Image
Image
Image
Image

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2019 ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ 2020

Λίγες ημέρες έμειναν για να τελειώσει και το 2019, μια ομολογουμένως δύσκολη χρονιά με την καλοκαιρινή σαιζόν να μην είναι και η καλύτερη που έχουμε βιώσει τα τελευταία χρόνια. Εάν λοιπόν αναλογιστούμε ότι πολύ μεγάλο μέρος του κλάδου στηρίζεται στις τουριστικές αγορές, θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε την φράση “απλά τη ‘βγάλαμε και φέτος”.
Θα ήθελα να αναφερθώ σε αυτό που με εντυπωσίασε πιο πολύ φέτος και ήταν όταν αποδέχτηκα την πρόσκληση της γείτονας χώρας να παραβρεθώ στην έκθεση της Κωνσταντινούπολης τον Οκτώβριο. Η συγκεκριμένη έκθεση άνοιξε την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου και εξεπλάγην όταν συνειδητοποίησα ότι ο αριθμός των επισκεπτών για την πρώτη ημέρα ήταν απίστευτα μεγάλος. Οι διάδρομοι ανάμεσα στα περίπτερα ήταν γεμάτοι με υποψήφιους αγοραστές κυρίως από τη Μέση Ανατολή, αλλά και από την Ευρώπη. Θα μπορούσα να παραλληλίσω την εικόνα με τη δική μας έκθεση, με τη διαφορά ότι η δική τους Πέμπτη ήταν σαν 3 δικές μας Κυριακές!!! Το εντυπωσιακό είναι ότι η κρίση στη βιομηχανία των κοσμημάτων υπάρχει σε ολόκληρη την Ευρώπη και σε εκείνη τη μεριά του πλανήτη ήταν σαν να μην τους έχει επηρεάσει καθόλου!
Τι είναι αυτό τελικά που έκαναν οι γείτονες μας και τα κατάφεραν τόσο καλά; Ίσως πολλοί να ισχυριστούν ότι πουλάνε αρκετά φθηνά, ή ακόμα ότι έχουν τη στήριξη της κυβέρνησης τους, ή οτιδήποτε άλλο. Σίγουρα μια επιτυχία βασίζεται σε μια ποικιλία πραγμάτων που θα πρέπει να γίνουν για να επιτευχθεί, όμως συνομιλώντας με τους υπεύθυνους της οργάνωσης συνειδητοποίησα ότι δεν έχουν κάποιο “μαγικό ραβδάκι”, αλλά με αρκετές συστηματικές κινήσεις μπόρεσαν και από χρονιά σε χρονιά να ανεβάζουν τον αριθμό των επισκεπτών τους. Ο μοναδικός λόγος που το αναφέρω είναι μήπως και προβληματιστούμε και εμείς εδώ στην Ελλάδα και αρχίσουμε να κινούμαστε σε μια διαφορετική κατεύθυνση.
Κατ’ αρχήν θα πρέπει να αποδεχτούμε το γεγονός ότι όση κρίση και να υπάρχει στον κλάδο, σε παγκόσμιο επίπεδο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν καταστήματα σε όλες σχεδόν τις πόλεις τα οποία δουλεύουν και μάλιστα και πολύ καλά. Πόσο δύσκολο είναι να ανακαλύψουμε αυτές τις επιχειρήσεις; Καθόλου, βρίσκονται εκεί έξω! Και πόσο δύσκολο είναι να τους προσκαλέσουμε πληρώνοντας τα έξοδα τους για να επισκεφτούν τη δική μας έκθεση; Νομίζω αρκετά εύκολο! Ένα από τα μυστικά λοιπόν της έκθεσης στην Κωνσταντινούπολη είναι ακριβώς αυτό. Και πριν αρχίσουμε μια ηττοπαθείς νοοτροπία του τύπου ότι δεν μπορούμε να τους προσφέρουμε τίποτα, επιτρέψτε μου να αναφέρω ότι η Ελληνική Αργυροχρυσοχοΐα δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από κανέναν.
Θα μπορούσε λοιπόν η νέα χρονιά να ξεκινούσε με ίσως λίγη διαφορετική νοοτροπία και με στόχο την εξωστρέφεια, η οποία δεν σε περιορίζει ούτε σε γεωγραφικά σύνορα ούτε σε τοπικές οικονομικές κρίσεις. Η παράδοση της Ελληνικής Αργυροχρυσοχοΐας είναι από τις αρχαιότερες στον κόσμο και είναι κρίμα και άδικο να χάνεται μέσα από τα χέρια μας αυτό το πλεονέκτημα μας!

Από ολόκληρη την ομάδα του “Jewel Time” σας ευχόμαστε χαρούμενα Χριστούγεννα γεμάτα με τη μαγεία των ημερών και για την νέα χρονιά, υγεία και πραγματοποίηση όλων σας των στόχων.

Ο εκδότης
Τάσος Σπανούδης