει τη συνεργασία μεταξύ των φορέων της βιομηχανίας”.
Επί του παρόντος, η ICA, η Αμερικανική Ένωση Εμπορίου Gem και η Παγκόσμια Συνομοσπονδία Κοσμημάτων (CIBJO) ακολουθούν έναν Κοινό Κώδικα Αποκάλυψης. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι ένα σύνολο βιομηχανικών προτύπων που είναι αποδεκτά από παγκόσμιους αντιπροσώπους, εργαστήρια πολύτιμων λίθων και άλλους ενδιαφερόμενους, πρόσθεσε.

gemologies 14

Ελπιδοφόρο μέλλον
Η εταιρεία Krish Creations Patel βλέπει ισχυρή ζήτηση για ζαφείρια από 1 έως 5 καράτια, ιδιαίτερα από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και άλλες ασιατικές χώρες, καθώς αυτές είναι οι πιο δραστήριες στην αγορά. Η ζήτηση από την Κίνα μπορεί να παραμείνει υποτονική, με τους αγοραστές να ζητούν αδιάκοπα πιο προσιτά στοιχεία, πρόσθεσε. Το μέλλον είναι εξίσου εκθαμβωτικό για τα ρουμπίνια, ειδικά στον επερχόμενο Σεπτέμβριο στο Hong Kong Jewellery & Gem Fair, σημείωσε ο Khunaprapakorn της Gemburi, προσθέτοντας ότι μια μεγαλύτερη έκθεση σίγουρα θα προσελκύσει έναν μεγαλύτερο αριθμό σοβαρών αγοραστών. Τα ρουμπίνια και τα ζαφείρια πιθανόν να αγοραστούν για απογραφή λόγω έλλειψης πέτρινων ειδών στην αγορά.
Ο Saltzman της Nomad είναι επίσης αισιόδοξος για τις προοπτικές των επιχειρήσεων, λέγοντας ότι οι καταναλωτές αναμένεται να επανέλθουν από τις καλοκαιρινές τους διακοπές και να αρχίσουν να ανεφοδιάζουν από τον Σεπτέμβριο. “Με βάση τα αποτελέσματα της Έκθεσης του Ιουνίου, είμαστε αρκετά θετικοί. Για τους περιφερειακούς πελάτες, έχουμε δει αυτούς από την Ιαπωνία, την Κίνα, την Ταϊβάν και τη Σιγκαπούρη, και όλοι έκαναν ενεργά την προμήθεια λίθων. Φαίνεται ελπιδοφόρα αν δεν υπάρξει σημαντική εξέλιξη”, σημείωσε.

gemologies 15

Η Santpal Sinchawla της Sant Enterprises διατηρεί επίσης μια σταθερή προοπτική παρά τις αβεβαιότητες που κυμαίνονται πάνω από την αγορά.
“Δεν αισθανόμαστε ακόμα την επίδραση του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, αλλά θα υπάρξει κάποια επίδραση. Η κινεζική αγορά εξακολουθεί να αγοράζει όπως συνηθίζει”, σημείωσε. “Η επιχείρηση θα είναι σταθερή. δεν πρόκειται να είναι μια περίοδος άνθησης, αλλά δεν θα υπάρξουν τεράστια προβλήματα. Είναι θέμα σταθερότητας”.
Ο Sabbagh, από την πλευρά του, είπε ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα συνεχίσει να βιώνει ενθουσιώδη ζήτηση και να είναι λιγότερο ευαίσθητο στις τιμές. “Ελπίζουμε ότι η μεσαία και χαμηλότερη τιμή της αγοράς θα σημειώσει κάποια ανάπτυξη καθώς τα σημερινά παγκόσμια οικονομικά οδοφράγματα επιλύονται σταδιακά”, σημείωσε.