• Αρχική
  • Εκθέσεις
  • Απόηχος Eκθέσεων
  • Οι παγκόσμιας εμβέλειας δίδυμες εκθέσεις HKIJS και HKCEC υπερσύγχρονες και εξελιγμένες

Οι παγκόσμιας εμβέλειας δίδυμες εκθέσεις HKIJS και HKCEC υπερσύγχρονες και εξελιγμένες

Στις αρχές Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκαν οι δύο μεγάλες εμπορικές εκθέσεις του Χονγκ Κονγκ, οι οποίες διεξήχθησαν παράλληλα και τις συνόδευε η φράση «δύο εκθέσεις, δύο χώροι».

 

Τη διοργάνωση των εκθέσεων ανέλαβε το Συμβούλιο Εμπορικής Ανάπτυξης του Χονγκ Κονγκ (HKTDC). Η 41η διεθνής έκθεση κοσμήματος του Χονγκ Κονγκ (HKIJS) έλαβε χώρα στο Συνεδριακό και Εκθεσιακό Κέντρο του Χονγκ Κονγκ (HKCEC) από τις 4 έως τις 8 Μαρτίου, ενώ η 11η διεθνής έκθεση διαμαντιών, πολύτιμων λίθων και μαργαριταριών του Χονγκ Κονγκ (HKIDGPS) διεξάχθηκε στο AsiaWorld-Expo από τις 2 έως τις 6 Μαρτίου 2025.

 

Οι δίδυμες εκθέσεις προσέλκυσαν περισσότερους από 82.000 αγοραστές από 141 χώρες και περιοχές, μεταξύ των οποίων, περίπου 32.000 αγοραστές από 125 χώρες και περιοχές συμμετείχαν στην έκθεση Diamond, Gem & Pearl Show, ενώ περίπου 51.000 αγοραστές από 133 χώρες και περιοχές παρακολούθησαν τη Διεθνή Έκθεση Κοσμήματος. 

 

Επίσης, στις δύο εκθέσεις συμμετείχαν περίπου 4.000 εκθέτες από περισσότερες από 40 χώρες και περιοχές, ενώ υπήρξε αύξηση του αριθμού των αγοραστών από την Ασία, τη Μέση Ανατολή, τη Δυτική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, αναδεικνύοντας τη διεθνή απήχηση των εκθέσεων.

 

Στις 4 Μαρτίου, κατά τα εγκαίνια της 41ης HKIJS πραγματοποιήθηκαν οι τελετές απονομής βραβείων για τους δύο μεγάλους διαγωνισμούς που είχαν διοργανωθεί με σκοπό τον εντοπισμό και την ανάδειξη νέων ταλέντων αλλά και την επίδειξη της δημιουργικότητας και της εξαιρετικής δεξιοτεχνίας έμπειρων σχεδιαστών. Τα κομμάτια που βραβεύτηκαν εκτίθεντο στο Hall 1D και 1E από την πρώτη έως την τελευταία μέρα της έκθεσης. 

 

Ακόμη, κατά τα εγκαίνια της ίδιας έκθεσης πραγματοποιήθηκε «δεξίωση δικτύωσης κοσμημάτων», μέσω της οποίας έγινε το καλωσόρισμα των εκπροσώπων της βιομηχανίας κοσμημάτων και των τοπικών και διεθνών αγοραστών. Κατά τη διάρκεια της παράστασης που διοργανώθηκε πραγματοποιήθηκαν και τρεις παρελάσεις κοσμημάτων, οι οποίες απηχούσαν το θέμα της «Symphony of Sparkles» με εκθέσεις εξαιρετικών σχεδίων. Παράλληλα, η φετινή διεθνής έκθεση κοσμήματος εισήγαγε τη «ζώνη χρυσού κοσμήματος», όπου παρουσιάστηκαν μοναδικά σχέδια και εξαιρετικά κατασκευασμένα χρυσά κοσμήματα, τα οποία ανέδειξαν τις δυνατότητες νέων σχεδιαστών, βοηθώντας τον κλάδο να κατακτήσει νέες ευκαιρίες.

Γενικότερα, η διοργάνωση του HKTDC για μία ακόμη φορά υλοποίησε με μεγάλη επιτυχία περισσότερα από 30 σεμινάρια και δραστηριότητες για την προώθηση της καινοτομίας και της συνεργασίας στον κλάδο της αργυροχρυσοχοΐας, και για τις δύο μεγάλες εκθέσεις.

 

Ταυτόχρονα, για να επεκτείνει τις διαθέσιμες γνώσεις σχετικά με τις τρέχουσες και επερχόμενες τάσεις στον κλάδο του κοσμήματος, το HKTDC διεξήγαγε επιτόπια έρευνα μεταξύ 1.434 εκθετών και αγοραστών. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι οι αγοραστές και οι εκθέτες είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι για τις προοπτικές του κλάδου, ενώ τα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής:

 

Προοπτικές της αγοράς και του κλάδου      

Το 44,2% των ερωτηθέντων αναμένει ότι οι συνολικές πωλήσεις θα αυξηθούν τα επόμενα ένα έως δύο χρόνια, ενώ το 50,6% αναμένει σταθερότητα.

 

Οι ερωτηθέντες θεώρησαν αισιόδοξες και πολύ αισιόδοξες τις προοπτικές ανάπτυξης των προϊόντων κοσμήματος στις ακόλουθες αγορές-στόχους πωλήσεων τα επόμενα δύο χρόνια: Μέση Ανατολή (76,8%), Ινδία (72,6%), Αυστραλία και νησιά του Ειρηνικού (67,8%), Ασία (66,2%) και Κορέα (66,0%).
Οι περισσότεροι ερωτηθέντες επιθυμούσαν να εισέλθουν ή να αναπτυχθούν ήταν η Ευρώπη (24,9%), η Ασία (15,2%), η Βόρεια Αμερική (13,4%), η Μέση Ανατολή (11,4%) και η Ιαπωνία (7,9%).

 

Όσον αφορά τα επόμενα τρία χρόνια, οι τεχνολογικές εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη (62,8%), τα μεγάλα δεδομένα (46,9%) και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (44,6%) αναμένεται να έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη βιομηχανία κοσμημάτων, σύμφωνα με τους ερωτηθέντες.

 

Τάσεις προϊόντων
Οι ερωτηθέντες πίστευαν ότι τα μοντέρνα κοσμήματα μόδας (61,9%), τα πολύτιμα κοσμήματα (39,1%) και τα demi fine κοσμήματα (24,4%) έχουν τις μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης φέτος.
Ο κίτρινος χρυσός καρατίων (43,4%), ο λευκός χρυσός καρατίων (37,8%) και ο καθαρός χρυσός (28,6%) θα είναι τα πιο δημοφιλή προϊόντα από πολύτιμα μέταλλα το 2025.
Το διαμάντι (47,6%) θα είναι ο πιο περιζήτητος πολύτιμος λίθος, ακολουθούμενο από το ρουμπίνι (26,2%) και το σμαράγδι (19,1%).